понеделник, 13 март 2017 г.

44% от децата у нас живеят в риск от социална изолация и бедност



което е предпоставка за рискове в ранното му развитие.Те са застрашени да се справят по-зле в училище и да имат по-малък принос за икономиката, когато пораснат.
Почти 44% от децата в България живеят в риск от бедност.Близо 7% от децата до 5 години са с изоставане в ръста, а 25% страдат от различна форма на анемия.
За първи път от 17 години смъртността при децата до 1 година се увеличава до 7 починали на 1000 деца и продължава да бъде далеч над средната за Европейския съюз. Броят на децата, които продължават да бъдат изоставяни при раждането, продължава да е тревожно висок.
Приблизително всяко пето дете или 19% на възраст от 3 до 6 години не посещава детска градина заради липса на средства.
Това сочат данни на Фондация „За нашите деца”, огласени на кръгла маса за подкрепа на децата в най-ранна възраст и техните семейства, съобщи БТВ.
МЗ предлага стандарт за развитието на най-малките.Още на 1 година например детето трябва да учи да използва гърне, шише и чашка, да дава целувки, боц, здрасти; да казва прости думи
- "мама", "тати", "бау-бау".
На година и половина - да ходи самостоятелно, да се съблича и събува.
На три години - да скъса завинаги с пелените, да подрежда дрехите си, да използва четка и паста за зъби, да участва в игри като влак, гоненица, криеница.
За изпълнението на стандарта ще следят в детските заведения.
„По някакъв начин да имат познания още преди да са постъпили в образователната система”, заяви министърът на здравеопазването д-р Илко Семерджиев.
По данни на неправителствени организации обаче, едва 7% от децата в тази възраст са обхванати.
Наредбата е в период на обществено обсъждане.

novinite.bg

За първи път Лидл България стартира 18-месечна платена стажантска програма



тя цели да даде възможност на младежи да натрупат практически опит и да стартират успешна кариера в голяма международна компания. Програмата дава реален шанс за работа и е насочена към кандидати, които наскоро са завършили или са в края на висшето си образование и търсят начален старт на своето успешно кариерно развитие.
Стажантската програма предлага на кандидатите развитие в отдели Продажби/Логистика, Персонал, Администрация и Централизирани дейности, като през следващите години броят на стажантските позиции ще се увеличи. Всички, които искат да кандидатстват, могат да го направят, като изпратят свое CV и мотивационно писмо през кариерния сайт на компанията – http://jobs.lidl.bg. А ако искат да научат повече за кариерните възможности във водещата верига магазини у нас могат да посетят щанда на Лидл България на кариерното изложение „Национални дни на кариерата 2017” в София на 14 и 15 март 2017 г.
„Стартирахме тази стажантска програма, за да дадем шанс на младите хора да започнат своята успешна кариера тук, в България, да им покажем, че тук също имат възможност да се развиват и да градят своето бъдеще. Като работодател ние, в Лидл България, вярваме, че е наша отговорност да гарантираме ефективна, динамична и честна работна среда, да се грижим за настоящите си служители, но и да обогатяваме екипа си с нови кадри, които вярваме, че ще ни направят още по-успешни. Защото нашият успех – това са нашите служители“, сподели Милена Драгийска, Главен изпълнителен  директор на Лидл България.

Legion Run се завръща



След като организира събития в 12 държави на 3 континента, Legion Run се завръща отново в България на 3 юни 2017 година.
Нова локация, нови по-големи, по-високи и по-кални препятствия очакват всички хора търсещи горещи приключения, невероятни изживявания на духа, ума и тялото, които се помнят цял живот. Локацията все още е в тайна, но организаторите разкриха, че за всички ще бъде голяма изненада.
За първи път в българския Legion Run 2017 ще бъдат представени и най-новите препятствия като:
-Rubicon - Пълзиш по гръб в тесен окоп с вода, покрит с мрежа, която е на сантиметри от лицето ти;
-Pilum - 6-метрови трупи, разположени над река, канавка или ров;.
-Tartarus - Може би препятствието, което ужасява най-голям брой участници. Тъмно е и е изцяло под земята. Тръгнеш ли веднъж, няма връщане;
-Titinebellum - Катерене по 5-метрово въже;
-Colossus 2.0 - Затичване по 5-метрова рампа и само един вариант да
слезеш от него е 6-метрова водна пързалка плюс 2 метра свободно падане в басейн с кална, студена вода.
Legion Run не е съзстезание, а забавление за приятели, колеги дори и за семейства. За да участва човек не е нужно да е спортна натура. Няма нужда от специална физическа подготовка, защото когато се работи в екип всички достигат успешно финала.
Форматът е за всички, независимо дали те са IT специалисти, лекари, адвокати масажисти или разносвачи на пица.
Участниците могат да канят близки и приятели, които да ги подкрепят, да ги следват по трасето и снимат калните им изяви.
------
Legion Run - Създадена едва преди няколко години, компанията е най-бързо растящият представител на obstacle course индустрията в Централна и Източна Европа. Близо 40 000 души са участвали в събития и, като броят им непрекъснато расте.

Kaufland България пусна мобилно приложение за своите клиенти



Интерактивната апликация позволява изготвянето на списъци за пазаруване и споделеното им управление в реално време с останалите членове на семейството или с приятели. Това улеснява потребителите да планират необходимите покупки, да избегнат дублирането на продукти или забравянето на други.
Новaта апликация предоставя и над 500 готварски рецепти, а опцията за разглеждане на седмичните оферти създава допълнително удобство на потребителите.
Мобилното приложение информира и за актуалните оферти за седмицата. Те са разпределени по продуктови групи и навигацията е максимално улеснена. В допълнение, потребителите имат достъп до информация за работното време и адреса на хипермаркетите от веригата в цялата страна. Апликацията включва и възможност за локализиране на най-близкия до потребителя хипермаркет и задаването на маршрут до него.
„Приложението ни позволява не само да подобрим обслужването си, но и да предложим на клиентите си достъп до ново потребителско изживяване – споделено планиране на покупките с партньора, семейството или приятелите. Надяваме се, че с Kaufland-App всеки наш клиент ще разполага с повече свободно време за любими хора и любими занимания“, коментира Димитър Спасов, Председател на управителния съвет на Кауфланд България ЕООД енд Ко КД.
Мобилното приложение Kaufland-App може да бъде изтеглено безплатно в Google Play Store и App Store.

Академия „Изпечи с любов“ за начинаещи любители пекари и сладкари привлече над 850 души за четирите си издания




За 86% от записалите се продуктите на „София Мел“ са предпочитани в домашни условия, още преди да вземат участие в академията. Участниците, избрани в четвъртото й издание, се развихриха в кухнята на домакините от Софийската гимназия по хлебни и сладкарски технологии (СГХСТ), напътствани от Таня Донева, популярна от сайта „Вкусното ми хоби със страст и любов“, както и от училищни лектори.
44% от записалите се участници са жени на възраст между 26 и 35 години, които имат желание да научат основни похвати в приготвянето на печива и сладкиши. Водещият фокус на академията е да запознае повече млади любители пекари с необходимите техники и правилни продукти за приготвянето на вкусни изкушения, подходящи за цялото семейство. „Изключително сме щастливи от големия успех, който постигна кампанията, привличайки големия брой участници. Основната цел при създаването на „Изпечи с любов“ беше да вдъхновим още повече млади хора да се научат да приготвят лесно традиционни и модерни печива. Интересът, който предизвика кампанията сред жените на възраст 26-35 години демонстрира, че сме се доближили до тази цел“, заяви Илия Великов, управляващ директор в ГудМилс България.
Академия „Изпечи с любов“ дава възможност на участниците да научат традиционни рецепти и модерни похвати в кухнята, като всяко издание на кампанията е посветено на рецепти за различни сладки и солени печива. По време на последното обучение кулинарната блогърка Таня Донева предаде тънкостите в приготвянето и сиропирането на реване, а благодарение на професионалистите от СГХСТ, участниците усвоиха техниката за правене на кифлички със сирене. В предходните издания на академията специални гости бяха певицата Деси Добрева и Люси Евтимова, популярна от кулинарния блог „Lussi’s World of Artcraft“, които напътстваха участниците в приготвянето на коледна питка, меденки, тутманик и пълнозърнести бисквити.

България с нов световен рекорд за книгата на Гинес



Над 550 служители от системата на Кока-Кола в България участваха в създаването на най-голямата фигура от стъклени бутилки - постижение, което бе официално вписано в „Книгата за рекордите на Гинес“.
Конструкцията от 72933 празни стъклени бутилки бе изградена в спортния комплекс в  к.к. „Камчия“, област Варна и има формата на емблематичната контурна Coca-Cola бутилка. Работата по нея отне 2 часа и 20 минути. Фигурата се разпростира на 250 кв.м., тежи приблизително 19 тона и съдържа думата „БЪЛГАРИЯ“, изписана върху нея.
Работата по конструкцията беше внимателно проследена от представители на Световните рекорди на Гинес. Новият български рекорд подобрява предходния 10 пъти. Предишното постижение принадлежи на Токио и е поставено през 2014.
Инициативата е обвързана с един от основните корпоративни социални приоритети на Кока-Кола – развитието на младежта. Варна бе избрана за „Европейска младежка столица 2017“ за готовността си да включва активно младите хора в дейностите на обществото. Така съвсем естествено, участниците в създаването  на мозайката организираха кампания за набиране на средства в подкрепа на инициативата Варна – Европейска младежка столица 2017“.
Светослав Атанасов, генерален-директор на Кока-Кола ХБХ България, коментира по време на събитието: „Постигането на световен рекорд за Гинес е впечатляващо събитие само по себе си, но онова, което му придава  още по-голяма стойност, е грижата за общността. Щастлив съм да видя служители на Кока-Кола да работят заедно в подкрепа на младите хора и местната общност в гр. Варна.“

Най-новата инициатива на Лидл България – “Lidl – за твоето дете“ отбеляза своя официален старт



с близо 2 000 деца и родители и множество забавни работилници по здравословно хранене, спортни приключения и загадки в детски научен център „Музейко“.
“Lidl – за твоето дете“ включва серия от активности в три основни и важни области – здравословното и балансирано хранене, спорта и активния начин на живот и образованието и развитието на талантите. С тази своя инициатива компанията си поставя две основни цели – да допринася за пълноценното и здравословно израстване на децата, както и да бъде полезна на самите родители в грижата им за тях.
Партньори на инициативата са организации с доказана експертиза и успешен опит във всяка от сферите, в които Лидл България ще насочи своите усилия. С помощта на детски научен център Музейко компанията ще работи в посока развитие на талантите, като заедно ще се грижат да провокират у децата желанието да придобиват нови и различни знания. В сферата на образованието ключов партньор на инициативата ще бъдат „Заедно в час“, с които ще се работи в посока качествено образование, повече образователни възможности за учениците и подкрепа на онези млади и талантливи хора, които искат бъдат новото поколение учители.
В областта на спорта инициативата ще си партнира със сдружение „БГ Бъди активен“, с помощта на които ще обединят усилията си за повишаване физическата активност сред децата и повече условия за спорт и активен начин на живот. Специален гост бе и едно от най-успешните и доказани волейболни имена у нас – Владо Николов, който ще бъде важен посланик и радетел на идеята за повече спорт за децата.
Успоредно с образованието, спорта и развитието на талантите, Лидл България ще надгради и своя проект за здравословно и балансирано хранене – „Кулинарно междучасие Манджицу“, което компанията реализира през последните две години.
„Вярваме, че общуването с децата, времето, прекарано с тях, както и тяхното здраве и правилно израстване са онези важни неща, които осмислят живота ни. Затова една от ролите ни като отговорен бизнес е да спомагаме за грижата за децата именно като един от най-важните фактори за нашия пълноценен начин на живот“, сподели Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на Лидл България.

Поли Генова записа песента „Споделяме едно сърце“ специално за Avon България



Автор на текста е Поли, която адаптира текста, запазвайки оригиналната музика и аранжимент. Беквокалите в песента са изпяти от група LaTiDa.  
Песента отразява отношението на Avon към жените, вярата, че красотата е източник на сила и вдъхновение, а красивата жена е уверена и достатъчно силна да преследва мечтите си. Тя не се бори за независимост на всяка цена, осъзнава колко е важно самочувствието и вярва във взаимната подкрепа.
„Споделяме едно сърце“ разказва на езика на изкуството и музиката мисията на Avon да дава на жените увереност да преследват своето щастие, успех и признание. Поли с много емоция и позитивизъм предава посланието на близо 4 милиона жени в България, които всеки ден променят света със своята красота. 
Официалната премиера на песента беше в края на февруари в Bulgaria Mall. Парчето  има и специален клип. Можете да го видите тук: https://www.youtube.com/watch?v=e99pbBTtM9w


ММА звездата Джон Демел и дует Weil на втория рожден ден на Magnito



Световният ММА шампион слуша модерна класика в София

ММА шампионът от Великобритания Джон Демел - "Разрушителят" и струнен дует Weil бяха гвоздеят на купона в пиано-бар Magnito, който тези дни чукна две години на последния си адрес в столицата. Рожденият ден бе отбелязан подобаващо с много блясък, хубава музика и класни питиета.
Дни преди да гостува в "Шоуто на Слави", титанът в бойните стилове Демел беше забелязан да се забавлява с мениджъра си Георги Анадолов, собственик на промоутърската компания Combat Promotion и приятели. Партито в Magnito бе открито нетрадиционно с изпълненията на Пламен и Мая Ковачеви от дует Weil. Инструменталистите впечатлиха всички гости, представяйки култови парчета в модерно-класически облик. След шоуто им музикалната част поеха традиционно Магнито Бенд.
Английският боец, който у нас нашумя с това, че излиза на ринга под звуците на български гайди и фолклор, развявайки българското знаме остана в страната ни близо седмица. Повод за гостуването му бе предстоящото издание на ММА спектакъла Spartacus Fighting Championship. Събитието се очаква в началото на юни в София.
Джон Демел е шампион в тежка категория на пет различни вериги във Великобритания – UCF, UFW, BCMMA, Господари на клетката и UCMMA, което е най-популярното шоу в родината му. Също така е шампион на Spartacus Fighting Championship – най-бързо разрастващото се шоу в Европа, което успява да привлече някои от най-добрите състезатели на континента. В последните 4 издания на шоуто BCMMA, Демел е състезателят, който продава най-много билети заради изявата му.

Исландия - първата държава, която задължи бизнеса да докаже, че плаща еднакво на служителите си



Исландия е първата държава в света, която задължава компаниите да предоставят доказателства, че всичките им служители са еднакво платени, независимо от пол, етнос, сексуалност и националност, пише британският „Индипендънт”, пише БТВ.
Новият закон е приет на 8 март - Международния ден на жената и задължава всяка компания с 25 или повече служители да сертифицира еднаквото заплащане на своите служители.
Въпреки че подобни закони има в Швейцария и в американския щат Минесота, Исландия е първата държава, която го изисква задължително от всяка компания.
„Равните права са човешки права. Трябва да сме сигурни, че мъжете и жените имат еднакви възможности на работното място и е наш дълг да направим всичко възможно, за да постигнем това”, заяви социалният министър на Исландия Торстен Виглундсон.
Страната отдавна прави промени в бизнеса си, с които да гарантира равнопоставеност между половете. Друг закон задължава всяка компания да има минимум 40% жени в бордовете на компании с повече от 50 служители.
Световният икономически форум поставя Исландия на първо място по равноправие между половете, въпреки че исландските жени получават между 14 и 18% по-малко от мъжете.


novinite.bg

Топ моделите Екатерина Краснова и Ивел Йорданов - лицата на Sofia Fashion Week SS 2017



Екатерина Краснова е модел, телевизионен и радио водещ. Занимава се още с журналистика, собственик е на студио за видео продукция. Изявява се и като сценарист и филмов продуцент. Екатерина е един от най-добрите модели на Казахстан в момента. Тя е дефилирала на подиумите в Киргистан, Казахстан, Русия, ОАЕ, Франция, Германия и България.
Ивел Йорданов е български модел, спортист и  ентъртейнър в най-популярното нощно заведение в София – клуб „Мегами“. Той е роден във Велико Търново и в момента живее в София, където завършва образованието си в сферата на икономиката. Ивел Йорданов участва във всички издания на Sofia Fashion Week. През 2015 година получава титлата „Мистър София“, което му отваря много врати към модната сфера. В началото на 2016 година печели приз „Най-красиво тяло“ в Турция, а в края на 2016 г. печели титла „Най-добър фотомодел“ в Португалия.
По традиция Sofia Fashion Week ще се проведе в столицата  от 20 до 24 март 2017 година.

Безплатен разширен скрининг за бъбречни заболявания в УМБАЛ „Александровска“



По повод предстоящия Световен бъбречен ден, в периода 13 - 17. 03. 2017г. от 10.00 до 16.00 ч., екипът на Клиниката по нефрология на УМБАЛ „Александровска“ ще проведе кампания с безплатни профилактични прегледи за ранно откриване и лечение на хронична бъбречна болест и създаване на регистър на засегнатите от болестта. Специалистите ще консултират в клиниката и в нефрологичния кабинет на ДКБ „Александровска”.
Освен на преглед, гражданите ще могат да разчитат също безплатно на лабораторни изследвания: кръвна картина, кръвна захар, серумен креатинин; урина-седимент и микроалбуминурия; измерване на кръвно налягане, ръст, тегло и абдоминална ехография.
Средствата за скрининга са осигурени от благотворителната кампания на Райфайзенбанк „Избери за да помогнеш!” по проект на нефрологичната клиника „Диагностициране и профилактика на хроничните бъбречни заболявания“ .
Записване на тел.: 02/ 9230 420, 02/ 9230 253.

НРД 2017 за денталните дейности бе изпратен за обнародване в „Държавен вестник“



Според НРД за денталните дейности за 2017 година здравноосигурените на възраст над 18 години ще имат право на три безплатни дентални процедури, включващи екстракция /вадене/ и обтурация /пломбиране/ на зъби.
Другият важен момент е, че от 30 септември отчитането на финансово-отчетните документи на изпълнителите на извънболнична дентална помощ ще става само през информационната система на НЗОК, с което отпада необходимостта от представяне на отчетните документи в районните здравноосигурителни каси на хартиен носител.
Удължава се и срокът за отчитане на изпълнителите на дентална помощ през портала на НЗОК. То може да става до четвъртия работен ден на месеца, следващ отчетния, вместо до третия, както беше досега.
За тази година средствата за здравноосигурителните плащания за дентална помощ съгласно приетия Закон за бюджета на НЗОК са в размер на 147 милиона лева.
Предстои договарянето на Анекс и за допълнителна протетична дейност за хората в пенсионна възраст.

Професията „Приложен програмист“ влиза в професионалните гимназии от есента



До момента 19 училища са заявили желание да обучават приложни програмисти
От следващата учебна година започва обучението по новата професия „Приложен програмист“. Тя беше включена в списъка на професиите за професионално образование и обучение през декември 2016.
В процес на подготовка е държавният образователен стандарт за обучение по тази професия, в чието разработване участва бизнесът.
В пълния курс на обучение ще бъдат включени около 400 ученици. Още поне 200 средношколци ще имат възможността да усвоят програмирането в извънкласни форми. Предвижда се те да работят по тригодишни програми.
Това ще стане на базата на споразумение от декември миналата година, подписано от Министерството на образованието и науката и четирите асоциации в ИТ сектора.
„Вие сте хората, от които очаквам да запалят децата, че това е кариера, която си струва“, подчерта пред представители на бизнеса министърът на образованието и науката проф. Николай Денков.
До момента 19 училища са заявили желание да обучават приложни програмисти, очакват се още заявки. Сред желаещите има три професионални гимназии в столицата, две в Пловдив, по една във Варна, Враца, Русе, Габрово, Пазарджик , Монтана, Плевен, Сливен, Шумен, Стара Загора, Сопот, Своге, Самоков и Копривщица.
Част от училищата имат готовност да предложат дуално обучение. Техните ученици от 11 клас ще имат обучение в реална работна среда във фирми-партньори 2 дни в седмицата, а в 12 клас – три дни. Ще получават заплати.
Тригодишното извънкласно обучение пък ще бъде предложено на всички училища, в които има ученици с интерес към програмирането. За тези курсове МОН ще отделя 250 000 лева годишно по нова национална програма „Обучение за ИТ кариера“, която се разработва в момента.


economy.bg

Стартът на шестото издание на „Купата на Coca-Cola“ дадоха футболисти и музикални звезди



Отборът-победител в между училищния футболен турнир ще замине на спортен лагер във футболната база на „Спортинг“ Лисабон 

Министърът на младежта и спорта проф. Даниела Дашева, съветникът й Емил Костадинов, зам. кметът на Столична община д-р Тодор Чобанов и футболистът Велизар Димитров подадоха футболната топка на отбора на 140 СУ като символичен старт на инициативата „Купата на Coca-Cola“, която се организира за шеста поредна година. По време на официалното откриване на „Купата на Coca-Cola“ подкрепата си към инициативата изразиха и любимите музикални звезди на тийнейджърите – Михаела Филева и братята Пламен и Иво. Те, заедно с футболния отбор, познат от виртуалното пространство „Играчи FC“, направиха няколко оспорвани разигравания срещу вицешампионите в „Купата на Coca-Cola“ от 2016 г. - 140 СУ „Иван Богоров“, гр. София.
На събитието беше обявена и голямата изненада за феновете на FIFA тази година - те ще имат възможност да се включат в специално организиран турнир, който ще се провежда във всеки град паралелно с мачовете на зеления терен. В него напътствия ще дават играчите Станислав „WickyBG” Чакъров, Persi Army и Ицака, а победителят в играта ще замине за най-голямото изложение в Европа за забавления и интерактивни игри Gamescom в Кьолн, Германия.
Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България и Стоян Иванов, генерален директор на Кока-Кола България, поздравиха всички участници, които тази година се очаква да бъдат рекорден брой - над 16 000 ученици от общо 334 училища в страната.
През 2017 г. футболният турнир за ученици между 12-14 години ще бъде по-мащабен от всякога, като предстои да обхване две нови области, в които ще се проведат регионални футболни турнири – Враца и Кърджали. С тях общините, които ще завладее футболната надпревара, стават 10 – Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Пловдив, Русе, София и Стара Загора. Най-добрият отбор от десетте региона ще има неповторимия шанс да посети базата на „Спортинг“ Лисабон и да бъде трениран от специалистите на европейския гранд.
Освен на незабравими футболни емоции, тазгодишното издание на „Купата на Coca-Cola” ще поднесе множество интересни моменти и за всички присъстващи на финалите във всеки град. Те ще могат да се включат във вълнуващи игри и забавления със страхотни награди.

„Магама“ - новите стикери за коса



Вили Боршукова, коафьор, перукер и собственик на салони „Магама заедно със своя екип създаде нова разработка на стикети за удължаване на коса с подобрено качество. Стикерите, които имат много предимства, дават възможност за бърза промяна и позволяват да се експериментира веднага с асиметрии, цветове, брeтон, кичури и др.
При новите стикери  лепенката в горната част е по-фина и те могат да се използват и при тънки коси, споделя Боршукова. Тя обяснява също, че при новата разработка е използвана индийска коса с подобрено качество, постигната е богата цветова палитра, която включва и много ярки цветове, а лепенката за поддръжка е по-здрава и с по-високо качество на лепилото. Друго предимство на новите стикери, което не бива да се подценява е, че при тях има бонус удължаване – на цената на 40 см. се дават 45 см. коса. Освен за удължаване, широкото и лесно приложение на стикерите включва придаване на повече обем, ефектно етажиране и впечатляващи цветни акценти с отделни кичури. Със стикерите могат да се използват всички видове стилизиращи средства – маши, преси, лакове и др. Правенето на по-сложни прически също не е проблем, както и
следването на модните тенденции при косите като цяло.
Възможностите, които стикерите дават за промяна на визията са интересни и разнообразни.
Важно е самите фризьори да са запознати с професионалното прилагане на стикерите за коса, техниките и последните тенденции в удължаването. Именно затова екипът на Боршукова организира поредица от семинари за поставяне на коса на стикери „Магама“. Семинарите ще се проведат в различни градове в страната – във Варна, Пазарджик и Русе през месец април, във Велико Търново през месец май и в Бургас през юни.

NIVEA създаде серията шампоани и балсами Hairmilk за суха и увредена коса



Формулата е специално разработена да възстановява сухата и увредена коса според структурата ѝ - тънка, нормална или плътна, без утежняване. В основата на формулата са млечните протеини – естествено извлечени съставки, които укрепват косата отвътре и дълбоко я възстановяват. В допълнение, формулата съдържа Eucerit®, който се грижи за повърхността на косата като я предпазва от външни влияния. Eucerit® е съставка, разработена от NIVEA, която придава на косата красив блясък. Дълбоко, но нежно почистващата формула укрепва косъма отвътре и го заздравява. Така косата получава цялата грижа, от която се нуждае, при ежедневна употреба.
„Новият подход, специално съобразен със структурата на косата, е както иновативен, така и утвърден. В процеса на разработване на новата серия, заедно с потребителите установихме, че жените познават структурата на косата си. Например, за фризьора структурата на косата е от изключително значение, за да може да отговори на нуждите й. Тънката коса се нуждае от различен вид грижи, в сравнение с плътната, за да не губи от обема си. Въпреки това, нито една от марките за масова употреба не се е фокусирала върху структурата на косата – досега!“, коментира Марион Детерт, отдел „Проучване и развитие“ в Байерсдорф.

Sofia Fashion Week пролет-лято 2017 се доближава все повече до световните седмици на модата в Ню Йорк, Лондон, Милано и Париж



Предстоящото издание на Sofia Fashion Week ще бъде още по-мащабно и ще протече в рамките на 5 дни от 20 до 24 март 2017. Традиционното топ модно събитие се организира за четвърти път в столицата.
Трикратната носителка на „Златна игла“ на Академията за мода – Евгения Живкова, ще открие първата вечер като специален гост на събитието.
За първи път в рамките на седмицата на модата в София ще има две вечери – 21 и 22 март, посветени на световни марки и брандове с представителства в България. Четвъртата вечер на 23 март е Haute Couture – вечерта, в която ще се представи висша мода от топ дизайнери и висок клас марки от България и Европа. На финала на събитието – 24 март ще се проведе гала вечер ще с ексклузивни ревюта на световни гости и елитни чуждестранни и български марки. Тогава ще участват и DSQUARED2 за първи път в навечерието на откриването на представителството на марката.
По време на четвъртото издание на Sofia Fashion Week на подиума ще дефилират топ модели от Украйна, които
са участвали на седмицата на модата в Москва.
Родната седмица на модата се доближава все повече до световните седмици на модата в Ню Йорк, Лондон, Милано и Париж, като тази година всички гости и партньори ще се насладят на първата модна улица – Sofia Fashion Street, която ще бъде разположена пред най-актуалната зала в столицата EFE Hotel Marinela. Sofia Fashion Street ще работи от 11:00 до 17:00 часа с вход свободен, а бъдещите абитуренти ще могат да изберат своите тоалети директно от сцената или шоурума на модната улица.

"Има ли виновни в любовта?..." - най-новата песен на естрадната прима Мая Нешкова



Тя ще бъде част от предстоящия й нов албум. Композицията и аранжиментът отново са дело на съпруга й - композиторът Кирил Икономов, а самата тя - автор на стиховете. "Най-новата ми песен! Ах, любовта!... Тези уникални пеперуди в стомаха... Пожелавам го на всеки!" - така звездата представи новия си сингъл на страницата си във фейсбук. "Има ли виновни в любовта?..." е седмата нова песен, която певицата пуска в началото на всеки месец от септември 2016 преди началото на голямото си турне, след "Любовта не е игра", "Простете ни, дечица", "Душо моя", "Честита Коледа", "Санта Мария" и "Целувката".

Проектът „ТОП ИКТ Работодател” 2017 стартира



Сред пет изключително успешни издания на проекта “ТОП ИКТ Работодател” на ICT Media и JobTiger, записването за участие в шестото издание на инициативата вече започна.
И през 2017 година проучването ще се проведе сред български и международни компании от телекомуникационния, ИТ и аутсорсинг секторите, опериращи на нашия пазар. Изследването се осъществява по методология на специализираната в HR одит компания Audit Advice Associates (ААА).
Проектът „ТОП ИКТ Работодател“ има за цел да открои предпочитаните работодатели в сферата на информационните и комуникационните технологии (ИКТ) в България и да очертае водещите тенденции в управлението и развитието на бранша.
Инициативата изследва ангажираността и удовлетвореността на служителите в секторите информационни и комуникационни технологии и аутсорсинг.
Проектът включва пет основни компонента:
-Изследване, което се извършва въз основа на анкета, разпространена сред служители и мениджъри на компаниите;
-Класация на водещите компании от ИКТ и аутсорсинг сектора, развиващи дейност в България, на база специално разработена за целта методология за определяне на предпочитан работодател;
-Кръгла маса;
-Церемония, на която ще бъдат наградени победителите от класацията ТОП ИКТ Работодател“ 2017;
-Специализирано печатно издание, в което ще бъдат представени данните от изследването.
Партниращи организации по проекта "ТОП ИКТ Работодател" през годините са били Министерството на труда и социалната политика (МТСП), Американската търговска камара в България (AmCham), Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ), и Българска асоциация за управление на хора (БАУХ).
През 2016 г. в проучването “Топ ИКТ Работодател” се включиха 37 компании с общ списъчен състав 5421 служителя, като в класирането участват 31 компании с 3172 служители. Участниците бяха разпределени в следните категории: „ИТ услуги“, „Аутсорсинг на ИТ услуги“, „Развой на софтуер“, „Телекомуникации“, „Малки компании с персонал до 50 служители“.
Проучването изследва факторите и степента на ангажираност и удовлетвореност на служителите в сферата на информационните и комуникационните технологии.
Методологията на изследването „ТОП ИКТ Работодател“ се основава на свързване в мрежа и оценка на взаимодействието между четири фактора: резултатите на компанията по определени показатели; степента, в която стратегиите, политиките и процедурите по управление на човешките ресурси са интегрирани в организацията; доколко те подпомагат постигането на целите, ангажираността на служителите; и проактивността на компаниите по отношение на последващи действия, свързани с резултатите от изследването.

„Царете на магията“ с първо национално турне


София, Благоевград, Габрово, Варна и Пловдив са само част от градовете, които магьосниците ще посетят по време на първото си национално турне - „Царете на магията“.
Шоуто жъне успех от над една година в столицата. Първи свидетели на модерният спектакъл в страната, бяха жителите на Благоевград, от където на 11-ти март стартира и „Месецът на Магията“. 
В Габрово турнето ще продължи на 16-ти март, а на 17-ти т. м - във Варна. Пловдивчани ще могат да го видят на 22-ри. На 23-ти „Царете на Магията“ се завръща в столичният клуб „Студио 5.
Спектакълът представя, както съвременен прочит на класическата магия, така и иновациите в жанра, съчетавайки всичко с изтънчен до пиперлив хумор и чарът на над 8 млади илюзионисти.
Организаторите отправят сериозно предизвикателство към публиката си във всички градове, а именно: Ако някой изгледа шоуто и не се засмее от сърце нито веднъж – ще получи парите си обратно в троен размер!!!
„Идеята е не да върнем старата слава на българската магия, а да сътворим нова, по-добра и по-модерна!“споделят създателите на магичната организация „Куик Хендс проджект“, Дани Белев и Росен Димитров – Мр.Джим.
Магическият месец ще завърши подобаващо с шестото поредно издание на международният форум за магични изкуства „Магична среша Златна котка“, в превърналият се напоследък в столица не само на хумора, а и на магията – град Габрово. Там на 8-и и 9-ти април ще се съберат фокусници от над 7 държави за да обменят опит и да премерят сили в ежегодното състезание, призът за което е самата статуетка „Златна котка“. Специален гост и лектор на събитието ще бъде един от глобалните идоли в това изкуство, а именно световният шампион за магия отблизо - Дани Д'ортис.
Фестивалът ще завърши на 9-ти април с грандиозният интернационален гала -  спектакъл.