четвъртък, 27 юни 2013 г.

Часовник, ама с дрегер


Дори обикновените часовници в Япония  са снабдени с калкулатори, радио, даже и с фотоапарат. Сега обаче специалистите направиха уникален часовник с вграден дрегер, който вече ще  измерва количеството погълнат, преди да се качите в колата.
Устройството има два разделени дисплея - единият е за традиционното време, а другият е разположен индикаторът за промили, посочва БГНЕС. Ако сензорът свети в зелено, значи сте напълно трезвен, ако екранчето се оцвети в жълто, границите на алкохол в кръвта са между 0,4 и 0,6 промила. Над 0,6 светлината става червена.
Дрегерът може да работи на батерия в продължение на месец. Часовникът струва само 99 долара

вторник, 25 юни 2013 г.

Препънати възможности



Работя качествено, знам и мога. Това е мечтаното изречение, което всеки мениджър иска да чуе от служителите си. Ентусиазмът обаче отслабва, когато става дума за хора с увреждания. Започват съмнения за това дали компанията не трябва да инвестира допълнителни пари, как наемането на такъв човек ще се отрази на морала и настроението... А не би трябвало да е така.
Фирмите в България най-сетне трябва да осъзнаят, че при наемането на хора с увреждания има много практически, не само социален смисъл. 
"Ползите могат да са много. Хората с увреждания са ценни кадри и това, което се забелязва, е, че влагат много старание в своя труд. Фактът, че не са най-търсената работна сила на пазара на труда, ги е направил много стриктни и сериозни към задълженията им", казва Йоана Александрова, ръководител на административния екип в "Софтуер АГ дивелопмънт център България".
Работодателите обаче най-често се страхуват, че тези кандидати не са достатъчно квалифицирани. Не е тайна, че част от хората с увреждания нямат дори средно образование. В същото време много често хората с увреждания са по-квалифицирани, защото са се стремили упорито и целенасочено към овладяването на нови знания. Те говорят чужди езици, имат развити компютърни умения и работят по-концентрирано. Тези служители оценяват много по-силно гласуваното от работодателя доверие, като се отплащат с лоялност и стриктно изпълняване на задълженията, споделя  Петя Маркова, експерт от Националния алианс за социална отговорност (НАСО).
Добрата новина е, че държавата стимулира работодателите, които искат да наемат работник с увреждане. За откриването и оборудването на едно такова място те могат да получат субсидия, която варира между 4 и 10 хиляди лева. Здравните осигуровки също са грижа на държавата. Нуждаещите се от работа обаче са хиляди и проблемът не опира само до адаптиране на работното място. Има нужда от комплексен подход за подкрепа на хората и работодателите, които могат да поемат подобен ангажимент, казват от НАСО.
Малка крачка за фирмите, но голяма за хората с увреждания, е и идеята за Ден на отворените врати. Всяка компания може да организира такъв и да се запознае с нови и амбициозни кандидати, каквато практика има в чужбина.
От НАСО споделят още, че до една година работодателите ще могат да се възползват и от друга полезна услуга – единен регистър на хората с увреждания. Базата с данни вече се изгражда от Агенцията по заетостта. В нея всеки мениджър ще може да види с какво заболяване е желаният работник и да прецени каква позиция може да му предложи. В момента заетостта на тези хора е основно в специализирани предприятия, където около 50% от работещите са хора с увреждания, допълва Маркова.
Таня Йовева, известната незряща журналистка и председател на Сдружение "Национален алианс за развитие", наскоро издаде книгата "Европа за хората – достойният труд на достойните хора". Зад скромните корици на изданието се крият истории на десетки успели хора от България и чужбина.
Хората с увреждания искат да са навън, казва журналистката и припомня, че статистиката в момента е печална – едва 10% от тях работят. Затова и една от многобройните задачи, които Йовева преследва, е да помага на тези хора да открият призванието си. Това е важно, казва тя, защото по този начин работодателите виждат срещу себе си мотивирани и амбициозни кандидати, които знаят с какво точно ще бъдат полезни на компанията.
Често се случва да ми се обаждат от различни фирми и да ме питат могат ли да назначат човек с увреждане, защото те нямат представа доколко тези хора ще се справят с работата, за която ги наемат, разказва тя. Затова посланието й към бизнеса е кратко и ясно: "Работодателите трябва да знаят, че хората с увреждания могат. Те са сериозни, съсредоточени и отговорни работници, нещо, което всеки работодател търси и оценява."
Татяна Иванчева, председател на фондация "Множествена склероза (МС) Общество България" допълва, че съветът й към безработните с МС е да не крият заболяването си, когато кандидатстват. Иванчева също прикани мениджърите да се възползват от уменията на хората с увреждания и да не бързат с отказите, особено ако не са запознати със спецификата на заболяването.
Няколко български ИТ компании нямат никаква нужда от убеждаване, защото вече са имали такива служители. Проектът, в който участват, е "Модел за обучение и заетост в ИКТ сектора на хора с разстройства от аутистичния спектър". Той обединява усилията на Европейския софтуерен институт (ЕСИ) – център "Източна Европа", аАсоциация "Аутизъм" и Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ).
 Включиха се 19 младежи от София и един от Варна, разказва координаторът на проекта Павел Върбанов от "ЕСИ център". Резултатът е, че двама от младежите продължават да работят и след стажовете в приемните компании. Работодателите се увериха, че хората с аутизъм могат да допринесат за подобряване на производителността в екипите, като се ангажират успешно с рутинни задачи, които иначе трябва да се изпълняват от специалисти и мениджъри, обяснява Върбанов.
В  ЕСИ също канят едно момиче на работа – Цвети. След приключването на стажа екипът решава да я приеме като технически сътрудник на непълно работно време. Резултатът е видим - ежедневната комуникация вече не е нито непреодолимо препятствие, нито мъчително преживяване за момичето.
От "ЕСИ център" напомнят, че създадената в рамките на проекта група за подкрепа продължава да консултира работодатели, които желаят да наемат човек със специални потребности. Подобна инициатива за наемане на хора с аутизъм обяви и SAP на глобално ниво. В момента обсъждаме възможностите със SAP Labs в България, допълва Павел Върбанов.
Йоана Александрова разказва как наемат стажанта аутист за 3 месеца. В началото Пресиян отговаря за механични и повтаряеми задачи. Напредва бързо и след месец получава повече отговорности. Александрова отбелязва още, че ролята на ментора е много важна и той трябва да е търпелив.
Оказва се, че включването на Пресиян в работния процес е улеснило всекидневната оперативна работа във фирмата. Пое задачи, които са времеемки и изискват постоянство в извършването им. Това разтовари останалата част от екипа да се занимава с по-динамичната част от работата, казва Александрова.
Признава още, че силно е впечатлена от способността на Пресиян да вниква във всеки детайл и отговорността, с която се отнася към поставената му задача – за него е важно да е свършена по най-добър начин, без значение дали е маловажна.
Компанията на Владислав Косев "Ладжър" ООД също се е включила в проекта за стажанти аутисти. При тях на длъжността оператор идва Ангел, който видимо не е готов за работа в офис, но в компанията правят всичко възможно, за да се почувства като част от екипа.
Косев разказва, че комуникацията с момчето е била предизвикателство за него и колегите му. В началото му измисляхме задачи, стараехме се да го накараме да се почувства приет при нас, впоследствие му дадохме да въведе във вътрешната ни система всичките ни договори с доставчици, с което той се справи. Бяхме в непрекъсната връзка с психолога му и той също ни даваше съвети, спомня си мениджърът. Една от стъпките е в края на всеки свой работен ден младежът да се отбива в кабинета на управителя и да разговарят.
Мисля, че опитът, който натрупахме всички, е по-скоро в човешки аспект. Човек рядко общува продължително време с хора с увреждания. При нас беше три месеца. На всеки му се наложи да даде максимума от себе си, за да се опитаме да комуникираме с Ангел, без да го караме да се чувства различен от нас, споделя Владислав Косев. Той е убеден, че хората с увреждания са като всички останали.
От "Сименс България" също се включиха с положителен пример. Един от най-дългогодишните ни служители е с увреждания, като това по никакъв начин не се е отразило на неговата компетентност, професионалното му развитие или комуникацията и отношенията с колегите, разказа Мария Петрова, експерт "Подбор на персонала".
През 2009 г. наехме висококвалифициран специалист с инвалидност, допълва тя. Колегата ни е сред най-общителните, ведри и кооперативни служители, приет е много добре и от останалите в организацията, и от членовете на екипа си. Трудностите за двамата служители с увреждания не са били повече от тези пред останалите колеги, на които като новоназначени също им се е налагало да се интегрират в нова среда, обяснява Мария Петрова.
На най-трудния въпрос – как да се представят на интервюто хората с увреждания, всички мениджъри бяха категорични – ако кандидатите имат нужните знания за позицията, са добре дошли на работа. Което, с други думи, означава – в българските офиси свети зелено за амбициозните таланти в сянка.

В."Капитал"

Застрахователна компания „Виктория" разширява портфейла си с нова линия на бизнеса



Компанията обяви навлизането си на пазара с медицинска застраховка при заболяване или злополука на застрахованите лица като се фокусира върху индивидуалните клиенти и семейните договори.
Основното покритие е „Болнично лечение", като към него могат да се включат и допълнителни покрития- „Извънболнично лечение", „Подобряване условията на медицинска грижа", „Възстановяване на разходи", „Бременност и раждане". То се предлага в опциите- финансиране на разходите за медицински услуги и стоки с лимити от 500 лв. до безлимитно решаване на здравния проблем.
Допълнителните покрития са в три опции - Основна, Стандартна и Луксозна с различни лимити на разходите. 
Компанията предлага и допълнителен модул към полицата „Подобряване на здравето и предпазване от заболявания", а именно „Профилактика и трудова медицина".
За да промотира продукта, от средата на тази година ЗАД „Виктория" организира еднодневни здравни празници в 12 града на страната. 
В периода 14 юли -6 октомври представители на компанията ще посетят Стара Загора,Пловдив, Велико Търново, Русе, Плевен, Варна, Бургас, Хасково, Шумен, Добрич и Благоевград. Промоция на новия продукт ще има и в столицата. 

В Европа сме първи по износ на билки


Това показват данни на Асоциацията на билкарите и гъбарите в страната. Според тях страната ни печели по 30 млн. евро годишно от експорт на лечебните растения, предаде investor.bg.
За нуждите на икономиката ни се ползват около 1000 тона билки годишно, най-вече във фармацията за производство на хранителни добавки и за лечението на много болести, а останалите количества се изнасят.

И данните на Асоциацията на билкарите и гъбарите у нас показват, че страната ни се нарежда на първо място в Европа по износ на билки, като най-предпочитани са корените и листата от коприва.

Естествените находища на лековити растения у нас обаче намаляват, а използването им в световната промишленост нараства.

В Европа ментоловите цигари вече са забранени



и те трябва да изчезнат от пазара до 3 години, но тънките цигари (слим) обаче успяха да се измъкнат от забрана предаде агенция Белга.
Те все пак ще трябва да се продават със същите опаковки като останалите, за да не създават илюзията, че са по-малко вредни.
Това е поредната мярка в рамките на борбата срещу пушенето сред младежите в евросъюза.
Споровете между 27-те от ЕС са били ожесточени, тъй като държави производителки като България, Чехия, Румъния и Полша се противопоставяли на много от мерките и заради съпротивата им, предупрежденията за здравни рискове ще заемат 65% от пакетите, а не 75%, посочва агенцията.
 Приетите мерки трябва да се гласуват в Европарламента. Ако депутатите го одобрят, той ще влезе в сила в 27-те страни - членки на ЕС, в рамките на три години.

Правителството прие проект на закон за изменение и допълнение на Закона за здравето



Това съобщи пресслужбата на кабинета. С него се въвеждат промени и в законите за здравното осигуряване (ЗЗО) и за лекарствените продукти в хуманната медицина, свързани с изпълнение на ангажименти на България като държава-членка на Европейския съюз.

Измененията в Закона за здравето(ЗЗ)  осигуряват прилагането на Регламент (ЕО) номер 1223/2009 относно козметичните продукти. С тях се регламентират изискванията, при които козметичните продукти се считат за безопасни за човешкото здраве.
Предлаганите промени в ЗЗО въвеждат изискванията на Директива 2011/24/ЕС за упражняване на правата на пациентите при трансгранично здравно обслужване относно реда за предоставянето на трансграничните здравни услуги, финансирането им, както и отговорностите на държавите-членки по осигуряване и по местолечение. 
Осигуреният български пациент ще може да избере държавата, в която желае да получи здравните услуги, да заплати за тях, след което да потърси възстановяване на средствата от НЗОК, съответно от МЗ.
Съгласно принципа в директивата, размерът на възстановената сума при трансгранично здравно обслужване е до размера на разходите, които биха били поети от държавата-членка по осигуряване, ако това здравно обслужване е предоставено на нейна територия. 
С промените се създава и възможност пациентите да получат предварително разрешение за възстановяване на разходите за трансгранично здравно обслужване, издавано от НЗОК и МЗ за съответните дейности.
Законопроектът предвижда и създаването на национален регистър на пациентите с редки заболявания. Предлага се с Наредба на министъра на здравеопазването да се определят и условията и критериите за лечебните заведения, които желаят да участват в Европейските референтни мрежи, както и редът за създаването, обозначението и функционирането на експертни центрове и референтни мрежи за редки болести.
Одобреният законопроект предвижда промяна и в Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, която е свързана с разпоредбите на Директива 2011/24/ЕС за признаване на медицински предписания в друга държава членка.

Стартира едномесечна кампания с безплатни тестове за степента на риска от преждевременно раждане



Всяко десето бебе се ражда недоносено, а тенденцията е бройката дори да се увеличава, алармираха специалисти от САГБАЛ "Шейново" и майки от Фондация "Нашите недоносени
деца".
Заради тревожната тенденция в столичната болница  започват  прегледи, за бременни жени след 32-ата гестационна седмица, от 24 юни до 26 юли .
Всички желаещи бременни жени, които искат да проверят дали са в рискова група, могат да си запишат час за безплатната процедура.

Скринингът вкючва: изследване дължината на маточната шийка и/или определяне на феталния фибронектин във влагалищното съдържимо и не представлява опасност за плода, увериха лекарите.

За контакти и записвания - кабинет №2, тел. 02 96 59 470.

Учат бъдещи лекари на обноски с пациентите



Общуването с пациентите ще влезе в лекциите на бъдещите лекари, медсестри, акушерки, здравни мениджъри и медицински секретари, които се обучават в Медицинския университет (МУ) във Варна. 
Темата е обект на спечелен от вуза проект по програма „Развитие на човешките ресурси"на стойност 277 000 лв. Под мотото „Комуникацията - ключ към сърцето на пациента" до
декември 2014 г. екипът на департамента по чуждоезиково обучение, комуникации и спорт в МУ ще оптимизира учебните планове, след като вземе предвид и мненията на партньори - болници, фармацевти и стоматолози. „У нас връзката медицински персонал - пациент не отговаря на европейските стандарти, а и на очакванията на болните. Често лекарите им говорят със сложна терминология на латински, която е неразбираема за тях. Нерядко медици се обръщат на „ти" към пациента или си позволяват неглижирано поведение към хора с по-нисък социален статус. Това носи негативен имидж на професията", обясни доц. Виолета Танева, координатор на проекта. Според нея уменията за общуване с болните трябва да се развият още по време на следването. Това важи не само за контактите с българи, но и с чужденци, каквито особено през лятото във Варна има много. За целта от края на тази година в петте факултета ще започнат пилотни курсове по втори чужд език - за студенти и преподаватели. Паралелно в МУ ще се реализира и проект за изграждане на система за кариерно израстване на 500-те преподаватели. Той се ръководи от ректора проф. Красимир Иванов и също е финансиран от европрограмата с близо 177 000 лв. Целта му е да стимулира академичният състав да трупа нови знания и умения, като квалифицираните ще получават бонуси. Програмата за кариерно развитие на преподавателите ще бъде изготвена след анкети с тях и студентите.
„Реализацията й ще е нашата генерална репетиция за участие в бъдещата европейска рейтингова система на вузовете, която ще заложи общи критерии за обучение в ЕС", обясни зам.-ректорът на МУ проф. Тодорка Костадинова. От 2012 г. досега университетът е спечелил девет европроекта.


Даниела Фархи


 В."24 часа"

2-годишно обучение по медицина искат хомеопатите у нас



Хомеопатите и неконвенционалните лечители не отрекоха, че сред тях има и шарлатани. 
За да се преборят с тях, поискаха всеки лечител да премине обучение по медицина в рамките на четири семестъра, за да могат правилно  да диагностицират пациентите, избрали техните услуги.
Според лечителите хомеопатичните методи често оказват същия оздравителен ефект при някои болести, както и лекарствата с химични съставки, но за разлика от тях третират по-нежно организма и нямат странични ефекти.
По думите им от всички регистрирани 12 хиляди вида билки в света у нас се срещат 772 вида, което прави 6,43% от световното билково богатство. В тази връзка според тях става още по-голяма значимостта на хомеопатията и нетипичните лечебни методи, които народът ни е използвал от векове.
Те настояват и да се изгради център по неконвенционална медицина с цел
научно изследване на постигнатите резултати при алтернативно лечение За подобни инициативи съществува директива на Европарламента, според която в периода 2013-2020 г. ще бъдат отпуснати 65 млрд. евро за научно проследяване на неконвенционалната медицина.

Бяс и хламидии може да пипнете и от неваксинирани котки


За първи път у нас започва информационна кампания за ваксинация на домашните котки, чиято цел е да предостави достатъчно факти и консултация на собствениците, за да могат да те да направят информиран и отговорен избор.

Инициативен комитет, стои зад нея, който обединява  сдружения на ветеринарни лекари, асоциации на собственици на котки, организации за хуманно отношение към животните, висши учебни заведения, вносители на ваксини, държавни институции и популярни българи, които ще дадат личен пример в каузата. Сред популярните лица на кампанията са Калин Вельов, Ваня Щерева, Лора Караджова, Снежана Макавеева и др.
За съжаление, въпреки задължителната ваксинация срещу бяс, у нас делът на ваксинираните котки е изключително нисък т.е. голяма част от собствениците напълно я игнорират
Само  3 - 5 % от домашните котки у нас от  600 000  регистрирани са ваксинирани с Purevax, докато в ЕС делът е - 35%. Това значи, че над половин милион котки могат да заразят себе си и своите стопани.
Ветеринарни лекари акцентираха, че една от най-големите заблуди на собствениците на котки е, че след като те живеят в апартамент и не излизат навън, не може да бъдат заразени.
Напротив вирусите и бактериите могат да бъдат принесени от вън или да стигнат до тях по най-разнообразни начини. Ето защо поставянето на ваксината може  да спаси не само техния живот от болести с летален изход като котешка левкимия например, но да предпази и членовете на семейството, при което живеят.
Според специалистите има случаи, в които котката може да е приносител и да зарази хората с болести с неприятни за тях последствия, като например хламидии, бяс, глисти и други паразити. Най-често пренасяните болести от мяукащите любимци са паразитни, гъбични и кожни инфекции. Застрашени са най-вече малките деца, които постоянно прегръщат и целуват животните. Те често пипват глисти. Затова превенцията освен за нея има протективна  роля и за здравето на цялото семейство.
Редовната ваксинация обаче трябва да започне около два месеца след раждането на котето като е необходимо подновяване на ваксинацията на определен период.
От няколко години у нас има ваксини от последно поколение, при които рискът за този  домашен любимец е сведен до минимум, тъй като отт тях са премахнати т. нар. аджуванти (стабилизатори), които могат да предизвикат локални нежелани реакции на мястото на поставянето.
Всички интересуващи се ще могат да задават въпросите си и на фейсбук страницата на кампанията https://www.facebook.com/OKotki.
От тази седмица там стартират и образователни игри с награда безплатна ваксинация. Посетителите ще могат да видят и котките на известни и отговорни българи, които заедно с любимците си вече са лица на кампанията.




Френската марка Mixa, експерт по чувствителната кожа, вече е и на българския пазар



Мисията на Mixa е запази комфорта на чувствителната кожа на своите потребители



Френската марка Mixa** е най-новият член в семейството на LОreal в България. Мисията на Mixa е запази комфорта на чувствителната кожа на своите потребители.
Основен принцип при разработването на всички продукти на наложилата се като експерт по чувствителната кожа марка, ефикасността без раздразнения, вече се предлагат и на родния пазар.
Активните съставки в продуктите за почистване, лице, тяло и грижа за бебето са научно тествани, формулите не съдържат алкохол, парабени и оцветители*, не дразнят кожата и спомагат за поддържането на здравословен вид.
Сред козметичните продукти на Mixa, които утвърждават марката в експерт по чувствителната кожа, задължително трябва да споменем четири звездни иновативни продукта – първото мляко с маслени агенти за отстраняване на грим, което почиства кожата без триене; първият продукт грижа за лице срещу зачервяване със Colour Correction (CC); възстановяващият и подхранващ балсам за тяло против сърбеж и бебешкия мицеларен шампоан.
Съотношението между отлично качество и достъпна цена превръщат Mixa в една от най-успешните марки, високо почитани от жените - не само във Франция, но и извън пределите и.
Посланик на Mixa, през последните 16 години, е френският супер модел Естел Лефебюр, която е в „Топ 10 на световните супермодели” и е неразделна част от френската култура. Mixa я избира за заради нейната порцеланова, но чувствителна кожа, равномерен тен, красота и непринуденост, все характеристики, които са истинско отражение на ценностите на марката.
Към момента Лефебюр държи рекорда във Франция за най-голям брой корици на списание Elle. Така през последните 16 години Естел е красивото и живо доказателство за ефикасността на козметичните продукти Mixa, които тя използва както за своята чувствителна кожа, така и за трите си деца.
------
*с изключение на съдържащите се в двата продукта против зачервяване за подобряване ефекта върху тена на лицето
-----
**Mixa е създадена през 1924 година във Франция. Има фармацевтичен произход и първоначално е представена в аптеките. В ранните си години марката е била фокусирана в грижата за бебешката кожа. С развитието си Mixa се специализира в продукти за чувствителната кожа, която днес създава дискомфорт при почти всяка втора жена.

Първият сертифициран здравен клъстер у нас ще предлага комплексни здравни услуги на чуждестранните здравни туристи



У нас има 3% дентален туризъм, но официална статистика няма

Той обединява засега 12 дентални клиники в страната. Идеята е да бъдат привлечени и частни клиники, но могат да участват и държавни лечебни заведения, отговарящи на определените условия, но това тепърва предстои да се уточнява.
Според д-р Венцислав Стоев, председател на УС на здравия клъстер:„от 10 години е налице световна тенденция към засилено търсене на качествени медицински услуги, оказани навреме и на приемлива цена, без значение гражданин на коя държава е потребителят им. Ето защо страната ни има възможности да отговори по най-добрия начин на нарастващата потребност от здравни услуги, която се наблюдава през последните години в Европа и света, главно поради застаряването на населението и по-високата заболеваемост.”
За да бъде страната ни конкурентноспособна на пазара на здравния туризъм е необходимо, както подкрепа отстрана на държавата, но също и привличане на чуждестранни инвестиции. Идеята е добри ни клиники и специалисти т. е. българските възможности да бъдат презентирани не само пред посланиците на САЩ, Русия,Англия, Италия, Ирак и др. държави, но и с тяхно съдействие и в самите държави да бъде общо представен българският здравен туризъм. Вече такива срещи са реализирани с посланиците на 10 държави. Предстоят още срещи, за представяне на българския здравен туризъм и на организацията, която го представлява у нас, с представители на държави от Близкия Изток, Северна Африка и др..
У нас има 3% дентален туризъм, но официална статистика няма.
По думите на д-р Стоев най-големият български конкурент се явява Турция, която има широка подкрепа от държавата в това отношение. Освен нея и Унгария също се оказва конкурент, но „българските лекари предлагат по-добри възможности по отношение на офталмологията, репродуктивната медицина, инвазивна кардиология ортопедия, дерматология, пластична хирургия и т. н.”, подчерта той.
Представителите на клъстера бяха единодушни, че при тях основното не е цената, която у нас е с 60% по-ниска в сравнение с другите европейски страни, а качествените услуги, които ще предлагат, с гаранция за отсъствия на усложнения, тъй като страната ни разполага с такива високоспециализирани лекари като акад.Петя Василева, проф. Генчо Начев, които сами по себе си са авторитети за привличане на чуждестранни здравни туристи.
Целта е да се предложат комплексни здравни услуги на чуждестранния здравен турист т.е. добро качество, на приемливи цени, без чакане - за кратко време, заявиха те.
Специален сайт, работен на 4-ри езика, ще презентира денталните и медицински услуги у нас. В него ще има подробна информация за клиниките и апаратурата. Освен това всеки един от специалистите е представен професионално, с което се дава възможност за свободен избор на клиника и лечение.
Сайтът е комплексен, конкурентноспособен, със цени и услуги, сравними с тези в други европейски държави. В него е разписан целият път на пациента от пристигането му през лечението до заминаването му от България.
Специално разработен наръчник в уеб-платформата ще ориентира здравния турист, към най-правилния избор на специалисти и лечение, в зависимост от проблема.
Този виртуален кол център е за пациентите от чужбина, които ще могат предварително да осъществят контакт с лекаря, който са избрали. В България има достатъчно клиники, които предлагат качествени медицински услуги, конкуриращи се със световни,
обясни д-р Стоев и продължи, че визията им е да покажат, че това е успешен бизнес с клиники на европейско ниво и висококвалифицирани, обучени специалисти.
Освен предоставянето на комплексна услуга на потребителя здравният туризъм носи и значителни икономически ползи за държавата, каза той. И това е така, защото статистиката показва, че медицинските туристи харчат 1/3 от парите си за здравни услуги. Защо да не направим така, че те да оставят и останалите си пари у нас, но за други услуги като културни, исторически и др., риторично попита той.
Клъстерът има за цел здравните туристи да си закупят от своите туроператори пакет услуги включващ профилактични прегледи и други медицински услуги. Българският клъстер за здравен туризъм у нас е единственият, който включва застраховател т. е.предлага и застраховка, която е специфичен продукти и няма аналог. Това означава, че се дава гаранция за лечението за по-продължителен период от време примерно 3 години. Такава услуга не се предлага в никоя друга страна.
Клъстерът има и амбицията не само да привлича чужди здравни туристи, а също така да работи с лекари и клиники в чужбина, към които пациентите им, при спешност да се обръщат към тях.
Предстоят още клъстерни обучения, както у нас така и в други страни като Естония, Германия, Швейцария и др.

понеделник, 24 юни 2013 г.

Хиляди столичани изпълниха центъра на столицата и взеха участие в инициативата на Нестле България ЖИВЕЙ АКТИВНО!



Събитието се организира за осма поредна година в партньорство със Столичната община и е в подкрепа на кандидатурата на София за Европейска столица на културата 2019. Участниците в кампанията изпълниха софийските булеварди Витоша,Евлоги Георгиев и Фритьоф Нансен и се включиха в походи на велосипед, скейтборд, ролери и пеша, за да популяризират активния начин на живот, спорта и балансираното хранене. Най-големите български спортисти и звезди поведоха столичани и живяха активно заедно със своите семейства и приятели. Тази година инициативата ЖИВЕЙ АКТИВНО! е посветена на международния ден на Олимпийските игри.
Заместник-кметовете на София др. Тодор Чобанов и г-н Дончо Барбалов, изпълнителният директор на Нестле България г-н Хуан Карлос Пералехо и легендарните български спортисти - Нешка Робева, Йордан Йовчев, Тереза Маринова, Симона Пейчева, Евгени Иванов – Пушката, Ники Николов, Мария Гроздева, Радка Попова, Симеон Найденов, Маргарита Амиджинова и много други поведоха почитателите на активния начин на живот на пешеходен поход от НДК до Южния парк. Към ходещите пеша се присъединиха участниците от велопохода, стартирал от театър София към НДК, както и почитателите на ролери, тротинетки и скейтборд.

ЖИВЕЙ АКТИВНО!  със своите 12 локации в Южен парк забавлява с уроци, състезания и турнири по лакрос, капоейра, волейбол, бейзбол, стрийтбол, баскетбол, футбол, тенис на маса, ролери, игри за балансирано готвене и спортни мероприятия за домашните любимци и техните стопани. Съдии и учители във волейболните състезания бяха Евгени Иванов – Пушката и Ники Николов, а наставникът в детската програма на Международната федерация по лека атлетика – IAAF Kids Athletics - бе лично олимпийската ни шампионка Тереза Маринова.
Като награда за най-активните участници тази година Нестле България организира и две специални състезания -  плажен волейбол през юли и тенис през август,  давайки възможност на  почитателите на ЖИВЕЙ АКТИВНО! да  изкарат още няколко незабравими летни дни с любимите си спортове.

Пенсиите ще се повишат с 2,5%, ама догодина



Това заяви министърът на финансите Петър Чобанов пред журналисти. За да се изчисли точният процент обаче, трябва да се вземат предвид инфлацията и ръстът на осигурителния доход за цялата 2013 г., добави той. Чобанов беше категоричен, че през т.г. ново увеличение
няма да има.Вчера кабинетът одобри пакет от социални мерки за общо 26,9 млн. лв.
От 1 октомври обезщетението за втората година от майчинството скача от 240 на 310 лв. За да стане факт, ръстът трябва да се одобри и от парламента.
Еднократната помощ за първокласниците в държавни и общински училища пък ще се увеличи от 150 на 250 лв. Такова подпомагане получават само семействата с доход до 350 лв. на човек. За децата с увреждания и с един родител няма такова изискване. Правителството увеличи и с около 60 000 броя на хората, които получават помощи за отопление, като вдигна доходния праг с 15 лв.Кабинетът прие и нов модел, по който администрацията да обслужва гражданите и бизнеса. Чиновниците няма да искат информация или данни, които ведомствата вече имат. Освен това административните услуги ще могат да се заявяват и получават не само на гише, но и по електронен път и по пощата.

НПО открива триседмична изложба на „Моста на влюбените”



В периода 24 юни – 15 юли 2013 г. на „Моста на влюбените” пред Национален дворец на културата в София Национална пациентска организация (НПО) организира изложба на 60 пана, съдържащи кратка информация по различни социалнозначими заболявания и теми. Изложбата се реализира с любезната подкрепа на Столична община и със съдействието на Новартис България.
А целта е да представи по един ненатрапчив и достъпен начин изключително важни проблеми, които нерядко се пренебрегват и дори биват стигматизирани.
Прекрасните фотографии от различни страни ще се допълват от кратки текстове, които дават информация за симптомите и същността на различни заболявания, сред които редица редки хронични, автоимунни и болестни състояния.
Именно чрез представянето им по подобен начин НПО се надява да създаде интерес сред обществото и да съдейства за повишаване на здравната култура на българските граждани, като същевременно акцентира върху значението на навременната профилактика и превенцията.