Translate

четвъртък, 2 февруари 2012 г.

От съюзът на пивоварите обявиха: през 2012 г. продължават активно да надграждат образователната кампания за родителите

Пивоварната индустрия в България най-после отбеляза макар и минимален ръст на продажбите за 2011 година

На специална пресконференция Съюзът на пивоварите в България (СПБ) представи развитието на пивоварния бранш през изминалата 2011 г. и дейността на сдружението.
На пазара ни са реализирали 4 840 000 хектолитра бира през миналата година, или с 25 000 повече от предходната година, което се доближава до количествата от 2006 година. Цифрите сочат, че пазарът все още не се е възстановил от последствията на икономическата криза въпреки, че все пак се отбеляза макар и минимален ръст на продажбите за 2011 година.
Продължава преориентирането на консуматорите към продажби на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент. 
Продължава също така да нараства и дела на продажбите в РЕТ бутилки- 57%, за сметка на реализацията на бира в стъклени бутилки – 32%, където е налице спад с 5% спад в сравнение с 2010 г.  
Продажбите в кенове са 5% от всички, като отбелязват малък ръст, а наливната бира има около 6% пазарен дял - почти без промяна за последните 4 години.
Тъмните бири започват да набират все повече почитатели, като продажбите им са скочили с 20% за година. 
Полска и немска бира обаче е на път да глътнат част от пазара на родните производители. Евтините кенчета успяха да заемат около 2% от пазара в страната през 2010 г., съобщи Ивана Радомирова от СПБ.
Според анализаторите пазарът е силно повлиян от поредното „свиване” на бюджетите на домакинствата и потребителските нагласи в следствие информацията за нова рецесия, както и  от продължаващият спад в обема на т.нар. студен пазар - заведенията, за сметка на топлия пазар - бира за вкъщи.Според представителите на индустрията намалелите продажби в заведенията и в курортите се дължи както на намалялата покупателна способност на населението, така и на затварянето на много обекти в сектора и масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги и пакетите "all inclusive".  
Но въпреки стагнацията, членовете на СПБ продължават с активната си инвестиционна политика. 
През 2011 г. на пазара са позиционирани 9 нови асортимента и марки бира- плодова, пшенична, тъмна и са инвестирани над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения, съобщи председателят на Съюза на пивоварите в България Рууд ван ден Ейден.. Портфолиото на всички пивовари, водени от отговорностите си към консуматорите, че опаковките са изключително важни за запазване качеството, вкуса, аромата и характеристиките на пивото,  е разширено с нов дизайн на бутилки, кенове, етикети и капачки.
По време на пресконференцията от СПБ отчетоха резултатите от развитието на образователната кампания „Родители, разговаряйте с детето си за алкохола”, която вече трета година реализира съвместно с Превантивно-информационния център по проблемите на наркоманиите, София.
През 2011 г. партньор на проекта беше и НПО „Солидарност”, която с подкрепата на СПБ поддържаше консултативната линия - Да поговорим трезво за алкохол.
Съюзът на пивоварите обяви, че през 2012 г. продължава активно да надгражда образователната кампания за родителите с разнообразни инициативи и комуникации. В израз на отговорностите си за формиране на нова култура на умерена консумация, българските пивовари са силно мотивирани заедно с пивоварите на Европа да участват отново в платформата Форум за алкохол и здраве под егидата на ЕК. 
-----
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в страната и техните доставчици на суровини и материали. За председател на Управителния съвет на сдружението през 2012 е избран Александър Грънчаров.
 В (СПБ) членуват производителите на бира: ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг  България” АД, “Ломско пиво” АД, минипивоварните „При кмета” в София и „Вентура”- Варна.
 ------


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар