Translate

петък, 21 септември 2012 г.

"За България с по-малко сол"


Стартира националната кампания"За България с по-малко сол" на "Сачи"

Тя цели да привлече  вниманието на обществото към наложителната промяна в хранителните навици на българина, чрез редуциране - намаляване дневният прием готварска сол. Резултат е от едногодишните проучвания на практиките и политиките на хранене в ЕС и страната ни от екипа на "Сачи" – марката, която вече предлага серия месни продукти с до 30% по-малко сол. Статистическите данни показват, че се нарежда на второ място в света по употреба на готварска сол. А проучване за страната ни сочи, че  66% от българите са наясно с опасността от прекалено солената храна, 40% се опитват да я ограничат  във всекидневното си хранене, а 71%  изявяват готовност да купуват хранителни продукти с по-ниско съдържание на сол, а и на мазнини, ако ги има на пазара ни.
Стартът на каузата "За България с по-малко сол" бе даден с включването на инсталацията, под формата на гигантска солница, пред МЗ,  до метростанция "Сердика". Тя символизира количеството сол, което България би могла да спести, ако избере само един ден с по-малко сол.  Всеки може да направи своя личен избор на страницата на "Сачи Добро за теб" във Фейсбук.Солницата ще събира информация от всички потребители във Фейсбук, които са избрали своя ден с по-малко сол. При определено количество спестена сол, гигантската солница ще изсипва в резервоара толкова, колкото България заявява, че ще спести. Така, визуално, всички софиянци и гости на София ще успеят да видят колко много сол употребяваме всеки ден, а бихме могли да редуцираме в нашето меню.
„За нас лекарите е важно, че бизнесът вече осъзнава своята отговорност и подава ръка в подкрепа на такива каузи. Като специалисти имаме сериозно участие в създаването на националния координиран план за борба с хроничните заболявания заедно с колегите от другите специалности - кардиолози, онколози, енодкринолози и всички останали. Така подобни кампании няма вече да бъдат изолирано събитие, а ще бъдат включени като част от една голяма национална стратегия с ясна визия и ясни цели”, сподели националният консултант по хранене и диететика доц. Веселка Дулева. „ 
-----------
Най-новата серия продукти на Сачи-"Добро за теб!" е факт на нашия пазар от преди месец. Линията на високо качествените месни продукти включва, както пуешки и пилешки кренвирши с 50% по-малко мазнини и 30% по малко сол, така и пуешка шунка и деликатесен салам с до 3% мазнини и също до  30% по-малко сол

Няма коментари:

Публикуване на коментар