Пробутват залежали
стоки за “висящи”
Клошари точат зъби за
баничка с биричка
Търговци измислиха нов начин да се отърват от залежалите си
стоки с изтичащ срок на годност, като ги обявят за „висящ продукт”.
Само за два дни след обявяването на кампанията за “висящи
стоки” десетки хранителни магазини, кафенета, закусвални и др. търговски обекти
от Търново и околните градове обявиха, че се включват в нея. Проверка на
“Монитор” обаче установи, че някои от търговците са решили да използват
благородната практика за комерсиални цели, а други просто да се отърват от
невървежните и скъпи стоки. Така например в един от хранителните магазини във
Велико Търново с етикет “висящ продукт” бяха отбелязани полуизгнили банани и
натъртени ябълки, вакуумирана пушена и веяна риба, турски сладкарски изделия и
дори консерви с шпроти с изтичащ след два месеца срок на годност. В друг
магазин пък половината топла витрина с готови ястия бе с надпис “висящ
продукт”. В една от кварталните бакалии пък с надпис “висящи” бяха окичени
десетина банички, милинки, кифли и др. закуски с доста съмнително качество,
произведени най-малко преди 2-3 дни.
В съседния град Лясковец възрастна жена, продаваща плодове и
зеленчуци на открито, също бе лепнала на кантара си бележка “висящ продукт”.
Оказа се обаче, че бележката не се отнася за всички стоки, а само до 5-6
артикула, сред които пакетирани ягоди, сушени смокини и пакетчета червен пипер.
Бонка Никова обясни, че идеята за висящите продукти им
харесала и решили и те да пробват. Защо обаче за такива бяха обявили не особено
търсените през пролетта сушени плодове и скъпите ягоди, а не пресните
зеленчуци, жената не каза.
А иначе в Търново още в първите дни инициативата за “висящи
стоки” бе приета и подета от немалка част от търговците. Освен традиционните
“висящи” кафета и закуски, най-големият парти център в града предложи и “висящо
гледане на дете”. Всеки, който поиска, може да предплати 2,50 лв. за
отглеждането и забавленията за един час на дете, чийто родители не могат да си
го позволят, а имат неотложна работа. Търговците, предлагащи “висящите” кафета
и закуски, споделиха, че интересът към този тип услуга все още не бил голям.
Причините били, че голяма част от хората все още не вярвали, че платените от
тях кафета и банички действително ще бъдат дадени на бедните и гладните и
подозирали търговците, че просто ще си приберат парите. Самите нуждаещи се пък
явно изпитвали срам и неудобство да се хранят по такъв унизителен за тях начин.
За сметка на това обаче “висящите” закуски и кафета
настървили просяците цигани
и клошарите, които по пет пъти на ден обикаляли из закусвалните да питат дали
нямат някое платено кафе и кифла за тях. Един от клошарите пък предизвикал смях
сред продавачите в търговски обект, като влязъл и попитал дали имат “висяща”
баничка с биричка.
Иван Първанов
В."Монитор"
Няма коментари:
Публикуване на коментар