сряда, 25 март 2015 г.

Много столичани измериха водното си съдържание и узнаха нивото си на хидратираност


Актрисата Яна Маринова и фитнес инструкторът Христиана Парова
взеха участие в акцията на  Н2Обичам

Актрисата Яна Маринова подкрепи инициативата (част от кампанията Н2Обичам) като измери и своето водно съдържание.
Тя сподели, че водата е първото нещо, с което започва деня си, тъй като ежедневието и е разнообразно и включва много физическа активност.
„Затова гледам винаги да имам бутилка вода под ръка. Хареса ми идеята на кампанията и съм тук да покажа, че водата ме кара да се чувствам и изглеждам добре. Лесно и достъпно е да поддържаш тялото си хидратирано, а ползите са безброй“, коментира Маринова.
Фитнес инструкторът Христиана Парова отчете много добри показатели и разкри тайната: половин чаша вода на всеки 15 мин. физическа активност с умерена натовареност.
„Правилното хидратиране преди, по време на и след тренировка са ключови за добрия резултат, към който всички спортуващи се стремим. Подкрепям кампанията Н2Обичам и вярвам, че активните хора има какво още да научат за ползите на водата“, каза тя.
„Надяваме се уредите за измерване на хидратацията да обиколят и други български градове, защото официална статистика за консумацията на вода в България няма“, коментира председателят на „Аз обичам водата“ Антоанета Салфидж.
Като партньор в инициативата „Девин“ АД беше осигурил достатъчно вода, която да хидратира участниците в акцията.


Coca-Cola HBC AG, публикува своя Интегриран годишен отчет за 2014 г. - „Споделянето е ценно – изграждаме доверие, даряваме щастие“

е в съответствие с рамката на Съвета по международно интегрирано отчитане (IIRC), както и с Глобалната инициатива за отчитане (GRI 3.1.). Той изпълнява ангажимента на Coca-Cola HBC да комуникира напредъка на организацията по отношение на 10-те принципа на Глобалния договор на ООН (UNGC), инициативата на бизнес лидерите за водата UN CEO Water Mandate, както и бизнес форума на ООН „Грижи за климата“.
Това е третият интегриран отчет на компанията, но за първи път обхваща всички аспекти на бизнеса, управлението и устойчивото развитие.
Coca-Cola HBC се стреми да създава стойност чрез резултати, постигнати с най-високите нива на качество, ефективност и грижа. През 2014 г. тези резултати включваха:
·        2 млрд. каси (1 каса = 5.678 литра) продадени напитки
·        589 млн. обслужени потребители
·        2.1 млн. клиенти в 28 страни
·        36362 преки служители;над 600 хиляди души, заети в цялата верига
·        8.7 млн. евро инвестиции в общностни програми
·        31296 доброволчески часа, инвестирани в развитието на социални и екологични инициативи
·        Воден отпечатък - намален до 18,4 млрд. литра
·        Въглероден отпечатък - намален до 718 766 тона
·        73% възстановяване на опаковките
·        91% рециклиране на отпадъците от дейността
През м. г. инициативите за устойчиво развитие на компанията бяха съсредоточени в три ключови области: насърчаване на здравословния начин на живот, свеждане до минимум на въздействието върху околната среда и създаване на ползи за местните общности.
Така напр. акцентите в здравословен начин на живот са:
·        1,6 милиона активни участници в спортни и фитнес програми
·        Напитки с намалено съдържание на калории или без калории във всички пазари
·        Информация за съдържанието на калории на лицевата страна на опаковката
През 2014 г. Coca-Cola HBC стана глобален лидер в сектора напитки на световния индекс Dow Jones, както и на европейския индекс за устойчиво развитие Europe Sustainability. Компанията е включена в индекса FTSE4Good от създаването му през 2001 г.
Димитрис Лоис, Главен изпълнителен директор, сподели: „Знаем, че успехът ни е тясно свързан с енергията и доброто състояние на нашите потребители, както и с това на общностите, на които служим. Вече повече от десет години непрекъснато усъвършенстваме подхода си към управлението на нашия бизнес по отговорен и устойчив начин, гарантирайки, че печелим доверие като създаваме стойност за всички заинтересовани страни. Тази стойност се определя все повече от фактори отвъд финансовото представяне, а именно:екологичната и социалната отговорност, репутацията ни в обществото, ангажимента на заинтересованите страни, както и инвестициите в развитието на нашите служители. Всички тези фактори допринасят за устойчивостта на нашия бизнес.“


Потребителите на ЕVN вече могат по-лесно и удобно да плащат сметките си за ток на касите на Изипей



От 25 март започва да функционира онлайн връзка между Изипей и доставчика на
електроенергия, която позволява погасяване на задължения към EVN по всяко време.
След нововъведението абонатите ще имат възможност да изчистват не само актуални, но и стари сметки или да ги изплащат частично.Като част от подобрената услуга, домакинствата ще получават фактури с още по-детайлна информация, включително показания на електромерите и информация за стари задължения.
Абонатите на EVN ще могат да участват в специалната промоционална кампания на Изипей в периода 25 март – 10 април. 500 от домакинствата в региона, заплатили сметката си за ток на каса на Изипей, ще получат парите си обратно. Печелившите ще бъдат избирани ежедневно и на случаен принцип. Територията на промоцията включва всички градове, обслужвани от EVN, в рамките на областите Пловдив, Пазарджик, Кърджали, Смолян, Бургас, Ямбол, Сливен, Стара Загора и Хасково.

Стартира записването за безплатния курс по „Програмиране с Java” за младежи



Технически университет - Варна и Samsung, с подкрепата на JobTiger и The Business Institute,
организират безплатен курс по "Програмиране с Java" за младежи. Курсът е част от програмата "Innovation Lab" на Samsung, чрез която компанията създава практически курсове за студенти, благодарение на които младежите подобряват дигиталните си умения, придобиват квалификация в отделна технологична област и се подготвят за бъдещата си реализация на пазара на труда. Всички курсове от тази програма се провеждат в Лабораториите за иновации на Samsung.
Обучението е изцяло практическо, насочено към надграждане на уменията по обектно ориентирано програмиране на студентите, използвайки Samsung технологиите. По време на курса, ще се работи и за развитието на предприемаческите умения и знания за бизнес развитие на курсистите. Също така, те ще придобият знания за това как да планират своята професионална кариера.
Лектори в курса ще бъдат доказали се професионалисти от Musala Soft, The Business Institute и JobTiger, както и гост-специалисти от други компании.
По време на обучението, всеки от младежите ще има възможността да създаде прототипно приложение, което да демонстрира последователно новонаучените неща. Освен че ще надградят техническите си и бизнес познания, с всеки от младежите ще се проведе и персонално кариерно консултиране.
В края на курса, участниците, успешно преминали обучението, ще получат сертификат от Технически университет - Варна. Освен това, курсистите ще бъдат препоръчани на подбрани работодатели, търсещи специалисти в областта на програмирането с Java.
Курсът по „Програмиране с Java“ стартира на 18 април 2015 г., а желаещите да се включат могат да кандидатстват до 5 април. Повече информация за курса може да научите тук: http://www.jobtiger.bg/innovation-center-varna/.

Съюзът на пивоварите в България отчете с над 20% скок в инвестициите в бранша за 2014 г



в сравнение с предходната 2013 г. През 2014 г компаниите, членове на браншовата
организация, са вложили в капиталови инвестиции 73 025 000 лв. Данните за 2013 г. сочат, че те са били общо 57 000 000 лв.
Същевременно, независимо, че изминалата година която се отличаваше с нетипично студено време и проливни валежи, от Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отчитат реализирали продажби в размер на 4 873 350 хектолитра пиво или 5% по-малко спрямо отчетените през 2013 г. количества - 5 116 180 хектолитра.
От пивоварния бранш съобщиха, че продължават активно да разширяват портфолиото си. През миналата година предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира са над 20 като на пазара са позиционирани и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.
Данните от национално представително проучване на агенция IPSOS България от февруари тази година сочат, че 28% от участниците в него определят бирата като модерна напитка, а 36 % я смятат за най-подходящото за тях питие. Най-големите почитатели на пиво са жените между 30 и 49 годишна възраст, но не се наблюдава разлика в консумацията на пиво от нежния пол в различните региони в страната, сочи още проучването.
„Именно с непрекъснати нововъведения на пазара, усъвършенстване на технологиите и съчетаване на традиции и иновации в производството на бира, пивоварните компании успяват да предложат висококачествен продукт на потребителите у нас и най-важното - да съхранят натуралните и хранителни качества на пивото. Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и факта, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт“, коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.



Rowenta стартира първото в България онлайн видео шоу, посветено на косата - „Момичетата и стилистът“



Коафьорът на звездите Георги Петков предизвиква 3YouTube влогърки да изразят себе си с новата въртяща се четка Rowenta Brush Activ’ Nano Smart

През следващите седмици 3 стилни YouTube влогърки ще преминат през различни
предизвикателства, поставени им от топ коафьора Георги Петков, като за изпълнението на задачите ще трябва да използват най-новата стилизираща въртяща се четка за коса с горещ въздух на Rowenta - RowentaBrush Activ' Nano Smart - главният герой в онлайн видео шоуто „Момичетата и стилистът“, което може да се следи на неговия официален уебсайт:brushactivshow.rowenta.bg.
След като влогърките изпълнят и трите задачи, потребителите, заедно със Стилистът ще изберат най-красивата прическа на 2015 г.
С първото онлайн видео шоу „Момичетата и стилистът“ Rowenta топ коафьорът целят да провокират фантазията и креативността не само на 3 напълно различни по визия влогърки, но и на всички дами като им покажат как могат да постигнат професионални резултати в домашни условия.
Всички знаем колко време и усилия отнема на дамитеда оформят своите прически.Сега с новата въртяща се четка с горещ въздухRowenta Brush Activ' Nano Smart можете едновременно да сушите и оформяте косата си и то само един уред! Вече може да забравите за кръглата четка и сешоара и да спестите ценно време за себе си“, сподели топ Петков.
Оптимизираната система за сушене на Rowenta Brush Activ' Nano Smart притежава две степени на температура, за да отговори на спецификите на различния тип коса и хладка струя за трайно фиксиране на прическата. Двете посоки на автоматично въртене на четката пресъздават професионалните фризьорски движения, като с въртенето навътре може да се постигне БОБ ефект, а с въртенето навън – актуална романтична визия от шестдесетте години на миналия век. Двете четки с керамично покритие с диаметър 30 мм и 50 мм позволяват както оформянето на бретони, по-къси коси, така и постигането на повече обем и красиви естествени вълни на по-дълги коси. В допълнение, йонният генератор елиминира наелектризирането на косата и й придава повече блясък. Минимизираните размери на Rowenta Brush Activ' я правят удобна и при пътуване, тъй като може да се събере дори в дамска чанта.

От 1 април т.г. пациентите ще постъпват в болница само след представяне на лични документи


хоспитализациите и дехоспитализациите на всички здравноосигурени граждани ще бъдат в
единна Регистрационна система. За целта при приема и напускането на лечебното заведение пациентите ще трябва да представят на регистратурата свой български личен документ, който може да бъде:
-Лична карта;
-Временни удостоверения, издадени от МВР, при загуба на лична карта;
-Паспорт;
-Моряшки паспорт;
-Удостоверение за пребиваване на граждани на ЕС;
-Карта за постоянно пребиваващ в Република България чужденец;
-Разрешение за (постоянно) пребиваване;
-БЛД от стар тип (зелен паспорт);
-Български граждани без такъв (новородени и деца под 14 години) се приемат в лечебните заведения с документ на придружител/настойник, като данните им се вписват ръчно в Регистрационната система.
Системата ще обработи данните от личния документ и ще регистрира хоспитализацията, като едновременно ще изпрати информация за това в Централното управление на НЗОК и ще провери дали документът е валиден. Цялата процедура ще отнема не повече от няколко секунди. Системата ще действа по същия начин и при дехоспитализацията на пациентите.
Регистрационната система ще позволи прозрачност и повишен контрол върху целесъобразното използване на средствата от здравноосигурителните вноски на всеки от гражданин.
От НЗОК напомнят на договорните си партньори, че в Държавен вестник, бр. 21 от 20.03.2015 г., е публикувано Постановление № 57 от 16.03.2015 г. на Министерския съвет за приемане на Методики за остойностяване и за заплащане на медицинската помощ по чл. 55, ал.2, т.2 от ЗЗО. В § 3 на Преходните и заключителни разпоредби на „Методика за заплащане на дейностите в болничната медицинска помощ“, както и в чл.94 от НРД  2015 за медицински дейности, е записано, че медицинските дейности, отчетени за пациенти, за които няма записи в Регистрационната система, няма да бъдат заплащани от НЗОК.

Стартира национална образователна кампания Н2Обичам



6-8 чаши вода дневно за добра хидратация. Жаждата е закъснял синдром за дехидратация

Кампанията има за цел да представи ползите от добрата хидратация за човешкото здраве и е
съвместна инициатива на Сдружение „Аз обичам водата“, Факултета по обществено здраве при Медицински университет – София и „Девин“ АД.
При недостатъчна консумация на вода и течности е налице риск от нарушаване функциите на нервната система, терморегулацията, алкално-киселинното равновесие. Засилват се процесите на стареене, предупреди проф. Донка Байкова, ръководител на Катедра „Превантивна медицина“ на Факултета по обществено здраве при Медицински университет – София, при откриването на информационна кампания Н2Обичам. Поддържането на водния баланс в организма на човека е важно за доброто здраве, а обезводняването в резултат на недостатъчен прием на вода и течности води до намаляване на умствената и физическа работоспособност, нарушаване на вниманието и концентрацията, умора и главоболие, нарушена регулация на телесната температура и др. Жаждата е закъснял синдром за дехидратация, подчерта проф. Веселка Дулева, национален консултант на МЗ по „Хранене и диететика“ и началник отдел „Храни и хранене“ към
Националния център по обществено здраве и анализи.
„Приемайте ежедневно достатъчно количество вода (поне 6-8 чаши), в малки количества през целия ден“ е послание, включено към препоръките за здравословно хранене на всички възрастови групи. В пакета от законодателни мерки за здравословно хранене на децата в България, отглеждани в детски ясли, детски градини и училища приемът на течности се осигурява основно чрез предлагане на питейна вода“, добави още проф. д-р Дулева.
Интересни факти за водата и полезни съвети за хидратацията ще бъдат регулярно публикувани на уеб сайта www.h2obicham.bg и Фейсбук страницата H2Obicham. Скоро посетителите на сайта ще могат лично да задават своите въпроси до доказани специалисти в области като хранене, спорт и др.

Национална инициатива „Приказки без край“ разширява дейността си през 2015 г.


Актьорите Димитър Рачков и Бате Енчо засадиха цветя във формата на слънце в УМБАЛ „Св. Георги“-Пловдив заедно с малките пациенти на Клиниката по педиатрия и генетични заболявания


Това стана по време на първото за годината специално събитие на Националната инициатива за подобряване на болничния престой на децата „Приказки без край“ – „Имало една пролет“.

През 2015 г. дейностите в рамките на националната инициатива ще се разраснат, както по отношение на активностите за подобряване на болничния престой на децата, така и към подобряване на болничната среда и въвличането на повече ангажирани с нея партньори. През месец април известният фотограф Дилян Марков ще започне да провежда в лечебните заведения фото арт терапия. Той ще дава на малките пациенти важни практични съвети за работата с фотоапарат и заснемането на красиви снимки, а децата ще имат възможност да упражнят придобитите знания и да получат грамота за „Млад фотограф“
Данните от проведеното тримесечно анкетно проучване, за самостоятелно попълване сред деца, участвали в програма „Приказки без край” и техните родители сочат, че за 99% от децата на възраст 8-16 г. програмата носи разнообразие и занимание с интересни неща във времето, прекарано в болницата, а 96% от всички анкетирани деца споделят, че благодарение на занятията се чувстват и по-спокойни по време на престоя си. Родителската оценка по отношение на полезността на програмата за техните деца е с резултат - 8.91 при максимална степен на оценка 10.
Националната инициатива „Приказки без край“ се реализира в България от месец ноември 2012 г. от ГлаксоСмитКлайн и „Панадол Бебе“ с подкрепата на Българската педиатрична асоциация. Целта й е да намали болничния стрес и да подобри престоя на децата в лечебните заведения с помощта на специално обучени аниматори и мобилни библиотеки. До момента към инициативата са присъединени 14 болници от София, Пловдив, Варна, Плевен и Русе, а екипите на „Приказки без край“ върнаха усмивките на около 7000 малки пациенти.

Две органосъхраняващи безкръвни процедури направиха уролозите в МБАЛ „Токуда Болница София“



отстранявайки тумори от бъбреците на двама пациенти, като единият от туморите е с големина 6 см. След минимално инвазивните интервенции, пациентите се възстановяват изключително бързо и само ден след операцията са активни и в добра кондиция. 
Обикновено при тумори в бъбрека се отстранява целият орган, понякога дори заедно с надбъбречната жлеза и пикочопровода.Отворените операции  представляват мащабна хирургична интервенция с големи разрези и често се налага премахване на ребро за по-добър оперативен достъп.Те се правят само при много големи тумори, които са обхванали съседни органи и тъкани и от мултидисциплинарен екип.
„Направените по лапароскопски метод процедури спасиха органите на пациентите - туморите бяха изрязани напълно, докато здравите части на бъбреците са съхранени и функционират добре“, съобщи началникът на отделението по Урология на МБАЛ „Токуда Болница София“ д-р Калоян Давидов. Минимално инвазивният подход е възприет от екипа на д-р Давидов като рутинна процедура, която е щадяща за пациентите и с несравнимо по-къс възстановителен период, който при отворена операция достига 3 месеца.
Отстраняването на тумори при запазване на неувредените части на бъбрека е технически много сложна лапароскопска процедура. В зората на използването на метода в света, много по-често се е налагало да бъде изваден целия бъбрек. С подобряването на техниката и опита на хирурзите, сега възможностите за успешна органосъхраняваща хирургия са значително по-големи.

Бойко Борисов и Григор Димитров са сред носителите на наградата „Личност в Новините“ за 2014 г.


Читателите на Novinite Media Group гласуваха за фаворитите си и в категориите: „Бизнес“, „Дипломация“, „Благотворителност“ и „Култура


За всяка категория бяха номинирани петима забележителни личности от политическия, икономическия и обществения живот на България.

Събитието бе открито от комуникационния експерт и основател на Novinite.bg и Novinite.com Максим Бехар, който сподели, че е изключително щастлив, че вече 14 години Novinite.com предлага качествено информационно съдържание, а медийната група се вслушва в мнението на читателите си, пример за което е и този конкурс
Министър председателят на Република България Бойко Борисов и тенисистът Григор Димитров са сред „Личностите в Новините“ за 2014 г. и победители съответно в категориите „Политика“ и „Спорт“ в независимо онлайн гласуване на двата информационни сайта.
Призовите места в категория „Бизнес“ спечелиха Васил Терзиев и Светозар Георгиев, съоснователи на „Телерик“ и Серж Шмит, изпълнителен директор на „Италчементи Груп“ за България и Гърция. В категория „Дипломация“ фаворити са посланикът на Франция в България Ксавие Лапер дьо Кабан и бившият посланик на Великобритания Джонатан Алън. Наградите от тяхно име получиха г-жа Флоранс Леви, първи съветник и временно управляващ посолството на Франция и Майкъл Дейвидсън, началник на политическия отдел на Британското посолство в България. Режисьорът Александър Морфов и младите български таланти Крисия, Хасан и Ибрахим спечелиха наградите в категория „Култура“. „Личност в Новините“ в категория „Спорт“ според читателите на Novinite.com е футболистът от „Лудогорец“ Козмин Моци. В категория „Благотворителност“ читателите отличиха акад. Кирил Боянов, председател на Съвета на фондация „Еврика“ и Иванка Шалапатова, изпълнителен директор на фондация „За нашите деца“.

Buda's Restaurant Bar Lounge открива модния сезон



На 27 март Buda's Restaurant Bar Lounge в Пловдив ще се превърне в модна сцена и домакин на лъскаво светско събитие с шумно афтър парти.В елегантната и луксозна атмосфера на новия
комплекс ще се състои ревю на най-новите творения на популярната марка G spot/Galena for Beyond и бижутата на Iskra-Искра Георгиева. Дизайнерката обявява ексклузивна отстъпка за всички, които ще закупят нейни аксесоари по време на събитието. Родни топ-моделки ще дефилират пред отбрана публика с роклите от последната пролетна колекция на нашумелия бранд.
Домакини на специалната вечер ще са д-р Илия Будев и Кристина Радулова, собсвеници на най-модерното място за забавления в красивия южен град. Основни спонсори ще са: „Кемпински хотел Маринела“, София (генерален спонсор), „ПРИМЕКС АВГ” ООД
От Buda's Restaurant са подготвили изненада за своите гости - гост-готвача Шеф Андрей Стоилов ще погали небцето на присъстващите с истински гурме специалитети и с ексклузивно меню и отбрани вина на „PIXELS rose wine.
. Сред присъстващите се очаква да бъдат Галена, Цветелина Янева, Преслава, ДесиСлава, Николета Лозанова, редица светски персони и представители на бизнес средите от цяла България.

Победителите в първото издание на Rinker's Challenge са известни



В конкурса за участие в програмата Rinker's Challenge участваха 93 кандидатури, а от тях бяха избрани 12 бизнес идеи. Дванайсетте предприемачи и техните екипи участваха в
структурирана система от обучения от водещи професионалисти и предприемачи във всички сфери на бизнеса, които им помогнаха да превърнат идеите си в приложими бизнес модели. Деветима успяха да разработят бизнес планове.

Журито включва хора с впечатляващи биографии в сферата на бизнеса, но и лично ангажирани със значими социални каузи: Васил Мирчев - изпълнителен директор на "ВМ Финанс Груп", Виолина Маринова - главен изпълнителен директор на Банка ДСК, Георги Павлов - изпълнителен директор на АДРЕС недвижими имоти, Николай Филипов - собственик и управител на "Хенди-Тел" ЕООД. Другите четирима са и членове на Управителния съвет на Фондация „Помощ за благотворителността в България": Георги Николов - Генерален секретар на "Аурубис България" АД, адвокат Михаил Бояджиев, Саша Безуханова - основател на MoveBG, и финансистът Станислав Георгиев.Работата на журито бе подпомагана от Елица Баракова – изпълнителен директор на ФПББ, и Павел Панайотов, Директор„Програми за предприемачество” в Център „Ринкър“.

До финала на предизвикателството за стартиращи предприемачи на Център "Ринкър"към Фондация "Помощ за благотворителността в България" стигнаха девет проекта. -„R.O.“ ( Rights and Obligations) - Образователна и забавна уеббраузър игра, насочена към деца (от 10 до 14 г.) и младежи (от 15 до 29 г.), която има за цел да повиши правната култура на младите хора в страната.Предприемачи: Георги Държанлиев, Бойко Първанов и екип.Стартово финансиране: 20 000 лева;

-„Mind the gap“ – Екипнаи семейнакомпютърнареалитиобразователнаонлайнигра–иновативнопредложениезакултурно-исторически туризъмпополезен и забавенначин. Предприемачи: Лилия Георгиева и екип. Стартово финансиране: 20000 лева;

-„Веган Мапаче”-Вегаска кафе-пекарна във Варнa, предлагаща голям набор от вегански продукти, както и шоколади, сладкиши, тестениизделия и т.н. „Веган Мапаче“щеорганизира още дебати, работилници и видеофорумиза теми,свързани с животните и веганската етика. Предприемачи:Мария Кристина Паз и Флориан Демирев. Стартово финансиране:10000 лева;

-„Таратанци“-Интерактивен продукт,съчетаващ характеристиките на самоучител по танци и ролеваигра, чиято основна задача е сближаване и развитие на въображението. Предприемачи: Ива Тодорова и екип. Стартово финансиране: 10000 лева.

И четирите бизнес проекта ще получат, освен стартовото финансиране, едногодишна безвъзмездна помощ от специалисти в сферата на маркетинга и финансите.

Водеща на вълнуващата церемония беше Доника Ризова – автор и водеща на Медиите On Air“ в телевизия Bulgaria On Air.

вторник, 24 март 2015 г.

Най-добрият барман в света миксира коктейли в Bedroom Premium Club



Bedroom Premium Club, Absolut Elyx и Алекс Кратена представят уникални коктейли и впечaтляващ пърформънс

Роденият в Чехия Алекс Кратен е известен с десетките си титли за най-добър барман в света от множество престижни конкурси на всички континенти. Менажираният от него и базиран в The Langham Hotel в Лондон бар Artesian става номер 1 в три последователни години в класацията за най-добри барове на света. През 2012 г. той печели титлите „Международен барман на годината“, „Най-добър хотелски бар“ и „Най-добро коктейл меню“, а през 2013 г. е признат за „Бар личност на годината“.
На 26 март световно известният барман ще демонстрира в столичния Bedroom Premium Club изкуството да смесва напитки във фантастичното разнообразие на уникални коктейли, по покана на супер премиум бранда Absolut Elyx.. 
Демонстрацията ще бъде съпроводена от великолепен арт денс пърформанс. Докато зад пулта диджей Gorro забавлява гостите със специално подбрана музика, в голяма клетка с формата на бутилка две акробатки ще демонстрират уменията и гъвкавостта на телата си. В запомнящото се шоу ще се включат и 10 момичета от балета на Bedroom Premium Club, облечени в атрактивни костюми (дело на дизайнера Донка Боева, с хореография от Галя от Сатен) с медни елементи от бутилката на Аbsolut Elyx. Това е основната съставка, която вдъхновява г-н Кратена за коктейлите, които ще покаже в София.
Водката Absolut Elyx – луксозният супер премиум бранд в портфолиото на Pernod Ricard е своеобразен шедьовър на дестилационното изкуство, който заслужава специално внимание заради ръчната технология на своята изработка. Еlyx e ръчно дестилирана Single Estate водка, която се произвежда от един единствен сорт зимна пшеница, растяща само в имението Робелоф, Швеция. Absolut Elyx се дестилира в уникални медни съдове, произведени през 1921 г. Благодарение на тях се постига неповторим, копринен и богат вкус.