Translate

понеделник, 30 януари 2017 г.

Алберто Веделаго отвори ателието в бизнес център Platinum бизнес център в София



Италианският дизайнер и стилист представи своя иновативен метод за създаване на мъжка мода и собствен бранд ACCADEMYA

Проф. Любомир Стойков, председател на Академията за мода, представи Алберто Веделаго, който има 30 години опит на международната модна сцена. Започнал е своята дейност като мениджър във „Форал груп“ (Forall Group), една от големите институции за елегантност "Made in Italy", към която принадлежи „Пал Зилери“ (Pal Zileri). Kоординирал e процесите на изработка, на стилизиране и на маркетинг, и е управлявал над 150 магазина на „Пал Зилери“ в цял свят. Този негов опит е продължил 25 години, преди да вземе решението да направи нова крачка и да основе своя бранд ACCADEMYA („Академия“).
Оригиналният моден творец и стилист е приел присърце мисията да популяризира в световен мащаб италианската философия за елегантност. Тази мисия включва и неговите публични и индивидуални лекции, които целят да разкрият технологичните тайни на един персонално ушит костюм, както и предимствата на материалите с високо качество. 
Брандът ACCADEMYA, който е подчинен на тези принципи е уникално явление в модния свят на мъжката елегантност. Всъщност той съединява по удивителен начин перфектната изработка и високата визуална култура.
Веделаго е автор на книгата "GIACCA E CRAVATTA. ANDATA E RITORNO/Return ticket to suit and tie", в която излага своята концепция и разкрива тайните на елегантността. В нея с много емоция,естетика и страст се разказва от първо лице, за удоволствието от това да обличаш.
В софийското си ателие той представи своя нов и уникален метод за създаване на мъжка мода, като демонстрира на практика какво означава един качествено изработен костюм. Обясни същността на иновативния си метод и подчерта, че най-важната и същевременно най-трудната част от работата му е да опознае индивидуалността на човека, неговите лични качества и да му помогне да намери своя стил.
По думите му работата на дизайнера включва не само вземане на „физическите“ мерки на клиента, но също така проникване и опознаване на характеристиките му като личност. Този подход определя като “Personalitailor” – описващ човек естетически и вътрешно.
Стилистът и дизайнер сподели, че с удоволствие е установил за българският мъж, че е много любопитен и има отворено съзнание към новото, към модерното.
Веделаго акцентира върху значението на оригиналната ръчна изработка и нейното предимство спрямо конфекцията и машинното производство на костюми с традиционните залепващи техники.
Така например при ръчното изработване на сако има 186 задължителни стъпки, докато фабрично произведените костюми са направени с техники на залепване само в 20 стъпки. Подлепващата технология за хастара обаче води до мехури в дрехата. 
Освен това изключителната финност на висококачествените платове от рода на вълна или кашмир (меки, леки и с много високо микро на тъканта) просто не позволява друга техника освен ръчна работа. При която няма лепило и се запазват, както свойството на дрехата, така и възможността на тялото да „дишат“. Изработването на една хубава дреха при него отнема 7 часа, докато за индустриалната изработка са напълно достатъчни – 40 мин.
Модният творец демонстрира как да се разпознае качествената изработка на сакото, а именно като се провери зоната отпред под ревера, където не трябва да има слепване на плата.
Оперативният център на дейността на Веделаго е във Венеция, Италия. Там се изработват всички костюми за клиентите на дизайнера, независимо в коя част на света се намират те. Венеция, освен, че е градът, очаровал целия свят по неповторим начин, подчетрава ексклузивния “modus operandi” („похват на действие“ – лат.) на ACCADEMYA, залагащ преди всичко на уникалността и превъзходството.
Естеството на дейността му е свързана с пътувания – от Америка до Австралия, където неговият иновативен, индивидуален подход и схващане за стил срещат все повече почитатели, а мнозина изискани клиенти вече са го избрали за свой „Maestro di eleganza.” А сред известните личности, които са му се доверявали за своя външен вид, са Джон Траволта, Ник Нолти и други знаменитости, както и компании, към които прилага същия персонализиран подход.
В тази връзка дизайнерът е известен със своя индивидуален подход към всеки клиент сподели:
-Всеки един уважаващ себе си мъж днес следва да има не повече от 5-6 костюма. Освен сакото изключително важни са и аксесоарите..В цялостната му визия обаче съществена роля играе избора на подходящи обувки. В цял свят най-голямата грешка на мъжете е, че имат склонността да си купува практични обувки. Дори и добре да са облечени те често носят неподходящи обувки.
Моите клиенти са мениджъри, предприемачи, бизнесмени, успешни професионалисти и личности от шоу бизнеса по целия свят, с които обаче се създават взаимоотношения на приятелство, което ме кара да имам желанието да запазя известна дискретност. Иначе, не обличам само отделни хора, но също така и цели компании... например – кафе „Флориан“ (Caffè Florian) във Венеция, едно от най-старите, важни и известни заведения в света, отворено през 1720 година. Но преди да направя нещо за даден клиент или фирма, разговаряме минимум 30 мин., за да разбера същност и да определя цветовете и насоките за него или фирмата.
Днес, чеcто могат да се видят мъже, които носят обувки на бос крак т. е. без чоpапи в тях. Всъщност "Маестрото на елегантността" е този, който въвежда тази тенденция.
В заключение той сподели още, че не може да създава дрехи за жени, защото жените никога не знаят какво точно искат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар