Translate

сряда, 2 юли 2014 г.

Бойко Борисов: Аз трябва да съм премиер, за да спасим България



Да, готов съм аз да стана премиер веднага. Аз, четири години с моето правителство и
моята партия, при най-голямата криза на всички времена в света, напратих така, че България да не е в процедура на свръхдефицит. Държава, която само аз си знам как съм я крепил, каза лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов в предаването на Люба Кулезич по Нова телевизия. Ние настоявахме за избори на 14-ти септември. БСП се запънаха на 12-ти октомври, а ДПС – 5-ти октомври. БСП и ДПС не отстъпиха и аз им казах – отвън вече има поредна криза и катастрофа. Нека излезем с едно решение след тази среща и затова се съгласих на 5-ти октомври – за да имаме решение. Това означава, че 42-рото Народно събрание ще работи още един месец. Ако беше 14-ти септември, парламентът щеше да работи само две седмици и в тези две седмици да се подготвят нормите, за да може да се говори бързо с МВФ – така и така сме задлъжняли, може да има схема за нов заем, обрисува картината бившият премиер. Казах и, че ако искат да успокоят хората, незабавно трябва да махнат псевдопремиера Орешарски и псевдофинансовия министър Чобанов да си заминава. Да намерят, ако искат един банкер, който да сложат. Още в понеделник (30 юни) Трябва държавата да се вземе в здрави ръце, даже тогава е късно. Това зависи от БСП, ДПС и Атака – да признаят управленската си немощ, да признаят провала си, както аз направих преди над една година. Да излизат утре, 29 юни, при президента и да казват: „Провалихме се”. Тогава си признах, че не мога да удържа цената на тока, но тя трябваше да се вдигне и аз казвам, че това трябва да стане, подчерта Борисов. На въпрос дали кризата не е само психоза, Борисов отрече това да е така. Психозата е само Орешарски, Чобанов и Йовчев. Една година ги предупреждавах, че ще фалират енергетиката – 3 млрд. лева, НЗОК е с половин милиард пасив. Не се строи, не се прави нищо, държавата е в застой, заяви лидерът на ГЕРБ. Бойко Борисов отрече, че сам подклажда психоза. Казвам всичко това и сега, и преди 20 дни го казвах. Има опашки пред банките. Казвам, че при бърза политическа промяна аз съм лицето, което може да се справи. Четири години удържах положението, когато в най-тежката криза се разсипваха Ирландия, Португалия, Гърция. Ако БСП, ДПС и „Атака” не се съгласят, моята съвест е чиста. Крахът е пълен, аз мога да спася държавата. Затова и предложих аз да бъда премиер, обяви той.


www.actualno.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар