Translate

понеделник, 4 февруари 2013 г.

Новото туристическо лого на България – вяло и посредствено, според дизайнери

Дизайнерски организации, както и Съюзът на българските художници (СБХ), се възпротивиха срещу него. Отрицателна позиция спрямо новото туристическо лого на България изразиха от Камарата на дизайнерите в България (КДБ) и Националната асоциация за дизайн и реклама (НАДР), предаде „Стандарт нюз".
В отворено писмо до президента, премиера, икономическия, културния и строителния министри, от двете асоциации коментират, че елементите в "Бранд България" "затвърждават впечатлението за съдържащата се в него вяла и безлична посредственост".
"Ние, професионалните художници и дизайнери в България, изразяваме категоричното си възмущение и несъгласие с крайния визуален продукт", се казва в отвореното писмо. Според експертите логото е с "естетически и смислови недостатъци".
"Заявяваме твърдата си позиция, че налагането на новото туристическо лого е в ущърб на националната графична идентичност и традиции, както и на културните, естетическите и академични норми и ценности", продължават дизайнерите.
От професионалните обединения на дизайнерите настояват и за отмяна на използването на представения знак и организирането на нов конкурс, резултатите от който да станат ясни при пълна прозрачност и с участието на професионалните гилдии в България.
По-рано от СБХ също определиха туристическото лого като "некомпетентно и посредствено".
Преди няколко дни икономическият министър Делян Добрев каза, че не бил „фен на новото лого" и самият той харесвал повече другите три варианта.
От фирмата, изработила стратегия за "Бранд България", заявиха, че предпочитат да не издават как изглеждат въпросните три отпаднали варианта и посочиха, че изборът е направен на базата на проучвания в 11 държави сред повече от 8000 респондента

Няма коментари:

Публикуване на коментар