петък, 19 май 2017 г.

Българите по-често кандидатстват за потребителски кредити за повишаване на стандарта, а не за плащане на сметки



В периода ноември 2016 г.-април 2017 г. беше отчетен ръст на средната стойност на молбите за потребителски кредити за ремонт на дома и за покупка на коли и обзавеждане. В същото време се наблюдава спад на средната стойност на молбите за кредити за пари в брой, плащане на сметки и обединяване на задължения. Това показва четвъртото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“, изготвен от водещата компания за потребителско кредитиране у нас БНП Париба Лични Финанси.
Според експертите на компанията, потребителските кредити за финансиране на проекти като ремонт на дома и покупка на кола се използват за повишаване на стандарта на живот, а заемите за пари в брой и плащане на сметки – за покриване на ежедневни нужди и непредвидени разходи. Ръстът на средната стойност на кредитите за реализация на големи проекти показва, че българите все повече финансират повишаването на стандарта си, отколкото закрепването на бюджета до следващата заплата.
Друга важна тенденция по отношение на пазара на потребителско кредитиране в България е ръстът на интернет като канал за кандидатстване. В периода ноември 2016 г.-април 2017 г., 33,7% от молбите са подадени онлайн, което е равно на броя на молбите, получени в офис или по телефона, които бяха основните канали за кандидатстване до момента.
Обзорът „Потребителският кредит на българина” се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да предостави информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от запитванията за кредит, получени от компанията. Обзорът може да се счита за показателен за българския пазар, тъй като БНП Париба Лични Финанси е лидер на пазара на небанково потребителско кредитиране с портфолио от над 1,4 милиона клиенти, които са ползвали продуктите на компанията за финансиране на различни проекти – от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.
Новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ показва, че кредитната активност е най-висока в София, с 19,2% от молбите за периода. На второ място е Пловдив с 10,3%, на трето Варна – с 6,3%, а на четвърто Бургас – с 4,5%. Най-слабо активни са регионите Смолян и Търговище с 1% и 1,2% от молбите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар