Translate

събота, 9 декември 2017 г.

Сладко от люти чушки и 300-годишна пушена кълбъсъ са победителите в кампанията „Съхрани родния вкус“



Двата продукта ще влязат в магазините на Лидл България от пролетта на 2018 г.




Кампанията на Лидл България - „Съхрани родния вкус“, стартира през септември тази година и има за цел да запази уникалните български рецепти и традиции.
След изключително трудна и оспорвана надпревара между близо 1500 предложения от цялата страна, Лидл България, заедно с шеф Манчев и шеф Шишков, избраха не един, а два продукта, открояващи се най-силно със своя уникален вкус. През пролетта на 2018 г. пушената кълбъсъ и сладкото от люти чушки ще станат част от продуктовата линия на веригата с висококачествени продукти от български производители „Родна стряха“. А всички клиенти на Lidl ще могат да се убедят в уникалните им вкусови качества. Едновременно с това те ще донесат на своите автори и парична награда от 10000 лева.
Зад нестандартните вкусове на двете рецепти стоят две дами, всяка от които с различна история.
Мария Иванова от с. Асеново, област Плевен, е пазителят на
3-вековна рецепта, по която се прави небезизвестната асеновска пушена кълбъсъ. Тя идва от кухнята на банатските българи и е пренесена в България преди близо 300 години от Австроунгарската империя. Автентичният вкус на кълбъсъта идва от естественото й опушване на три етапа.
Изключителна наслада за небцето носи и сладкото от люти чушки – на мирис създава очакване за нещо солено, след което се разгръща като сладко-лютиво.
Тайната е в марината, в която се слагат лютите чушки, повдига завесата нейната авторка Диляна Георгиева от Бургас.
Тя споделя, че рецепта я има от своята баба, която я е запазила от предишни поколения и допълва, че най-много сладкото от люти чушки върви с парченца сирене, прясно изпечена наденичка или просто с препечени филийки.
„Кампанията „Съхрани родния вкус“ е естествено продължение на всичко, което Лидл България е правил и продължава да прави в подкрепа на българските производители, българските продукти и българския вкус. Тя е и ярко доказателство, че българинът пази богатството и автентичността на своята кухня и не просто предава родния вкус от поколение на поколение в семейството, но съхранява българската традиция като цяло. Затова за нас ще бъде изключителна чест и отговорност да приемем тези два продукта в семейството на „Родна стряха“ и да ги направим достъпни за всички наши клиенти“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Главни действащи лица в кампанията „Съхрани родния вкус“ бяха шеф Манчев и шеф Шишков, които обиколиха цяла България, за да открият най-впечатляващите родни вкусове.

Няма коментари:

Публикуване на коментар