Translate

събота, 10 октомври 2015 г.

Д-р Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация: Нужно е ясно дефиниране кой пациент е спешен и кой може да бъде отложен



Тук е разковничето - при ясното им дефиниране. Много лекари в клиниките ще успеят да се
мотивират защо пациентът е спешен, затова точно тук трябва да са насочени усилията за контрол на НЗОК. На лице е риск да се появят дълги листите на чакащи. Ето защо един от механизмите, който трябва да се заложи, е период за изчакване. В Англия това е 3 месеца.
Изборът на пациентът дали ще чака, е негов избор. Вярвам, че трябва да има справедливост в системата, но тя трябва да ни гарантира, че няма да ни изнудва повече. Това е големият проблем. Аз лично бих избрал да плащам повече пари месечно и да се осигурявам допълнително, но трябва да съм сигурен, че няма да ми искат дарения за хоспитализация, съобщи председател на Националната пациентска организация (НПО).
По думите му бюджетът на НЗОК е ясен, но е важно какво ще бъде разпределението вътре по пера.
Личното мнение на д-р Хасърджиев бе, че ако ще се прави реформа, която да помага за лечението на социално значимите заболявания, трябва да отпаднат поне лимитите в извънболничната помощ.
„Като цяло парламентът гласува лимитиран бюджет. Лично аз никога не съм подкрепял твърдите лимити и не смятам, че са вариант за развитие на здравеопазването. Според мен бъдещето трябва да бъде в повишаването на контрола и пренасочването на средства там, където са наистина нужни”, каза председателят на НПО.

Няма коментари:

Публикуване на коментар