Translate

четвъртък, 25 юли 2013 г.

Ние сме 23-та най-депресирана нация в света-известна с мрънкането си



Българската нация не е най-подложената на стрес в света, а дори се слави с търпеливостта си.
Българите са известни обаче с мрънкането си и с това, че са склонни да скъсат нервите на западния човек с безкрайните си оплаквания от всеки и всичко, сочи проучване, публикувано в
„Блумбърг“, съобщава в.„24 часа“.
На 23-то място сме, от общо 74, в класацията за най-депресирани нации. Въпреки че се нареждаме в челната третина, все още не сме изпаднали в така наречената „Африканска“ депресия, характерна за нигерийците, където ниската продължителност на живота, корупцията и бедността пораждат стрес сред жителите на африканската държава. Именно за това иНигерия е на първо място в класацията. От останалите балкански държави по-депресирани от нас са само македонците и босненците. В страните, страдащи от тежка финансова криза, Гърция и Кипър положението е по-добро. Южните ни съседи са на 30-о място, а островната държава е на 53-то.
Останалите балкански държави също са в по-добра позиция от България. Сърбите са на 28-о място, турците на 32-ро, хърватите на 36-о, а румънците на 39-о.
На другия полюс са скандинавските и немскоговорещите нации, като лидер в класацията е Норвегия.

Слънчев бряг се превръща в дестинация за „алкохолен туризъм“



Слънчев бряг се превърна в предпочитано място за „алкохолен туризъм“ за британците на възраст между 18 и 30 години поради ниските цени, пише британският вестник „Сън“, предаде БГНЕС.
Курортът е основен туристически център сред бившите държави отвъд „желязната завеса“, с 200 хотела и почти толкова барове. Той вече е основна дестинация за млади холандци, германци и скандинавци, а сега и хиляди британци посещават курорта, за да купонясват, пише изданието, цитирано иот БТА.
Повечето от чужденците признават, че са избрали Слънчев бряг заради евтиния алкохол – десет шота текила струват 10 лева, а половин литър бира е около лев, подчертава вестникът.
„Тази година има повече британци откогато и да било досега. Те оправдават репутацията си и се отрязват от пиене. Другите чужденци пият, но не и колкото британците. Ние просто представляваме страната си“, казва 27-годишният турист Антъни Харви, който е в Слънчев бряг от близо два месеца.

Час полет с "Авиоотряд 28"=на килограм ядки



Бившите управляващи са поръчвали по килограм ядки за всеки час, който са летели с „Авиоотряд 28". Това стана ясно на заседанието на временната комисия, която разследва полетите на предишния кабинет. Днес депутатите трябваше да получат информация от бившия военен министър Аню Ангелов, но и той, както и експремиерът Бойко Борисов, не се появи в комисията.
По време на заседанието стана ясно, че и Военно въздушните сили не събират информация колко и кой са пътниците на даден полет, но това ще се промени и вече ще правят списъци.
И този път депутатите не успяха да разберат кой от предишната власт е летял и колко полети са направени от предходното правителство.
За сметка на това вече имат събрана информация за кетъринга на някои от полетите. Така например за двучасов полет на самолет „Фалкон", на борда на който са били експремиерът
Бойко Борисов, Симеон Дянков и Нона Караджова са поръчани над килограм ядки, а стойността на кетъринга е 310 лв.
Друг двучасов полет - този път с бившият външен министър Николай Младенов, отново са поръчани 2 кг ядки.
Председателят на комисията Венцислав Лаков и едни от членовете - Рамадан Аталай обсъдиха третият пример.
„Пак с Николай Младенов на борда, но тук количествата са бадем печен - 1200, лешник печен - 950 и междувременно асортиментът се увеличава с 20 шишета уиски, две водки, 12 джина и един бейлис", заяви Лаков.
„Малко попрекалихме с ядките. Чесън ли да яде? Шкембе чорба ли?", попита иронично Аталай.
„Скоростта, с която унищожават в сравнение с полета е по килограм на час. Един вид летяща фуражомелка", допълни Лаков.
На заседанието стана ясно още, че бившият премиер и депутат от ГЕРБ Бойко Борисов ще бъде даден на етичната комисия, тъй като въпреки че беше викан няколко пъти да даде разяснения в комисията, така и не се яви.

Новият директор на Изпълнителна агенция “Медицински одит” е д-р Симеон Василев



 Д-р Василев  досега беше заместник-кмет на община Перник по икономическа политика и евроинтеграция.
община Перник по икономическа политика и евроинтеграция - See more at: http://viaranews.com/2013/07/22/%D0%B7%D0%B0%D0%BC-%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B4-%D1%80-%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BE%D0%BD-%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%B2/#sthash.hPiEtIsN.dpuf
община Перник по икономическа политика и евроинтеграция - See more at: http://viaranews.com/2013/07/22/%D0%B7%D0%B0%D0%BC-%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B4-%D1%80-%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BE%D0%BD-%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%B2/#sthash.hPiEtIsN.dpuf
а община Перник по икономическа политика и евроинтеграция - See more at: http://viaranews.com/2013/07/22/%D0%B7%D0%B0%D0%BC-%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B4-%D1%80-%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BE%D0%BD-%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%B2/#sthash.hPiEtIsN.dpuf
Той заема  постът на д-р Светлозара Илиева, която бе назначена през април 2012 година.
Д-р Василев е и председател на Националното сдружение на областните многопрофилни болници за активно лечение.
Той беше депутат от Коалиция за България в 40-то НС. Бил е и изпълнителен директорна многопрофилната болница в Перник.

Зам.-председателят на Европейската комисия Вивиан Рединг: ГЕРБ и БСП да седнат на една маса и да загърбят кавгите



Комисар Рединг обеща да бъде оказан натиск върху правителството за борба с корупцията.
Тя съобщи, че е казала на ГЕРБ и БСП да загърбят политическите кавги, да седнат на една маса и да се разберат, защото „време е, когато една държава има проблеми, които трябва спешно да бъдат решени, политическите партии да загърбят кавгите си и да изпълнят задълженията си, вменени от избирателите”.
Еврокомисарят призна, че откакто е в България хората, които среща, й говорят само за корупция, олигархия, липса на справедливост и отчаяние.
По време на дискусията на Рединг й беше обяснено, че страната се управлява от мафия, всички сектори са корумпирани, олигархията е превзела високите етажи на властта и призиви Европейската комисия да контролира властта в страната. Стигна се дотам да й бъде поискано извинение дори-„Извинявайте, че по някакъв начин доста хора привиждат във Вас, в ЕС или в друга институция, поредния месия, който може да ни спаси", каза един от присъстващите на срещата.

Д-р Цветан Райчинов, председател на БЛС: Държавата е най-големият нарушител

Управителят на НЗОК д-р Румяна Тодорова трябва да установи първо имали ги и в какви сметки фигурират тези пари, които бяха отклонени от здравната каса в предходните години.
През 2011 г. те бяха 9 млн. лв., а надсъбраните от вноски през 2012-а са повече от 80 млн. лв. Така че около 100 млн. лв. са замотани някъде, а това е сумата,  която може да  покрие тазгодишният дефицит.
От предварителните ми разговори с д-р Тодорова стана ясно, че до един момент тези финансови средства фигурират в счетоводните документи на НЗОК, но  после -изчезват. А по закон само надзорният съвет може да се разпорежда с тях, но няма до сега открито решение, по отношение на тях. Ако парите не се намерят, ще се наложи актуализация на бюджета на касата. Не трябва да се оставят плащания за догодина, защото това не е решение.
Второ преди въобще да става и дума за увеличение на здравната вноска, трябва да се види как държавата изпълнява задълженията си. Тя не плаща здравните вноски за лицата, които осигурява здравно върху целия минимален осигурителен доход, а върху половината. Това означава ли, че никога не са вдигани заплатите в армията, на държавните и цивилни служители и т.н.? Т.е. държавата е най-големият закононарушител по отношение на здравните вноски.
Накрая д-р Тодорова трябва да потърси и къде потънаха национализираните 1,4 млрд. лв. от осигуровки на българите. Това е най-голямата кражба досега, защото бе бръкнато в джоба на 6,5 млн. осигурени и им бяха взети трупани пари за здраве.


сряда, 24 юли 2013 г.

Алекс Раева твърдо е решила да се яви на кастинга на X Factor в София





Кастингите в София започват от 26 юли и ще продължат до 29 юли. Алекс обеща, че не само
ще влезе в стаите за прослушвания, но дори ще изпълни своя любима песен.
И докато чаровната водеща ще пее за първи път на прослушванията в столицата, част от екипа на X Factor вече пя – поводът беше кандидат, която се яви на кастинга на рождения си ден. Влизайки пред комисията, младата дама бе посрещната с песента Happy Birthday, което я накара да се отпусне и й помогна да впечатли екипа на X Factor.
Освен с песни и музикален талант, някои от кандидатите намират в X Factor и любовна утеха и втори шанс в живота. Момиче иска да спечели на всяка цена, за да накара своя бивш приятел да си каже „Уау, какво изпуснах!”. Нова страница в живота си иска да обърне и участничка, която пропуска шанса да следва в Германия заради любов, която впоследствие завършва несподелено. Разбито сърце чрез музика иска да лекува и млад футболист. За втори шанс е дошла и бивша художествена гимнастичка, която след травма е принудена да прекрати спортната си кариера и се насочва към музиката.
Разнообразието от атрактивни професии достигна своята кулминация на стартиралия в Пловдив кастинг. За да докаже музикалния си талант, в града на тепетата дойде истински рейнджър от Камбоджа. Гост на прослушванията беше и зам. кметът на културата Стефан Стоянов. Той дойде специално, за да подкрепи всички млади таланти и да изрази надеждата си, че и във втория сезон Пловдив ще има свой представител на финала, също както това се случи в първия сезон и успешното представяне на Сани Алекса.
Последен шанс за всички, които искат не само да спечелят X Factor, но и да се превърнат в новите музикални звезди, са кастингите в София. На 26, 27, 28 и 29 юли екипът на X Factor очаква всички таланти в НДК.
Повече информация можете да откриете на сайта на X Factor: http://xfactor.novatv.bg, както и на Фейсбук страницата: https://www.facebook.com/xfactorbulgaria


Откриха молекулата на нещастието



Според учените протеинът CRF-1 може би е директно свързан с депресията

Лошото настроение се дължи на специална молекула, сочи изследване на британски учени.
Според тях протеинът CRF-1 може и да е директно свързан с депресията. До този извод учените са стигнали, след като са изучавали хипофизната жлеза в мозъка с помощта на супер мощен рентгенов апарат.
Именно хипофизата контролира усещанията за стрес и тревожност, способни да прераснат в депресия, посредством генерирането на специални вещества.
Реакцията се предизвиква от CRF-1, отделян във външните мембрани на хипофизните клетки.
Протеинът реагира на стресовите молекули, засичани от хипоталамуса – онази част от мозъка, която произвежда хормоните, контролиращи температурата на тялото, глада, настроенията, сексуалния нагон и пр.
Откритието означава, че CRF-1 може да бъде поставен под контрол чрез медикаменти. Или по-просто казано, не след дълго хапчетата за щастие могат наистина да станат реалност.

Тайланд е сред най-добрите места за живеене-след пенсия



Два тайландски града Хуа Хин и Чианг Май влязоха в списъка с най-добрите места за живеене след пенсия, показва изследване на американския уебсайт "Живот и инвестиция в чужбина".

Критериите за класиране са цена на живот, качество на здравеопазването, наличие на имигрантски общности и степен на разпространение на английски език.
Градът Чианг Май в северната част на Тайланд е привлякъл гласувалите с относително евтини живот на местните – по-малко от хиляда евро на месец. Той се намира на 700 км. от Банкок, има развита модерна система за здравеопазване и е известен като древен културен център.
Хуа Хин е градът, известен като "кралски курорт". Привлекателна дестинация за пенсионерите заради чистота на улиците и ниското ниво на престъпност. Освен това градът е разположен на брега на морето и е любимо място за почивка.

На „Spirit of Burgas”с игра в социалната мрежа



Триа Сити Център разиграва безплатни билети за фестивала във Фейсбук

 
Уникална възможност на всеки да сподели емоциите на „Spirit of Burgas” дава Триа Сити Център – Бургас. Чрез атрактивна игра, която сама по себе си предизвиква интерес, всеки потребител на Фейсбук може да се окаже печеливш и да се сдобие с билет за най-вълнуващото лятно събитие.
Правилата на играта „Spirit of Burgas” са прости: участникът трябва да има регистрация във Facebook и да „стане фен“ на Facebook страницата na Tria City Center http://www.facebook.com/TriaCityCentreBurgas/app_168258133353649.  Необходимо е желаещият да участва в играта да даде достъп на играта до своя фейсбук профил и да посочи телефон за връзка.
Печелившият участник ще бъде избран в присъствието на нотариус, чрез жребий на случаен принцип от базата данни, включваща всички участници, и неговото име ще бъдат обявено на специализираното приложение/таб на играта на 26.07.2013 г.  При тегленето на Наградата ще бъдат раздадени три билета за концертите на Spirit of Burgas.
Ако в рамките на един ден след обявяване на Печелившия Участник и неговото уведомяване няма отговор от него или той няма възможност да се възползва от Наградата в определения срок, се изтегля друг Печеливш Участник - отново чрез „томбола”.

Модни тенденции 2013:Витрините на популярните магазини OVS осъмнаха с бутилки Coca-Cola



В разгара на лятото най-новите модни тенденции се характеризират с персонална бутилка или кенче. Наред с белите летни рокли и туники, розовите блузи и мъжките ленени ризи се нарежда и персоналният облик на клиента-изразен чрез кенче или бутилка Coca-Cola с неговото име. Напитката се съчетава добре и с есенно дънково яке. Както може да видим от витрините на магазините – бутилката си отива както с обувки на токче, така и с кецове. Любителите на шапки пък могат да се насладят на своята персонална напитка на плажа под жаркото слънце на лятото.
С най-иновативната кампания „Сподели Coca-Cola“ лятото ще бъде още по-вълнуващо и незабравимо. За първи път в Европа емблематичното лого на марката върху всички кенове и бутилки е заменено от най-често срещаните имена и обръщения сред българите на възраст между 13 и 19 години. През цялото лято потребителите ще имат възможност да споделят с близки и приятели любимата си напитка с персонализирани етикети със 130 лични имена и 75 популярни обръщения. Те са избрани след детайлно проучване на имената в България и най-разпространените обръщения сред младите хора в момента. И в тази кампания Coca-Cola не изневерява на принципите си да мотивира хората да споделят щастливите моменти. Затова освен лични имена, любителите на марката ще намерят в търговската мрежа продукти с надписи „Приятел“, „Фен“ и дори „Единствения“. Компанията не пропуска да предизвика най-смелите си потребители да споделят Coca-Colaс „Бившия“ или „Бившата“.
В специално разработения за кампанията интернет портал www.spodelicocacola.bg всички потребители ще имат възможността да създадат и персонализират свои собствени виртуални кенове, които да изпращат на приятелите си във Facebook. Само за две седмици, от началото на кампанията в България, в социалната мрежа има стотици споделени снимки на продукти с лични имена и обръщения.
---------
„Сподели Coca-Cola“стартира в началото на месец май едновременно в 30 европейски държави. Това е и най-мащабната инициатива за персонализирани продукти в света, по време на която над един милиард бутилки и кенове ще бъдат разпространени в цяла Европа.

Джулиана Гани грабна тази година титлата "Мис Силикон"



Магда и Красьо Черния в журито на Bedroom Beach



За пета поредна година на Bedroom Beach красавици с всевъзможни подобрения във физиката си се състезават в престижния конкурс- "Мис Силикон".
Тази година мотото на конкурса бе " Равни права за всички! ".
„Призоваваме всички да приемат различните. Ние смятаме, че никому не е нужно да обявяваме хомосексуалността, бисексуалността и транссексуалността за противоестествени и особено вредни, и да твърдим, че всяко противоестествено взаимоотношение между двата пола или между представители на един и същи пол представлява обезценяване на човешката личност", сподели Мариана Маринова, която е лицензиант на Мис Силикон. Мисис България 2007 смята, че е дълг на институциите да защитят правата на гражданите, тъй като все пак живеем в европейска държава.
Мис Естетик Колумбия, специално пристигна за конкурса на Bedroom Beach. Тя има корона от конкурс, който е аналог на родния -"Мис Силикон". Сред гостите бяха, както миските Елена Ангелова, Елеонора Манчева, Деси Гръблева, Галена Димова, така и Рапърът Устата и бившият футболист Даниел Боримиров.
Претендентките за титлата "Мис Силикон" дефилираха в уникалните модели бански костюми на Доника Анчева, дизайнер на Bedroom store. Мъжката част от публиката обаче се зарадва най-много, когато момичетата се появиха и топлес.
Изкусителките и тази година бяха оценявани от компетентно и колоритно жури. Тежката дума си казаха миските от предходните конкурси – Гергана Райчевска и Йоанна Христова, Ваня Тошева-екс съпруга на медийния бос Тошо Тошев, която предизвика небивал интерес сред присъстващите с перфектната си форма.
Фолк певицата Магда пък журираше под зоркия поглед на Красьо Черния и неговите гардове. Аздис Ран, която също беше в журито, като истинска ледена кралица пристигна с час закъснение.
В ожесточена напредвара с 13 тунинговани мацки, българката с екзотичното име Джулиана Гани грабна тази година титлата "Мис Силикон". Друга  родна хубавица със същото име - Джулиана Джейма, пристигна специално от Монте Карло за да покаже транссексуалните си прелести. Атрактивната гърла влезе в ролята на паднал ангел и обра овациите като танцува гола на пилон.
Голямата награда от 10 000 лева бе подсигурена от Aesthe Clinic на д-р Ильо Стоянов. Имаше и няколко специални награди. Победителката Джулиана Гани стана лице на Jewel skin clinic, а пък пластичният хирург д-р Зиад подари на силиконката от Колумбия спа уикенд и процедури в неговата клиника в Германия.

23-инчовия USB докинг дисплей 231P4UPES ще бъде наличен на българския пазар в края на месеца



Кой има желание да губи ценни минути всеки ден, докато закача и откача ноутбука си от периферията на работното място като принтери, външни устройства, мишка и клавиатура? И това да се повтаря при всяко преместване между дома и офиса, както и от работното място до конферентната зала?
С пускането на 23-инчовия USB докинг дисплей 231P4UPES, MMD, водещата технологична компания и лицензен партньор на  Philips за монитори, със задоволство обявява края на безпорядъка по бюрото и бъркотията по свързването на всички устройства. Потребители свързват своя ноутбук с дисплея с един USB кабел и мигновено разширяват своето работно място с достъп до всички устройства, свързани към монитора. И тъй като това е монитор Philips, той комбинира това светкавично увеличаване на продуктивността с отлично зрително изживяване.
Докинг дисплеят 231P4UPES е създаден за професионалисти в движение – от пътуващите директори до многофункционалните служители. С три налични порта (два USB 3.0 за бърз трансфер на данни и един USB 2.0), дисплеят осигурява мигновен достъп до всички свързани периферни устройства принтери, външни памети, камера или мишка. Освен, че свързва хардуерните устройства, USB 3.0 кабелът предава още видео и мрежови сигнали и осигурява връзка с Интернет или интранет чрез вградения Ethernet порт. Предимствата са още по-ценни за потребителите на ултрабук компютри, които обикновено имат на разположение ограничен брой конектори за свързване на външни устройства. 
 "Едва ли има нещо по-удобно от това да разполагате с голям екран само няколко секунди, след като включите преносимия си компютър към USB кабела. Възможностите на новия монитор Philips 231P4UPES пестят време на потребителите и същевременно увеличават тяхната продуктивност.", каза Мартин Лечев, Търговски директор за България, Албания и Македония в MMD. "Допълнителна полза, която дава новият модел, е значителното намаляване на плетеницата от кабели на бюрото", добави той.
Моделът   е идеален за споделяне на едно бюро между служители и за съвместна работа в групи. Потребителите просто свързват своя ноутбук и получават достъп до десктоп ресурси и конферентно оборудване на мига. Вградените говорители и аудио конектори на дисплея правят видеоконференциите с колеги извън офиса близко до реалността изживяване.

С дисплеят, който чака на бюрото, потребителите получават брилянтни, остри изображения и 23 инча работна площ, които им позволяват да разпрострат съдържанието от често скромния като размер екран на ноутбука и да се насладят на увеличена продуктивност от по-просторния дисплей. Качеството със сигурност е завладяващо със висококонтрастно възпроизвеждане на изображенията и широки зрителни ъгли (идеално за работа в група), допълнено от стойка, чиято височина може да се настройва в обхват от 13 см и притежава AutoPivot функция за оптимално наблюдаване във всяка ситуация.
 Новият дисплей е проектиран с набор от интелигентни функции, които намаляват консумацията на енергия. Той покрива стандартите EPEAT Gold и TCO 6.0, които представляват стриктни еко норми и служат като еталон за сравнение. Мониторът е снабден и с PowerSensor технология, която автоматично затъмнява дисплея в момента, в който потребителят стане от мястото си – което дава възможност на дисплея да си почива, когато и потребителя го прави. Само тази функция може да доведе до спестявания на енергия до 80%, а ключът „0W“ гарантира, че мониторът не консумира никаква енергия, когато е изключен.

Технически спецификацииPhilips 23 LCD ноутбук докинг дисплей
LCD панел тип, размер
23" (58.4 см) TFT LCD
Технология на подсветката
W-LED
Оптимална резолюция
1920 x 1080 @ 60 Hz
Зрителни ъгли
170º (Х) / 160º (В), @ C/R > 10
Яркост
250 cd/m²
SmartContrast съотношение
20,000,000:1
Разстояние между пикселите
0.265 x 0.265 мм
Изобразявани цветове
16.7 милиона
Свързаност
USB: USB 2.0 x 1, USB 3.0 x 2
Входове: USB 3.0 upstream, VGA (аналогов)
Sync Input: Separate Sync(VGA only), Syncon
Green (VGA only)
RJ45: през USB
Microphone in: през USB и мини жак
Headphone out: през USB и мини жак
Стойка
Настройка на височината: 130 мм
Обръщане: 90 градуса
Завъртане: -65/65 градуса
Накланяне: -5/20 градуса
Норми
Околна среда и енергия: PowerSensor, EnergyStar 6.0, EPEAT Gold*, TCO edge, RoHS
Пакетиращ материал, подлежащ на рециклиране: 100 %
Рециклирани пластмаси: 65%
Специфични субстанции: корпус без PVC / BFR, без живак и олово
Съвместимост и стандарти
Регулаторни одобрения: BSMI, CE Mark, FCC Class B, GOST, PSB, SASO, SEMKO, TCO 6.0, TUV Ergo, TUV/GS, UL/cUL, WEEE
DisplayLink
Трябва да бъде инсталиран и на PC, и на MAC.

Philips 231P4UPES ще бъде наличен на българския пазар в магазините, на препоръчителна крайна цена от 639 лв. с ДДС.  
----------
 MMD е компания, притежавана изцяло от TPV, основана през 2009 г. в резултат на споразумение за лицензиране на марката с Philips. MMD ексклузивно маркетира и продава LCD дисплеи с логото на Philips в целия свят. Чрез комбиниране на ценностите на марката Philips с производствения опит на TPV, MMD прилага бърз и фокусиран подход за лансиране на иновативни продукти на пазара. MMD обслужва пазарите в Западна Европа, Средния Изток и Африка чрез централата си в Амстердам. Източноевропейският пазар и страните от ОНД се обслужват от локален офис в Прага. MMD работи с всички големи IT дистрибутори и риселъри посредством мрежата си от локални търговски екипи. Центърът за дизайн и разработки на компанията се намира в Тайван. www.mmd-p.com