четвъртък, 30 юни 2016 г.

Над 60% от медицинските специалисти у нас са дали съгласие за оповестяване на сътрудничеството им с фармацевтични компании в рамките на инициативата „Прозрачността гради доверие“



 Предстои публикуване на данни, предвидено в Кодекса за оповестяване на предоставяне на стойност от фармацевтични дружества към медицински специалисти и здравни организации

 В края на юни 2016 г. фармацевтичната индустрия в Европа оповестява предоставянето на стойност за научно-изследователска и развойна дейност, както и към здравни организации и
медицински специалисти и техните професионални/съсловни организации - подпомагане или организиране на научно-образователни събития, регистрационни такси, лекторски хонорари. Правилата и условията на оповестяването са заложени в Кодекса за оповестяване на Европейската федерация на фармацевтичните индустрии и асоциации. България, като член на европейското семейство, е част от този процес.
Кодексът има за цел въвеждането на по-голяма прозрачност във взаимоотношенията между фармацевтичните компании и медицинските специалисти. Това сътрудничество се основава на обмяна на научна информация между страните, при спазване на високи етични стандарти. Фармацевтичната индустрия цели да гарантира тези стандарти чрез постигане на максимална степен на прозрачност и затова кампанията се провежда под мотото „Прозрачността гради доверие“.
-Сътрудничеството между медицински специалисти и фармацевтичната индустрия е жизнено важно за развитието на медицината. Лекарствата са високотехнологични продукти и тяхното разработване, прилагане и механизми на действие изискват обяснение, обмяна на опит и знания между индустрия и лекари. Само по този начин правилното и ефективно лечение на пациентите е възможно, само така могат да се разработват нови терапии, каза директорът на ARPharM Деян Денев. По думите му благодарение на това взаимодействие лекарите имат възможността непрекъснато да се обучават и развиват, което е от полза както за пациентите, така и за цялата система на здравеопазване.
Той оповести, че по предварителни данни от социологично допитване около  60% от медицинските специалисти са дали своето съгласие за оповестяване, което показва подкрепата на медицинското съсловие за инициативата
По предварителни данни фармацевтичните компании през 2015 г. са инвестирали в квалификация, продължаващо обучение и сътрудничество с медицински специалисти и здравни организации около 21 млн. лв. От тях 14 млн. лв. са предоставени на медицински специалисти, а 7 млн. лв. на здравни и съсловни/професионални лекарски организации.
От ARPharM съобщиха още, че през 2015 г. компаниите, членуващи в организацията, са инвестирали за научноизследователска дейност в България (клинични изпитвания, медицински научни изследвания, неинтервенционални проучвания) 150 млн. лв., като 40 млн. от тях са предоставени от местните структури на компаниите.
Председателят на УС на Българската асоциация по клинични проучвания (БАКП) д-р Иван Георгиев отбеляза, че до 2018 г. се очаква инвестициите в клинични изпитвания у нас да достигнат 190 млн. лв. По последни данни годишно в България стартират около 190 нови проучвания, а всеки месец в програма за клинични изпитвания влизат около 1000 души. По думите му инвестициите в клинични изпитвания оказват изключително позитивно влияние върху бюджета за здравеопазване. По-голямата част от тези средства се изразходват за медикаменти за пациентите, за лечението на които иначе би трябвало да плаща НЗОК. Друга част се използват за закупуване на апаратура за центровете за клинични проучвания, както и за осигуряването на цялостната медицинска грижа за включените в изпитванията хора.
Позицията на г-жа Зоя Паунова, председател на УС на ARPharM, е че сътрудничеството между фармацевтичната индустрия и здравните професионалисти е основен двигател на научния прогрес в медицината, повишава качеството на лечението и  подобрява перспективите пред пациентите. Тя адмирира прозрачността, която Кодексът за оповестяване внася  в добре регулираните и изключително важни взаимодействия между индустрията и здравните професионалисти. Така например, благодарение на напредъка на науката и технологиите в медицината през последните петдесет години, средната продължителност на живота в Европа се е увеличила с едно десетилетие.
22-те компании, членуващи в ARPharM, както и някои други научноизследователски компании, ще оповестят публично на 30 юни финансовите си взаимоотношения с медицински специалисти и здравни организации за м. г.
ARPharM и членуващите в нея компании подкрепят прозрачността в сътрудничеството с лекарите и медицинските специалисти и изразяват надежда, че постигнатите съгласия за оповестяване занапред ще нараснат.

Вече са известни отборите, които ще се срещнат с момчетата на ФК „Локомотив София 1929“ по време на груповата фаза на „Готя Къп 2016“



Локомотив София е в група с два шведски отбора - „Кунгсбака Ай ЕФ“, „Екерьо Ай Кей“ и с финладския отбор „Ти Пи Ви Тампере“.
„Съперниците на нашите момчета са много трудни. Вече трета година ще присъствам на „Готя Къп“ и имам богати впечатления от играта на скандинавските отбори. Групата на нашите момчета е трудна, но това ще бъде и изключителен шанс за тях да се докажат като тим и качества, коментира Ивайло Паргов - спортен директор на ФК „Локомотив София 1929“.
Своята лична подкрепа към момчетата на Локомотив София ще окаже президентът на клуба г-н Иван Василев, който също ще присъства на „Готя Къп“.
„Щастлив съм, че нашето партньорство с Актавис и ДФА „Надежда“ за възраждане на детско-юношеската школа на клуба ни вече дава своите положителни резултати. Надявам се моята лична подкрепа в Гьотеборг да вдъхне на децата и техните треньори спокойствие, увереност и да им донесе успех в този най-престижен международен футболен турнир за деца и юноши“, споделя г-н Василев.
Ентусиазирани от предстоящото участие на своите деца на „Готя Къп“, много родители също ще пътуват за Швеция, ще присъстват на всички мачове и ще подкрепят българския отбор.
Мачовете на българските момчета започват още в понеделник, 18 юли. В същия ден вечерта, ФК „Локомотив София 1929“ ще представи България по време на официалното откриване на „Готя Къп 2016“.

Премиерата на FOX „Изгнаник“ отбеляза впечатляващите 26 милиона гледания извън САЩ



В началото на юни в над 125 държави по света премиерата бе гледана както пред телевизионните екрани, така и в социалните мрежи и онлайн платформите на FOX. Това е
първата собствена продукция на вътрешната продукционна компания на групата – FOX International Studios. „Изгнаник“ е вторият проект на Робърт Къркман, чиято премиера FOX излъчи едновременно по цял свят, след зашеметяващия успех на „Живите мъртви“.
Данните за представянето на премиерния епизод в Европа, Азия и Латинска Америка, които включват гледането на живо и отложеното гледане в рамките на една седмица след премиерата показват, че:
-Премиерата на сериала във Facebook и свободният достъп до първия епизод чрез стрийминг във Facebook, Youtube и платформата FOX Play в продължение на две седмици преди телевизионната премиера на сериала са генерирали 18,7 милиона гледания.
-Телевизионната премиера на „Изгнаник“ е отбелязала 7.4 милиона гледания по света (включително повторенията). В Латинска Америка това е била най-успешната премиера на нов сериал в платената премиум услуга на групата FOX+, която е достигнала до 22% от аудиторията и се е изкачила до първо място сред конкурентите. Общо 11.3 милиона гледания е отбелязала премиерата на „Изгнаник“ в Латинска Америка.
-В Тихоокеанска Азия премиерата на „Изгнаник“ има  3.6 милиона гледания и така дебютът на продукцията се превръща в един от най-успешните досега. В сравнение със средното за праймтайма в Малайзия, премиерата на „Изгнаник“ там постига изключителния ръст от 1744% за слота, в Корея покачването е четворно, а в Австралия и Филипините – двойно.
-В Европа първият епизод на сериала е гледан общо 11.2 милиона пъти. В няколко държави са отчетени впечатляващи резултати, например в Норвегия „Изгнаник“ отбелязва най-гледаната премиера на сериал по FOX досега във възрастовата група 12+. При аудиторията на възраст от 21 до 50 г. резултатите от премиерата са над два пъти по-високи от предишния рекорд за канала.  В Португалия първият епизод на „Изгнаник“ дава най-добрите резултати за слота по FOX от април до сега и премиерата на сериала изпреварва по гледаемост излъчваните по същото време филми и сериали по други канали.
В България премиерата на „Изгнаник“ също отбелязва силни резултати, като покачва гледаемостта на слота със 150% в сравнение с предходния месец сред аудиторията между 18 и 49 години. Премиерата успява да привлече 21% нови зрители на канала (според данни на Nielsen Admosphere). У нас сериалът е ограничен за гледане от аудитория над 18 години.
„Изгнаник“ вече е подновен за втори сезон и се присъединява към поредицата впечатляващи глобални премиери на FOX, сред които „Живите мъртви“, „Уейуърд пайнс“ и предстоящото заглавие „LEGION“. FOX е утвърден световен лидер в развлекателната индустрия и един от най-разпространяваните телевизионни канали, известен със силна, новаторска и високо оценена програма от зрителите в САЩ и по света. Моделът за едновременно излъчване на премиерите по цял свят е отличителен за програмата и маркетинговата стратегия на FOX и се прилага за всички големи премиери. FOX е достъпен като телевизионен канал, както и чрез различни услуги за отложено гледане в над 340 милиона домакинства в САЩ и във всички останали телевизионни пазари.  
Създател и изпълнителен продуцент на „Изгнаник“ е Робърт Къркман („Живите мъртви“), заедно с изпълнителните продуценти Крис Блек, Дейвид Алпърт, Шарън Тал Игуадо и Сю Нийгъл. В САЩ сериалът се излъчва по Cinemax. „Изгнаник“, базиран на книгата с комикси на Skybound/Image от Робърт Къркман и художника Пол Азасета, разказва за Кайл Барнс (Патрик Фюджит, „Почти известни“), млад мъж, обсебен от зли сили през целия си живот. С помощта на пастора Андерсън (Филип Гленистър, „Life on Mars”), провинциален свещеник с не по-малко проблеми от него, Кайл предприема пътуване в търсене на отговори и нормален живот, какъвто никога не е имал. Той обаче открива нещо, което може да промени съдбата му, както и съдбата на целия свят завинаги.

JEREMY? ще свирят на едни от най-горещите музикални фестивали на лято 2016



Освен предстоящото лятно турне у нас, музикантите са единствената българска група, която ще свири и на Exit Festival 2016

След като през юни JEREMY? споделиха сцената с рок легендите QUEEN и Адам Ламбърт в Полша, Румъния и България, популярната българска рок банда продължава с пълна сила
участията си както у нас, така и в чужбина.
Групата ще посрещне първите слънчеви лъчи на Джулай морнинг като хедлайнър на традиционния рок фест на Камен бряг. JEREMY? гарантират незабравим рокендрол и силни емоции за всички свои родни фенове в нощта срещу 1-ви юли.
Само няколко дни по-късно, на 10-и юли, Ерсин, Ташо, Росен, Краси и Емилиян заминават за съседна Сърбия, където ще покорят още една от най-утвърдените международни летни музикални сцени – Exit Festival 2016 в Нови Сад. JEREMY? са единствената българска група, избрана да вземе участие в тазгодишното издание на един от най-добрите музикални фестивали в Европа. На престижната Fusion Stage, пред традиоционно хилядна публика музикантите ще забият хитовете от дебютния си едноименен албум, сред които са “Fake Fruits”, “Hope”, “Two Weeks To The Great Escape” и “King Kong”.
Международната публика вече не е чужда за JEREMY?, които са свирили и на големи музикални фестивали и сцени като The Great Escape във Великобритания и Rock For People в Чехия. „Отдадени сме на рокендрола и на нашата публика. Щастливци сме, че музиката, която правим, печели публика навсякъде – както у нас, така и навън“, споделя фронтменът на групата Ерсин.
Лятото на JEREMY? ще продължи с още разтърсващи рокендрол изяви на редица музикални фестивали у нас. Феновете ще могат да чуят на живо групата и по време на Golden Sands Music Weekends в морския курорт „Златни пясъци“ на 30-и юли, на Фестивала на изкуствата „Аполония“ в Созопол на 4-ти септември, както и на някои от най-добрите летни сцени за жива музика в София.
------
Лятното турне на Jeremy? по дати:
         30 юни – Камен бряг;          
         10 юли – Exit Festival 2016, Нови Сад, Сърбия;
         14 юли One More Cinema, София;
         29 юли – клуб Mentol, Варна;         
         30 юли – Golden Sands Music Weekends, Златни пясъци;
         25 август – самостоятелен концерт на групата в Маймунарника, Борисова градина, София         
         4 септември – Фестивал на изкуствата „Аполония“, Созопол.

Деси Слава пя за старо гадже в "Биад"



Фолк звездата Деси Слава отправи неочакван музикален поздрав. Той бе насочен към бивше нейно гадже, като случката бе съвсем реална и очи в очи – по време на нейното участие в
столичния фолк клуб „Биад“. Изпълнителката на „Друг живот“ и „Започваме на чисто“ редуваше хитовете си пред препълненото заведение, когато най-неочаквано отправи специален поздрав към… Галин.
Въпросителните около самоличността му пратиха мнозина в мисли за колегата й от попфолк сцената. Да, но в случая не ставаше въпрос за младия изпълнител, а за стара любовна тръпка на Деси.
Из между гостите на концерта й в „Биад“ беше забелязан бившия футболист от Славия Галин Иванов, който в момента играе за турския отбор Самсунспор. Точно преди 6 години двамата имаха бурна връзка, която обаче приключи доста болезнено за спортиста. Бившите обаче са запазили добри отношения, щом не избягват срещите си на публични места. А още повече, когато Деси му отправя песен с любовно послание, шушукат в средите.
Малко след раздялата на певицата с ММА боеца Светлозар Савов, се заговори, че Деси Слава и Галин за възобновили връзката си. Каква обаче е развръзката на засечката им в хитовия столичен фолк клуб “Биад” остава загадка към момента.

Деца с епилепсия очакват своя дневен център, нека им помогнем!



Популярни лица от света на българската музика, спорта и шоу-бизнеса за пореден път показаха, че освен голям талант имат и златни сърца. Те обявиха, че застават зад идеята за изграждане на
Дневен център за деца и лица с епилепсия, и призоваха за обществена подкрепа за каузата. Сред лицата на кампанията са комикът Димитър Туджаров – Шкумбата, двукратната ни олимпийска и деветкратна европейска шампионка по спортна стрелба Мария Гроздева, легендарните групи „Спринт“ и „Атлас“, певиците Милена Славова и Галя Георгиева, човекът глас Красимир Аврамов. През есента на тази година група „Спринт“ започва турне из страната по повод 35-ата годишнина от създаването си, с водещ Шкумбата и с участието на много други музиканти. Част от приходите от концертите ще бъдат предоставени за каузата на Асоциацията на родители на деца с епилепсия (АРДЕ).
Изграждането на първия у нас Дневен център за деца и лица с епилепсия е кауза, за която АРДЕ се бори от години. В България живеят около 75 000 – 80 000 хора с епилепсия, около 30 000 от тях са деца. За онези от тях, които страдат от средна и тежка форма на болестта, в страната ни все още няма необходимите услуги, които да им позволят да се развиват нормално в границите на възможностите си.
 Отварянето на Дневния център ще позволи на деца и младежи с по-тежка форма на епилепсия да прекарват деня сред приятели, вместо в изолация. Те ще могат да се обучават според възможностите си и да развиват талантите си под грижата на специалисти. Центърът ще облекчи ежедневието и на семействата на хора с тази диагноза, която нерядко налага поне единият от родителите да се откаже да работи, за да се грижи за болното дете.
Центърът се очаква да отвори врати през ноември тази година, в сграда в близост до Бърза помощ в София, предоставена от Столична община. Тя обаче се нуждае от основен ремонт и оборудване, за които са необходими минимум 50 000 лв. Със съдействието на дарители и доброволци ремонтът вече е в напреднала фаза, но за довършването му ще бъдат необходими още около 25 000 лв. Откриването на Центъра се очаква с нетърпение от около 40 деца и младежи с епилепсия и техните семейства, които ще бъдат първите му посетители.
„Ще се радваме на всякаква подкрепа за изграждане на центъра – с финансови средства, строителни материали или доброволен труд. Вярваме, че ще срещнем хора, които няма да останат безразлични към нашата кауза. На всички тях ще отговорим с огромна благодарност и строга отчетност за изразходването на средствата и напредъка на проекта“, увери председателят на АРДЕ Веска Събева.
------
Набирателна сметка за ремонт на Дневен център за деца и лица с епилепсия:

Банка ДСК ЕАД
Клон Иван Вазов – София
Бул. „Витоша” №176
BG80STSA93000020970244

Една от най-ефективните промени в начина на хранене, с цел намаляване на сърдечно-съдовия риск ,е замяната на наситени и транс мазнини с полиненаситените мазнини Омега 3 и 6

Данните от проучване на Becel показват, че  80,6 % от запитаните избягват вредните храни
като най-важното правило в превенцията на сърдечни болести, следвано от физическа активност и спорт, както и прекратяване на тютюнопушенето. 73,8 % споделят, че предпочитат да консумират източници на ненаситени мазнини, сред които и есенциалните мазнини Омега 3 и 6, като риба, растителни масла и мек трапезен маргарин, вместо наситени мазнини от животински произход, тъй като те увеличават нивата на лош холестерол в кръвта.
„Препоръчително е мазнините да осигуряват от 20 до 35% от енергийната стойност на храната, като количеството на наситени мастни киселини, които постъпват от животинските мазнини, да е колкото възможно по-малко, но не повече от една трета от общото количество. Важно е есенциалните мастни киселини, които не можем да синтезираме в организма си и непременно трябва да приемем чрез храната, да са част от всекидневното ни меню, а те постъпват основно от растителните мазнини. Основен източник на полезните Омега-3 мастни киселини са някои риби. Добро количество Омега 3 и Омега 6 може да бъде открито в някои растителни масла (рапично олио, ленено, сусамово, орехово масло), също и в новото поколение меки маргарини за мазане, които са произведени чрез съвременни технологии - не съдържат транс-мастни киселини и са базирани на растителни масла; както и в семена, ядки и мазни риби“ -споделя проф. Стефка Петрова, национален консултант по хранене и диететика.



Безплатен ултразвуков скрининг на бебета в Токуда през лятото



Неонатолозите ще преглеждат и изследват безплатно деца до 1-годишна възраст, които са преминали интензивно лечение след раждането си

Безплатният ултразвуков скрининг, който ще извършват неонатолозите на Токуда през летните месеци, включва изследване на мозъка, бъбреците и слуха. Прегледите са насочени към деца до
1-годишна възраст, които след раждането си са преминали интензивно лечение. Родителите, могат да се запишат на тел: 02/403 4000 или 02/403 4928. Самите консултации са всяка последна събота на календарния месец, като предстоящите две дати са 30 юли и 27 август.
Ехографията като е метод е напълно безвредна и щадяща, осъществява се бързо, служи като една от основните превантивни мерки в тази възраст и дава надеждна информация за състоянието на детето.
„През 2016 година скрининг програмата ни е с акцент върху недоносените бебета и децата, които са родени на термин, но преминали интензивна терапия след раждането си. При тях рисковете, свързани с двигателното и нервно-психическото развитие са по-високи и това изисква дългосрочно и високоспециализирано проследяване“, казва д-р Радка Масларска, началник на отделението по Неонатология на МБАЛ „Токуда Болница София“. Тя препоръчва на родителите да не отлагат специализирани консултации и изследвания, тъй като колкото по-ранна е възрастта при извършване на скрининга, толкова по-големи са медицинските възможности.  
Родителите ще бъдат консултирани и за всички останали въпроси, свързани с необходимите медицински и домашни грижи за децата от екипа на отделението по Неонатология на Токуда.

Нестле подкрепя усилията на ЕС за насърчаване на индустрията за повишаване качеството на храните



Нестле подкрепи усилията на холандското председателство на ЕС за разработване на
общоевропейска политика в областта на храненето, която да мотивира индустрията да инвестира в по-здравословни продукти.
Луис Кантарел, изпълнителен вицепрезидент на Нестле за региона на Европа, Близкия изток и Северна Африка, сподели: „На този етап разполагаме с 28 различни национални решения на един и същи проблем. Ако ги заменим с една силна и дългосрочна политическа рамка на ЕС, ще създадем равни условия и ще насърчим конкуренцията за повече иновации в областта на балансираното хранене.“
Кантарел говори на събитие по случай 150-годишнината на Нестле в Белгия, което привлече над 300 личности от политическия живот и гражданското общество на ЕС и имаше за цел да обсъди храните, устойчивостта и бъдещето на здравословното хранене, както и ангажиментите на Нестле към обществото.
Г-н Кантарел също подчерта, че индустрията трябва да действа сега, а не да чака нормативни промени. “Фактът, че до 30% от населението на ЕС е с наднормено тегло означава, че имаме проблем и са необходими повече мерки,“ заяви той.
През последните две години Нестле е премахнала 8 600 тона захар от портфолиото си с храни и напитки, както и 260 тона сол и 440 тона наситени мазнини. В следващите няколко месеца компанията ще обяви нови ангажименти в областта на балансираното хранене и здравето.
В рамките на конференцията, състояла се като част от събитието, говорители предизвикаха хранителната индустрия да се стреми към повече иновации, както и към производството на храни, съответстващи на 21-ви век, новите модели на хранене и демографските промени.
Освен че обновява съществуващото си портфолио от храни и напитки, Нестле отговаря на предизвикателството като разработва персонализирани хранителни продукти чрез звеното си Nestlé Health Science, създадено през 2011 г. В момента компанията изследва влиянието на генетични и други индивидуални фактори върху ползите от здравословното хранене.
“Следващото поколение от балансирани здравословни храни е научно-обосновано, персонализирано и може да изиграе ключова роля в превенцията и контрола на заболяванията“, каза в заключение г-н Кантарел.

BCause e новото име на Фондация „Помощ за благотворителността в България


-Поставяме си за цел BCause да набере нови 10 милиона лева до 2020 г. и да ги инвестира в устойчиви инициативи. Следващите 10 години приоритетно ще развиваме програмите за
социално предприемачество и дългосрочни дарителски инициативи, които генерират обновяем ресурс за социалните и екологични проекти. С BCause продължаваме работата на всички фондове, дарителски инструменти и дългосрочни програми на ФПББ. Все така ще подкрепяме обществено значимите каузи и хората, които движат България напред. Чрез своите членства в глобални и европейски мрежи, BCause ще носи нови ползи за българските благотворителни каузи, така обяви промяната изпълнителният директор Елица Баракова.
Кметът на София Йорданка Фандъкова лично отправи поздравления към екипа на ФПББ.
-Искам да ви поздравя най-сърдечно с тази 20-годишнина и да ви пожелая така неусетно, ползотворно и успешно да преминават следващите години, защото всички имаме нужда от вас, от вашата дейност. Искам лично да ви благодаря за помощта, която Столичната община и Асоциация за развитие на София получиха от вас и се надявам да продължим да работим. За всички ще кажа, че Фондация „Помощ за благотворителността в България“ помогна при създаването на иновационния фонд към Асоциация за развитие на София, каза Фандъкова.
Специален гост на събитиет бе Джон Лоу – изпълнителен директор на британската организация CAF, една от организациите, основали ФПББ.


 

pCloud е най-сигурната облачна услуга в света за 2016



pCloud спечели награда за най-сигурна облачна услуга за съхранение на данни за 2016 г. на pCloud Crypto с първо място в категория „Най-сигурна клауд платформа“. Наградата бе връчена по време на официална церемония, която се проведе вчера в конферентния център „Олимпия“ в Лондон.
-pCloud бе избрана за най-сигурната клауд сторидж услуга на световния пазар по три конкретни критерия. Предлагаме най-високо ниво на защита, услугата е изключително лесна за употреба и гарантира рентабилност на инвестицията. Изключително радостен съм, че мнението на журито съвпада и с избора и на нашите близо 5 млн. потребители от цял свят. На всички тях благодаря за гласуваното доверие, което успяваме да оправдаваме всеки ден, сподели Тунио Зафер, изпълнителен директор на pCloud.
престижните Cloud & DevOps World Awards. Журито отличи компанията и функционалността

Майкрософт България събра учители от цялата страна на Microsoft TechKnowledge Conference 2016 във Велико Търново



Конференцията е посветена на последните тенденции в използването на технологии в
класната стая. Десет учители от цяла България влязоха в ролята на лектори и споделиха добри практики от техния професионален опит в различни форми на дискусии и демонстрации пред своите колеги.
„Minecraft в образованието“, „Работилница „С таблети в класната стая“, „Как се използват много и различни устройства в образователния процес“ и „Съвременните деца – мотивация за работа с технологии чрез участието в състезания по ИТ“ са част от темите, които се дискутираха в рамките на Microsoft TechKnowledge Conference 2016.
Майкрософт има дългосрочна стратегия да направи образованието и ученето като цяло по-достъпно и по-привлекателно за младите хора, като им даде възможност да постигнат целите си с помощта на технологиите. Затова компанията предоставя ресурси и подкрепя иновативните преподаватели по целия свят в техните усилия да внесат технологиите в класната стая.
„Поради тази причина кръстихме и конференцията „Microsoft TechKnowledge“ – технологиите и знанието вървят ръка за ръка и аз съм изключително щастлива да видя толкова много учители от цяла България, които ежедневно работят за интегриране на съвременните технологии в класните стаи, за да бъдат нашите деца в своята естествена среда, да учат навсякъде и по всяко време, да бъдат подготвени за изискванията на XXI-ви век“ сподели Теодора Върбанова, Мениджър Бизнес развитие, сектор Образование, Майкрософт България.

Безплатни прегледи за пациенти, прекарали инфаркт през юли в УМБАЛ „Александровска“



В рамките на един месец, специалистите от кардиологичната клиника на УМБАЛ «Александровска» ще преглеждат безплатно граждани, прекарали миокарден инфаркт. Кампанията стартира от 1.07.2016г., в приемно-консултативния кабинет на клиниката (вход на ул. „Пенчо Славейков”, срещу баня „Мадара”), с предварително записване на тел.: 02/ 9230 467 и 02/9230 339. Освен ЕКГ и оценка на сърдечния статус, ще бъде правена и ЕхоКГ по пренценка на специалиста. Направления по НЗОК не се изискват. Желаещите да се консултират е необходимо да носят документацията, свързана с проблема (направени изследвания, епикризи и др.).


Първа САГБАЛ „Света София” провежда безплатни прегледи, обучение „училище за родители” и изследвания за таласемия сред групи в риск



От месец юни 2016 г. до месец февруари 2017 г. Първа САГБАЛ  „Св. София” провежда безплатни гинекологични прегледи за здравно неосигурени жени, обучение „Училище за
родители” и скрининг за генетично носителство на таласемия. Дейностите се извършват в рамките на проект „Достъпни здравни услуги за бременни жени и деца до 3 г. от групи в риск“, реализиран по Програма BG 07 “Инициативи за обществено здраве”, съгласно сключен договор за безвъзмездна финансова помощ между МЗ и лечебното заведение. Програмата се осъществява с финансовата подкрепа на Норвежкия финансов механизъм 2009-2014 и Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014 г.
Здравното обучение „Училище за родители” се провежда всеки вторник и четвъртък от 12 до 14 ч. в сградата на Първа САГБАЛ „Света София”. Участниците имат възможността да получат основна информация за протичане на раждането и да се запознаят отблизо с условията и атмосферата в болницата. В рамките на дните на отворени врати са включени лекции на теми, свързани със здравословен начин на живот по време на бременност, съвети и обучение за безопасна бременност, практически упражнения за повиване, къпане, масаж и профилактика на болестите в ранна детска възраст.
Скринингът сред таргетни групи за генетично носителство на таласемия се провежда всеки работен ден от 12 до 16 ч. Той обхваща жени в начална бременност, деца на възраст до 1 година и техните родители. Таласемиите са генетични заболявания с голяма социална значимост, поради географското положение на България и нарастващия брой деца с тежката хомозиготна форма на носителство, т.нар Таласемия майор. Определянето на предварителния риск в дадени брачни двойки би намалила риска от раждане на болно дете. Носителството на таласемичен ген е най-често безсимптомно и хората дори не подозират за него. Изследването за таласемия се осъществява чрез капилярна електрофореза. Автоматичната платформа осигурява бързина на анализа, едновременно изследване на голям брой проби, лесна интерпретация, изключително прецизна и лесна селекция на нормални и патологични проби.
Гинекологичните прегледи на здравно неосигурени бременни жени се осъществяват в кабинет №116, ет. 1 на Първа САГБАЛ „Света София” всеки вторник от 14 до 16 ч. и четвъртък от 10 до 12 ч.
Желаещите могат да си запишат час за гинекологичен преглед и изследване за таласемия на телефон: 02/44 70 219 и за здравното обучение „Училище за родители” - 02/44 70 269.

За тринадесета поредна година отбелязваме Деня на река Дунав




Идеята е да се насочи общественото внимание към устойчивото използване на водите на р.
Дунав. В подкрепа на втората по дължина река в Европа, в четиринадесетте страни по нейното поречие, ежегодно се организират множество фестивали и инициативи за нейното опазване.
У нас, за втора поредна година, един от най-мащабните младежки фестивали за изкуства в страната – The Bridge, ще включва поредица от занимания, които ще насърчат подрастващите да създават различни произведения на изкуството, обвързани с опазването на реката. Тазгодишното издание на The Bridge Fest се състоя в дните 17–24 юли 2016 г. във Видин, като за присъстващите, по традиция, бяха организирани 10 творчески работилници и 5 събития.

------
The Bridge Fest се провежда за шеста година на територията на Видин и ежегодно събира над 150 подрастващи на възраст 14-20 години от цялата страна. Това е най-мащабният младежки фестивал по изкуствата в областта, който се организира в партньорство с община Видин и насърчава творческите инициативи сред младежите. За втора поред година Кока-Кола ХБК България ще подкрепи инициативата и ще насърчи участниците да се вдъхновят от реката, като част от организираните меджународни инициативи за отбелязване на Денят на Дунав.




От началото на юни популярната пловдивска бирария Jägerhof пусна на пазара първата си бутилирана „жива бира“



Първата баварска бирария в Пловдив е любимо място за всички любители на кехлибарената напитка и вкусната храна. В „Йегерхоф” са се погрижили клиентите да усещат духа на Бавария
във всеки детайл. Сервират се няколко вида жива бира, произведена на място (ежедневно пред очите на гостите в огромни медни казани се варят и надлежно изпиват)по 350 литра ), баварска и традиционна българска кухня. Баварските наденички също са произведени в заведението. Освен тях, тук може да похапнете истински виенски шницел и класическият свински джолан, гарниран с прочутото „зауер краут” – тънко нарязано кисело зеле с ким. Очарователен детайл придават и току-що изпечените бретцели (топли гевречата с едро смяла морска сол), сервирани в   на щрудел с ванилов сос, типичните германски торти със сирене, домашен сладолед и още много вкуснотии.
панерчета, застлани с вестник „Жива бира”. А любителите на сладкото могат да се насладят
Бирата в Jägerhof се произвежда съгласно Райнхайтсгебот - Закон за чистота на бирата, създаден през далечната 1516 година, регламентиращ производството и търговията с бира в Бавария. Съгласно този закон, за производството на бира могат да се използват само вода, малц, хмел и мая.
Jägerhof се приготвя с едни от най-добрите пивоварни системи Caspary, зад чието име стои 225-годишна традиция. За производството на жива бира Jägerhof се използва висококачествен немски малц Weyermann, а за нейното качеството вече 3 години се грижи пивоварът на Jägerhof – бирен майстор, обучавал се в Германия.
По думите му през последните години в България се е зародил по-силен интерес към нови и различни вкусове, а българите се доближават до вкуса на немците и това прави живата бира толкова популярна и в България.
Пивото е бутилирано в стъклени бутилки от 330 мл. в две разновидности – Jägerhof Hell (светло) и Jägerhof Weiss (бяла, пшенична) с трайност 7 до 8 седмици.
Новата жива баварска бира в бутилки тръгна към почитателите на кехлибарената напитка от по-добрите супермаркети, барове и ресторанти, специализирани уебсайтове и магазини, тематични заведения в София, Пловдив, Варна, Бургас и големите курортни селища.
------
Живата бира е прясно, нестабилизирано пиво. Дрождите (бирената мая), отговорни за ферментацията и други процеси при производството, са живи. Те са изключително полезна хранителна съставка. Живата бира е мътна. Това се дължи на наличието на механични примеси – фини частици от малцов шрот, бирена мая и хмел.
Живата бира е произведена по обичайната технология, но са спестени механичното пречистване (филтриране) и термичната обработка (пастьоризация). Тя се съхранява в специални съдове с автоматично регулиране на температурата между 0-5 °C.
Процесите на ферментация се задържат достатъчно, за да може живата бира да се съхранява около 7-8 седмици.
-------
Бирата е на 6000 години!

Историята на бирата е почти толкова древна, колкото и историята на човечеството. Най-ранните данни за варене на пиво са отпреди 6000 години! И тръпката по напитката не угасва през вековете, защото днес в света се произвеждат около 9 милиона марки пиво, на Октоберфекст праознуват общо над 7 млн. души, а бирата е на трето място сред предпочитаните питиета, след водата и чая..
Шумерите са отдавали толкова голямо значение на бирата, че са имали  дори богиня на пивоварството, наречена Никаси. Химнът, посветен на нея, е най-ранната позната  рецепта за приготовление на пиво.  В песента напитката се определя като „божествена”, която прави хората „развеселени, прекрасно и безкрайно щастливи”.
Както показват клинописни таблички, открити в Месопотамия, бирата е била популярна още през третото хилядолетие пр.н.е.
 Във Вавилон произвеждали 20 вида бира. Това наложило цар Хамурапи да издаде специален закон. В него се определяла точната цена на пивото, а производството на менте се наказвало със смърт.  Хамурапи издал и указ, с който се лимитирала дневната дажба от бира на човек. Колкото по-висок бил социалният му статус, толкова повече имал право да изпие той. Висшите служители стигали до  5 литра  на ден!
Египтяните променили рецептата, според която бирата се правела от печен хяб и започнали да използват тесто.
Древните гърци, въпреки обожествяването на виното, също не останали безразлични. Според историка Плиниус в някои райони на Елада бирата дори била по-предпочитана.  В античността смятали, че тя има собствен дух, който подчинявал духа на пиещия и й приписвали свръхестествени свойства.
Някои римски хронисти от началото на нашата ера споменават, че келтите, германите и други племена пиели бира. А викингите вярвали, че във Валхала, техният рай -  залата, където смелите воини отиват след смъртта си, според скандинавската митология,  чашите на мъжете са винаги пълни.
През Средновековието в Европа пивоварството се премества в манастирите. Там подобряват технологията, използвайки хмела като консервант.
Иван Антонов, единият от двамата братя собственици на бирария „Йегерхоф”, е изучил занаята при немски пивовар и сега върти производството, докато Атанас отговаря за мениджмънта. 
Иван разказа легендата как по време на дългия Великденски пост баварските монаси се изхитрили да наричат бирата „течен хляб”, за да не спират употребата й. По онова време за това се изисквало разрешение от папата. Те напълнили две бурета с жива бира и я изпратили към Ватикана. Но пътят бил дълъг, нямало хладилници, бирата се вкиснала и когато светият отец я опитал тя била мътна и неприятна на вкус. „Нека я пият, тези варвари германците”, отсякъл папата.
Друга забавна легенда от 15-и век, когато започва организираното пивоварство в Бавария е историята, че след като бирата стане готова заливали с нея пейката пред работилницата и карали майстора да седне с кожените си гащи на нея. Събирали се около него и пиели, докато панталоните изсъхнат. Ако не може да стане от пейката, значи напитката му  е добра.