Translate

събота, 19 ноември 2016 г.

За първи път у нас „МАРС отблизо“ - интерактивна изложба на National Geographic



Изложбата ще отведе посетителите си на милиони километри от Земята, разказвайки им вълнуващия план за колонизирането на Червената планета през 2033 година

„МАРС“ е глобалното събитие, с което National Geographic поставя ново начало в 128-годишната си история, като обявява ребрандирането на всички медийни платформи и на организацията с
нестопанска цел – National Geographic Society. Промяната обхваща визията на канала в 171 държави, списанията, сайта nationalgeographic.com, всички социални и дигитални канали и т.н.
„Новото послание на National Geographic e Further, което на български означава - напред, по-далечe, отвъд възможното. Сигурни сме, че нашите зрители ще намерят най-добрия превод за себе си. Further отразява целите ни да бъдем водеща дестинация за висококачествено съдържание в областта на науката, грижата за природата и откривателството и улавя стремежите на аудиторията на National Geographic и на хилядите ни съмишленици – изследователи, фотографи, продуценти, експерти, работещи за Nat Geo“, коментира Милена Филчева, маркетинг и PR директор на FOX Networks Group за Балканите.
По думите и ежегодно 20% от печалбата на всички бизнеси под бранда National Geographic ще се инвестират в научни проекти и образование.
Интерактивната изложба e част от глобалния проект на National Geographic, който включва телевизионната поредица „МАРС”, ексклузивно съдържание за Марс в ноемврийските издания на списанията National Geographic и National Geographic Kids, работилници за деца в детски научен център „Музейко“.
Пътуващата изложба на National Geographic Museum – “МАРС отблизо” предлага любопитни и малко известни факти за Червената планета. Посетителите ще могат да разберат докъде е стигнало човечеството по пътя към Марс и да усетят как биха се чувствали, когато кацнат там.
В рамките на изложбата за първи път у нас е представен анти-гравитационен тренажор, разработка на НАСА. До 21-ви ноември посетителите могат да тестват машината и да изпитат това, което биха усетили, ако се движат по повърхността на Марс. Тренажорът създава
налягане, което кара човек да усеща едва 20% от теглото си в максимален режим на работа.
С помощта на очила за виртуална реалност и специално разработено видео съдържание Марианската разходка става още по-реална.
Сред уникалните експонати са българската разработка на космическата апаратура „Люлин-МО“ за измерване на параметрите на йонизиращата космическа радиация по пътя до Марс и мостри на български лиофилизирани (космически) храни, предоставени от Института за космически изследвания и технологии към Българската академия на науките (БАН).
„Марс интригува човечеството от дълго време. Едва днес обаче технологиите реално започват да настигат желанието на хората да посети и трайно да засели Червената планета“, каза Тихомир Димитров, лектор в Детски научен център Музейко.
При откриването на интерактивната изложба Райчо Райчев, създател на програмата „Космически предизвикателства“ и на компания, разработваща ново поколение наносателити, представи няколко от последните мисии до Марс.
Изложбата „МАРС отблизо” е позиционирана в Paradise Center, етаж +1, до 2 декември.
Всеки уикенд от 12 ноември до 18 декември в Музейко пък ще се провежда Работилница МАРС“ за деца на възраст между 6 и 12 години. Заниманията са в групи по 15 деца и са всяка събота и неделя от 11:00 ч. до 12:30 ч. в Creativity Studio на 3 етаж в основната сграда на Музейко. Всички деца, които се включат, получават специален „МАРС паспорт“ и имат шанс да спечелят страхотни награди от National Geographic.

Няма коментари:

Публикуване на коментар