Translate

петък, 10 март 2017 г.

Надежда срещу някои от бичовете на нашето време са рецептите на руския Петър Дънов - лечителят Порфирий Иванов



„Домашен знахар“ предлага над 60 рецепти за лечение на най-често срещаните болести




Даровете на природата могат да ни предпазят от кражба, уроки, да прогонят нещастията, кошмарите и болестите. Така напр.носенето на стрък живовляк в автомобила предотвратява пътни премеждия. Дъбови жълъди в джоба или чантата пък пазят от болести и злини. Детелинки, пришити в хастара на дрехата от дясната страна на гърдите, са гаранция за успехи. А ваната за отслабване със сол и лавандула е едно от най-приятните и мързеливи средства, за което можем да си мечтаем.
 Тези съвети са само малка част от забравеното безценно наследство от предците ни, което възражда книгата „Домашен знахар. Лечебни средства, рецепти и практики от народната медицина“ на Гергана Танева
Любопитното издание с логото на издателство „Милениум“, събрало най-добрите рецепти на народните лечители, съхранявани от поколения и доказани на практика, представя 40 знахарски рецепти, сред които срещу рак, ревматизъм, проблеми с кръвното, косопад, псориазис и 26 рецепти за водолечение – при грип, сърдечна недостатъчност, болки от различен характер, диабет, безсъние, стрес, запек, анемия, хипертония, склероза, зъбобол, високо кръвно, хемороиди, за отслабване. В книгата подробно е описано и как да практикуваме самолечение чрез дишане и чрез влияние върху енергията в човешкото тяло.
Рецептите на руския Петър Дънов - лечителят Порфирий Иванов пък ще ви дадат надежда

за спасение за някои от бичовете на днешното време - рака, високото кръвно и лошия холестерол. Съставките в тях са достъпни, а предписанията - лесни за изпълнение. 
Според други руски знахари сок от настърган лук, смесен
с лъжица мед, държи склерозата далеч,а за красива кожа на лицето те препоръчвали да се използва „тоник“ от краставици, накиснати в буркан с водка, оставен на слънце за седмица.От книгата ще научите как при отпадналост и липса на сили да затворите енергията си в себе си и само с няколко ритмични вдишвания да я и активизирате. Редица пози на тялото ни помагат за общо и локално себелечение и практиката ще ви убеди в тяхната сила. А можете да лекувате и други хора, независимо на какво разстояние са от вас, ако усвоите описаните методи.


------
Знахарството е една от най-древните форми на народна медицина.Тайната му е не само в съставките и в дозите, а преди всичко в индивидуалния подход, във вниманието и в грижата на знахаря да оцени всички причини за състоянието на лекувания и да подходи към лечението му поетапно и комплексно.
Знахарството е уникално и затова, че използва целия арсенал, способен да помогне на пациента – от думи, звуци, обстановка и масаж, през билки, отвари, наглед чудновати смеси и илачи, та чак до космически магнетизъм и концентрация на енергия.

ИКЕА представи новата лимитирана колекция SPRIDD с партито “Гръмки щампи”



Специални гости на събитието бяха DJ дуото 1000names - едно от емблематичните имена на българската музикална сцена. Тяхната селекция за вечерта интерпретира четирите музикални стила – електро дъб, хип-хоп, психeделик фънк и метал, вдъхновили младия британския дизайнер Кит Нийл за създаването на колекцията.
SPRIDD е най-новата от поредица колаборации на ИКЕА със световни имена в областта на модата. Нейният създател Кит Нийл е добре познат със своите смели десени и щампи, които често съдържат препратки към британския живот и култура и дават изцяло нов и уникален поглед към съвременната мода и стил. Колекциите му са считани за едни от най-вълнуващите събития на лондонската модна сцена напоследък.
 „Най-любимото ми нещо в SPRIDD е елементът на изненада – в тъканите и мащаба на предметите и щампите”, казва Кит Нийл. “SPRIDD е вдъхновена от културата на младите и от това какво означава да си млад. Младостта е период на хаос за всеки от нас, при това най-важният. Тя ни определя до края на живота ни.“
Колекцията е шумна, енергична, млада, забавна, изненадваща и те предизвиква да се оставиш на музиката и да танцуваш. Именно затова ИКЕА колаборира за премиерата в София с българските диджеи 1000names - бийт електроника дуо от София, което издава музика за лейбъли от Франция, Англия, Германия и др. Нико и Марго миксират еклектично и разностилно, като да изненадват е основното им оръжие.
SPRIDD е създадена за модерните номади - онези активни хора, които живеят в движение и обичат да се забавляват ежедневно. Toва определя и избора на продукти в колекцията - палатки, чанти тип „мешка“, кутии, термоси, тениски, лампи и други. SPRIDD следва основната концепция на ИКЕА за демократичен дизайн – комбинация от визия, функционалност, качество, устойчивост и достъпна цена, за да може добрият дизайн да влезе в домовете на повече хора.
„SPRIDD е свеж прочит на живота в движение, силен дизайн със собствена идентичност. Kолекцията ни провокира с ярките цветове и оригинални решения. Усетихме силното влияние на 90-те години. В SPRIDD има много фънк, соул, хип-хоп и позитивност, от времето, когато тези неща все още бяха високо ценени в света.” разказват за вдъхновението си 1000names.  

С „Д-р Хеър филър” - отлични резултати при реактивно падане на косата, вследствие на бременност, силен стрес, заболяване, хормонален дисбаланс



Д-р Ана Пейкова от клиника Дерма ЕЛИТ: Вече има надежда за дамите с хормонално оредяване на косата, за косопада при стрес и началното оплешивяване при мъжете.
За първи път в света се прилага хиалуронов филър с пептиден комплекс, който възстановява растежа на косата и стимулира космения фоликул. Методът е наистина много ефективен и успешен, но трябва да има поне една луковица (космен фоликул), от която да порасне косъм. Самият филър пък води до увеличаване на размера на космения фоликул, което вече стимулира растежа на нова коса. Клинични проучвания доказват, че 15-ия ден се вижда резултатът от терапията. Добре е да се направят четири процедури през две седмици. „Боденето” става през определено разстояние по усмотрение на дерматолога в зависимост от вида на косопада.
Ако той се дължи на вътрешно заболяване, то трябва да се лекува паралелно с инжектирането на филъра в скалпа, защото после може да се окаже късно. В случай на разреждане на косата при мъжете в началото на оплешивяването, е хубаво да се започне от мезотерапията за коса. Самото убождане дори стимулира космите да растат. Не случайно косопадът се е лекувал чрез затопляне, с капсайцин, което е силно загряващо средство. То активира кръвообращението, а от там се „събуждат” и космените фоликули.
Разреждането на косата при жените обикновено е в предната част на скалпа, например и с филър се третира само тази зона. Добре е процедурата да се съчетава с други специално предписани продукти против косопад.
Ако той се дължи на хормонални проблеми, мерки трябва да се взимат паралелно, защото има опасност косата да опада, докато се регулират вътрешните процеси в организма.
След два месеца може да очаквате категорично подобрение.
Любопитното е, че освен че намалява загубата на коса, хиалуроновият филър води до пигментиране на косъма - в определен момент, той може да избелее вследствие на силен стрес, а при третиране цветът му се възвръща по естествен път. Това се дължи на биомнетичните пептиди с продължително освобождаване, които се съдържат в „Д-р Хеър филър”.
Показанията за използването му са косопад при мъже и жени, рядка коса при мъже и жени, след трансплантация на коса с цел повишаване ефективността на процедурата. При пациенти с по-тежък косопад, това е комбинативна терапия.
Аз комбинирам хиалуроновите филъри с мезотерапия за коса, която съдържа витамини за още по-добър и качествен резултат. Също така съчетавам процедурата с мезотерапия за коса с хиалуронова киселина, при която резултатът е биостимулиращ ефект и хидратация.

Водещи специалисти обучават пациенти и лекари за новостите в кохлеарната имплантация



Инициативата е част от IV-тия курс по отохирургия на Болница „Тракия“ - Стара Загора

Болница „Тракия“ ще представи иновациите в кохлеарната имплантация. То ще се проведе в рамките на IV-тия курс по отохирургия, организиран от клиниката по "Уши-нос-гърло" на Болница "Тракия" и Българското национално сдружение по оториноларингология. Инициативата ще бъде и част от „Училище за пациенти“, което лечебното заведение започна през миналата година.
В IV-тия курс по отохирургия ще се включат водещи специалисти по оториноларингология и хирургия на глава и шия от България и Германия, като проф. Д-р Румен Бенчев, д.м.н.(София), проф. Д-р Карен Джамбазов, д.м. (Пловдив), проф.д-р Щефан Дацерт (Бохум), проф.д-р Асен Койчев (Щутгарт), проф-д-р Аннет Лимбегер (Аален) и доц.д-р Петър Руев д.м. - завеждащ УНГ клиниката в Болница "Тракия" - Стара Загора.
Курсът за специалистите ще се проведе в периода 16 - 18 март в Парк-хотел Стара Загора. По време на него чрез видеомост от операционния блок на Болница „Тракия" ще бъдат показани "на живо" няколко хирургични операции. Лекции ще изнесат водещи специалисти като проф.д-р Асен Койчев, проф.д-р Стефан Лолов (София), проф. д-р Щефан Дацерт, проф-д-р Аннет Лимбегер (Аален) и доц.д-р Петър Руев с екипи на УНГ клиниката в болницата.
За първи път тази година в хода на курса е предвидена и част специално за пациентите. Всички хора със слухови увреждания, както и техните близки могат да дойдат и да се запознаят от водещите специалисти с новостите в кохлеарната имплнатация и слухопротезирането.
Срещата с тях ще се проведе на 17 март от 17.30 ч. в Парк-Хотел „Стара Загора“. По време на нея те ще могат да зададат своите въпроси, както и да получат насоки за по-нататъшното си лечение. В хода на дискусията пациентите ще могат да видят и най-новите апарати в тази област. Срещата със специалистите е напълно безплатна за всички, които са решили да се възползват от нея.
Повече информация може да получите на телефона на пациента в болница „Тракия“ - 0882 988962, както и на чата на пациента в сайта на Болница „Тракия“ - http://trakiahospital.com/bg/home/.

„Лупа в окото“- надежда на пациенти с макулна дегенерация



Това очно заболяване най-често засяга възрастните хора и влошава зрението чрез поява на тъмни петна в централната част на зрителното поле, които пречат на болния да чете, шофира, разпознава лица. Качеството на живот на пациентите се влошава и често те стават зависими от своите близки. Заболяването се счита за нелечимо – загубеното зрение не може да се върне, затова усилията на лекарите са насочени към забавяне на неговото развитие.
Благодарение на новия метод, въведен у нас от доц. д-р Иван Танев от Катедрата по офталмология на МУ – София, състоянието на болните се подобрява до степен, в която те могат да се обслужват сами и да водят нормален начин на живот, включително и да четат, домакинстват, да работят с дребни детайли. Методът е хирургичен и представлява имплантиране в окото на „лупа“, която разширява зрителното поле. Тъмните петна не изчезват, но стават по-малко забележими, защото увеличението на светлата част е близо 2 пъти, или до 10 диоптъра плюс. Имплантът е изобретен от известния офталмохирург проф. Габор Шариот, който няколко пъти гостува в България и извършва съвместни операции с наши лекари. Самият той нарича имланта си „лупа в окото“.
Методът е приложен на 11 пациенти в България, от които трима мъже и осем жени, засегнати двустранно от заболяването, разказва доц. Иван Танев, който е и началник Трето очно отделение в Клиниката по очни болести на УМБАЛ „Александровска“. Подложено на операция е окото, което се избира чрез предварителни тестове. Операциите са направени в клиника „Зрение“. Резултатите са проследявани година и половина и са представени в изследване „Нова възможност за зрителна рехабилитация „за близо“ при макулна дегенерация“ на последния научен форум на офталмологичната общност у нас. Проучването показва, че след операцията пациентите виждат на близо много по-добре и могат да посочат повече символи на по-ниските редове на зрителната таблица.
Имплантът се препоръчва на пациенти със суха и влажна форма на макулна дегенерация – двете най-често срещани форми. Хирургичната интервенция се извършва под микроскоп през разрез от 2,2 мм. Няма шевове, разрезът се затваря от само себе си. Още на първия ден след операцията пациентът може да упражнява новите си възможности при четене. Лещите са в групата на импланти със специфично предназначение и често се поръчват индивидуално.
-------
Макулната дегенерация, свързана с възрастта (МДСВ) е заболяване, което причинява прогресивна загуба на централното зрение. Това е широко разпространено очно заболяване и една от водещите причини за необратима слепота сред възрастните хора. Макулата, като част от ретината, е отговорна за остротата на зрението. Когато тя е увредена, централното зрение е замъглено, а в последната фаза на заболяването е загубено. Периферното зрение обикновено не е променено, което дава възможност на болните да се движат и ориентират в пространството.
Близо 30 милиона души в целия свят страдат от ВМД. Основен рисков фактор за развитие на заболяването е възрастта, а сред другите рискови фактори попадат съдови проблеми, ултравиолетови лъчи. Смята се, че 1 на 10 души във възрастта между 55 и 64 г. имат макулна дегенерация. Във възрастта над 85 г. това съотношение е вече 1 или 2 на 10. Тя по-често се проявява при жените, отколкото при мъжете. Симптомите при макулна дегенерация включват: размазано зрение, правите линии изглеждат налъкатушени, нарушение на цветоусещането, загуба на букви или редове при четене, тъмни, сиви или бели петна в центъра на зрителното поле.

JobTiger и Нестле България – партньори и в 16 –то издание на „Национални дни на кариерата – добра кариера, добър живот”



Това е най-големият кариерен форум в България за студентски стаж и кариера.
Ежегодно събитието събира на едно място стотици български и международни компании и над 19 000 младежи от цялата страна. От 2002 г. насам над 38 000 млади хора са стартирали кариерата си именно от него.
Форумът отново ще предложи на студентите и младите специалисти възможност да поставят основите на своето сполучливо кариерно развитие, като им предостави шанса да срещнат стотици потенциални работодатели.
Над 150 български и международни компании ще представят в София и още шест града (Варна, Русе, Велико Търново, Свищов, Бургас и Пловдив) в страната своите стажантски програми и свободни работни места.
JobTiger и Нестле България са дългосрочно ангажирани с инициативата, тъй като и двете компании полагат сериозни усилия в преодоляването на проблема с високата младежка безработица.
“Това е едно партньорство, издържало проверката на времето, защото и двете компании работим с цел да помогнем на младите хора в страната да намерят своето място на трудовия пазар и да започнат да градят своята кариера в България. Ние отчитаме променящата се среда и актуалните очаквания на младежите, поради което тази година надградихме начина, по който комуникираме с тях, като фокусирахме участието на изпълнителния мениджмънт в събитията, за да предоставим на младите хора възможността от първо лице да се запознаят с изискванията и предизвикателствата пред кандидатите за работа в големите компании като Нестле.”, сподели Нели Ангелова, Мениджър Корпоративни връзки в Нестле България – компанията генерален спонсор на форума за 14-та поредна година.
„Ползите за младите хора са, че научават какви са изискванията на работодателите, какво им липсва на тях като езикови или компютърни умения, как да преодолеят стресът и да изтъкнат максимално позитивните си качества. От голямо значение е дори каква снимка ще прекачат младежите към своето CV. За съжаление познаването на чужди езици все още е ниско и в средното образование и във висшите училища. Работата с Мiсrosoft Offiice и особено с е Excel е слаба. А за фирмите ползите са,че намират млади надъхани и креативи за работа хора. Всяка фирма обаче си решава дали да назначи направо служители или по стажантски програми да привлече студенти още във 2-3-ти курс, за да им даде възможност да видят наистина ли искат да останат при тях на работа, след като завършат. Вече 14 год. с Нестле ни свързва партньорство, приятелство и успешно сътрудничество”, сподели Светлозар Петров, Управител на JobTiger.
Форумът е най-голямото и значимо кариерно изложение в България вече 16 години. Причината за този успех е и фактът, че то се организира не на база университети, а на база академични градове. Това дава по-добра възможност на студенти и млади специалисти от различни висши учебни заведения да се срещнат с множество утвърдени и доказани работодатели на едно място, като паралелно позволява на компаниите с едно участие да се свържат с хиляди амбициозни млади хора, които търсят сериозна кариерна реализация.
Преди събитието се проведе за първи път обща среща с младите хора, организирана по повод откриването на 16-тото издание на форума. Тя е разделена на два модула. В първия изпълнителните директори Нестле и JobTiger, както и служители на интересни мениджърски позиции в сферата на човешки ресурси и дигитални комуникации, разказах за своя кариерен път и дадоха на младежите съвети за успешен кариерен старт. Вторият - практически модул - Работилница „Готовност за работа“ –даде възможност на младите хора да получат кариерни съвети, консултации за подготовка на успешно CV, позитивен дигитален отпечатък, каналите за търсене на работа или свободни стажантски позиции, LinkedIn профил и други, от специалисти човешки ресурси от двете компании. Събитието се проведе на 07 март в столицата
Освен в София, програмата на предварителните събития по градове продължава, както следва:
Варна:            15 март, 14:00ч. - Юнашки салон
Русе:              21 март, 14:30ч. - Русенски университет “Ангел Кънчев”
Свищов:         23 март, 15:00ч. - Стопанска академия “Д.А. Ценов”
Велико Търново: 28 март, Великотърновски университет “Св. св. Кирил и Методий”
Пловдив:        30 март, 14:00ч. - Хотел “Лайпциг”
Бургас:           31 март, 14:30ч. - Бургаски свободен университет
Всички важни подробности за събитието могат да бъдат намерени в сайта national.careerdays.bg.

Програма на форума – „Национални дни на кариерата – добра кариера, добър живот”

14-15 март:    София, НДК, 2 етаж;
20 март:         Варна, Swiss Belhotel;
22 март:         Русе, Русенски университет „А. Кънчев“;
27 март:         Свищов, Стопанска академия „Д. А. Ценов“;
29 март:         Велико Търново, Великотърновски университет, V корпус;
3 април:          Бургас, Бургаски свободен университет;
5 април:          Пловдив, Международен Пловдивски панаир, Конгресен център.


вторник, 7 март 2017 г.

Национална информационна кампания „Ваксинко“ навърши една година от създаването си




Национална кампания „Ваксинко“ се организира в контекста на ниска обществена информираност по отношение на: ваксинопредотвратимите заболявания; производствения процес и сигурността на ваксините; колективната и индивидуална нужда от провеждане на имунизации; необходимостта от стриктно спазване на имунизационния календар.
Стартът накампанията бе даден на дискусионен форум „Ваксините – обществени нагласи и научни факти”, който даде възможност за обсъждане на проблемите, свързани с ваксинопрофилактиката в страната между всички заинтересовани страни.
За последната година сайтът на кампанията www.vaksinko.bg беше посетен от близо 14 000 потребители, предимно във възрастовата група от 25 до 34 г. Фейсбук страницата има над 11000 фена, като средно всеки пост е достигнал до над 1500 потребители, а за целия период на кампанията общо страницата и/или конкретни нейни постове за били видени над 540 000 пъти.
В рамките на инициативата бяха разпространени 100 000 брошури и 15 000 плаката в РЗИ и ДКЦ в цялата страна. За целите на кампанията беше създаден видео клип, насърчаващ ваксинопрофилакиката. Бяха направени и кратки интервюта с родители, които са имунизирали децата си. Клиповете се излъчваха в столичното метро, както и в социалната мрежа. Беше отбелязана и Европейска имунизационна седмица чрез активности, насочени към бъдещи и настоящи родители и техните деца. „Ваксинко“ взе участие и на здравните изложения Мисия здраве, Билмедика/Булдентал и Зона здраве, а също и в Софийски фестивал на науката. За популяризиране на кампанията бяха организирани и промоционални събития в столичното метро, както и събития в магазини Хиполенд.
Сред постиженията на страната ни в областта на ваксинопрофилактиката за последната година се нареждат продължаването на Националната програма за първична профилактика на рака на маточната шийка и приемането на Национална програма за контрол и лечение на ротавирусните гастроентерити в България 2017-2021 г.
„Ваксинко“ ще продължи да работи в посока постоянна актуализация на имунизационния календар съобразно препоръките на европейските и международни организации и нуждите на Р България.

Близо 1 000 човека са подкрепили до момента дарителската кампания на Българска хранителна банка



Българска хранителна банка (БХБ) отчете първите резултати от стартиралата през декември дарителска кампания в подкрепа на каузата за борба с разхищението на храна и с глада в страната. От началото на кампанията до момента са събрани над 9 000 лв., като близо 1 000 човека са дарили  средства чрез SMS и абонаменти през сайта https://www.dmsbg.com. Най-много са събраните средства чрез дарители, внесли суми директно в банковата сметка на БХБ – близо 7 000 лв.
Средствата от дарителската кампания ще бъдат използвани за покриване на разходите по обработка, съхранение и логистика на дарената храна, за да достига тя ежедневно до тези, които най-много имат нужда от нея. За всеки дарен лев БХБ осигурява поне 10 порции храна за деца, самотни родители, възрастни или хора с увреждания.
По данни на БХБ близо 670 000 тона годна за консумация храна се унищожават у нас всяка година. Същевременно гладът е ежедневие за всяко 4-то българско дете и за всеки 2-ри възрастен човек, а всяко 5-то семейство живее в лишения, без достъп до пълноценно и балансирано хранене всеки ден. Според данни за бедността в страната над 1,58 милиона българи живеят под прага на бедността с по-малко от 330 лв. на месец.
БХБ събира, съхранява и раздава дарени хранителни продукти в съответствие с всички изисквaния за безопaсност, като развива мрежа от партньорски организации, които реализират дългосрочно програми за хранително подпомагане на нуждаещи се хора. От 2012 г. до днес БХБ е събрала и раздала над 1 200 тона годни храни, дарени от над 140 дарители. С помощта на мрежата си от над 70 партньорски орагнизации в цялата страна БХБ е предоставила  хранително подпомагане на над 65 000 нуждаещи се (деца в риск, деца и младежи с увреждания, деца лишени от родителска грижа, жени и  деца преживели насилие, многодетни семейства, самотни родители, самотно живеещи възрастни хора, хора със зависимости и др.).



Златна игла 2017 на Академията за мода спечелиха най-добрите български модни творци



Имената на победителите се пазиха в тайна до последно: Мариела Гемишева – Дизайнер на
годината, MEGZ – Модна къща на годината  (дизайнер Миглена Каканашева), Мерлин Арно – Модна иновация, Алина Манова – Моден гримьор, Георги Андинов – Моден фотограф, Миглена Петкова – Най-добър млад дизайнер.
Златните игли връчиха предишните носители на наградите в съответните категории; Светослав Колчагов – Дизайнер на годината за 2016-та, Вяра Георгиева дизайнер на FEDE fashion studio, носител на приза Златна игла 2016 в категория Модна къща на годината; Костадин Кръстев-Коко – Моден Фотограф за 2016-та и Теодора Спасова – Най-добър млад дизайнер за 2016-та. В категорията Моден гримьор наградата връчи
Христо Дурчев, изпълнителен директор на „Балкантел”. Проф. Любомир Стойков връчи наградата в категорията – Модна инвация и лично даде на всеки от наградените специалния сертификат на Академията за мода. Статуетките Златна игла по дългогодишна традиция са дело на най-добрия български бижутер – маестро Анжело Красини. Банка ДСК присъди специална парична награда в категорията Най-добър млад дизайнер. Всички наградени получиха също подаръци от  SELENA ES и Max Factor. 
След церемонията всеки от наградените със Златна игла 2017 имаше свое индивидуално представяне, подготвено специално за гала-спектакъла на Академията за мода.Дизайнерът на годината – Мариела Гемишева – представи колекция Make yourself special –  една деконструктивна препратка в коприна към луксозния минимализъм на 90-те. Мариела Гемишева е моден дизайнер и артист в областта на пърформанса, инсталацията и обекта, преподавател в дисциплина „Моден проект“ - специалност Мода в Националната художествена академия. Тя е известна с многобройни нестандартни и запомнящи се експериментални решения в областта на модата и арт пърформанса. Предишните й две златни игли са за постижение в експерименталната и авангардна мода.
Модната къща на годината – MEGZ  с дизайнер Миглена Каканашева – е една от най-бързо развиващите се модни марки в България, която предлага дрехи с успешно съчетание на цена, дизайн и реклама. Миглена Каканашева представи своята колекция с интересна илюзия, която обедини на сцената магията и модата.
Мерлин Арно – носител на приза Златна игла 2017 в категория Модна иновация, е основател и
председател на сдружение: "Нов свят за животните", което подпомага увеличаването на популацията от изчезващи видове диви птици. Нейният иновативен творчески подход в сферата на модата е свързан със създаването на уникални облекла от перата на екзотични птици. Мерлин Арно представи колекция с тоалети от пера на редки видове бойни петли – „Сатсумадор”  и „Кубалая”, както и от пера на черен и сив щраус, черна американска пуйка и син паун. Самата дизайнерка подчерта в своето изказване, че перата са отпаден продукт, който се събира в линеещия период на птиците.
Алина Манова – Моден гримьор за 2017-та, показа на сцената на Златна игла подготвени от нея визии в духа на световния бюти тренд в момента, наситен с брокат и блясък. В пърформънса участваха балерините от Софийската опера и балет Катерина Петрова и Анастасия Неделчева, както и лица от Ивет Фешън.
Георги Андинов – Моден фотограф за 2017-та, е снимал фотосесии и корици за почти всички модни списания в България, както и за няколко чужди издания. Според него „Фотографията е единственият начин да изразиш себе си в оборотното време, в което живеем. А модната фотография дава най-голяма свобода за това.” Георги Андинов беше подготвил за всички гости на събитието флайери с 15 избрани свои фотографии.
Меги Петкова – Най-добър млад дизайнер за 2017-та, е завършила „Моден дизайн“ в Нов български университет и магистърска степен „Стайлинг“. Тя представи избрани и непоказвани модели от своите колекции „Усещане за жена“ и ALLure – мода с подчертан характер и неустоима женственост. Изящна експресивност, модерни идеи и чисто женствени послания на силуета показва младата дизайнерка, чийто модели са символ на провокативност, самочувствие и драматична елегантност.

Преди церемонията своите най-нови модни творения показаха изтъкнати български дизайнери и модни къщи. Ревю-спектакъла откри с колекция на „Романтика Фешън“ дизайнер София Борисова – трикратен носител на „Златна игла“ на Академията за мода. Специален гост на ревю-спектакъла беше носителят на Златна игла 2016 за Дизайнер на годината – Светослав Колчагов за Kolchagov Barba, който пристигна специално за събитието веднага след ревюто си по време на седмицата на модата в Лондон. Избрани произведения от своите най-нови колекции показаха също модна къща „РоРа“ с дизайнер Росица Рангелова, дизайнера Христо Чучев, модна къща „Бандерол“ с дизайнери Десислава Дамянова и Никола Карадамянов,  „Палома Фешън“ с дизайнер Поля Кинова, както и слънчевите очила KWIAT Exclusive 2017.
Сред ВИП гостите, които уважиха церемонията за връчване на Годишните  награди на Академията за мода бяха носители на Златна игла през годините – Йорданка Чернаева, Жана Жекова, София Борисова, Светла Димитрова, Александър Нишков, Вяра Георгиева, Христина Ангелова, Теодора Спасова, Кирил Чалъков, Костадин Кръстев – Коко и др. Сред  ВИП гостите бяха също: Ставри Калинов, Искра Радева, Мая Антова, Николай Младжов, Донка Ганева, Валерия Велева, Мира Добрева, проф. Владимир Атанасов, Валентин Михов, Демир Доган, Мария Бонева, Боряна Баташова, Румяна Маринова, Веселка Крачунова, Капка Амзина и Явор Цаков, Паолина Петракиева, Милена Шаркова, Росица Стойчева, Цвети Разложка, Стела Йорданова, актрисата Рая Белева, Румънеца, Сантра, Маги Джанаварова, Нора Караиванова и др.
Водеща на гала-вечерта беше ослепителната Гери Дончева, облечена в тоалет на Христо Чучев. В ревю-спектакъла на „Златна игла 2017” участва певицата и актриса Марина Кискинова със специално подговен за събитието кавър на един от най-известните хитове в момента. Тя беше облечена  в специално подготвен за събитието тоалет по неин дизайн. Подготовката и хореографията на ревю-спектакъла бяха дело на Боян Караиванов. За прическите на манекените се погрижиха професионалистите от салон за красота Beauty Club , а гримът беше дело на Max Factor.







Изпълнителната агенция „Медицински одит“ е с нов изпълнителен директор – д-р Михаил Христов



Председателят на НС на НЗОК д-р Михаил Христов поема още един важен ангажимент. Със заповед на вицепремиера и министър на здравеопазването д-р Илко Семерджиев от началото на м. март той заменя на поста досегашния директор на Изпълнителна агенция „Медицински одит“ (ИАМО) проф. д-р Златица Петрова, която остава на работа в ИАМО.
Д-р Христов е завършил медицина със специалност „Ортопедия и травматология“, както и магистратура по стопанско управление със специализация „Здравен мениджмънт“. В периода 1999-2000 г. той е началник отдел в НЗОК, а след това до 2007 година ръководи Регионалния център по здравеопазване – София. Новият директор на ИАМО има солиден опит и в сферата на доброволното здравно осигуряване , както и в администрациите на Изпълнителна агенция „Медицински одит“ и Изпълнителната агенция по трансплантации.

За 8-и март дамите искат магнетични очи и перфектно лице

Това показват данните от класацията „dm: Какво искат жените?“ за десетте най-продавани продукта за женска красота от категориите: „Декоративна козметика“, „Грижа за лице“, „Грижа за тяло“, „Аромати“ и „Подаръчни комплекти“ по показателя оборот.  Целта на класацията е да помогне както на дамите при избора на продукти за разкрасяване за празника, така и на господата, които купуват подаръци за своите половинки. 
Класацията е изготвена на база на продажбите в периода 14 февруари-14 март 2016 г. на dm, която е най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в България с 67 магазина в 25 града. Като „дрогерийни“ се определят продукти за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, за здравословен начин на живот като био храни, натурална козметика, хранителни добавки и други.
На първо място е спирала за очи на цена 15-20 лева. Тя е следвана от друга спирала, но на цена 8-10 лева. Топ 3 се допълва от ампули с лифтинг ефект, които струват 6-10 лева.
Българките държат и на чистотата на лицето си, което се доказва от шестата позиция на мицеларна вода за почистване на цена 7-10 лева. В топ 10 присъства още един подобен продукт, който е на цена 6-9 лева. Нарастващата популярност на мицеларните води се дължи на това, че те са подходящи за всякакъв вид кожа и не съдържат алкохол и други агресивни компоненти. А вълшебният ефект се постига благодарение на съдържащите се в тях частици, които абсорбират замърсителите.
Грижата за кожата на лицето предполага и подхранването ѝ с качествени кремове, които придават еластичност и забавят стареенето. На седмо място в класацията „dm: Какво искат жените?“ е дневен крем на цена 11-14 лева с Anti-Aging ефект. Той е следван от овлажняващ дневен крем на цена 12-15 лева. На девето място е крем с екстракт от охлюви, който възстановява клетките в кожата, овлажнява я в дълбочина и я предпазва от образуване на бръчки.

Първото издание на класацията „dm: Какво искат жените?“


Позиция Категория Тип Описание Цена
1
Декоративна козметика
Спирала
Спирала с двойно действие
15,00-20,00 лв.
2
Декоративна козметика
Спирала
Спирала с арагоново масло
8,00-11,00 лв.
3
Грижа за лицето
Anti Aging
Ампули с лифтинг ефект 7х1мл.
6,00-10,00 лв.
4
Декоративна козметика
Спирала
Спирала за дълги и обемни мигли
8,00-11,00 лв.
5
Декоративна козметика
Спирала
Спирала за очи за обем на миглите
9,00-12,00 лв.
6
Грижа за лицето
Специално почистване
Мицеларна вода 400мл
7,00-10,00 лв.
7
Грижа за лицето
Anti Aging
Дневен крем 50мл
11,00-14,00 лв.
8
Грижа за лицето
Овлажняване на кожата
Дневен крем 50мл.
12,00-15,00 лв.
9
Грижа за лицето
Овлажняване на кожата
Дневен крем с екстракт от охлюви 50 мл
11,00-14,00 лв.
10
Грижа за лицето
Специално почистване
Мицеларна вода против дразнение на кожата 400мл
6,00-9,00 лв.

Топ 3 на продуктите в категориите за дамска красота

Категория „Декоративна козметика“

Позиция
Тип
Описание
Цена
1
Спирала
Спирала с двойно действие
15,00-20,00 лв.
2
Спирала
Спирала с арагоново масло
8,00-11,00 лв.
3
Спирала
Спирала за дълги и обемни мигли
8,00-11,00 лв.

Категория „Грижа за лицето“
Позиция
Тип
Описание
Цена
1
Anti Aging
Ампули с лифтинг ефект 7х1мл.
6,00-9,00 лв.
2
Специално почистване
Мицеларна вода 400мл
7,00-9,00 лв.
3
Anti Aging
Дневен крем 50мл
11,00-13,00 лв.



Категория „Аромати / Парфюми“

Позиция
Тип
Описание
Цена
1
Lifestyle парфюмерия
Парфюм 50мл.
37-41 лв.
2
Lifestyle парфюмерия
Парфюм 75 мл.
55-60 лв.
3
Lifestyle парфюмерия
Тоалетна вода 50мл
15-19 лв.

Категория „Грижа за тялото“

Позиция
Тип
Описание
Цена
1
Крем / Мехлем
Крем за тяло с аромат ванилия или кокос
3-7 лв.
2
Лосион / Мляко
Интензивно подхранващо мляко за тяло
8-11 лв.
3
Крем / Мехлем
Универсален крем 200 мл
4-7 лв.

Категория „Подаръчни комплекти“

Позиция
Тип
Описание
Цена
1
Подаръчни продукти
Дамски комплект дезодорант 150 мл. + тоалетна вода 90 мл.
13-16 лв.
2
Подаръчни продукти
Дамски комплект дезодорант 150 мл. + тоалетна вода 90 мл.
13-16 лв.
3
Подаръчни продукти
Дамски комплект лосион 100 мл. + тоалетна вода 50 мл.
30-36 лв.