Translate

четвъртък, 20 октомври 2016 г.

15 000 лева спечелиха жителите на град Варна от промоционалната кампания на Изипей



Тя стартира на 15-и юни 2016 г., а последният печеливш беше изтеглен на 15-и октомври 2016 г.
За този период 123-ма участници са получили обратно парите, платени за битови сметки.
Късметлиите, които са заплатили три или повече задължения накуп на касите на Изипей във Варна, в момента на плащането системата ги е уведомила за печалбата и те са получили веднага парите си обратно.
Общо 537 са платените сметки към електро – и топлоразпределителни дружества в града, мобилни и кабелни оператори, интернет доставчици и други. С по-голям късмет в кампанията се оказаха мъжете – 67, срещу 56 жени, като най-възрастният печеливш е на 80 г., а най-младят – на 29 г. Тринайсет от участниците пък са били изтеглени на касата на ул. Христо Смирненски 2, в Кауфланд Трошево. Най-високата върната сума е 427 лв.
Варна е първият град от кампанията на Изипей. Следващият ще се определи от анкета, която операторът ще инициира в онлайн пространството. Най-активните жители ще имат възможността да споделят късмета на варненци.
Над 500 000 домакинства всеки месец се възползват от платежните услуги на Изипей – плащане на битови сметки, парични преводи в страната и чужбина, вноски по банкова сметка, глоби към КАТ, онлайн покупки и други. Към днешна дата касите в страната са повече от 2300, като компанията непрекъснато разширява мрежата си, за максимално удобство на своите клиенти.

„БМФ Порт Бургас” организира голям турнир по футбол на малки вратички за непрофесионалисти


Носителят на купата ще получи голямата награда – билети  за мача от Шампионска лига „Лудогорец –Базел"


В надпреварата могат да се включат всички младежи от Бургас на възраст от 16 до 18
години.  Единственото ограничение, което организаторът поставя, е младежите да са сформирали свои отбори от по 5 полеви играчи, вратар и 4 резерви, в които да не са включени действащи футболисти от А и Б група. Участниците и отборите ще се състезават за Голямата награда – билети за мача от Шампионска лига „Лудогорец –Базел”, който ще се играе на 22 ноември в София,

 Турнирът за купата на „БМФ Порт Бургас” ще се проведе на 12 ноември 2016 г. в Спортен комплекс „Каменица Арена” от 10 часа. Очаква се в него да се включат до 12 отбора. Техническата конференция е насрочена за 11 ноември от 19:30 часа, а записванията за участие се извършват на тел: 056/89 64 80; 0887907067; 0888933337.
За всички участници турнирът е абсолютно безплатен. Освен голямата награда, организаторите и спонсорът са подготвили купи и медали за класиралите се на първите три места, както и индивидуални предметни награди за второ и трето място и подаръци за всеки участник в надпреварата.
Организирането на футболния турнир е част от социалната програма на „БМФ Порт Бургас”, насочена към най-младите в града. Чрез поредица от инициативи дружеството декларира своята ангажираност към тяхното физическо, образователно и  интелектуално израстване. Компанията – концесионер на пристанищните терминали „Изток 2” и „Бургас Запад”, осъществява последователна социална политика и трайно присъства в обществения живот на региона.  За най-малките граждани през годините бяха организирани общоградски детски хепънинг и забавни празници с обучителни игри и състезания. „БМФ Порт Бургас” подари атрактивното състезание за приложни морски практики на открито „Стани капитан” и Никулденски спортен празник на бъдещите моряци и пристанищни работници от Професионална гимназия по морско корабоплаване и риболов „Св. Никола” и Професионалната гимназия по автотранспорт.

В Международния ден на готвача шеф Жоро Иванов и шеф Андре Токев готвиха с над 250 деца





За втори пореден път у нас програма „Здрави деца в България“ на Нестле отбеляза Международния ден на готвача, като в празника днес се включиха над 250 деца от 2-ри до 4-ти клас. Програмата има за цел да образова, мотивира и популяризира балансираното хранене и активния начин на живот сред подрастващите. Официални гости, шеф-готвачи, учители, родители и деца, споделиха любовта си към готвенето и показаха нагледно, че здравословната храна освен полезна е и много вкусна. Зам.-министърът на Министерството на младежта и спорта - Асен Марков, поздрави всички присъстващи и им пожела да се забавляват през днешния кулинарен ден, да се хранят балансирано и да спортуват, а представители на Министерството на образованието и науката и на Дирекция „Образование“ към Столична община подкрепиха усилията на малките готвачи.
Шеф Жоро Иванов, президент на кулинарната асоциация „Евро-Ток България“, сподели, че е
много щастлив да отбележи професионалния си празник в компанията на толкова много усмихнати ученици, които искат да се развиват в тази професия. Шеф Андре Токев, който е добре познат от телевизионния екран и е създател и почетен президент на Българската асоциация на професионалните готвачи, показа на децата как да създадат истинско „изкуство в чиния“.
Очарователната Дивна се погрижи за доброто настроение на всички присъстващи, като им разказа много любопитни факти за плодовете и зеленчуците и техните полезни свойства. Учениците от Софийската професионална гимназия по туризъм помагаха на децата да подредят красиво своите чинии и им издавах тънкости от занаята.
Международният ден на готвача се провежда всяка година на 20-ти октомври и в този ден над 10 милиона готвачи се включват в социални дейности в местните си общности. На този ден, в цял свят се провеждат мероприятия с амбицията да се насърчи сътрудничеството между местните сдружения на готвачите и програмите на „Здрави деца“ на Нестле.


dm България отчете ръст на оборота от 21,4%



dm е лидер в сектора на търговията с дрогерийни стоки

за финансовата година 01.10.2015–30.09.2016 г., спрямо предходния отчетен период, като
обемът на продажбите достигна 95,66 млн. лв. Компанията откри 11 нови магазина и така общият брой на филиалите на най-голямата дрогерийната верига у нас вече е 64 в 24 града. С разширяването на мрежата нарасна и броят на служителите и те вече са близо 500.
Приходите на групата dm за финансовата 2015/2016 година са в размер на 9,7 милиарда евро, което е ръст от 7% на годишна база. Подгрупата Австрия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ), която обхваща Австрия и 10 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 8,1% до 2,21 милиарда евро. Общо магазините на немско-австрийския концерн dm са 3 349, а служителите 56 537.
През следващата година се очаква сериозен ръст на бизнеса на лидера в сектора на търговията с дрогерийни стоки.. Той ще бъде постигнат чрез продължаване на разширяването на присъствието на съществуващи пазари и на навлизане в Италия. Със своите 58 милиона жители това ще бъде вторият най-голям пазар за компанията след Германия.
През м. г. dm стартира мащабен проект за промяна на дизайна и вътрешното пространство на филиалите си. Той включва по-широки коридори за пазаруване, повече светлина и по-удобна подредба на търговските регали и въвеждането на енергоспестяващо LED осветление.
dm България като част от този проек преоборудва и преформира съществуващите обекти, а всички магазини, открити след май 2015 г., са изградени според новия дизайн. Така dm България приключи финансовата 2015/2016 година с 20 обекта според новата концепция на концерна. Плановете са в следващите 3 години всички магазини на веригата да отговарят на тези изисквания.
На всеки три dm прави проучване за удовлетвореността на своите служители. През изминалата финансова година бяха анкетирани над 10000 служители на групата Австрия и ЦИЕ. В България участваха повече от 300 от служителите на dm. Над 80% от тях са заявили, че компанията е „много добър работодател“, което според международната агенция, провела проучването е „изключителен“ резултат.
И през изминалата финансова 2015/16 година под мотото „Заедно един за друг“ dm България реализира успешно социалните инициативи „Веселите зъбки“ и „Слънчевите деца“. Те обхванаха над 50 000 деца до 8 годишна възраст в 22 града в България.
В началото на 2016 г. стартира новата социална инициатива dm Heroes, чрез която dm стимулира служителите си да участват в реализацията на обществено значими проекти в партньорство с неправителствената организация TimeHeroes. Освен подкрепа, изразяваща се във времето и труда на хората от компанията, dm България допринесе и финансово за успеха на локални проекти в градовете, в които има свои магазини. За първите пет месеца на 2016 г. компанията предостави 10 000 лева на микрофонда TimeHeroes.
Във връзка с финансовите резултати на компанията Евелина Великова, прокурист на dm България, заяви: „Ръстът на оборота е доказателство, че политиката ни да поставим във фокуса на нашата дейност човекът - като клиент, служител или партньор се оценява високо от хората. Дрогериите dm предлагат модерен и удобен начин на пазаруване на дрогерийни стоки, който вече е утвърден в Западна Европа и става все по-популярен и в България. Ние ще продължим да се развиваме, да подкрепяме бизнеса на нашите партньори и да разширяваме асортимента ни от качествени продукти на разумни цени, за да може всеки да открие при нас това, от което има нужда.“


--------------------


dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 12 страни в Европа.
dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин в град Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 64 магазина в 24 града в страната, а служителите на компанията са близо 500. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 артикула – изключително голям брой козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и много други. Многообразният асортимент е допълнен и от 23 собствени марки на dm, като най-популярни между тях са: Balea, babylove, alverde, DONTODENT, Denkmit, Profissimo и dmBio.
Целта на dm е да изгражда компания, отговаряща на потребностите на клиента, да е надежден и коректен партньор, да предлага на служителите си възможности за развитие. Затова dm поставя човека в центъра на своята дейност – като клиент, служител или партньор. „Тук съм човек, тук пазарувам“.

 

 

сряда, 19 октомври 2016 г.

Класацията „dm топ 10“: Най-често купуваните дрогерийни стоки от българите са шампоани, боя за коса и паста за зъби



Класацията може да се счита за показателен за пазара, тъй като e базирана на продажбите на
Анна Драганова и Евелина Великова
над 20 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2015 г. – 30 септември 2016 г.). 
Най-широко застъпени в класацията са продукти за личната хигиена като шампоани, пасти за зъби, душ гелове и др., които заемат 5 от 10-те топ позиции.
Козметиката е представена от боя за коса, грим за очи и лакове и продукти „Грижа за ноктите“.
Продуктите от рода на грим за очи, лак за нокти и бебешки кърпички изместват дамските превръзки, бебешките пюрета и кремовете за лице в новото издание на „dm топ 10“.
Най-често купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон 1-6 лева.Най-сериозни суми обаче харчат дамите за гримове - 9-15 лева и за  бои за коса. Победителят в тази категория е цвят „Много светло рус“ на цена 3-5 лева.
Статистиката на dm България показват, че дамите пазаруват предимно в
*дрогериите dm, но нараства постепенно и делът на господата. 
Най-новите продуктови линии за dm са био и натуралните продукти.
Развитието им е в отговор на все по-голямото търсене от страна на хората, които искат да живеят по-здравословно.
Тази европейска тенденция е факт и за нашата страна, което означава не само промяна  в навиците на хранене и търсенето на храни с доказан биологичен произход, но и по-добра грижа за тялото чрез използването на натурална козметика и стремеж за опазване на околната среда чрез употребата на щадящи природата препарати.
В 64-те магазина на dm България, в 24-те града в страната, присъстват около 270 био и натурални продукта. Сред тях са сокове; напитки от ориз, кокос, овес, спелта и други; био мляко, чай, ядки, захар, оцет, брашна, ориз, паста, сосове, пастети, зърнени закуски, плодови пюрета, кафе, шоколад и така нататък. 
Предлагат се и над 100 био бебешки пюрета. Над 50% от тях са от собствените марки на концерна dmBio и babylove. dm България предлага и над 220 продукта натурална козметика. Те са както от собствената марка на компанията alverde, така и от най-реномираните европейски производители на козметични продукти.
При представянето на данните от новото издание на класацията „dm топ 10“ Евелина Великова, прокурист на dm България, заяви: „Като лидер на пазара на дрогерийни стоки в България ние разполагаме с много информация за търсенето на българите. Целта на класацията е на базата на опита и предпочитанията на клиентите ни, да помогне на всеки да се ориентира по-лесно в разнообразието от над 14 000 дрогерийни стоки, които предлагаме в нашите магазини.“
Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2015/2016 г. по количество

Позиция по брой продадени артикули
Категория
Описание на най-продавания продукт от категорията
Средна цена
1
Шампоани
Шампоан с плодов аромат, 500 мл.
2-3 лв.
2
Бои за коса
Боя коса, цвят „Много светло рус“
3-5 лв.
3
Устна хигиена, пасти за зъби
Паста за зъби, 75 мл.
5-6 лв.
4
Грим за очи: спирали, моливи, сенки
Спирала за ветрилообразни мигли
9-15 лв.
5
Дезодоранти
Аерозолен дезодорант, 150 мл.
4-6 лв.
6
Душ-Гелове
Крем душ-гел с аромат на кокос и ванилия, 300мл
2-3 лв.
7
Бебешки кърпички
Бебешки влажни кърпички, пакет 20 броя
около 1 лв.
8
Лакове и грижа за ноктите
Лак за нокти, безцветен
около 2 лв.
9
Сапуни твърди
Крем-сапун за чувствителна кожа Sensitive, 150 гр.
около 1 лв
10
Готови напитки
Минерална вода
под 1 лв.

-----------
*Като „дрогерийни“ се определят продукти за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, за здравословен начин на живот като био храни, натурална козметика, хранителни добавки и други.

Председателят на БЧК – с високо отличие



Председателят на Българския Червен кръст маг. фарм Христо Григоров бе удостоен с Почетен знак за особен принос в развитието и утвърждаването на общественото здраве.
На официална церемония проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн, декан на Факултета по обществено здраве на Медицинския университет – София, връчи високото отличие на Григоров, като изтъкна неговите изключителни лични заслуги в здравната и социалната сфера и като дългогодишен ръководител на най-голямата хуманитарна организация.

Снимка: .monitor.bg

вторник, 18 октомври 2016 г.

Д-р Руди Кампо и проф. Стефан Гордц идват в България по покана на клиника „Малинов“



Световноизвестните хирурзи в областта на гинекологията и репродуктивната хирургия ще представят у нас последните методи за лечение на репродуктивни проблеми, които са все по-често срещани в нашето общество и водят до сериозни физически и психологически изпитания. Много от причините за трудно забременяване и износване на плода намират своето обяснение в стресовата среда и определен начин на живот, който съвременното общество води. Една от най- честите причини за репродуктивни затруднения при жената е ендометриозата. По данни на СЗО тя се наблюдава при около 30% от жените в светове мащаб.
Благодарение  на работа, открития и методи на лечение на двамата хирурзи хиляди щастливи двойки по света отглеждат своите деца.
„Ин витро не на всяка цена“ е мото, което специалистите от клиника „Малинов“ следват в своята работа и в резултат успешно прилагат в България медицински решения, които увеличават процента на спонтанно забременяване.
Д-р Руди Кампо е един от международно признатите специалисти в хистероскопската хирургия с богат опит в рекунструктивната хирургия и диагностиката и лечението на ендометриалната патология.
Неговите настоящи интереси са в областта на асистираните репродуктивни технологии, ендоскопската хирургия, а също и в обучението и сертифицирането на специалисти от цял свят. Наред с другите дейности в различни Европейски асоциации той е член на борда на директорите на Европейската асоциация  по  гинекологична ендоскопия и Европейската асоциация по репродуктивна медицина. Д-р Кампо е съосновател на Института по стерилитет и ембриология в Льовен. Освен това той е един от основателите на Европейската академия по гинекологична хирургия, която има за цел да насърчи обмена на клиничен опит, научни изследвания сред лекарите практикуващи гинекологична ендоскопия и по този начин да се установи модел на стандартизация.
Множеството му научни изследвания и публикации в престижни издания превръщат д-р Руди Кампо във водещ експерт в областта на гинекологичната ендоскопия.
Проф. Стефан Гордц е експерт в микрохирургията и оперативните лапароскопии. 
Той е участвал в раждането на първото „ин витро“ бебе, родено в Белгия през май 1983 г. През 1984 г. проф. Стефан  Гордц основава института по стерилитет и ембриология в Льовен (L.I.F.E), на който остава научен ръководител и до ден днешен. През 1988 г. той представи нова техника за трансвагинална лапароскопия и концепцията за „ one stop fertility clinic “. Член е на различни асоциации и е в борда на директорите на репродуктивната хирургия към Европейската асоциация по репродукция и ембриология. Участва в разработването на новата класификация на вродените маточни малформации. През 1988 г. проф. Гордц получава научна награда, присъдена от Американското дружество по стерилитет и репродукция и Международната асоциация по репродуктивна медицина, за приноса му в областта на „Визуализация на освобождаване на яйцеклетката и преминаването и в маточната тръба чрез трансвагинална лапароскопия“. Той е научен редактор и участва в издаването на няколко международни списания.

Огледалните нокти – хит в маникюра



Тенденции в маникюра: есен-зима 2016/2017 от салон „Магама“

Този сезон ще сме пред огледало – всеки детайл във визията ни ще се отразява и в

центъра на вниманието ще бъдат отблясъците, които сътворява хитовият маникюр за този сезон – огледалните нокти. Те отразяват всичко, точно както една от любимите вещи на жените – огледалото. Именно затова всички момичета желаят да се сдобият с необичайното и екстравагантно покритие, което бързо привлича погледите. Този вид маникюр имитира метално покритие, което създава перфектен блясък на нокътната плочка и се изработва чрез специален пигмент. Металният ефект е правилният избор за дамите, които искат да привлекат погледите на околните и да предизвикат мъничко завист.
Ако погледнем към световните модни подиуми, формите на ноктите, които ще владеят есен-зима 2016/2017 са: овални, така нареченият „мек квадрат“ и острите бадемовидни нокти, които предлагат ежедневна практичност и елегантност. Оказва се, че най-предпочитаната дължина от дамите са късите салонни нокти със стилен дизайн. Вечният хит сред бизнес дамите е френският маникюр или кристали „Сваровски“. Не забравяйте, обаче да бъдете умерени с подобен тип маникюр, защото много лесно ефектът би се превърнал в дефект, когато от акцент многото аксесоари натежават и се превръщат в кич. Изберете маникюр, при който акцент с камъчета има при един или два пръста, но не повече.
В момента топ тренд са тъмните нюанси като индиго, камуфлажно зелено, черно, шоколадово кафяво, кралско синьо, сиво. Червеното е класически цвят, когато говорим
за маникюр и този сезон няма да минем без него. За предпочитане е той да бъде върху къси нокти. 
Късната есен и зимата освен очарователност носят и дискомфорт на ръцете. Те са винаги на показ и са огледало за нашето здраве и грижата, която полагаме за него. При температурните промени горният слой на кожата се нарушава, тя губи влагата и еластичността си и се изсушава. Така кожата ни става по-податлива към препарати, алергии и напукване. Специалистите от „Магама“ съветват да стимулирате кръвообръщението на ръцете като при посещение при маникюриста използвате спа терапии с повече масаж и парафинова вана. Хранете се правилно, набавяйте си нужните витамин А, Е, Д и пийте течности, за да поддържате нивото на хидратация в кожата.

На всеки 30 минути един пациент с инсулт, който може да бъде спасен умира или трайно се инвалидизира



защото е лекуван в неподходяща за целта болница. Статистиката показва, че по-малко от 1/3 от пациентите с инсулт в Европа понастоящем се лекуват в специализирани центрове за инсулти. Това означава,че хиляди пациенти остават без специализирано лечение, от което се нуждаят. Доказано е, че за 1 секунда загиват 32 000 клетки, т.е. за 1 минута около 2 млн. клетки губят функциите си, а в края на първия час около 120 млн. мозъчни клетки са в състояние на смъртна опасност или са в недостатъчно функционално състояние в околната на мозъчния инфаркт област, но все още могат да бъдат възстановени напълно, ако се започне навременно, адекватно и правилно лечение. Това определя понятието „терапевтичен прозорец” от 0 до 4,5 часа от началото на симптомите на инсулта ако лечението с венозна тромболиза започне, процесът на „умиране“ на мозъчна тъкан е обратим и болният може да бъде спасен.
Венозната тромболизата е доказан „Златен стандарт“ в лечението на острия исхемичен инсулт и до момента в света това е основният метод на лечение. Тесният терапевтичен прозорец, не разпознаването на симптомите на инсулта от населението и ненавременното отвеждане на болния в центъра за лечение, са причините за недостатъчното му прилагане. Инсултът е заболяване с висок процент смъртност и инвалидизация в България. Последващо лечение на болен с инсулт е сред най- скъпо струващите на обществото и семействата. Относителната тежест на инсултите за обществото ще нараства , защото населението “застарява”, а инсултите се увеличават с възрастта.Ще се повишават изискванията към лечението в острата фаза, а не толкова към лечението на инвалидността.

Над 80 невролози в Първата Национална среща за успешно въвеждане в България на международния проект “Angels”




Проектът “Angels” цели да увеличи броя на болниците в Европа, специализирани в лечението на инсулти и да оптимизира терапевтичния подход във вече функциониращите отделения за лечение на инсулти. Също така и  да се създаде международна общност от поне 1500 центрове и болници в Европа за лечение на инсулти, които да работят всеки ден в насока подобряване на качеството на лечение при всеки един пациент, което трябва да бъде постигнато до м. май 2019 година с общите усилия, подкрепа и съдействие на цялата медицинска общност в Европа. В международен аспект, програмата е на Европейското дружество за инсулти (ESO) и е глобално подкрепена от Boehringer Ingelheim.
Специално сформирани екипи от консултанти към програмната „Angels” ще дават напътствия на болниците при изпълнението на поставените цели. Персоналът ще бъде подпомогнат чрез обучение в Академията „Angels”, а съответната болница ще бъде оборудвана с почти всичко необходимо за лечение на остър инсулт – всичко, събрано в т.нар. ”Кутия за инсулти”, която екипирана и готова за използване с всички медикаменти, инструменти, протоколи и инструкции, необходими за лечение на пациента с инсулт на място. Веднъж регистрирана в международния проект, болницата получава и членство в общността на „Angels” -  платформа за по-голяма подкрепа и идеи.
В глобален аспект, всички болници, които членуват в общността на „Аngels” ще имат за цел да дават на пациентите с инсулт втори шанс за живот, като оптимизират медицинската помощ за тях. В рамките на общността медицинските специалисти ще обменят идеи с цел достигане на по-добри терапевтични резултати и ще имат достъп до резултатите на пациенти от целия свят, преживели инсулт и лекувани с тромболиза. Комуникацията с другите членове ще се случва чрез уникална платформа на общността, а достъпът до нея ще осигурява на медицинските специалисти възможност за нови идеи и познания, за споделяне на специфични медицински казуси, на впечатляващи резултати, свързани с лечението на исхемичен инсулт с тромболиза.
Мотото на Първата Национална среща бе „Заедно по пътя към промяната. Да дадем шанс на живота“, а по-важните акценти бяха поставени върху резултатите, трудностите и перспективите в лечението на острия исхемичен  мозъчен инсулт; съвременните терапевтични стратегии в острия стадий на исхемичния мозъчен инсулт; образна диагностика при остър исхемичен мозъчен инсулт; лечението на остри мозъчни инфаркти с тромболиза и възможностите за прилагане на тромболитична терапия в болничните отделения за лечение на инсулт.
По време на форума водещи специалисти от страната в областта на неврологията и специалисти от спешна медицинска помощ споделиха своя опит и обмениха идеи относно тромболитичната терапия - лечение на остър исхемичен инсулт, което свежда до минимум риска от трайна инвалидност, ако бъде приложено до 4.5 часа след поява на първите симптоми на инсулт.
В презентацията си акад. проф. д-р Иван Миланов, специалист по неврология и невропсихиятрия, и председател на Българското дружество по неврология сподели за международния проект и участието на България в него:
„В България исхемичните мозъчни инсулти и като цяло мозъчно-съдовите заболявания са на второ място като причина за смъртност след сърдечно-съдовите. Един от основните фактори за своевременно овладяване на инсулта, е провеждането на тромболитична терапия (единственото ефективно лечение на остър исхемичен инсулт) в болничните отделения. Важно е да съществува регламентиран регистър, в който да са вписани всички болници, прилагащи лечение с тромболиза, за да може пациентът с инсулт да бъде незабавно приет в най-близката такава и времето от първите симптоми на инсулт до прилагане на тромболитичното лечение да бъде сведено до минимум. Международният проект „Аngels”, и в частност участието на страната ни в него, е отговорът на именно тази нужда от установен списък с болници, прилагащи това животоспасяващо лечение. Целта на Българското дружество по неврология е България да се присъедини към този път на промяната и всеки пациент с инсулт да получи еднакво добро качество на лечение. Основните усилия ще бъдат в две направления: увеличаване на броя на отделенията, специализирани в лечение на инсулт, и оптимизиране на качеството на лечение в центровете, които вече функционират. Не трябва да се забравя, че пациентите с инсулт ще имат само един шанс в живота и медицинските специалисти трябва да подпомагат  с всички сили тази възможност за максимално добри резултати. От значение е също така да се подобри информираността на широката общественост относно симптомите и тежестта на мозъчния исхемичен инсулт. Това е трудна, но важна задача, защото без здравна култура, пациентът трудно би разбрал, че има симптоми на инсулт и съответно пристигането му в болнично заведение най-вероятно би било твърде късно, за да може да бъде приложено тромболитичното лечение. Друга важна цел е обучение на здравните професионалисти, включително на спешните екипи, за прилагане на най-добрите клинични практики. Мотото на инициативата е „Времето е мозък“, защото лечението трябва да започне колкото се може по-рано след проявление на първите симптоми. На всеки 30 мин. пациент, който е можело да бъде спасен, или умира, или остава тежко инвалидизиран. Тромболизата е средство с доказан ефект, но трябва да бъде приложена не по-късно от 4:30 часа след получаване на инсулта.“
Според проф. д-р Параскева Стаменова мозъчният инсулт е най-значимата причина за заболеваемост и дълготрайна нетрудоспособност не само в България, но и в целия свят. Той е най-честа причина за епилепсия и депресия, и втората най-честа причина за деменция, а тромболитичното лечение е единственото правилно с добър терапевтичен ефект при остър исхимичен инсулт. Тревожен е фактът, че хиляди пациенти остават без специализираното лечение, от което се нуждаят. Тромболизата е сред най-революционните постижения на неврологията през последните години, което дава възможност исхемичният мозъчен инсулт да се лекува успешно посредством разтваряне на запушванията на кръвоносните съдове на мозъка и възстановяване на нормалното кръвообращение в засегнатата зона. По този начин изчезват симптомите и болните биват излекувани и предпазени от загиването на хиляди или милиони клетки от мозъчната структура поради липсата на кислород и хранителни вещества. Затова е изключително важно програмата  Angels“ да бъде приложена в страната ни и пациентите с остър исхимичен мозъчен инсулт не просто да получат шанс за живот, но и да бъде предотвратена тежка инвалидизация.



Джеймс Търнър: „България има уникален шанс да се превърне във водеща страна в опазването на китоподобните в Европа”

Представители на Министерство на околната среда и водите, Министерство на земеделието и храните, Изпълнителна агенция за рибарство и аквакултури, бизнеса и неправителствени организации дискутираха ефективността на модерни устройства (пингъри) за предотвратяване на щети и заплитания на китоподобни бозайници в рибарските мрежи. В срещата участва
Джеймс Търнър, собственик на една от водещите фирми производител на пингъри в света. Австралиецът представи примери от практиката за предпазване на китоподобните от САЩ, Норвегия, Перу, Чили; международни проучвания; форми на субсидиране на закупуването на пингъри др.

Проучвания от 1995 досега, направени от водещи морски изследователи, доказват, че акустичните репеленти устройства (пингъри) са единственият познат метод в момента, който намалява оплитането на китоподобни от вида муткур/морска свиня (Phocoena phocoena) до 12 пъти, без да вреди на бозайниците. Екипът на Сдружение за дива природа БАЛКАНИ, организатор на срещата, представи резултати от локално проучване за района на Черно море, проведени в периода 2015-2016 година. Според изследването пингърите, поставени на няколко стационарни далянови мрежи*, значително намаляват щетите, нанесени от муткури върху мрежите. Всичко това се отразява в намаляване на икономическите загуби за рибарите.
В България официални регистрации на заплетени делфини в хрилни, калканови и други рибарски мрежи няма. В същото време в световен мащаб така нареченият съпътстващ улов (случайно оплитане на нецелеви видове в мрежите) е водещата заплаха за морските бозайници. Проучванията показват, че 300 00 китоподбни бозайници годишно умират, оплетени в рибарските мрежи.
Тенденциите в света са за задължително въвеждане на пингъри по рибарските мрежи. В САЩ наредбата стига още по-далеч – рибата, която се внася от чужбина, трябва да е уловена по устойчив и невредящ начин за китоподобните бозайници. Това е причината в момента в
Норвегия, голям износител на рибни продукти за САЩ, да започва процесът на въвеждане на задължителна употреба на пингърите. В Европа регулация 812/2004 г. задължава корабите с дължината над 12 м. да са оборудвани с акустични репелентни устройства. Това обаче изключва 75 % от риболовните кораби в Европейския съюз. В страните, където има задължителна употреба на пингъри, са разбработени мерки или възможности за субсидиране на закупуването на устройствата с цел намаляване на икономическата тежест върху рибарите.
Според Джеймс Търнър България има уникалната възможност да се превърне във водеща страна в Европа и да изпрати послание към света, че устойчивият стопански риболов означава да опазваме делфините от бавна и агонизираща смърт при заплитане в мрежите. Задължително оборудване на рибарските мрежи с пингъри, които да бъдат субсидирани от държавата, ще доведе до:
·         Намаляване на щетите, нанасяни от делфините върху риболовния инвентар
·         Предотвратяване на загубата на улов
·         Спестяване на време за поправка на повредените мрежи
В същото време българската риболовна индустрия ще се рекламира като устойчива и щадяща китопоподобните бозайници, което може да има положителен отзвук и върху туризма


Психологът Магдалена Ангелова представи своя принос към Майчината хипноза



По време на Втори национален конгрес по клинична психология, който се състоя в
началото на месеца тя  изнесе доклад на тема: „Значението на думите в изграждането на Аз-образа на детето и лечебната сила на майчиния глас“.
В изложението си Маги представи своя опит и принос към развитието на Майчината хипноза, разработена и патентована през 2001г от проф. Борис Зиновиевич Драпкин. В тази практика той дава 4 протокола, чрез които всяка майка може самостоятелно да внушава на своето дете, да му помогне да се справи с всеки проблем и даже с най-тежката болест. Маги Ангелова е обогатила системата на проф. Драпкин като е добавила още три протокола, както и някои допълнителни елементи като тактилност, които увеличават ефекта от прилагането й. Пред аудиторията Маги представи случаи от своята практика с прилагането на Майчина хипноза. Презентацията на Маги Ангелова предизвика голям интерес сред колегията  и провокира много въпроси относно приложението и ефекта на тази система за въздействие.
Коя е Магдалена Ангелова?
Завършва бакалавърска степен по психология в СУ „Св. Климент Охридски“ и по-късно обогатява знанията си с магистратура по ”Клинична психология и психоаналитична перспектива” в Нов български университет. През 2010 се сертифицира като НЛП Мастър-Практик и Терапевт по Семейни Констелации. Преди 5 години основава "ЕМПАТИЯ", Център за психологично подпомагане и обучение, където създава  своето второ семейство - нейният екип от тясно специализирани експерти в различни области на психологичното анализиране и терапия. Маги има реализирани съвместни проекти с АПОЗ – Асоциация на пациентите с онкологични заболявания, Национално сдружение за профилактика на рака на шийката на матката „ЕЙЧ ПИ ВИ ГАРД“, както и с Националната Кампания за борба с рака на гърдата, с цел психична подкрепа и възстановяване на пациентите. Ангелова повече от 10 год се занимава с  психологично консултиране. Изучава и работи активно с различните измерения на човешките взаимоотношения и помага на хората в търсене на по-добър живот. Методите й спомагат за разрешаването на лични конфликти и кризи, които неизбежно водят не само до загуба на психичен баланс, но и на телесно здраве.

С любов към папагалите



"С любов към папагалите" стартира кампанията на Macaw garden show с образователна цел, да предизвика и накара най-малките да обикнат и уважават пернатите,да разберат много повече за самите тях- произход,факти,интересни подробности за живота им.
Най-голямата изложба за екзотични птици в Източна Европа е в мол Пардайс,Плейграунд.
На официалното и откриване присъстваха Румяна Маринова, Кремена, Ваня Червенкова, Деси Зидарова и др.
Международният директор на изложбата Атанас Лазаров приветства присъстващите и пожела попътен вятър на най-голямата изложба за екзотични птици в Източна Европа. В София изложбата ще бъде до 5 януари 2017, а след това в Пловдив, Букурещ, Румъния и Атина.