Translate

сряда, 9 април 2014 г.

Петко Петков: Социалните служби се държат с нас като с просяци



От няколко месеца Петко Петков е безработен. Той е инженер със специалност „Технология на машиностроенето", но къде ти в Хасково машиностроене. Сега се грижи за болната си майка и всеки ден преодолява някаква административна бариера. Вече е напълно отчаян...
- Г-н Петков, казвате, че сте възмутен до дъното на душата си, от какво?
- От това, че в България никой не дава пет пари за възрастните хора. Когато майка ми си счупи крака и я закарах в болницата, ми казаха, че трябва да се постави имплант, който не се плаща от Здравната каса . Казаха ми още, че цената му е 1260 лв. и че няма да я оперират, преди да сме купили този имплант. Още същата вечер дадох на докторите 200 лв., защото нямах повече у себе си. Върнах се вкъщи, намерих пари и на сутринта платих останала сума.
- Тогава къде е проблемът?
- Лекарите от хасковската Ортопедия ми казаха, че Социалната служба ще ни възстанови поне част от тази сума и ме посъветваха да подам молба със съответните медицински документи. Преди няколко дни обаче получих писмо от тази служба, че ми отказват минимална помощ.
- Какво точно пишеше в писмото?
- Пишеше, че майка ми не отговаряла на условията за подпомагане, защото при нея нямало „инцидентно възникнали обстоятелства". Не знам за какви обстоятелства става Въпрос, но майка ми има решение от ТЕЛК, с което й се признават 90% инвалидност. Получава 300 лв. пенсия, като в тази сума влизат и 70-те лева вдовишки, и добавките за инвалидност. Как да се справим с тези пари, аз от няколко месеца съм безработен? Бесен съм!... И не толкова, че не съм в състояние да помогна на майка си, а от отношението на хората от Социалната служба, които дори не ми казват какви са мотивите за отказа. Казват само, че майка ми не отговаряла на чл. 16 и толкова. Тези хора, които трябва да се грижат за нас, те се държат така, сякаш сме някакви просяци. Никога не бих се молил на тези хора за себе си, но го правя за майка си. Безпомощна е, не мога да я гледам така...

В."Доктор"

Няма коментари:

Публикуване на коментар