петък, 23 ноември 2012 г.

Всеки бърбън е уиски, но не всяко уиски е бърбън



Бърбънът е американската напитка. През 1964г. по времето на президента Джонсън американският конгрес обявява бърбъна за националното питие на Америка. законът изисква той да бъде произведен в САЩ, да съдържа минимум 51% царевична смес, да се дестилира на по-малко от 160 градуса (80% AVB), да отлежи минимум две години в нови овъглени дъбови бъчви и да не съдържа добавки (освен вода, за да намали градуса, когато е нужно).
Веднъж попитали Буукър Ноу - внук на Джим Бийм, баща на Фред и главен специалист по дестилация, защо все още използва същата вековната семейна рецепта и традиционното продължително отлежаване вместо съвременните бързи технологии за производство на алкохол. Той отговорил: "Защото така се прави истинският и хубав бърбън."
Наследството, което е оставила фамилията Бийм на производството на бърбън е значително. Поради тази причина през 2007 година месец септември е определен като „Национален месец на bourbon heritage”. Този месец е специален за всички фамилии дестилатори и е израз на почит към тяхното потекло, производство и национална история. Фред Ноу смята, че това е израз към историята на Кентъки и нейното влияние върху САЩ.
Jim Beam е най-продаваният бърбън в света и в България – с около 55-58% дял продажби. Този факт, разбира се, не е бил известен на Джейкъб Бийм, който през 1795г. с продажбата на първото си буре поставя началото на успешния семеен бизнес. Всеки един от членовете на Бийм фамилията работи с много страст и отдаденост към марката и това е причината днес Jim Beam да е много повече от Кентъки бърбън.
Великолепният вкус на Jim Beam се дължи на факта, че и сега той се произвежда от същите висококачествени естествени съставки, със същите усърдни грижи и прецизно отлежаване, използвани от фамилията Бийм още през 1795 г.

За Фред Ноу и Jim Beam - ``The Bourbon`` Since 1795





Семейство Бийм е най-популярната бърбън фамилия в света


 
Тя съставлява седем горди поколения трудолюбиви хора, които през последните 200 години са изцяло отдадени на страстта си да създават бърбън, останали верни на семейното си име. 


Роден през 1957 г. във фамилия Бийм с името Фредерик Букър Ноу III, наследникът на
215-годишната традиция в правенето на бърбън Фред Ноу днес е един от най-големите уиски експерти в света. Той е човекът от етикета на най-обичания и продаван бърбън в света и създател на лимитирания 7 годишен Jim Beam Distillers Series. наследник на семейния бизнес, пра-пра внук на човека, дал името на марката и brand ambassador, Фред популяризира марка бърбън № 1 Jim Beam, като се стреми да даде и своя принос към семейната и бърбън историята с уникалния продукт, който създава.
Днес той - като представител на седмо поколение от фамилията Бийм, притежава и контролира марката и уникалния начин на нейното производство.


През 2007г. Фред Ноу III е добавен към етикета на Jim Beam и от тогава неговият лик съпътства всяка бутилка Истински бърбън, продавана по света. Фред е научил всичко, което знае за бърбъна, от своя баща Букър и дори е помагал при избора на малки партиди в същата кухня, в която дядо му е смесвал семейната реколта подкваса. Наследникът на двувековната традиция в правенето на бърбън се стреми да открива и създава нови, оригинални вкусове бърбън, за да остави своята собствена следа в бърбън индустрията на империята Бийм.
Остроумният и общителен Фред запознава хората по света със историята на Jim Beam. Разказите му за неговото детство, преминало из земите на дестилерията, са легендарни и хората прииждат на тълпи, за да видят как легендата на Истинския Кентъки бърбън говори за семейното наследство.
Днес Фред живее заедно с жена си Санди и техния син Фредерик Букър Ноу IV в къща, построена до фамилната на Бийм в Бардстаун.
 

четвъртък, 22 ноември 2012 г.

Башар Рахал спечели Единадесетия Jim Beam Турнир по Генерал



Наследникът на  Джим Бийм - Фред Ноу се забавлява в компанията на български знаменитости, сред които Тодор Славков, Диана Любенова, Луиза Григорова, Денис Ризов, Графа, Орлин Горанов, Светльо Витков, Мария Гроздева, Яна Маринова




Башар Рахал, един от най-магнетичните актьори на българската сцена, стана победител в тазгодишния Единадесети Jim Beam Турнир по Генерал. Той традиционно се провежда всяка година на 19-ти ноември в столичния клуб JIM BEAM в Студентски град.
С резултата от 143 точки Башар Рахал грабна голямата награда - пътуване за двама до семейната дестилерия на Jim Beam в Кентъки.Там те ще бъдат посрещнат лично от Фред Ноу-7-мо поколение мастър дестилър и наследник на фамилията Бийм, който беше специален гост на събитието.
Второто място, за пореден път в турнира, спечели Киро Скалата, който получи кашон от висококачественото ароматно питие и достойно си отвоюва по бутилка истнински бърбън всеки месец. Освен това бяха раздадени и няколко специални награди за най-висок и нисък резултат, за най-шумна агитка, за талисман и най-атрактивен играч.

С наградата на Каръка си тръгна Моисей, който получи най-нисъкия резултат от -6 точки.
Наградата за Най-шумната агитка абсолютно заслужено отиде при Денис и приятели, които допринесоха с доброто си настроение към купона.  .
Наградата за Талисман отиде при очарователната Албена Михова, която беше неотлъчно до своята половинка Тома.
За Най-атрактивен играч беше обявена Мис България 2011 – Ваня Пенева.
На всички победители бяха връчени бутилки бърбън, подписани лично от Фред Ноу-наследник на традицията за правене на най-предпочитания бърбън в света, който се наслади на качествен бърбън и истински купон в компанията на ред знаменитости от родния елит. В надпреварата се включиха 10 звездни отбори, а състезателите бяха общо 44. Диана Любенова, Луиза Григорова, Марта Вачкова, Денис Ризов, Графа и Мария Ампова, Рут Колева, Лилана, Ваня Щерева, Мария Гроздева, Ваня Пенева и Били Хлапето бяха само част от известните личности, които показаха завидни умения в играта. Те преминаха през 2 кръга, след което победителят от всеки от тях получи правото да влезе в битка с останалите на големия финал.

Преди турнира всички участници се събраха на специална дегустация в One Coffee, където в компанията на Фред Ноу имаха уникалната възможност да опитат двата нови продукта от семейството на бърбън номер 1 в света. Специфичния вкус на JIM BEAM DEVIL’S CUT е в резултат от извлечения от дървото на бъчвите бърбън и JIM BEAM HONEY, 4 годишен бърбън към който е добавен висококачествен мед. След дегустацията всички Истински играчи бяха отведени с луксозни лимузини до JIM BEAM в Студентски град.

В разгара на купона Графа, Били Хлапето, Lexus и Михаела Филева изненадаха гостите с компилация от най-големите си хитове. Заредени с добро настроение гостите се насладиха на играта и първокачествения бърбън. Водещи на събитието бяха познатия с неповторимото си чувство за хумор Димитър Павлов и очарователната и усмихната актриса Бианка Илич.
Тази година в любимата игра на зарове се включи цял отбор от родни музканти, които се състезаваха под знака на класическия 4-годишен бърбън. Отборът е “Jim Beam White”, а част от него станаха Свилен от Остава, Васил Гюров, Светльо Витков и Наско от Б.Т.Р.
Отборът на мъжкарите “Jim Beam Black” тази година беше представен от Тодор Славков, Евгени Иванов, Георги Неделчев и Скалата.
Свободен дух в здраво тяло обедини отбора на скъпоценния ръжен бърбън „Jim Beam Rye”, представен от Румънеца, Яна Маринова, Тома и Моисей.
Вече единадесета година турнирът е подкрепен от истински приятели! Отборът „Jim Beam Choice” събра доайените на Турнира, без които трaдицията няма да е същата – Мария Гроздева, Ваня Щерева, Добри Банев, Марта Вачкова.
Още един нов отбор намери място в тазгодишното издание на турнира, а именно отборът „Jim Beam Distillers”. Това са хората, свързали живота си със Съединените щати – Денис Ризов, Башар Рахал, Диана Любенова и Рут Колева.
В голямото хвърляне на зарове премериха сили и най-младите и талантливи участници Луиза Григорова, Играта, Ангел, Били Хлапето събрани в отбор “Jim Beam Red Stag”.
Най-новият вкус бърбън от семейство Бийм – „Jim Beam Honey” тази вечер беше дойстойно представен от най-сладките състезателки Ива Екимова, Яна Грудева, Ваня Пенева - Мис България 2011 и Лилана.
В ролята на най-сериозните и желани мъже влязоха Петко Димитров, Христо Сираков, Мартин Захариев, Орлин Горанов от отбора „Jim Beam Devil’s Cut”.
Специално за емблематичното 11-то издание на турнира фамиля Beam беше представена от отбора на семействата -„Оne Family” заедно с Графа и Мария Ампова, Джуди Халваджиян и Елена Димова, Людмила Сланева и Стенли, както и Биляна Йотовска и Митко Димитров.
По традиция имаше и отбор от най-големите късметлии в мини турнира за журналисти „Оne Media”, където играха – Михаела Иванова, Надя Атанасова, Лилия Дачева и Светлин Веселинов?.

Jim Beam ви призовава да консумирате отговорно. Забавлението е във ваши ръце.

 

Кметът на София Йорданка Фандъкова присъства на връчването на дарение за инициативата „За живота”



Целта на инициативата е да бъде закупен апарат за лъчелечение по време на операция.
Средствата, които ще бъдат предоставени за Дарителската инициатива „За живота”, са от Виенската агенция КОМПРЕС, която ежегодно прави дарение от 11 000 евро на един от партньорските си градове приоритетно за подпомагане на социални каузи.
Дарението от страна на „Компрес” - Виена бе връчено от Вера Чакалоф-Янер, референт за България на доц. Здравка Валерианова, изп. директор на „СБАЛ по Онкология” ЕАД. 
-------


Дарителската инициатива „За живота” стартира през октомври - в месеца за борба с рака на гърдата с благотворителен търг на произведения на видни български творци. Целта е да бъдат събрани средства, които да осигурят съвременно лечение на жените, страдащи от рак на гърдата. С тях ще бъде закупен първият в България апарат за лъчелечение по време на операция. Този вид лечение се използва при петдесет процента от болните от рак на млечната жлеза и при всички други онкологични заболявания, при които наличната съвременна апаратура у нас не би могла да помогне. Апаратът, чиято цена е около 3 000 000 лева ще бъде дарен на „СБАЛ по Онкология” ЕАД.
Дарителската инициатива ще продължи през следващите шест месеца.


Може да подпомогнете каузата като:

  •       Закупите картина:
Електронният каталог с всички картини е достъпен в картинната галерия на сайта на инициативата – www.zajivota.org.


  •       Дарите  директно по специално открита сметка:
Име: Национален дарителски фонд „13 века България“
Банка ДСК
IBAN: BG25STSA93000020562379
BIC: STSABGSF


  • Дарите чрез SMS:
Изпратете SMS с текст DMS ZAJIVOTA
на единен дарителски номер 17 777
((за абонати на GLOBUL, VIVACOM и M-Tel)
 За изпращането на дарителски SMS ще бъдете таксувани с 1,20 лв. с ДДС
За повече информация посетете www.dmsbg.com
 

сряда, 21 ноември 2012 г.

Новите за пазара ни бирени миксове-най-търсени в горещите летни месеци




Повишава се информираността и разпознаваемостта на качествата на пивото от българския консуматор. Това показва национално представително проучване на IPSOS България, реализирано през м. септември тази година сред граждани на възраст между 18 и 69 години от регионите София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана.
Резултатите от него показват, че 20 % от анкетираните разпознават бирата като натурален продукт, съдържащ изцяло естествени съставки – малц, хмел, бирена мая и вода.
55 % от анкетираните са консумирали бира поне веднъж седмично, като средната консумация при мъжете е 3.1 пъти седмично, а при жените – веднъж седмично.
34 % определят пивото като продукт с високо качество, а 43 % считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот и хранене. 66 % от редовните консуматори на бира считат, че кехлибарената напитка се съчетава добре с храни и се използва като важен елемент в кулинарията.
Проучването на IPSOS проследява и каква е честотата на месечна консумация на пиво през м.септември сред пълнолетното население в деветте града. По този показател морските региони Варна и Бургас се намират в челната тройка заедно с Плевен. За сравнение Бургас беше на първо място по честота на консумация на бира и през месец юни.
Проучването на IPSOS показва още, че в разгара на летния сезон пълнолетните българи пият бира средно 10 пъти месечно, а през м. септември – средно 8 пъти. Според маркетолози от бранша, през лятото голяма популярност, особено сред консуматорите на възраст 20 – 38 години, са имали новите за пазара ни бирени миксове - комбинация от фруктов сок и пиво. Около 7% от обемите, реализирани през горещите месеци, се дължат именно на тях.
„В България биреният пазар има потенциал да расте. Консумацията на пивото заема 32% от общия пазар на алкохолни напитки в страната (измерен в % чист алкохол). По този индикатор сме на 22 място в страните от ЕС.  Вярвам, че високото качество на българската бира и разширяващото се всеки сезон  портфолио на пивоварните компании с нови производства и асортименти е печеливш подход за преодоляване на негативите от икономическата криза. В тази връзка през зимните месеци продажбите на вече традиционните за сезона тъмни бири е вероятно да достигнат 10-12% и категорията като цяло да има ръст. Още повече, че консуматорите вече познават този тип пиво и го търсят заради специфичните му и подходящи за сезона характеристики.” - коментира Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.
--------
Членове на Съюза на пивоварите са компаниите за производство на бира: ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване. 

Мусала Софт гостува на Бургаски свободен университет



Мусала Софт гостува на студенти и преподаватели в Бургаски свободен университет. В морския град бяха представени актуални технологични иновации и демонстрирани „гъвкави“ методологии на работа.
Представители на Мусала Софт разказаха и за образователните инициативи, с които е ангажирана компанията – национален конкурс по програмиране CodeIT.bg, проект от лекции с гости визионери – „Академия за ИТ Лидери“ и информационен сайт „Инфоман“.
Срещaтa включва забавни обучителни игри с конструктор „Лего“, използвани в лидерския тренинг за работа с гъвкави методологии (Agile, Scrum) в Мусала Софт. Тя е част от инициативите на компанията да разпространява добри практики и да повишава нивото на образователното равнище в България. Мусала Софт продължава своето турне с лекции пред студенти, споделяйки с младите таланти на България както знания от своя опит, така и най-актуалното от познанието на водещи световни авторитети в сферата на информационните технологии.

AmCham България и Мусала Софт реализираха първото списание за Американска камара в световен мащаб, разработено във вариант за мобилни устройства



Американската търговска камара в България (AmChamBulgaria) вече разполага с интерактивна мобилна версия на своето печатно месечно издание AmCham Bulgaria Magazine, което излиза от 1999 г. Приложението е налично за операционна система Андроид в Google Play и e разработено от софтуерна компания Мусала Софт.
Мобилното приложение, както и списанието, са форум за политически и икономически анализи, новини, гледни точки, както и за представяне на нови бизнес възможности.
Над 2500 копия на хартиен носител се отпечатват 10 пъти годишно и се разпространяват сред почти 300 членове на Камарата в България, правителството и бизнес организации, неправителствени организации и всички американски камари по целия свят.
„Чрез трансформацията му в мобилен вариант, списанието се превръща в нова платформа за обмен на идеи, добри практики и модерен дискусионен форум на бизнес общността не само в България. Благодаря на българската софтуерна компания Мусала Софт за отлично свършената работа. С това приложение АмЧам се нарежда сред най-иновативните камари в света.” – сподели Валентин Георгиев, изпълнителен директор на АмЧам.„Американската търговска камара е организация, която откликва на иновативните идеи на своите членове и това я прави модерна и успешна. " – сподели Елена Маринова, Президент на Мусала Софт. „Радвам се, че компанията ни помага информацията за активната дейност на камарата да бъде още по-достъпна по целия цвят и по този начин съвместно да градим позитивния имидж на България“.
---------

За АмЧам: Американската търговска камара в България е основана през 1994 г. като доброволна независима организация, обединяваща американски, български и международни компании с представителства в страната. Сред основните цели на камарата са изграждането на силни икономически отношения между България и САЩ в рамките на трансатлантическото партньорство, прозрачна инвестиционна и бизнес среда и защита на легитимните интереси и каузи на нашите над 300 компании членове. Ние сме официален представител за България на Търговската камара на САЩ и член на Европейския съвет на Американските търговски камари.

За Мусала Софт: Мусала Софт е водеща българска компания в сферата на софтуерните услуги, специализирана в изграждане на цялостни софтуерни решения, реинженеринг и интеграция на информационни системи, разработка на мобилни приложения и ИТ консултиране. Мусала Софт е с доказана репутация на надежден бизнес партньор, благодарение на множеството си успешни проекти и доволни клиенти. Компанията има добре диверсифицирано и балансирано портфолио от международни (DHL, EnBW, HP, IBM, OMV, SAP, Siemens, VMware и др.) както и национални клиенти (Банка ДСК, Мобилтел, ОМВ, Национална Агенция за Приходите, МВР, Агенция „Митници” и др.)

Българското сдружение по иновативна медицина ще дари пневмококови ваксини на деца с муковисцидоза



По повод Международният ден на болните от муковисцидоза, председателят на Българското сдружение по иновативна медицина д-р Валери Цеков ще дари на Асоциация „Муковисцидоза“ България 13 валентна пневмококова конюгатна ваксина. Тя ще бъде предназначена за деца до 5-годишна възраст с муковисцидоза, които не са обхванати от националната имунизационна програма.
Пневмококовите инфекции (причинени от бактерия S. pneumoniaе, пневмокок) са едни от най-опасните заболявания в световен мащаб. Те са водеща причина за заболяемост и смъртност при малки деца по света.  По данни на СЗО най-малко едно дете умира всяка минута от пневмококови инфекции (менингит, сепсис, пневмония), като приблизително 1 милион деца умират годишно.
От подобни инфекции боледуват хора от всички възрасти, но децата под двегодишна възраст, възрастните над 65 години и децата с хронични заболявания (муковисцидоза, бронхиектазии, бронхопулмонална дисплазия, вродени аномалии) са в особено висок риск.
Единственият начин за предпазване на малките деца от пневмококовите инфекции е ваксинацията. В свой доклад Центърът за контрол и превенция на заболяванията в САЩ (CDC) отбелязва въвеждането на пневмококовата ваксинация като едно от 10-те най-големи достижения за общественото здраве през последното десетилетие, довело до превенцията на над 211 000 сериозни пневмококови заболявания и 13 000 смъртни случая за периода 2000-2008. 
От 2010 г. в задължителния имунизацонен календар на Република България е включена и ваксинацията срещу пневмококови инфекции за всички бебета. За децата, родени преди 2010 година, ваксината е препоръчителна, но не се осигурява безплатно.
Иновативната, 13 валентна пневмококова конюгатна ваксина, би могла да осигури най-широко покритие срещу циркулиращите причинители (щамове) на пневмококови инфекции. Това е изключително важно за тези, изложени на по-големи рискове, деца, поради факта, че пневмококовите заболявания все по-често се причиняват от щамове, които се отличават с повишена резистентност на лечение. Такъв, например, е щамът 19А, съдъжащ се само в 13 валентната ваксина. По данни на различни страни от Европейския съюз този щам причинява около 25 % от тежките инвазивни пневмококови заболявания, каквито са менингита и пневмонията. Проучвания у нас показват наличието на този щам и в България.

Позиция на Българска стопанска камара по проекта на бюджет на НЗОК за 2013 г.:



В началото на м. ноември т.г. НС прие на първо четене в пленарна зала Проекта на Бюджет на НЗОК за 2013 г. В тази връзка припомняме, че с наше писмо от 24.10.2012 г. представихме на парламентарните комисии по икономическа политика, по бюджет и финанси, и по здравеопазване наши бележки и предложения по проектозакона.
Поради липсата на реакция от страна на посочените парламентарни комисии, считаме за необходимо отново да изразим нашето становище.
Проектобюджетът на НЗОК не беше обсъден по надлежния ред в подкомисиите към Националния съвет за тристранно сътрудничество (НСТС) и в самия НСТС, което е нарушение на чл.3 от КТ. Напомняме, че две-трети от средствата на НЗОК са от вноски на работодатели и осигурени лица. Въпреки това, не им беше дадена възможност да изкажат своето становище.
На обществото не са представени разчети за реалните средства, които ще се изразходват за здравеопазване през 2013 г. БСК настоява за формиране на своден консолидиран бюджет за средствата, насочени към здравето на българските граждани, независимо от формите и каналите за тяхното предоставяне.
Прозрачността и ефективността на разходване на публичните средства отново е под въпрос. Отново липсват ясни критерии и цели, които следва да се достигнат с предоставените публични средства за здравеопазване – намаление на заболеваемост и смъртност, подобряване на здравния статус и т.н.
Въпреки нашите конкретни предложения, липсва държавна политика и конкретни действия за намаляване на броя на здравнонеосигурените лица. Липсват механизъм и условия за медицинското обслужване на тези лица. Израз на това са отделените само 2.5 млн.лв. за тях в бюджета на Министерството на труда и социалната политика. Лечението на този контингент от хора отново ще се извършва за сметка на здравноосигурените лица.
По тези и други причини лечебните заведения имат дългове в размер на 328 млн.лв. (по данни на министъра на здравеопазването), а в бюджета на НЗОК и в Републиканския бюджет не са предвидени средства за покриването им.
Продължава практиката да се прехвърлят дейности, извършвани от Министерството на здравеопазването, към НЗОК, без това да се отрази в Националния рамков договор. Това става в нарушение на три закона – Закона за здравното осигуряване, Закона за съсловните организации на лекарите и  стоматолозите, и Закона за Бюджета на НЗОК.
Липсва отчет от страна на МЗ относно начина на разходване на получените през 2011 г. от НЗОК 340 млн.лв. и още 100 млн.лв. през 2012 г. Продължава да е неясно каква част от тези средства е изхарчена и дали има разходи за дейности, които не са предназначени за осигурените лица.
В Проекта за бюджет на НЗОК липсват конкретни разчети за размера на средствата, които държавата внася за осигурените от нея лица – пенсионери, ученици, деца, майки, безработни и т.н. През последните 4 години тези средства имат един и същи размер – 941.12 млн.лв. През този период средният осигурителен доход и средната пенсия се увеличаваха, нараснаха и средствата, отпускани за пенсии. Всичко това не се отрази върху размера на трансфера от Републиканския бюджет в НЗОК.
В проектобюджета на НЗОК са заложени 3 млн.лв. за Националната агенция за приходите, като насърчителна мярка за събиране на здравните вноски. В същото време, не е предвидена санкция за несъбиране на вноските от 1,4 млн. лица, за които се знае, че са здравно неосигурени.

Липсва политика и конкретни мерки за задържане на медицинските специалисти в системата. БСК предложи редица мерки за спиране на изтичането на високо квалифицирани специалисти в чужбина. Ако тази тенденция продължава, цели райони в страната ще останат без специализирана медицинска помощ.
Като цяло, и този бюджет на НЗОК е изработен при отсъствие на реформаторски подход в системата на здравеопазване, което предполага високата степен на неефективност при разходване на средствата.

Отново настояваме:

-Преди окончателното му приемане, Бюджетът на НЗОК да бъде подложен на обсъждане в Националния съвет за тристранно сътрудничество;
-Сметната палата да извърши одит на МЗ относно реда, начина и целесъобразността на разходване на предоставените от НЗОК 340 млн.лв. за 2011 г. и 50 млн. (от предвидените 100 млн.лв.) лв. през 2012 г.;
-Остатъкът от 50 млн.лв. (от предвидените 100 млн.лв.) за МЗ да се използва целево за покриване на дълговете на лечебните заведения.

Становището на БСК е подкрепено от Националната асоциация на работодателите от здравеопазването в Република България.
 

От трудното начало към щастливо детство и успешно бъдеще



Това бе темата на срещата, с която в Сливен отбелязаха Световния ден на недоносеността. Там беше излъчен част от филма "Мама", посветен на преждевременното раждане и отглеждане на недоносено бебе. В лилава светлина бе осветен и Старият Бряст в Слевен, който емблематичен за града.
Фондация "Карин дом" специално съдейства за провеждането на отворена среща-разговор на тема: "Какво трябва да знаем за отглеждането на недоносените бебета?" във Варна. Happy Mums помогнаха във Велико Търново за прожектирането на тематичния филм за недоносените бебета, както и за провеждането на среща, посветена на профилактиката на преждевременните раждания, кенгуровата грижа и пр.
Осветяването няма да предотврати преждевременните раждания, нито ще подобри лечението, нито ще спаси нечий живот, коментират от фондация „Нашите недоносени деца”. Това е символичен жест към хората, засегнати от този проблем, който има за цел да им покаже, че не са сами в борбата с последствията от преждевременното раждане. Колкото повече хора в световен мащаб се отзоват на този призив, и с помощта на медиите на европейско, национално и местно ниво, толкова повече внимание ще се обърне както на широката публика, така и на управляващите, от които зависят важни  решения. Това ще е подготовка за вземането на адекватни мерки, така че да може всяко бебе в България, в Европа и по света да има възможно най-добри шансове да бъде здраво и щастливо.
Сред приоритетите на сходните НПО в целия свят са осигуряване на квалифицирана информация за родителите, проактивна работа за иницииране на национални политически планове за действие, подобряване на специалната следболнична помощ. Организациите, грижещи се за доброто на преждевременно родените деца и техните родители, се стремят и към създаването на единен Европейски регистър за преждевременни раждания като основа за научни изследвания с цел превенция.
-----------------
Фондация „Нашите недоносени деца“ е първата неправителствена организация България в защита на правата на недоносените бебета и техните семейства. Екипът ни се състои изцяло от лично мотивирани родители. Всички ние обединихме усилията си в името на нашите недоносени деца. На сайта на фондацията www.premature-bg.com може да намерите много важна информация във връзка с отглеждането на преждевременно родено дете.

Столична община бе осветена по повод Деня на недоносеността



Сградата на Столична община беше осветена в лилаво на 17 ноември- Световният ден на недоносеността, когато сгради, паметници на културата и забележителности в целия свят бяха осветени в лилава светлина. Инициативата в страната и света се случва с подкрепата на Световният алианс срещу преждевременното раждане и Европейската фондация за грижа за новородените (EFCNI. Още три български града се включиха в първото за страната ни отбелязване на международната кауза – Сливен, Варна и Велико Търново. Целта на организаторите от фондация „Нашите недоносени деца". е да насочат вниманието към проблемите на преждевременно родените деца и техните семейства, както и към проблемите и рисковете, съпътстващи преждевременното раждане.
„В България 10% от всички новородени се раждат недоносени, което прави около 7000 деца на година” алармира Нина Николова, председател на фондация "Нашите недоносени деца". "В някои градове в България статистиката е дори по-сериозна – там процентът на преждевременно родните бебета достига до 12-13%", отбеляза тя.
От фондацията припомнят и статистиката в световен мащаб - 15 млн. бебета се раждат преждевременно всяка година, а само в Европа броят им е 500 000. Недоносеността е една от основните причини за неонатална смъртност – 1 млн. бебета годишно умират, защото се раждат прекалено рано. Около 75% от тях могат да бъдат спасени.

Многопрофилен детски център заработи в МБАЛ "Токуда Болница"


Над 18 тесни специалисти – педиатри ще консултират деца в центъра 






Детските гастроентеролози са първите лекари, които могат да установят първите сигнали за хранително разстройство. Корените на анорексията и булимията често се крият още в детската възраст. Поради това Токуда Болница едновременно с Центъра за лечение на хранителни разстройства на име „Василия” откри и Многопрофилен детски център „Токуда”, в който ще работят общопрактикуващи лекари с педиатрична специализация и лекари-педиатри с тесни специалности в областта на детското здравеопазване.
Малките пациенти и техните родители ще могат да разчитат на грижите на доказани специалисти от над 18 рядко срещани в България специалности: детски офталмолог, детски нефролог, детски ревматолог, детски ортопед, детски гастроентеролог, детски ендокринолог, детски пулмолог, детски уролог, детски неврохирург, детски коремен хирург, детски невролог, детски алерголог, детски анестезиолог, детски гръден хирург, детски дерматолог, детски физиотерапевт, детска образна диагностика, детски специалист уши-нос-гърло, детски зъболекар и др.
Доц.д-р Маруся Лилова – началник на Клиниката по педиатрия, съобщи, че за 6 години от откриването на Токуда са консултирани и лекувани над 170 000 деца.
Обстановката на центъра е създадена от деца за деца и дава възможност малките пациенти да бъдат посрещнати в спокойна атмосфера с много игри и забавления. Автори на стенописите в детския център са децата и преподавателите от ателието за изкуства SmArt” , които за по-малко от месец създадоха изключително красива 360-градусова картина на годишните времена. Малките художници заслужено получиха отличия за представянето си и материали за рисуване, с които да продължават да развиват таланта си.
Кабинетите на Многопрофилен детски център „Токуда” са украсени с арт-фотосите на известната фотографка Надя Джамбазова, която направи своята първа изложба в лечебно заведение с детски портрети.
 

Първият в България Център за лечение на хранителни разстройства „Василия” беше открит в Токуда Болница



Той носи името на известната художничка Василия Стоилова, която загуби битката с анорексията преди 7 месеца

Целта на инициативата е на едно място да бъдат диагностицирани и активно и комплексно лекувани сериозни заболявания като анорексия, булимия и т.н. Мултидисциплинарният подход предвижда колаборация между психолози, психиатри, гастроентеролози, ендокринолози и други специалисти с цел максимална ангажираност към тези коварни болести, за да се избегне фаталния край, до който хранителните разстройства често водят. Пациентите ще бъдат консултирани от мултидисциплинарен екип с висококвалифицирани специалисти. А в случай, че е необходима хоспитализация, те ще могат да разчитат на комфортната леглова база на Токуда, при строго спазване на тяхната конфиденциалност.
„От днес пациентите с хранителни разстройства ще разчитат на всички ангажирани специалисти на едно място, без да се налага сами да организират лечението си в различни институции”, подчерта д-р д-р Такао Сузуки, зам. председател на Токушукай Медикъл Корпорейшън, част от която е Токуда Болница. Той добави, че ако можем да помогнем дори на един страдащ, това означава, че можем да помогнем на всички. А идеята за създаването на центъра се е родила след като не са могли да помогнат н свой колега, чието дете е страдало от анорексия.
По официална статистика над 200 000 души страдат от хранителни разстройства в България, а в действителност броят им е над 400 000. „Заболяванията вече засягат не само млади жени, но и хора от всякакви възрасти, пол и раса, все повече са заболелите деца до 12 годишна възраст включително и момчета”, заяви д-р Светлана Бояджиева, психиатър и специалист в областта на хранителните разстройства, която е част от екипа на новосъздадения център.
Д-р Бояджиева беше категорична, че хранителните разстройства са сериозни социално значими заболявания, в чиято основа стои дълбок емоционален или психологически проблем, поради което е необходимо специалисти от различни области на медицината да работят съвместно за решаването на психичните и соматичните проявления на болестта.
В рамките на събитието бяха представени медицинските специалисти, които ще бъдат ангажирани с диагностиката и лечението на хранителните разстройства. Проф. Боян Лозанов, началник на Клиниката по Ендокринология и нефрология в японската болница, обясни, че хранителните разстройства водят до унищожаване на имунния отговор и до усложнения на жлезите с вътрешна секреция и заяви своята ангажираност в лечението на проблемите от ендокринологичен характер. Проф.д-р Симеон Стойнов, началник Клиниката по Гастроентерология и пулмология в Токуда заяви, че заболявания като анорексия, булимия и други хранителни разстройства водят до усложнения, които засягат не само гастроинтестиналния тракт, но впоследствие и целия организъм.
Патрон и вдъхновител на новата структура е г-жа Явора Стоилова, внучка на поета Пейо Яворов и майка, загубила дъщеря си – известната художничка Василия Стоилова поради заболяване от спектъра на хранителните разстройства. На откриването на Центъра тя сподели своята радост от реализирането на проекта в памет на дъщеря й и призова за ангажираност на обществото към проблема. „Този център реализира мечтата на дъщеря ми – да съществува място с комфортна и спокойна обстановка и всеотдаен персонал, който да се грижи за хората с подобни проблеми”, сподели г-жа Стоилова.
----------
Хранителните разстройства са известни повече от 6 века . Това е болестно състояние на духа причинено от душевни грижи. В началото на 21 век в света заболяването придобива ендемични размери. Булимията засяга 4-5% , а анорексията около 1% от населението и то предимно в млада възраст. При 70% от пациентите е налице пълно оздравяване, докато при15-20% то хронифицира и е причина за самоубийства с брутални методи особено във възрастовия диапазон 15-30 години при момичетата и младите жени.Анорексията засяга вече милиони мъже, жени, деца. Заболяването четирикратно  се е увеличило при мъжете и седемкратно при децата под 12 годишна възраст.В последно време тенденцията е към увеличаване на хранителните разстройства, което ги прави един от най-големите консуматори на медицински и здравни грижи в света.