четвъртък, 13 април 2017 г.

Стартира новата комуникационна платформа на ИКЕА България #МястоЗаЖивот




с видеоклип, заснет от световноизвестния режисьор Али Али. Кампанията е вдъхновена от разбирането за дома като флуидно пространство с много измерения и значения, което ни помага да водим по-балансиран начин на живот. Тя е част от новата концептуална платформа на ИКЕА, която преразглежда ролята на дома в непрекъснато променящия се свят.
Новата концепция бе представена от ИКЕА за първи път в рамките на най-голямото дизайн събитие - Salone Del Mobile в Милано със серия от инсталации, които интерпретират по вдъхновяващ и интерактивен начин бъдещето на дневната и живота вкъщи.
"Функциите и мебелите, от които съвременния човек има нужда, се променят непрекъснато. Ние сме любознателна компания и нашата задача е да приемем предизвикателството на случващата се промяна и да предефинираме мястото за живот. Домът е пространство, което е едновременно общо и лично. Дава ни възможност да изразим кои сме и какви искаме да бъдем“, споделя Маркус Енгман, ръководител „Дизайн в ИКЕА. "
Днес близо 50% от хората по света живеят в градовете, а до 2050 г. процентът ще нарасне на 70%, което ще промени фундаментално условията за живот и ще изисква по-творчески решения във всекидневието. Новата платформата на ИКЕА #МястоЗаЖивот си поставя за цел да отговори на тези нужди, улеснявайки ни да създадем своето пространство, съобразенo с функционалните ни и емоционални нужди в съвременния свят.

Депресията – нека поговорим


Това бе мотото на тазгодишния Световен ден на здравето. Депресията засяга хора във всички възрасти от всички държави, от всякакви професии и социално положение. Тя причинява психическо страдание и оказва влияние върху способността на хората да се справят дори с най-дребните ежедневни задачи.
Статистиката за нарастването на депресивните оплаквания в световен мащаб е притеснителна. Броят на хората с депресия и тревожност нараства: през 1990 г. той възлиза на 416 млн. души, докато днес достига 615 млн. души. Според Евростат в това число се вписват около 8 на сто от българите на възраст над 18 години.
Депресията е втората водеща причина за смърт при 15–29-годишните.
Повечето хора с депресия и тревожност не получават лечение – само средно 3% от публичните разходи за здравеопазване в световен мащаб се отделят за психично здраве.
Загубите от понижената продуктивност на работното място вследствие на депресия и тревожност в световен мащаб възлизат на около 1 трилион щатски долара годишно.

Teva оповести: FDA одобри AUSTEDO™ за лечение на хорея на Хънтингтън



Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE и Tase: TEVA) обяви, че Американската агенция по храните и лекарствата (FDA) е одобрила AUSTEDO™ (deutetrabenazine) таблетки за лечение на хорея свързана с болестта на Хънтингтън. Нареченият по време на разработката SD-809 AUSTEDOTM е първият деутериран продукт одобрен от FDA и едва вторият продукт, одобрен за болестта на Хънтингтън. По-рано продуктът получи от FDA статут на лекарство сирак“.
Рядко и фатално невродегенеративно заболяване, болестта на Хънтигтън засяга повече от 35 000 души в Съединените щати. Хореята - неволеви, произволни и внезапни, усукващи и/или гърчещи движения - е една от най-изявените физически прояви на болестта и се среща при приблизително 90% от пациентите. „Хореята е основен симптом за много от хората живеещи с болестта на Хънтингтън. Тя влияе върху функционалността и ежедневните дейности на пациентите и точно там са ограничените възможности за лечение на тези пациенти", каза д-р Майкъл Хейдън, доктор на науките, Президент на Глобалния отдел за научноизследователска и развойна дейност и Главен научен директор в Teva. „Въз основа на резултатите показани в програмата за клинична разработка, която допринесе за одобрението на AUSTEDO™ и нашия постоянен ангажимент към пациентите, смятаме, че имаме уникалната възможност да постигнем успех с този нов метод на за лечение в бъдеще."
Одобрението на FDA се основава на резултати от Phase III рандомизирано, плацебо-контролирано проучване за оценка на безопасността и ефикасността на AUSTEDO™ за намаляване на хореичните хиперкинезии при пациенти с болестта на Хънтингтън (First-HD).
„В Teva имаме дълга история на създаване на широкообхватни програми за управление на болестта при хронични заболявания. Ние имаме висококвалифицирани екипи с опит в изграждането на взаимоотношения с пациентите, техните болногледачи и медицинските специалисти", заяви д-р Роб Кореманс, Президент и главен изпълнителен директор на Глобалния отдел за иновативни лекарствени продукти в Teva. „Предоставянето на ново лечение там, където неудовлетворената потребност е толкова значима, е вдъхновяваща възможност. Нашите търговски и медицински организации са добре подготвени, за да предоставят това важно лечение на разположение на общността на страдащите от болестта на Хънтингтън."
Ефикасността на AUSTEDOTM за лечение на хорея, свързана с болестта на Хънтингтън е установена в рандомизирано, двойно-сляпо, плацебо-контролирано, мултицентрово проучване, проведено с 90 амбулаторни пациенти с проявена хорея на Хънтингтън. Общите максимални хорея точки за пациенти, получаващи AUSTEDOTM  се подобряват с около 4.4 единици от началото към периода на поддържане (средна стойност на седмица 9 и седмица 12), в сравнение с около 1.9 единици в групата на плацебо. Ефектът от лечението на -2.5 единици е статистически значим (р <0.0001). Поддържащата крайна точка е средната  за Общите максимални хорея точки за посещенията през седмица 9 и Седмица 12. На проследяващата визита на седмица 13 (1 седмица след прекратяване приема на изследваното лекарство), общата Общите максимални хорея точки на пациентите, които са получили AUSTEDOTM се връщат на началните стойности.
AUSTEDOTM е противопоказан при пациенти, които са склонни към самоубийство и при пациенти с нелекувана или недостатъчно лекувана депресия.
AUSTEDOTM е противопоказан също при: пациенти с чернодробни увреждания; пациенти, приемащи инхибитори на моноаминооксидазата (МАО-инхибитори) или са в рамките на 14 дни след прекратяване на лечението с МАО-инхибитори; пациенти, приемащи reserpine или са в рамките на 20 дни от преустановяване приема на reserpine; и пациенти, приемащи tetrabenazine (XENAZINE®).
VMAT2 инхибиторите, включително AUSTEDOTM, могат да доведат до влошаване на настроението, познанието, твърдостта и функционалния капацитет. Невролептичен злокачествен синдром се наблюдава при пациенти приемащи tetrabenazine (тясно свързан VMAT2 инхибитор). AUSTEDOTM може да повиши риска от акатизия, тревожност и безпокойство и може да причини паркинсонизъм при пациенти с болест на Хънтингтън. Седативността е често срещана нежелана реакция при AUSTEDOTM.
Tetrabenazine причинява увеличение в коригирания QT (QTc) интервал. Клинично значимо удължаване на QT може да възникне при някои пациенти лекувани с AUSTEDOTM, които са бедни на CYP2D6 метаболизатори или на които едновременно се прилага силен CYP2D6 инхибитор. Tetrabenazine повишава серумните концентрации на пролактин при хората.
Тъй като deutetrabenazine или неговите метаболити се свързват с меланин-съдържащи тъкани, той може да се натрупва в тези тъкани с течение на времето. Най-честите нежелани реакции (>8% от пациентите, лекувани с AUSTEDOTM и по-големи в сравнение с плацебо) в контролирано клинично проучване са: сънливост, диария, сухота в устата и умора.







A hub - Първото пространство за социални иновации у нас отвори врати



Иновативното пространство има за цел да поддържа достъпна среда за диалог и дългосрочни партньорства между бизнеса, гражданския сектор, институциите, университетите и обществото, както и да развива проекти със социална насоченост. Мисията на хъба, създаден по идея на фондация “Заслушай се”, с подкрепата на Български център за нестопанско право (БЦНП), TELUS International Europe, е да предостави на НПО сектора и на бизнеса място за съвместни инициативи, насочени към създаването на социална промяна и подобряването на средата, в която живеем.
-Подкрепата ни към този проект е естествено продължение на философията на TELUS International Europe “Да даваме там, където живеем”. Чрез останалите ни проекти в сферата на социалната отговорност ние отдавна работим за това да създаваме условия за устойчива промяна. Създаването на A hub e една добра предпоставка повече компании в България да припознаят тази кауза като своя, каза Ксавие Марсенак, президент на TELUS International Europe.
-Всички ние, независимо дали сме от НПО сектора, бизнеса, независимо какво работим, трябва да създаваме възможности и да сме достатъчно предприемчиви, за да ги реализираме. A hub е пространството, в което да се случват тези неща и да мотивираме всеки, който иска да реализира своите смели идеи. Пространството създава усещане за равенство. И логото ни е – Всички сме равни,” добави Ашод Дерандонян, председател на фондация “Заслушай се”.

-------
-TELUS International Europe е водещ доставчик на услуги в сферата на BPO и ITO, който от 2004 г. насам предоставя висококачествени услуги за аутсорсинг на бизнес процеси. Компанията финансира реализацията на проекта, както и функционирането му в следващата една година. Представители на мениджмънт екипа и ще предоставят своята експертиза за развитието на A hub, с цел постигане на устойчивост, като в дългосрочен план експертите на TELUS International Europe планират да проведат редица обучения, насочени към представители на НПО сектора.

NIVEA Q10 Plus #МоетоНайХубавоВремеЕСега


Мария Силвестър и Миленита са посланици на серията за грижа за кожата и младостта


Вече 19 години продуктите с Q10 се използват от милиони жени по света, тъй като те се базират на нещо много просто и същевременно гениално - съставката Q10, която присъства във всяка клетка на кожата и е основен генератор на енергия за тялото. Продуктите от серията NIVEA Q10 Plus* се борят с бръчките и следите от остаряване, подпомагат регенерирането на кожата, интензивно хидратират кожата и й придават привлекателен и младежки вид.
С #МоетоНайХубавоВремеЕСега NIVEA има за цел да напомни на динамичната, активна жена, погълната от забързаното ежедневие, че щастието е в ежедневните неща, които я заобикалят. Във видео, заснето по повод кампанията с атрактивната Мария Силвестър, тя представя себе си в своята естествената светлина – активна, динамична, спортуваща жена. „Избрах да стана посланик на тази кампания, защото тя ни напомня да обърнем повече внимание на ценните неща, които ни заобикалят, на близките хора, които са до нас, на откраднатото време за себе си и изобщо за всичко от нашето ежедневие, което ни кара да сме щастливи. Важно е да се чувстваме и изглеждаме добре в кожата си и да осъзнаем, че всеки ден, във всеки един момент, моето най-хубаво време е сега,“ каза Силвестър. Част от кампанията #МоетоНайХубавоВремеЕСега е и певицата Милена Николова – Миленита.

------

Основната съставка в продуктите от серията NIVEA Q10 Plus* е коензим Q10 - естествено произвеждан от кожата антиоксидант, който я защитава от увреждания и преждевременното стареене.
Коензим Q10 е и основен генератор на енергия, която е oт съществено значение за ускоряване на регенерирането на клетките и предотвратяването на стареенето на кожата. След 30 год. възраст производството на Q10 се забавя в нашето тяло и ние трябва да си го набавяме външно, чрез говеждо месо, броколи, спанак и др. В съвременната фармация Q10 се предлага и в таблетна форма, но ефективността върху кожата е много по-слаба в сравнение с директното му нанасяне. Един от начините за набавяне на нужното количество от ценната съставка е използвайки правилната грижа за кожата. Към голямото семейство на NIVEA Q10 Plus се присъединява новият дневен крем против бръчки NIVEA Q10 Plus със SPF 30. Благодарение на SPF 30 и UVA защитата кремът осигурява нужната защита от вредните слънчеви лъчи и я предпазва от фотостареене. Хидратира кожата в дълбочина, повишава естествените нива на Q10 и креатин в кожата като ефективно се бори с бръчките отвътре и я прави видимо по-свежа и гладка.


Боян Петров - специален гост на състезанието „Байк и рън за Чепън“ за Деня на Земята



Големият български алпинист Боян Петров ще бъде почетен гост за шестото издание на придобилото международна популярност състезание за планинско колоездене и бягане „Байк и Рън за Чепън“ в Драгоман.
Тази година еднo от най-обичаните ежегодни състезания в близост до столицата се провежда в Деня на земята - 22 април - и е основен акцент в богатата програма на община  Драгоман за празника.
Всяка година състезанието „Байк и Рън за Чепън“ си поставя за цел да представи на посетителите красотата на района като атрактивна туристическа дестинация. Традиционният тур за запознаване с природните забележителности на района по случай Деня на Земята тази година е в две части: с опитни гидове на СДП „Балкани“ – наблюдение на птици на Драгоманското блато, както и Ботанически фото-тур на Чепън планина, включващ наблюдение на спиращи дъха гледки от връх  Петровски кръст и заснемане на редки видове растения. За децата пък сдружението организира изследователска работилничка на площада.
Андрей Ралев от СДП „Балкани“ ще разкаже повече за благотворителната акция „Достъпното блато“, целяща набиране на средства за възстановяване и изграждане на допълнителен участък на дървенения мост в Драгоманското блато.
На площада пред Общината ще бъде разположена атрактивна подвижна класна стая „Земно кълбо“ по идея на РИОСВ, където децата и техните родители ще могат да научат повече за околната среда и как да я защитават, основните принципи на устойчивото развитие и предизвикателствата на глобализацията. Пред нея специалният гост на събитието Боян Петров - Съни ще говори за планината и нейната крехка екосистема.
Всички деца са поканени да се включат в традиционното детско велосъстезание на площада „Мини Байк и рън за Чепън“ – бягане, колоездене, въжен парк на предизвикателствата и спортни игри с много награди,  организирани от детска занималня Аctive Summer. Още образователни игри, свързани с планетата Земя и климата, състезания и атракции са подготвили за децата от агенция „Маска“. Родителите им пък ще могат да се включат в безплатна хоротека – първи стъпки в българските хора.
Всички участници в състезанието „Байк и Рън за Чепън“, както и всички желаещи да посетят Драгоман за празника,  могат  да се възползват от безплатен превоз – БДЖ и  организаторите предоставят безплатен вагон за 100 човека. Необходима е предварителна регистрация на адрес https://goo.gl/LFlr2a.
Тази година наградите за „Байк и Рън за Чепън“ са подсигурени от магазини Sport Depot, Scott Bulgaria, Compress Sport, E-Lek. Състезателите ще утоляват жаждата си с минерална вода „Банкя“, а с енергия за спортен дух ще ги заредят енергийните барчета Roo’Bar.

Лошото качество на въздуха в затворени помещения е причина за 50% от заболяванията



Маркират боите - пазещи здравето и природата



От м. април нов символ върху кутиите в магазинната мрежа удостоверява, че продуктите съдържат под 1гр. летливи органични съединения (ЛОС)* на литър. Това е 30 пъти по-малко, спрямо максимално допустимите норми на пазара в момента. Боите са проверени и утвърдени от EUROFINS и покриват всички изисквания за продукт в категория с най-ниски емисии на замърсители.
Според изследване на EnviroVent хората прекарват над 90% от времето си в затворени помещения. Нивата на органични замърсители са от 2 до 5 пъти по-високи в закрити помещения, а лошото качество на въздуха вътре е причина за 50% от заболяванията на хората работещи там.
За да се намали влиянието на ЛОС върху човешкото тяло трябва редовно да се осигурява приток на свеж въздух в затворените помещения, а при употреба на продукти, съдържащи ЛОС да се осигури добра вентилация и на помещението, където се използват. При покупка на продукти е важно да се избират тези, с най-ниски нива на ЛОС. Запасяването и съхраняването на такъв тип продукти в дома ни, може да доведе до протичане и освобождаване на ЛОС във въздуха дори и да са затворени.
Оргахим е първият български производител в категорията, който маркира продуктите си и сключва споразумение за сътрудничество в тази насока с независима и водеща лаборатория. Тя застава с реномето си зад твърдението, че продуктите с тази маркировка съдържат 30 пъти по-малко ЛОС от разрешените за пазара норми. Първите продукти, които ще се маркират са Леко със Сребърни йони и SPIRIT полутранспарентни бази мат и сатен.
Това е една от основните части от стратегията на компанията  за корпоративна социална отговорност – да  образова потребителите относно по-природосъобразни решения.
-------
ЛОС* са химикали, които се отделят във въздуха при стайна температура. Много от продуктите, които ползваме в домовете си са източници на ЛОС не само при употребата им, но и при тяхното съхранение.
Сред най-разпространените източници на ЛОС са почистващите и дезинфекциращи препарати, ароматизаторите, аерозолните спрейове, консервантите за дърво, бои, лакове и разтворители. Те биха могли да предизвикат дразнене на очите, носа и гърлото, главоболие, гадене, умора, виене на свят или кожни раздразнения.




Д-р Станимир Хасърджиев бе преизбран за трети път за член на Борда на Европейския пациентски форум



Това стана факт по време на годишна среща на Европейски пациентски форум (ЕПФ) в Брюксел.
По време на нея бе представен и доклад за изминалата 2016 г., новата кампания на ЕПФ – „Универсален достъп за всички“, както и стратегията на ЕПФ за 2017-а година.
Поредното преизбиране на д-р Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация (НПО), за срок от 2 г. е доказателство и признание за неговия принос в дейността на Европейския пациентски форум, създаден още през 2003 г. в отговор на необходимостта от силна и обединяваща организация на европейска ниво, която да дава гласност, представителност и легитимност на местните пациентски организации в Общността. Понастоящем в Европейския пациентски форум участие имат 49 пълноправни и 17 асоциирани организации членове.
Партньорството между ЕПФ и НПО беше установено през 2010 г. и оттогава двете организации непрестанно си сътрудничат по различни проекти на национално и европейско ниво. В момента в България се провежда трети модул (Фондонабиране) на Програма на ЕПФ за стратегическо развитие на капацитета на пациентските организации, като НПО е както координатор, така и участник в самото обучение, в което участват още 10 организации от и 5 извън мрежата на НПО.
Друг изключително важен дългосрочен съвместен проект е Европейското партньорство за достъп до качествено здравеопазване (PACT) – инициатива за дългосрочен диалог с широк спектър от заинтересовани страни в сферата на здравеопазването на европейско ниво, целяща намирането на иновативни решения за подобряване на достъпа до качествено здравеопазване в Европа.

Шестнадесетото издание на „Национални дни на кариерата – Добра Кариера, Добър Живот“ приключи успешно




14 200 младежи посетиха най-мащабното кариерно събитие в страната и откриха правилните кариерни предложения


Форумът традиционно се проведе в 7 университетски града в страната – София, Варна, Русе, Свищов, Велико Търново, Бургас и Пловдив.
Общо 175 компании, предлагащи работни и/или стажантски позиции, в различни бизнес сектори, взеха участие в „Национални дни на кариерата“. Сред участниците имаше и сравнително малки фирми, а така също и утвърдени български и международни компании, представители на банковия сектор, застрахователни институции, ИТ компании, търговски вериги, телекомуникационни оператори и др.
Статистиката сочи, че средно 1 от 6 посетители е започнал стаж или работа, вследствие на участието в изложението. По време на кариерния форум младежите имаха възможност да получат кариерни съвети от специалистите на JobTiger, да получат съвети как да изградят успешно своя Personal brand, да получат практични съвети как да се държат на интервю, както и да посетят за поредна година провеждащата се „CV клиника“, в която висши мениджъри на Нестле България, компанията генерален спонсор и партньор на събитието, им даваха ценни напътствия – как се съставя успешно CV и мотивационно писмо, особеностите на онлайн кандидатстването, важността на профила ни в LinkedIn, значението на дигиталния ни отпечатък в интернет и неговата роля при намирането на нова работа и много други.
Освен професионалните съвети, които получиха, студентите си направиха и фотосесия с Тигър. Заснетите на най-атрактивната и харесвана снимка бяха наградени с безплатно кариерно консултиране, което ще бъде извършено от експертите на JobTiger.
 

Почти всичко за жените и малко за делфините



Любов в леглото на Сталин – в новия руски роман

„Виждам мустакатия да лежи на моето място – видях го съвсем отчетливо, чак до детайли като големите напукани стъпала и кривите палци. А освен това видях лавина от черни коси, разпилени върху възглавницата, арки от женски нозе, които се издигаха нагоре, от двете страни на тялото му.“ Това се привижда на Григорий Ростов, 45-годишен професор зоолог, когато преспива с жена си Оля в една от вилите на Сталин, превърната в музей. Всички съпруги на Ростов са носили едно и също име, което той тайно от тях е мъничко е прекроявал. Красавицата от сцената в постелята на вожда назовавал Троля, за разлика от предшественичката й – Воля, която се възбуждала само ако го види с „намордник“ – кислородна маска срещу сънна апнея. А в сегашното битие на наскоро изритания от научния му институт професор навлиза четвърта Оля – Оленка, млада и хубава, за да го обича, докато избира да се ожени за друг. Единствената, която му е вярна, е косатката Катка от лабораторния басейн. Тя му позволила да сложи датчици по тялото й и да направи епохално откритие за винаги полубудния мозък на делфините.
Задъхан между нумерологично предсказание за скорошната му кончина и изследване, удостоверяващо, че е болен от левкемия, Григорий Ростов ще се сбогува с духа на приятеля си Акаки, отгледан от вълци, и ще бъде погъделичкан от кълбовидна мълния, за да отплува най-сетне с делфините.
Така приказно и вихрено се случва любовта в романа „Почти всичко за жените и малко за делфините“ на знаменития руски телевизионен режисьор Анатолий Малкин. Това е първата му творба, преведена на български. Тя е на книжния пазар с логото на издателство „Милениум“.
Блестящият превод на книгата е на Татяна Чипева. Корицата е на художничката Капка Кънева.
Анатолий Малкин е роден през 1946 г. и е сред най-известните и обичани съвременни телевизионери в родината си. Създател е на десетки популярни програми като „Взгляд“, „Времечко“, „12 етаж“. Преподава в Руската телевизионна академия и в Института по кинематография. Носител е на редица държавни отличия за принос в авторското кино и телевизия. Името му е символ на модерната телевизионна журналистика, на обективния поглед към наболелите проблеми в обществото и на помирението между качествен и продаваем екранен продукт. Смятат го за откривател и учител на почти всички нови лица в професията. Кредото му е: „Телевизията не може да бъда по-добра от обществото. Но е длъжна да се опитва!“
Разностранният талант на Малкин се проявява в литературата сравнително късно с романите „А после заваля сняг“ (2015), „Почти всичко за жените и малко за делфините“ (2016), „Всички ангели живеят тук“ (2017) и с поетичния сборник „Шестдесет и шест“ (2012).

Служители на Райфайзенбанк България засадиха 400 фиданки



Благодарение на над 50-те доброволци, част от землището на кв. „Михайлово“, гр. Банкя бе залесено с черен бор в Седмицата на гората, съвместно с лесничеите от Югозападно държавно предприятие .
Новите насаждения, площ от 1 декар в Люлин планина, ще обогатят гората над Банкя, а туристическият маршрут до Дивотинския манастир ще бъде още по-приятен за любителите на планината.
В дарителската кампания на Райфайзенбанк “Избери, за да помогнеш” 2016 г. бяха набрани над 23 000 лв. в подкрепа на проектите от сфера „Екология“. За 8-те издания на инициативата сумата, дарена за проекти за опазване на околната среда е над 87000 лв., като средствата са събрани от лични дарения на служители на Групата Райфайзен, както и от банката, която добавя до 100 лв. към всяко дарение на служител. Освен със свои лични средства, служителите на банката активно участват и в доброволчески инициативи като тази със засаждането на дървета.
Седмицата на гората се чества от 1925 г. насам за опознаване, опазване и съхраняване на зеленото богатство – тогава се провежда първият празник на залесяването, за да стане години по-късно традиция и винаги да стартира в първата седмица на април. Като част от политиката си за Корпоративна социална отговорност Райфайзенбанк ще продължи да подкрепя проектите за опазване на българската природа – поддържане на екосистемите и екологичното равновесие на флората и фауната.



Безплатни УНГ прегледи в УМБАЛ „Софиямед“



Алергията заема 4-то място сред хроничните заболявания в световен мащаб.
Между 30 – 40% от европейците са алергични. През последните 20 години те са се увеличили двойно. 15 – 20% от тях имат прояви на тежък алергичен ринит, който, ако не бъде лекуван, може да се усложни със синузит, носна полипоза, астма. Едно от най-често срещаните заболявания дължащо се на алергия през пролетния сезон е т.нар. сенна хрема, известна с медицинското названиe алергичен ринит.
Според д-р Иван Йорданов, началник отделение по УНГ в болницат алергичният ринит може да започне като сезонно заболяване, но когато не се лекува правилно може да се превърне и в целогодишно. Ето защо важна е правилната диагностика от специалист, за да се установи дали наистина се касае за алергичен ринит и пациентът да е убеден в лечението с антихистаминови препарати или кортикостероиди, и да го проведе за по-продължително време, за да може симптоматиката да отшуми.
Когато тези стъпки биват пренебрегнати може да има усложнения – хипертрофия на носните лигавици, която може да доведе до образуването на носни полипи, инфекцията може да стигне до белите дробове и да причини асма.
Във връзка със зачестяването на симптомите от алергични ринити през настоящия пролетен сезон УНГ специалистите от „Софиямед“ обявяват безплатни консултативни прегледи. Те ще се проведат на 18, 19 и 20-ти април от 12:00 до 14:00ч. с предварително записване на тел. 0895 555 443.

Има ли доказателство за съществуването на Бог?



Предсказатели, духовни прозрения и задгробен живот – има мистерии, стари като света. National Geographic и Revelations Entertainment търсят отговори на някои от най-големите въпроси, които човечеството си задава във втория сезон на номинираната за „Еми“ поредица „Историята за Бог с Морган Фрийман“, чиято премиера ще се излъчи като специална великденска програма на 16 април от 21:55 ч. Фрийман отново ще поведе зрителите по следите на всеобщата способност за вяра и общуване през погледа на големите световни религии, науката, антропологията и археологията. Поредицата, наречена „изумителна“ от The Wall Street Journal и „просветляваща” от MediaPost, ще се излъчи по National Geographic в 171 държави на 45 езика.
„Едно от нещата, които най-много обичаме в работата си върху тази поредица, е да откриваме взаимосвързаните страхове, които всички човешки същества по света споделят, независимо от културата, вярата или идеологията им, когато стане дума за разбирането на някои от най-големите мистерии на живота“, казва Морган Фрийман. „Надявам се, че с продължението й отново ще забавляваме и информираме зрителите, но също така и че ще създадем диалог, който ще ни позволи да разберем по-добре съседите си, различните от нас, както тук в САЩ, така и по целия свят.“
Всеки от епизодите във втори сезон изследва различна голяма тема: „Избраният“, „Божествена намеса“ и „Ад и рай“. В трите нови епизода Фрийман се среща с различни личности, религиозни водачи, учени и археолози, които помагат да се осмислят тези необхватни теми, включително:
9-годишно момче, будистки духовен учител, което тибетски монаси смятат за прероден лама.
Вожда Арвол Търсещият Кон, пазителят на Свещената лула на мира на племената Накота, Лакота и Дакота.
Кенет Бей, християнски мисионер, държан като пленник две години в Северна Корея.
Жена, чието сърце спира за повече от 8 минути, която описва в големи детайли усещането за небесния рай, което е изпитала.
Физикът Ард Луис, който вярва, че можеш да откриеш Бог в научното знание. Колкото по-дълбоко се впуска в изследванията си, толкова повече вижда знаци за божественото.
Посещение в църква, където поклонниците възхваляват Бог на различни езици.
Археологическа екскурзия до наскоро открити рисунки на Рая и Ада от древни предшественици на племето Чероки.
Поредицата ще ни отведе на някои от най-свещените места на планетата, в това число храмовия комплекс Ангкор Ват в Камбоджа, построен през 12 век като модел на хиндуисткия рай; Кулата на Дявола в Уайоминг, която племето Лакота боготвори; подводните пещери на маите в Мексико, които те вярвали, че са портали към Рая и Ада; Златния храм в Амристра, Индия, най-святото място за сикхите; ще присъстваме и на религиозния празник Мескел в Етиопия, когато се почита откриването на истинския кръст от Елена, майката на римския император Константин.

„Историята за Бог с Морган Фрийман“ е продукция на Revelations Entertainment за National Geographic. Изпълнителни продуценти за Revelations Entertainment са Морган Фрийман, Лори Маккриъри и Джеймс Янгър. За National Geographic изпълнителен продуцент е Майкъл Дж. Милър, Кевин Тао Мос е  вицепрезидент „Продукция и развитие“, а Тим Пастор е президент „Оригинална продукция и програма“.

МЗ успешно приключи проект за подобряване на пренаталната диагностика и неонаталните грижи



34 лечебни заведения в цялата страна ще получат модерна апаратура за специални грижи за новородените и недоносени деца.
„С доставката на свръхмодерните 437 апарата се надяваме да запазим трайната тенденция за намаляване на детската смъртност, която в най-голяма степен отразява нивото на една здравна система“, каза при отчитането на проекта зам.министърът на здравеопазването доц. Атанас Кундурджиев. Помощта за детското здравеопазване е в размер на 12 774 308 лева и включва свръхмодерна апаратура за механична вентилация и за постоянно положително налягане в дихателните пътища, мобилни рентгенови и ултразвукови апарати, транспортни кувьози, кувьози за специални грижи за новородени деца и за интензивни грижи за недоносени деца с екстремно ниско тегло, монитори за основни жизнени функции с пулсоксиметър, апарати за церебрално функционално мониториране, апарати за инхалаторно приложение на азотен окис и други.
Проектът е финансиран по Програма БГ 07 “Инициативи за обществено здраве”, осъществявана с финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014 и Норвежкия финансов механизъм 2009-2014.
Служебното ръководство на МЗ завари проекта като рисков, но успя да мобилизира усилията на специалистите и да го изведе до успешен финал.

ЕС осъди България за мръсния въздух





Страната ни не спазва задълженията си по директивата за качеството на въздуха, реши съдът в Люксембург.
При втора присъда България ще трябва да плати санкция, заради постоянно превишавани както на годишните, така и на дневните допустими норми за концентрации на фини прахови частици.

Индустриалната карта на България – платформата Industria.bg



Тя обхваща 750 от най-големите предприятия в България, над 400 техникуми и професионални гимназии, 51 висши учебни заведения и университети и предоставя възможности за образование и реализация в производствените предприятия. Създателите на проекта от JobTiger имат подкрепата на община Пловдив, „Клъстер Тракия икономическа зона“ и Българска търговско-промишлена палата.
Инициативата е продължение на „Информационни дни на кариерата“, които се проведоха през януари и февруари 2017 г. за набиране на кадри за едни от най-големите производствени предприятия от Тракия икономическа зона (ТИЗ)
Светлозар Петров, управител на JobTiger, сподели, че над 1000 души са били на срещите с работодателите –  една четвърт от тях – 250 вече са в процес на интервюиране за работа в Пловдив. Първите реални назначения са факт и инициативата продължава през май и юни, като прераства в национална, а не само за предприятия от ТИЗ.
Именно огромният успех на първите срещи с работодателите от ТИЗ е поводът за създаването на Индустриалната карта на България – платформата Industria.bg. Един от въпросите, на които картата отговаря е в кой регион какви кадри има и дава възможност на търсещите работа да намерят по-добра реализация. Освен да помогне за решаването на проблемите с недостига на персонал, проектът се очаква да повдигне отново темата за индустриалната кариера в България и за възможностите за развитие и добър живот, която тя реално дава.
Петров заяви, че неоправдано се твърди, че в България индустрията работи със забавени темпове, а значимо производство няма, тъй като в последните години индустриалните производства в страната показват ръст, износът също. Само първите 750 производствени предприятия, включени в новосъздадената Индустриална карта, имат годишни приходи за 2015 година от 38 милиарда лева, според отчетите от Търговския регистър, и в тях работят 225 хиляди души.