Translate

сряда, 5 декември 2012 г.

Доверяваме се все повече на Интернет за здравето си



Данните от представителното проучване „Mediascope Europe 2012”, проведено сред жителите на 28 европейски държави, за медия потреблението в Европа и България, изнесени по време на Бизнес форума „MySuccess.bg in pharmacy - С грижа за пациента“, сочат, че 92% от анкетираните смятат, че последния път, когато са търсили информация за здравето си онлайн, тя е била полезна. 82% заявяват, че информацията за ново лекарство, която са прочели в интернет, е по-добра от тази, която са получили от своя личен лекар.
50% от лекарите в Европа и 75% от лекарите в САЩ споделят, че при посещение в кабинета им болните си носят разпечатки на статии от интернет, свързани с конкретни медикаменти и в повечето случаи настояват да им бъдат изписани точно те.
Българските пациенти не правят изключение и поведението им е сходно с това, което имат пациентите от другите страни, бе категорична Жанет Найденова,председател на Interactive Advertising Bureau България, експерт и преподавател по интернет маркетинг. У нас 38% от хората разчитат на интернет като източник на информация по отношение решения относно здравето им.
По време на събитието беше отчетено, че сайтовете на фармацевтичните компании и здравните заведения стават все по-интересни и полезни за потребителите, за да могат да поддържат връзка с пациентите. От друга страна, глобалната мрежа се превръща от рекламна медия в средство за постоянно обучение на пациентите.
В мрежата хората търсят конкретни факти за дадени заболявания, за алтернативни терапии, за фармацевтични продукти и нови методи на лечение. Нараства броят на пациентите, които сами си поставят диагноза, въз основа прочетеното в Интернет. Броят на потребителите, които избират лекар или лечебно заведение също се увеличава.
Експертите прогнозират, че занапред изборът на пациента ще се определя все повече от подходящо поднесена информация, в добре оформен и поддържан личен сайт на лекаря или на лечебното заведение – болница, лаборатория, диагностичен център.
Лекарите също търсят все повече информация в интернет, обменят професионална информация, питат, обучават се и поддържат диалог с пациентите през глобалната мрежа. Като добър пример в тази насока беше посочен британският сайт Flusurvey, посредством който хората могат да разберат къде и с какъв интензитет прониква грипът.

Няма коментари:

Публикуване на коментар