Translate

петък, 30 ноември 2012 г.

Певицата Миленита стана посланик на тъмната бира на традиционния Есенен бирен салон


Проведе се четвъртият Есенен бирен салон, организиран от Съюза на пивоварите в България



За пореден път медии, дипломати, представители на държавните институции, научните среди, бизнеса и именити приятели на бирата се събраха, за да отпразнуват началото на новия сезон на тъмната бира.

Александър Грънчаров, председател на Съюза на пивоварите в България, в приветствието си към присъстващите подчерта, през 2011 г. у нас са произведени 4,82 милиона хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС. По отношение на консумацията на бира на глава от населението в ЕС сме на 18 позиция, а по продажби на пиво сме на 14 място.
По данни на Пивоварите на Европа общо в страните от ЕС са произведени 377.5 милиона хектолитра бира. Европейските консуматори могат да избират между близо 120 вида пиво и 40 000 местни и международни марки.”
„За нас най-важен е българският потребител. И този зимен сезон нашето специално предложение е тъмната бира с характерните за нея плътност и наситен вкус. Все повече консуматори оценяват високите качества на тъмното пиво и често типичните „бираджии” го предпочитат и през летните месеци. Пивоварните компании, членуващи в Съюза на пивоварите в България, произвеждат 8 марки тъмно пиво”, каза още той.
Журналистът Иван Върбанов, водещ програмата запозна гостите с качествата на тъмната бира, на която са присъщи ароматни кафеени нотки, лека карамелена сладост и плътен, ясно изразен малцов вкус. Любителите на бирата имаха възможността да научат и малко повече за ритуалите около дегустацията на тъмното пиво. Така например, за да се насладим най-пълно на качествата му, то трябва да е изстудено до 9 градуса. За да усетим засилващия се букет и наситеността на аромата му, най-добре е да се консумира в овална чаша, леко извита към върха.

Първия тост за новия сезон произнесе артистичният посланик на тъмната бира – Миленита. „Тъмната бира за мен е по-женствена, по-чувствена, по-близка до мен самата. Наздраве за красотата на тъмната бира. Красота, която те кара да се влюбваш всеки ден по малко, да бъдеш по-вдъхновен и да се чувстваш щастлив да я споделиш с приятели”, заяви певицата преди първата наздравица.
Тъй като пивото е част от атмосферата на зимните празници, на събитието бяха представени най-популярните празнични бирени предложения. Гостите имаха също така възможността ексклузивно да разгледат колекцията от коледни капачки на различни марки коледно пиво на Людмил Фотев,радио водещ, бирен колекционер и автор на книгата „Езикът на бирата”.


За бирения пазар в България: През 2011 г. консумацията на пиво в страната отбелязва скромен ръст спрямо предните две години и достига 5,1 милиона хектолитра. Все по-силна е преориентацията на продажбите от така наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар, което силно намалява добавената стойност за индустрията.  Делът на продажбите през магазините достигна 74 на сто от обема на бирения пазар. Тази тенденция се наблюдава и в останалите страни от ЕС, което буди сериозни безпокойства и се отразява на генерираните от пивоварната индустрия работни места и приходи. Миналата година страната ни е изнесла 111 000 хектолитра бира, вносът е 296 000 хектолитра. Пивоварният сектор в България  осигурява 2400 работни места.

Съюзът на пивоварите в България е представителната организация на производителите на бира, малц и хмел в страната. Членове на сдружението са: „Болярка ВТ” АД, „Загорка” АД, „Каменица”АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво”АД и техните доставчици на суровини и материали. 
 
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар