Translate

петък, 5 юли 2013 г.

Парламентът прекрати предсрочно мандата на управителя на НЗОК д-р Пламен Цеков


Единодушно всичките 104 народни представители гласуваха „за" освобождаването му. В мотивите за решението, внесено от социалистите, се посочва, че в момента здравната каса е
финансово нестабилна, а безотговорни му действия са довели до хаос в системата, до харчене на парите непрозрачно, неясно за какво и до отказ на съсловните организации да работи с него.
Зам.-председателят на парламента Мая Манолова заподозря каква е целта на Цеков: „Този инат да не си подадете оставката, че на практика ви я иска цялата държава, е че вие просто имате мисия и че вашата мисия е да докарате до банкрут здравната система в края на тази година и да изкарате на улицата и лекари, и пациенти, което да се случи тази есен", каза тя.
От ГЕРБ вече предупредиха, че ще сезират Конституционния съд, ако д-р Цеков бъде отстранен. В кулоарите на парламента той допълни, че ще се консултира с юристи дали да обжалва решението на парламента.
Въпреки възраженията на д-р Цеков депутатите го отстраниха от поста и решиха до 8 юли парламентарните групи да направят своите предложенията, след което здравната комисия ще изслуша кандидатите, а пленарната зала ще избере новия управител на касата.

Неврохирурзите в МБАЛ "Токуда Болница София" отстраниха 4 мозъчни тумора с една оперативна интервенция


Екипът на отделението по Неврохирурия, начело с д-р Славомир Кондов, отстрани успешно четири животозастрашаващи мозъчни тумора по време на една оперативна интервенция, което е сериозно предизвикателство за специалистите и съвременната медицина.
„Рутинно се отстраняват 2 до 3 тумора на главния мозък. Много рядко се прибягва до резекция
на повече образувания в рамките на една операция”, казва д-р Славомир Кондов, началник на отделението по Неврохирургия в МБАЛ „Токуда Болница София”. „Взехме това решение с цел пациентът да премине само веднъж през възстановителния етап след операцията и максимално бързо да може да се върне към нормалния си начин на живот” – допълва д-р Кондов.
Оперативната процедура е извършена с помощта на уникална за България невронавигационна апаратура, която интегрира предварително получените образи от скенер и ядреномагнитен резонанс, „насочва” хирурга и позволява прецизен контрол върху оперативната интервенция. По този начин отстраняването на мозъчните тумори е много по-щадящо за пациента, тъй като околните здрави тъкани остават незасегнати по време на операцията, а периодът на рехабилитация по-кратък и лек за пациента.
 

Тази събота предстои „We love aerobics“



Мартин Гаджев организира първият фестивал по аеробика на открито с подкрепата на Фондация „София диша“, Столична община и Fine Line


На 6-ти юли т.г на бившата лятна естрада в Южния парк от 09:00 до 19:00 часа ще се проведе първият по рода си спортен фестивал в България We love aerobics
Участие в него ще вземат най-добрите световни инструктори по спортна аеробика като Кинга Себестян, Панос Балатсинос, Стелиос Кон, Даво Гарсия  и други.
Аеробиката, като спортно занимание, стимулира хората за по-активен начин на живот и подобряват здравословното им състояние, засилват имунитета им и ги карат да се чувстват по-щастливи.  Ето защо Фондация „София диша“ и Мартин Гаджев организират We love aerobics на зелено, макар и само в рамките на един ден.
В следобедните часове, между 14 и 16 ч.,  ще има и консултации с експертите на Fine Line
относно здравословния начин на живот с д-р Стоянова и с д-р Паскалева
Те ще споделят  активно спортуващите участници какво трябва да не забравят, за да могат наистина да живеят здравословно и пълноценно.Желаещите ще се запознаят и с подходящия, здравословен, начин на хранене при  активен спорт.

 

Актавис с престижни награди на Български фармацевтичен съюз



Актавис, третата най-голяма международна генерична фармацевтична компания, получи две престижни награди от Българския фармацевтичен съюз (БФС).
Те бяха връчени по време на традиционния бал в рамките на "Българските фармацевтични дни", проведени в края на юни в НДК.
Актавис за втори път печели изключително престижната награда на съсловието на фармацевтите - приза "Производител на годината 2013".
Проф. Генка Петрова, член на УС на БФС, при връчване на наградата сподели, че тя е израз на изключителната оценка на членовете на съсловната организация за високото качество на произвежданите от Актавис лекарствени продукти и акцентира, че разликата в гласовете между Актавис и фармацевтичната компания, избрана на второ място, е повече от два пъти.
Отличието в категорията "Генеричен лекарствен продукт, отпускан по лекарско предписание за 2013" е за новото лекарство в областта на кардиологията, което представлява фиксирана комбинация от две активни субстанции - бизопролол (bisopolol) и анитромботичен агент - ацетил-салицилова киселина, чието основното предимство е в това, че опростява терапията, като подобрява и съпричастността на пациента.
Лекарството е показано за лечение на хипертония и стенокардия, осигурява превенция на фона на лечение на първична хипертония и/или стабилна ангина. В комбинация медикаментът на Актавис осигурява три ефекта: антихипертензивен и ан-тиисхемичен, селективен антитромбоцитен и профилактичен с редукция на риска от сърдечносъдови инциденти.
Наградата беше връчена от зам. председател на УС на БФС маг. фарм. Димитрия Стайкова на Дилияна Бъркалова, мениджър Кардиология.
"Тези две престижни награди са поредното признание за лидерството на Актавис на българския фармацевтичен пазар. Искам да благодаря на всички служители на компанията  в България в производствената и търговската ни дейност за изключителния професионализъм и амбиция, защото тези награди са благодарение на техния труд. Благодаря и на БФС за изключително високата оценка на дейността на Актавис у нас", сподели Илия Пашов, изпълнителен директор на Актавис ЕАД.
Наградите на БФС се връчват за седма поредна година в рамките на „Български фармацевтични дни", които тази година се проведоха под мотото „Фармацевтите - най-достъпните медицински специалисти"от съюза излъчват победители в пет категории: лекарствен продукт, отпускан без лекарско предписание, лекарствен продукт, отпускан по лекарско предписание, продукт на растителна основа, хранителна добавка, медицинска козметика.



Десислава ще пее на партито на Playboy в мол Галерия Бургас


Подбраната еротична експозиция ще се открие на 5 юли 2013 година в специалнa зала на първия етаж в търговско – развлекателния център. Организаторите на изложбата са поверили домакинството на стилното събитие на модния хроникьор Евгени Минчев. 

За доброто настроение на BG хайлайфа ще се погрижи поп и фолк певица Десислава, която, този път ще заложи само на поп музика и ще зарадва многобройните посетители с горещите си денс - изпълнения.
Всеки, който харесва хубавата музика и красивите жени – мястото е Galleria Beach bar (променадата пред паркинга) намол Галерия Бургас, на 5 юли  в 19.30 ч.

Доц. Илко Гетов е новият председател на Българския фармацевтичен съюз



Изборът му е направен по време на Четвъртия редовен конгрес на Българския фармацевтичен съюз (БФС).
Доц. Гетов е дългогодишен преподавател във Фармацевтичния факултет на Медицинския университет - София. От 2013 г. той е член на Изпълнителния комитет на
Фармацевтичната група на Европейския съюз.
За негови заместници са избрани магистър-фармацевтите Димитрия Стайкова и Тодор Найденов.
Главен секретар на съюза ще бъде магистър-фармацевтът Светослав Крумов. 
Реформиране на системата на ценообразуване чрез фиксиране на крайните цени на лекарствените продукти по лекарско предписание и намаляване на размера на ДДС за лекарствените продукти е едно от исканията, за които настояват в декларация делегатите на конгреса.

Те настояват също так за въвеждане на етичен модел на собственост на аптеките в съответствие с практиката в държавите-членки на Европейския съюз, за премахне неефективното изразходване на средства в системата на здравеопазването, за въвеждане на електронно здравеопазване в най-кратък срок и други.

Декларацията е изпратена до президентската институция, до Народното събрание, до министър-председателя, до министъра на здравеопазването.


Рецептурните книжки ще отпаднат


От 2014 г. всички лекарства плащани от НЗОК ще са с електронна рецепта, за които здравната каса е предвидила 200 000 лв. Рецептурните книжки ще отпаднат, а по този начин ще се облекчи редът за изписване на лекарствата и ще се подобри и контролът от страна на НЗОК, който ще се осъществява в реално време.
Е-регистърът трябва да се въведе с  новия Национален рамков договор.
Механизмът на действие е следният- от средата на 2014 г. личните лекари ще вписват медикаментите на пациентите си в централната система на НЗОК, а на хартия ще принтират единствено техните уникални кодове на рецептите. С тях пациентът отива в аптека, работеща по договор с НЗОК и след като бъдат поставени в специален четец, за да ги „извади" от базата данни на касата, получава своите лекарства, разясниха от НЗОК. В случай, че се загуби баркодът, в аптеката по трите имена и ЕГН на пациента предписаният му медикамент ще се появи в тяхната система. Ще се въведе и единен код на лекарствата, който ще важи за целия болничен и аптечен пазар у нас, както е в ЕС.
За да заработи системата на електронните рецепти, ще бъде необходима допълнителна настройка на софтуерите на общопрактикуващите лекари и аптеките, но това няма да ги натовари допълнително финансово.
Те ще плащат ежемесечен абонамент за поддръжката му, което ще бъде не повече от 20 евро за фармацевтите и 10 - за лекарите.
Д-р Цеков ще предложи на премиера да се създаде нов фонд за онколечение, който ще бъде на подобен принцип като Фонда за лечение в чужбина, с подаване на молби, който е към МЗ. Фондът примерно ще работи с 10-те най-скъпи онкомедикамента или така неречените таргетни терапии, като във финансирането му (30-40 млн. лв.) участват и държавата. Така НЗОК ще се разтовари от разходи, обясни той.

вторник, 2 юли 2013 г.

Новият уебсайт на МБАЛ „Токуда Болница София” - Здравен сайт на годината



За втори път Токуда Болница София спечели престижното отличие на Българската уеб асоциация



Изцяло обновеният уебсайт на Токуда Болница (www.tokudabolnica.bg) съчетава най-съвременните технологични уеб възможности с лекота, мултиплатформеност и оригинален дизайн.Максимално ориентиран към своите потребители, той предлага множество функции, улесняващи използването му и достъпа до услугите на болницата - онлайн планиране на прегледи, проверка на резултати от изследвания, възможности за бързо намиране на лекари, контакти и връзки със социални медии.
Новият уебсайт на МБАЛ Токуда Болница София” бе отличен за втори път, като най-добър в България, след като се пребори с още 5 претендента в категорията „Здравеопазване и социална дейност”.
Конкурсът се организира ежегодно от Българската асоциация за уеб и това беше неговото 5-то юбилейно издание.
Първата си награда болницата спечели през 2010 г. за най-добър здравен сайт. Тази година отличието беше връчено на най-голямата частна болница в страната от Жанет Найденова, председател на IAB Bulgaria (Interactive Advertising Bureau).
На специална церемония с водещ Део присъстваха професионалисти от различни браншове, членовете на уеб асоициацията, представители на уеб компаниите и гости на събитието.

Най-вълнуващата автомобилна премиера от Shell, Ferrari и LEGO


Болидът Ferrari 150° Italia, който ще посети четири града в страната, е най-голямата LEGO фигура, представяна до момента в България


С представянето на уникалния болид от Формула 1 Ferrari 150° Italia, сглобен от блокчета LEGO на 27 юни в София беше дадено началото на Shell Grand Tour. От 27 юни до 14 юли 2013 г. по инициатива на Shell България в четири български града ще бъде представена най-голямата
фигура от блокчета LEGO в България. Моделът на Ferrari 150° Italia е точно копие на състезателния автомобил на Фелипе Маса и Фернандо Алонсо от 2011 г. Проектирането и дизайнът на модела е отнело на екипа цели 6 месеца.За направата му са използвани повече от 200 000 блокчета във фабриката на LEGO в Чехия. Със задачата е бил ангажиран екип от 16 души, които са работили общо 810 часа в продължение на 10 дни. Почти всички елементи, включително воланът и контролното табло, са направени от блокчета LEGO. Предпазният колан и гумите са оригинални.
Shell Grand Tour е кулминацията на серията от инициативи на Shell за представяне на уникалната лимитирана колекция от мини-модели Ferrari, направени от блокчета LEGO.
Необичайният модел Ferrari бе представен от Теодора Колева, Член на Съвета на директорите на Shell България, и от актьора Владимир Карамазов, известен със своята страст  към спортните автомобили и моторите. Той беше и първият българин, който зае мястото на рали пилот в сглобения от малки блокчета болид.
„Ангажиментът на Shell към иновации чрез разработване на горива за автомобилните спортoве е неразделна част от програмата за научно-изследователска дейност на компанията“, каза Колева и продължи, че технологичното партньорство между Shell и Ferrari, повече от 60 години, „ни дава възможност да тестваме нови горива в екстремни условия и да разберем по-добре как да подобряваме мощността и работата на двигателя. Радваме се, че към нас в тази кампания се присъедини и LEGO, които също споделят нашата страст към иновациите и автомобилите.“
Почитателите на автомобилния спорт, иновациите и на забавните игри с LEGO от София, Бургас, Пловдив и Варна също ще могат да влязат в ролята на пилот от Формула 1 и да се снимат на мястото на пилота в спортния болид. Моделът беше изложен в София на 27 и 28 юни пред НДК, на 29 юни край езерото „Ариана“, а на 9, 10 и 11 юли - в търговски комплекс Shell Изток (бул. „Цариградско шосе“, срещу The Mall). Представянето в Бургас ще бъде на 2 и 3 юли на площад „Тройката“, в Пловдив на 6 и 7 юли на площад „Централен“ и във Варна на 13 и 14 юли пред Grand Mall.
Необичайната автомобилна премиера е част от съвместната инициатива между Shell, LEGO и Ferrari и представя уникална лимитирана серия от шест от най-емблематичните модели Ferrari, които се сглобяват от LEGO блокчета. България е една от малкото държави в света, в които колекцията вече се предлага в търговските комплекси Shell. Мини-автомобилите могат да бъдат закупени при зареждане на минимум 15 л висококачествени горива Shell на атрактивна цена. В допълнение към количките Ferrari могат да се закупят и специални мини-фигурки LEGO – учен от екипа на Shell, инженер по горивата и механик от Ferrari. Дизайнерите на колекцията са изключително горди от пресъздадените прецизни детайли в LEGO моделите, които запазват оригиналната естетика на истинските автомобили Ferrari.
В количките е вграден най-малкият механизъм за задвижване чрез издърпване назад, създаван някога от LEGO. Проектирането му е вдъхновено от страстта за постигане на подобрена ефективност чрез авангардни технологии – основополагащи принципи при разработването на горивата Shell V-Power Nitro+. Уникалната серия мини-модели включва болида от Формула 1 Ferrari F150° Italia, легендата Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto (SWB), „състезателите“ Ferrari F40 и Ferrari 458 Italia, както и една от най-мощните коли в света Ferrari FXX. Изненадата в колекцията идва от познатия транспортен камион Scuderia Ferrari Truck – основен играч в състезателния отбор на Ferrari.
Повече информация за Shell Grand Tour и за промоцията може да бъде намерена на www.shell.bg.

SHELL GRAND TOUR-Ferrari 150° Italia

Дата
Град
Място
27-28 юни 2013 г.

София
НДК
29 юни 2013 г.
София

езерото „Ариана”
02-03 юли 2013 г.

Бургас

Площад „Тройката”

06-07 юли 2013 г.

Пловдив

Площад „Централен”

9, 10, 11 юли     2013 г.

София

Shell Изток, бул. „Цариградско шосе”, срещу The Mall
13-14 юли 2013 г.

Варна
Grand Mall

 

Coca-Cola стартира най-иновативната си и мащабна лятна кампания – “Сподели Coca-Cola”



Уникални машини за персонализиране на Coca-Cola кенове на обиколка в България

В началото на лятото Coca-Cola направи страхотна изненада на своите фенове, като замени емблематичното лого на марката с най-често срещаните имена и обръщения сред българите на възраст между 13 и 19 години.Сега компанията предоставя възможността всеки потребител да направи свое уникално кенче. Това е възможно благодарение на специални машини, които Coca-Cola, подходящи за споделяне с близки и приятели.
персонализират кенчета. Така лятото ще стане още по-лично и различно заради неограничените възможности за създаване на единствени по рода си кенчета
Уникалните машини ще радват феновете на марката в продължение на един месец, като ще обиколят 21 локации в 7 български града. Турът започма на 28 юни в три града едновременно – София, Пловдив и Стара Загора. Пълният списък на локациите и часовете от обиколката на персонализиращите машини можете да видите на интернет портал www.spodelicocacola.bg/Events.
 -------
Страната ни е една от 30-те европейски държави, в които тази година Coca-Cola стартира най-иновативн ата си и мащабна лятна кампания– “Сподели Coca-Cola”.
България е част от уникалната „лична” инициатива, по време на която емблематичното лого на всички кенове и бутилки на Coca-Cola и Coca-Cola Zero се замени от най-често срещаните имена и обръщения сред българските потребители на възраст между 13 и 19 години.
130-те персонални имена и 75 популярни обръщения бяха избрани след детайлно проучване на имената в България и най-разпространените обръщения сред младите хора в момента.