Translate

сряда, 20 декември 2017 г.

„Топ 10 на изплащане 2017“ - С 10% расте средната сума на молбите заради ръста на цените на най-търсените стоки



С покупка на изплащане клиентите могат да получат кредитна карта от БНП Париба Лични Финанси

През 2017 г. средната цена на най-търсените стоки, купувани на изплащане, се повиши и доведе до ръст от 10% на средния размер на молбите за финансиране. Това показва новото издание на популярната класация „Топ 10 на изплащане“ от БНП Париба Лични Финанси, България.
С възстановяването на икономиката растат жизненият стандарт и доходите и хората могат да си позволят покупката на по-скъпи стоки от по-висок клас. Това се доказва от факта, че 5 от 10-те най-търсени продукта в класацията са с по-висока средна цена в сравнение с 2016 г., а някои от тях са много по-висок клас. Например през 2016 г. хората търсеха среден клас смартфони, а победителят за тази година е премиум устройство, което е над два пъти по-скъпо (1250- 1300 лева). 
През тази година модели със сходни характеристики също бяха по-скъпи в сравнение с 2016 г. Например, през 2016 г. среден клас телевизор струваше средно 700-750 лева. Година по-късно модел с почти същите параметри е на цена 800-850 лева. Същото се отнася и за климатиците. Най-търсеният модел, купуван на изплащане през 2016 г. струваше средно 950-1 000 лева. Победителят за 2017 г. е с почти същите характеристики, но е по-скъп с около 100 лева. Такава тенденция се наблюдава и при обзавеждането за спалня и диваните.
Ръстът на средните цени доведе и до ръст на средната стойност на молбите за финансиране на покупката на стоки на изплащане. През 2017 г. тя нарасна с 10% и достигна 770 лева. Година по-рано беше 700 лева. Но с възстановяването на икономиката, растат приходите и стандартът на живот и хората могат да си позволят покупката на по-скъпи стоки. Въпреки ръста на стойността на молбите, средният период за изплащане на покупка остава непроменен – около 12 месеца, което показва, че българите могат да си позволят и плащането на по-високи месечни вноски.
Другата голяма новина, свързана със сектора на потребителското финансиране е, че за първи път при покупка на изплащане хората могат да получат безконтактна кредитна карта Mastercard от БНП Париба Лични Финанси, част от водещата финансова група BNP Paribas. До сега  кредитни карти се издаваха само на предварително одобрени клиенти. От сега нататък иновативната карта може да бъде издадена с покупката на стока на изплащане и стойността на покупката да бъде използвана директно от кредитния лимит по картата. Картата има много предимства като 0 лева годишна такса, дълъг гратисен период до 58 дни и безплатен смс за всяка трансакция.
Целта на „Топ 10 на изплащане” е да даде ясна картина на потребителското търсене. Рейтингът класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа стоки, според данните от постъпилите молби за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси, България за покупка на стоки на изплащане. Новото издание е базирано на над 330 000 стоки, за които клиентите кандидатстват за покупка на изплащане през 2017 година. Около 53% от тях са за 10-те най-търсени стоки.
Във връзка с новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси, България Бруно Льору заяви: „Като отговорен кредитор, нашата компания се е посветила на това да предоставя удобни кредитни решения и да помага на хората да повишат стандарта си на живот. Ето защо направихме нашата кредитна карта достъпна за клиентите, които купуват стоки на изплащане. С този продукт ние предоставяме на хората нови възможности за удобно пазаруване и финансиране на личните им проекти. Към момента всеки ден с кредитни карти от БНП Париба Лични Финанси, България се осъществяват повече от 1800 трансакции.“


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар