вторник, 11 юли 2017 г.

За първи път български лекар избран в управата на Европейското обединение по гастроентерология



Младият български лекар д-р Радислав Наков беше избран в Управителния съвет на Европейското обединение по гастроентерология (United European Gastroenterology – UEG).
Д-р Наков ще отговаря за младите гастроентеролози под 40-годишна възраст във всички европейски и средиземноморски страни, като мандата му е за две години, считано от 01.01. 2018.
За първи път в историята на UEG българин е избран на такава позиция.
По време на предстоящата през октомври в Барселона Европейска седмица по
гастроентерология д-р Наков ще получи официалните си назначения и задачи, към които щеспадат промотирането на гастроентерологията сред младите лекари и студенти в Европа, организирането на клинични и научни стажове, качество на специализация, продължаващо медицинско обучение, защитаване на правата на младите гастроентеролози и др. По време на събитието д-р Наков ще бъде и модератор на сесия за възпалителни чревни заболявания (IBD).

Нова парти концепция родена между Барселона и София, навлиза у нас с поредица от събития с нестандартни локации



Музиканти, местни производители и Master Chef 2017 Божана Кацарова застават зад първото събитие от поредицата Ritual Gatherings, което ще се проведе на 5 август на южното ни Черноморие

Първата локация ще бъде бар Ботаник, намиращ се на брега на плаж Червенка. В него ще се включат добре познати имена от българската клубна сцена – Shosho, The Foreigners, Anatolkin, MEDO, Peppou, Soulful Traveller, Stefan Popov и Valdy, а специално за събитието от Барселона пристига и мексиканецът Габриел Еспиноса – Gemm. Master Chef 2017 Божана Кацарова ще представи своята лична интерпретация на истинско гурме изживяване, което ще съпътства различните части на деня.
Кулминацията на събитието ще бъде вечеря със седем степенно меню, специално подготвено за 200 гости, които предварително са закупили куверт. Програмата плавно ще премине в класно музикално изживяване до посрещането на изгрева. През двата дни гостите ще имат възможност да се насладят на бутикова музика, гурме храна, различни спортно-развлкателни дейности и местни производители, които ще допълват и изграждат естествената атмосфера на събитието.
Ritual Gatherings е поредица от събития, чиято концепция се ражда в приятелския кръг на музиканти от Барселона и София, а основната й идея е да събира фенове на различните електронни стилове в неподправена и семейна атмосфера, която да задоволява всички сетива. Първото издание цели да приеме фестивален характер и да създаде приемственост и колаборация между различните културни сфери. Основна част от концепцията е събитията да се провеждат на открити локации,  близо до природата, а визуалната продукция е изцяло плод на ръчна изработка с естествени материали.
Екипът, който стои зад Ritual Gatherings, концентрира усилията си в налагането на природосъобразни практики и участва в подобряване на околната среда, а след събитието ще бъдат направени целенасочени стъпки към облагородяване на плаж Червенка.

Проектът „Танцуваща София” отново ще обучава безплатно всички желаещи да се движат и забавляват в ритъма на танца



В следващите месеци софиянци и гости на столицата ще имат възможност да се обучават и забавляват посредством платформа за танц и движение на открито в града „Танцуваща София”. Проектът тази година ще стартира на 16 юли от 17:00 ч. в Маймунарника (парк Борисова градина, до езерото с лилиите) с безплатни демонстрационни уроци по стрийт и съвременен танц. За финал всички гости и участници ще имат възможност да се насладят на презентация от гост-преподавателите и на уникалния финален денс батъл на първото танцово онлайн риалити шоу Dance Arena. Денят ще завърши с Импро джем сешън, чийто хост ще бъде DJ Калата.
„Танцуваща София“ е платформа за танц и движение на открито в града, която ще превърне емблематични градски пространства в своеобразни танцови площадки. Програмата включва над 12 различни урока, подходящи за всички възрасти заедно с преподаватели от Dance Station, PachoVille, Stream Dance Center, uMove, Latin Force, Lindy hop, Swingin Monkeys, Св. Св. Константин и Елена, Фламенко Алегрия, Derida Dance Center и други от най-изявените танцьори и хореографи в столицата.
Организатор на „Танцуваща София” е Фондация „Арт Линк“ (Derida Dance Center), а проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Програма „Европа“ към Столична община. Партньори на инициативата са Dedrax Printing House, Рекламна агенция Селестиал, 7Talents, Vbox7, както и Dance Arena – първото танцово онлайн риалити.

Lidl и Coca-Cola съвместно в най-мащабното грил турне - Да споделим грила!



Жителите на Ст. Загора ще бъдат първите предизвикани да се включат в Националния турнир по спортен грил и да определят част от претендентите за титлата - „Грил майстор на България”

Coca-Cola и Lidl обединяват усилия и заедно организират най-мащабното грил турне в шест български града това лято. Чрез инициативите „Да споделим грила” Lidl и Coca-Cola обединяват усилия, за да дарят щастие в споделените мигове, прекарани със семейството, да дадат възможност на все повече хора да прекарат пълноценни моменти с близки и приятели, докато се наслаждават на забавни моменти и вкусна и качествена храна и напитки.
Най-запалените фенове ще имат възможността не само да се насладят на вкусна храна и напитки, но също така да премерят сили в Националния турнир по спортен грил и да се преборят за титлата „Грил майстор на България”.
Имащите умения по гриловане на месо ще се включат в регионалните етапи на турнира и ще се преборят за своето място на финала в София.
Първите събития от турнето започват в края на юли от Стара Загора и Русе, последвани от Варна, Бургас и Пловдив през август, а кулминацията на инициативата, както и финалът на Националния турнир по спортен грил, ще се проведат в началото на септември в София. Наред с майсторски подготвен грил и свежи напитки, организаторите от Coca-Cola и Lidl подготвят за всички посетители много забавления, изненади и незабравими емоции за малки и големи.

Откриването на първия магазин на LIDL в Самоков е част от дългосрочната стратегия на компанията за развитие на търговската мрежа



Търговският обект се отличава с модерен дизайн, повече удобства за клиентите и служителите и висока енергийна ефективност. Още в първите часове след откриването над 1000 клиенти се срещнаха с шеф Иван Манчев и с шеф Таньо Шишков и застанаха зад кухненския плот с двамата майстор-готвачи. Най-новият обект на веригата е с търговска площ от 1 200 кв. м. и обособени зони с добре подбрани артикули, при които Lidl е доказал своето качествено и ценово предимство.
„С откриването на новия магазин жителите на Самоков ще могат да се възползват от нашите предложения с оптимално съотношение качество-цена и широка гама от внимателно подбран асортимент от хранителни и нехранителни стоки. Самоков е 45-ят град в страната, в който Lidl присъства. Търговският обект в Самоков е 85-ят филиал на Lidl в страната. Надяваме се клиентите ни в Самоков да оценят централната локация и удобства като просторен паркинг и прегледна подредба в магазина. Всичко това прави пазаруването в Lidl лесно и удобно, като в същото време пести време и средства на потребителите. С откриването на магазина в Самоков създаваме 20 нови работни места. Сред нашите приоритети обаче е и грижата за обществото като цяло. Вследствие на наводненията в Самоков взехме решение да преосмислим подхода си при откриването на магазина – в знак на съпричастност ще подпомогнем общината с дарение. Ще насочим помощта там, където е най-нужна“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

„Нов речник на уличния жаргон“ събира над 1000 забавни думи и примери



„Пешо се е накълвал“

Забавен, цветист, пиперлив, екзотичен и груб е езикът на улицата, думи и изрази от който ще намерите в премиерния „Нов речник на уличния жаргон“ на издателство „Милениум“. Някои от думите са познати, но със сигурност има и такива, които ще срещнете за пръв път. Някои са смешни и анекдотични, други – обидни, трети имат специфична социална или регионална обагреност. Но така говорят младежите, автомонтьорите, компютърните специалисти, наркозависимите…
Речникът на съставителката Нели Стоименова не претендира за изчерпателност и всеобхватност, но е добра моментна снимка на некнижовния, бълбукащ, жив език. Книгата всъщност отразява реалността без маска и грим и може да се разглежда и като изследване на обществото ни.
Гарантирани са ви дълги часове забавление с многобройните примери, както и достатъчно материал за размисъл върху народопсихологията на българина тук и сега.
Представени са над 1000 лексикални единици, събрани директно от създателите на уличния жаргон чрез тематични интернет сайтове. Думите са разделени в няколко глави - Обща част, Авто-мото, Алкохол, Диалектизми, Нарко, Офис и технологии и Секс. Смисълът на изразите е предаден с примери, които често също са жаргонни и потапят читателя в действителността, от която извират. Ето някои от тях:
Цѝцепси - Големи, стегнати, добре оформени женски гърди; напр.:Лелее, Пеше, к’ви цицепси е отпрала сестра ти!
Накълвàл съм се - Напил съм се; напр.:
–Леле, Пешо, ако знаеш вчера как се накълвах, още ме цепи главата.
–То и ние с Иван кълвахме цяла вечер...
Качамàк - Задръстване; напр.:
–Ще те чакам след петнайсет минути пред нас.
–Абе, не знам дали ще успея, че тука, на центъра, е голям качамак.


Специалисти от ВМА преглеждат безплатно за хернии



Във връзка с превенцията на едно от социално значимите заболявания – хернията, медицински специалисти от Клиника по едноскопска, еднокринна хирургия и колопроктология към ВМА ще извършват безплатни профилактични прегледи и консултации за лечение на хернии.
Прегледите ще се проведат на 13 и 14.07.2017 г., от 13:00 до 16:00 часа, в Клиника по едноскопска, еднокринна хирургия и колопроктология, намираща се на 6-ия етаж на болницата.
Пациентите ще се преглеждат само след предварително записване, което може да бъде направено на телефон: 02/ 92 25 910, от 09:00 до 14:00 часа.

След 15-годишно прекъсване за първи път в България се провежда обучение на невролози по епилептология



100 лекари от осем държави, включително 42-ма българи, и над 20 лектори от шест държави участваха в Третия източноевропейски курс по епилепсия, който се проведе в Боровец под егидата на Световната лига по епилепсия (СЛЕ).
Фокусът на курса бе върху труднолечимите епилепсии, които са от една трета до една четвърт от всички епилепсии. Разгледани бяха и най-новите класификации на заболяването, съвременните методи на изследване и на лечение, включително немедикаментозните – кетогенната диета и епилептичната хирургия.
Председателят на Европейската комисия към СЛЕ – проф. Мейр Биалер (Израел) даде висока оценка за работата на своята възпитаничка и организатор на курса доц. Петя Димова, която вече обучава епилептолози у нас и заедно с неврохирурга д-р Минкин в Университетска болница „Св. Иван Рилски” създаде Център за лечение на най-тежките форми на това заболяване, включително и хирургично.
Доц. Димова, невролог и епилептолог от УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ и председател на Българското дружество против епилепсия, обясни че епилепсията е най-честото неврологично заболяване, от което по статистически данни страда до 1% от населението – близо 70 000 българи.
След 1990 г. са разработени над 20 нови лекарства, благодарение на което сега има по-голям избор за терапия. В последните години има голям бум при използването на активни вещества от канабис. Такова лекарство за епилепсия, което не е психотропно, беше одобрено от Американската асоциация по лекарствата. То е подходящо и за тежки форми на епилепсия като тази на Ленокс – Гасто. За съжаление новите лекарства са все още твърде скъпи, коментира проф.Биалер, който от 40 години се занимава с разработването на лекарства.
Около 70% от пациентите не получават повече пристъпи, ако получат правилно лечение, и водят нормален начин на живот. Но при останалите 30% пристъпите продължават и тези хора са застрашени от наранявания. Точно тях обществото стигматизира, те се изолират и изпадат в депресия. Постижение е, че на 26 май т. г. извоювахме заедно със Световната лига по епилепсия и със СЗО резолюция на Европейския парламент за епилепсията. Лечението на епилепсията бе признато за приоритет в Европейския съюз и благодарение на това ще бъдат отпуснати много средства за обучението на невролозите в съвременните терапии”, съобщи проф. Атанасиос Кованис (Гърция) – водещ световен епилептолог и детски невролог, дългогодишен председател на Международното бюро по епилепсия (световна пациентска организация на хората с епилепсия).
Създател на интернет-платформата за обучение VIREPA към Световната лига по епилепсия Проф. Валтер ван Емде Боас (Холандия) обясни, че изцяло са променили старомодната лекционна форма за водене на курсовете.
Нашите курсове са интерактивни и обучаващите се колеги представят свои трудни случаи за общо обсъждане. Нашето обучение е насочено изцяло към практиката, добави той.
Проф. Небойша Йович от Сръбската лига за борба с епилепсията наблегна на огромния напредък в епилептологията през последните 20 години. В днешно време обаче пациентите минават първо при общите невролози и педиатри, а познанията по обща неврология и по педиатрия не са достатъчни за навременното откриване на различните форми на епилепсия и за правилното им лечение. Методите на лечение се развиват постоянно и е нужно продължаващо обучение”, призна водещият детски епилептолог.


ИКЕА отново е домакин на Летен фермерски пазар и през юли



 През неделите на юли продължава успешната инициатива Летен фермерски пазар в ИКЕА 2017, която включва над 60 производители с богат асортимент oт собствена продукция от цяла България (плодове и зеленчуци, разнообразни млечни и месни произведения, вино, хляб и печива с квас, мед и пчелни продукти, консервирани плодове и зеленчуци, сокове, сиропи, чайове, оцети, ядки, гъби, билки, подправки и много др.), кулинарни демонстрации и дегустации, детски работилници, занаятчийски работилници, представяне на натурална козметика, музикални изпълнения.
Посетителите на събитието ще има възможността да избира от внимателно подбрана, свежа и разнообразна сезонна продукция за себе си и семейството си. Фермерският пазар ще се провежда между 12 и 19 часа на 9-ти, 16-ти, 23-ти и 30-ти юли, а щандовете на производителите ще са разполoжени в пространството пред магазин ИКЕА.
Летните фермерски пазари в ИКЕА 2017 се провеждат в сътрудничество с Хранкооп – София – организация, чиято мисия е да предоставя достъп до чиста храна и да подкрепя българските производители.

Програма „Готови за успех“ набира кандидат-стипендианти за учебната 2017-2018 година




Фондация BCause в партньорство с Фондация „Сирак” обявява прием на документи на кандидати за стипендия по програма „Готови за успех” за учебната 2017-2018 година.
Програмата е предназначена за младежи с отлични академични постижения, загубили един или двамата си родители, отгледани от роднини или в социални домове.
Могат да участват ученици от 12 клас, както и студенти от бакалавърска и магистърска степен в държавни университети. Стипендиите са десетмесечни, а годишният им размер е съответно 2000 лв. за студентите и 1000 лв. за учениците.
Най-важният критерий за избора на стипендиантите е успехът, който имат от предходната учебна година; на второ място се оценява социалният им статус.
Срокът за кандидатстване е 6 октомври 2017 г.
-------
Стипендиантската програма “Готови за успех” е програма на Фондация BCause от 2006 г. Средствата се осигуряват изцяло от корпоративни и частни дарения. От своето създаване програмата се осъществява в партньорство с фондация “Сирак”, а един от най-големите дарители на програмата вече десета година е Международният женски клуб. Тя  се радва на подкрепата на своите посланици на добра воля – журналистите Христо Калоферов и Мирослава Иванова, актьорите Албена Михова и Ненчо Балабанов и Ани Халваджиян.
За 11 години са осигурени 1140 годишни стипендии на обща стойност над 1,7 млн. лв.
Инициативата може да подкрепите и с SMS с текст DMS USPEH на номер 17 777 или с онлайн дарение в Платформата.бг

Вицепрезидентът на Р. България Илияна Йотова стана почетен член на Съвета на жените в бизнеса в България



 -В мое лице имате ревностен пазител и защитник на правата на жените. Ще отстоявам правото на всяка една от нас да изразява мнението си публично, заяви Йотова, по време на срещата по покана на Съвета, на която бяха дискутирани широк спектър от теми, свързани с равнопоставеността на жените, както и очертаването на съвместни проекти и инициативи, които биха имали значима обществена стойност.
Една от идеите - резултат на ползотворните дискусии по време на срещата, е предложението на вицепрезидента за организирането на съвместен форум на тема „Бизнесът срещу лошите новини”.
Медийната среда беше част от множеството теми, по които Съветът разговаря с вицепрезидента. Равнопоставеността на жените, възможностите за професионалното  им развитие и израстване и ученето през целия живот бяха сред акцентите в разговорите с Йотова. Темата беше повод за председателя на Съвета на жените в бизнеса – д-р инж. Боряна Манолова, да представи една от най-мащабните инициативи на организацията с фокус върху  кариерното развитите на жените - Лидерската академия, нейното специално издание за директори на училища, както и Националната  стажантска инициатива „Оставаме в България”.
Обект на дискусия беше и професионалната ангажираност на дамите в предпенсионна и пенсионна възраст.
В края на срещата председателят на Съвета покани вицепрезидента за почетен член и й връчи специална значка, симвлозираща членството в организацията.

Интензивна грижа за млада и сияйна кожа с NIVEA Cellular Anti-Age ампули



Това лято NIVEA добавя към семейството си от продукти против бръчки първата ампула за грижа за лицето с хиалуронова киселина, която изглажда, омекотява и съживява кожата. Така козметичният бранд утвърждава позицията си на пръв помощник на жените в борбата със стареенето на кожата и поддържането на нейния младежки сияен вид.
NIVEA Cellular Anti-Age Ампули с хиалурон притежават най-високата концентрация на хиалуронова киселина от продуктите в серията NIVEA Cellular Anti-Age. Интензивната им формула ускорява процеса на обновяване на клетките, като подпомага задържането на вода в тях и повдига контура на лицето. Ампулите комбинират къси и дълги вериги хиалуронова киселина за максимален ефект върху всички слоеве на кожата. Дългите вериги хиалуронова киселина хидратират повърхността на кожата, а късите проникват в дълбоките слоеве и активират синтеза на хиалуронова киселина в тях. „Във формулата на NIVEA Cellular Anti-Age Ампули комбинирахме къси и дълги вериги хиалуронова киселина, тъй като двете форми се допълват идеално. Активната формула прониква дълбоко в кожата като подпомага за поддържането на хидратацията в нея“, обяснява д-р Свен Фей. Резултатът е ускорено обновяване на клетките, хидратиране и незабавно усещане за по-гладка кожа още след първото нанасяне.
Основната съставка на NIVEA Cellular Anti-Age Ампули – хиалуроновата киселина – е естествен компонент на кожата, който има доказано силен хидратиращ ефект. След средата на 30-те години на миналия век производството на хиалуронова киселина бавно намалява, вследствие на което кожата се изсушава, изтънява и понижава еластичността си. Това е и причина за появата на по-дълбоки бръчки. Кожата на лицето се нуждае от специална грижа, която да й осигури нужното подхранване.
NIVEA CELLULAR ANTI-AGE Ампули са подходящи за употреба както като дневен, така и като нощен серум. Съдържанието на една ампула осигурява необходимата грижа за кожата за период от една седмица. За постигане на оптимални резултати е препоръчително използването на поне една ампула месечно.
Интензивната формула на NIVEA Cellular Anti-Age Ампули с хиалурон възвръща младежкия вид на кожата и допринася за нейния сияен, свеж вид.

УМБАЛ “Св. Иван Рилски” е единствената болница у нас, в която ще се правят всички генетични тестове със 100 % точност



Лечебното заведение сключи днес договор със световната мрежа CENTOGEN

Договорът бе връчен официално на директора на УМБАЛ “Св. Иван Рилски” д-р Дечо Дечев лично от вицепрезидента на германското неврогенетично дружество проф. Питър Бауър, който е главен научен директор и член на Изпълнителния съвет в CENTOGENE - световният лидер в областта на генетичната диагностика на редките заболявания.
От следващия месец болницата ще предлага над 6 000 вида ДНК-тестове, за което ще е необходимо само да дадете 5 капки кръв. Изследването става готово за една до две седмици и е 100 % точно.
“Това е уникална възможност за ранна диагностика и профилактика на всички заболявания, което улеснява и съкращава процеса на лечение. Не по малко важно е, че поемането на разходите или на част от тях за генетични тестове от страна на здравната система, би спестило милиони левове в бъдеще и ще намали усложненията при диагностициране и лечение. Надяваме се и това да стане, когато докажем на практика ефективността на метода”, каза директорът на УМБАЛ “Св. Иван Рилски” д-р Дечо Дечев.
Цените на изследването са съобразени със стандарта у нас и варират между 200 и 6000 евро, като максималният пакет е фамилен. Това е най-ниската цена за изследване на генома, тъй като са елиминирани посредниците и надценките им. Всеки български лекар ще може да работи с УМБАЛ “Св. Иван Рилски”. Диагностично-консултативният център към УМБАЛ “Св. Иван Рилски” ще извършва дейностите по това изследване.

Как да приготвим багажа си „умно” за лятната почивка



Смартфонът - най-важната част от „умния” ни багаж за летния отдих.  Това показват данните от тазгодишното проучване Huawei Summer Barometer.
Преди туристите заминаваха не само с тежки куфари, но и с цяла гама устройства като фотоапарати, плейъри, папки с важна информация за пътуването, карти и др. устройства. Сега има много по-лесен и „по-умен” начин да пътуваме. Модерният смартфон като Huawei P10 например, е „най-умният“ багаж за лятото на 2017 г., защото той е новата камера.
49% от хората в Централна, Източна и Северна Европа ще пътуват през лятото на 2017 г. Милиони ще разглеждат забележителности, ще посещават интересни места и градове. Това са все ситуации, при които камерата се превръща в нашият най-добър приятел. Не е изненадващо, че 94% от потребителите (вкл. 97% от българите) използват мобилните телефони за снимки.
Външната памет е от изключително значение при подготовката на „умния” ни летен багаж, който трябва да включва и карта с допълнителна памет, за да съхраняваме снимки и видео.
Проучването на Huawei показва, че 55% от потребителите (68% от българите) прехвърлят данни от смартфоните си на външни устройства. 29% от европейците и 47% от българите използват като цяло допълнителни карти с памет.
Близо 60% от потребителите в Европа използват своите смартфони като асистенти за пътуване. Те изтеглят приложения като Booking.com или Tripadvisor, за да проверяват отзиви от други потребители. Но това не е всичко – над 30% от всички европейски потребители и 47% от българите използват смартфон, а не компютър, когато правят своите резервации.
„Умният” багаж на 2017 г. не съдържа традиционна карта за ориентиране – 70% от европейците и 88% от българите използват навигацията на своите смартфони.
Не е изненадващо, че голяма част от потребителите в Европа (83%) посочват дълготрайната батерия като една от най-желаните характеристики. 88% от българите посочват животът на батерията като важен фактор при избора на смартфон. Затова и външните батерии са сред най-популярните аксесоари на пазара в момента. Huawei Summer Barometer показва, че 39% от потребителите на смартфони са закупили и използват преносима батерия. 42% от българите също използват външна батерия, а 40% от сънародниците ни пътуват с допълнителни кабели за зареждане на телефона.
Рецептата на Huawei за „умен” багаж е ясна: уверете се, че имате достатъчно памет на своя телефон. Изтеглете приложенията за пътуване, за да може да разполагате с най-важната информация. Оставете ненужните устройства като фотоапарат вкъщи, ако все още притежавате такъв. Уверете се, че имате и достатъчно батерия за спешни случаи. След като сте направили всичко това просто тръгнете, пътувайте и се отдайте на почивката. Направете си няколко усмихнати селфита  и не се притеснявайте – 73% от потребителите в Европа и цели 84% от българите си правят селфи кадри през лятото.

От министъра на здравеопазването зависи кога Военният санаториум в Поморие ще заработи с пациенти



Необходим е лиценз, разписан от министъра на здравеопазването, разрешаващ извършването на медицински дейности и приемането на пациенти

Юридически бившият Военен санаториум в Поморие е вече официално открит и вписан в капитала на „МБПЛР-ВИТА” ЕООД, но фактически възстановяването на болницата като лечебно заведение е в пряка зависимост от Министерството на здравеопазването и затова все още не се приемат пациенти. Процедурата е обвързана  с издаване на лиценз, съгласно Закона за лечебните заведения, и сключване на договор с Националната здравноосигурителна каса. Към този момент „ВИТА” в Поморие е само едно юридическо лице, което е вписано в Търговския регистър и едва след финализиране на административните процедури ще започне да приема  пациенти.
„ВИТА” в Поморие има пълната подкрепа на Министерството на отбраната и лично на военния министър и вицепремиер на Република България Красимир Каракачанов. „Заедно с министъра на отбраната, който упражнява правата на държавата в капитала на „ВИТА”,  заставаме зад дружеството, което ще се развива занапред. Първият етап ще е свързан със стартиране на процедурите за възстановяване на материално-техническата база в този прекрасен обект на брега на морето – емблема за град Поморие. Един от най-спешните въпроси, който трябва да бъде решен, е болницата да получи необходимото разрешение от Министерството на здравеопазването. Към момента поморийският клон би могъл да извършва дейност само по профилактика. За останалите дейности е необходимо съгласуване, тъй като изискването за придобиване на лиценз за останалите дейности е болницата да отговаря на определени критерии, като материално-техническа база, персонал, които към момента ги няма”, заяви на тържественото откриване в Поморие зам.-министърът на отбраната Анатолий Величков и допълни:
„Министерството на отбраната, в лицето на военния министър, е поело ангажимент да съгласува този процес със здравното  министерство и когато критериите бъдат изпълнени, ние сме уверени, че министърът на здравеопазването не би следвало да направи отказ от издаване на лиценз”.
„От 1 юли т.г. започва подготовката на материално-техническата база и създаването на минималните условия, необходими за приемането на пациенти, но кога ще се случи това и в какъв срок, зависи от издаването на разрешително от Министерството на здравеопазването”, сподели и управителят на „ВИТА” д-р Крантев.

Как да елиминираме портокаловата кожа



Нова ултразвукова технология разбива целулита и сваля оттоците по краката

Целулитът и подутите крака са едни от големите кошмари на съвременната жена без значение нейната възраст. Портокаловата кожа е не само естетичен дефект, но и е сериозно заболяване на съединителната тъкан, което засяга едновременно лимфната система и кръвоносната система. Поразява както момичета в пубертета, жени по време на бременност или менопаузата, така и жени, употребяващи на контрацептивни медикаменти.
Хранене и спорт
Една от главните причини за появата на портокаловата кожа е лошата микроциркулация на кръвта, в следствие на слабо активен начин на живот и отсъствие на физически тренировки. Не без значение са и вредните навици - алкохол и тютюнопушене. Появата на целулит може да бъде провокирана и от настъпил хормонален дисбаланс, например: дисфункция на яйчниците, надбъбречните жлези и щитовидната жлеза. До натрупването на целулит водят нездравословното хранене, стресът, на който сме подложени ежедневно. Също и разкъсването и деструктурирането на колагена, интоксикацията и лошата оксигенация на тъканите.
Няма пряка зависимост между наднорменото тегло и целулита, тъй като той е  нарушение в разпределението на мастната тъкан на кожата, а подкожна мазнина имат дори и много слабите дами. Основен момент в антицелулитната диета не е количеството калории, а минералният състав на продуктите. Препоръчително е да изключите от менюто си продукти, в чийто състав влизат овкусители, консерванти и подобрители. Избягвайте захарта, рафинираните мазнини и бялото брашно. Приемайте често прясно изцедени сокове - известно е, че витамин С ускорява обмяната на веществата и подобрява микроциркулацията на кръвта. Пийте много вода, поне 2,5 л на ден, особено през лятото. Не подценявайте зеления чай - съдържащите се в него антиоксиданти спомагат за извеждането на всички шлаки и токсини от организма, които са потенциално отговорни за появата на целулит.
Подкрепяща терапия
Доверете се на новите технологии и ускорете резултата с подкрепящи антицелулитни процедури на всеки 3 или 6 месеца. Иновативният апарат TriActive+ комбинира три технологии, които се прицелват в несъвършенствата. Машината работи с ултразвук, лазер, радиочестота - за ефективно елиминиране на локалните натрупвания на мазнини, лимфния застой и отпуснатостта на кожата. Процедурите с TriActive+ намаляват целулита, оформят тялото и го склуптурират.
“Много хора прибързват и прибягват до липосукция. Ние сме с един ход напред. Не е необходимо операция, която може да доведе до усложнения,”  категорична е Боряна Тимнева, физиотерапевт в столичната клиника Jewel Skin. Терапията с новата технология намалява целулита, тонизирана и еластична кожа без тя да бъде отпусната, намаляване на задържането на течности и подобряване на химичните реакции дори и при лечение на “синдрома на тежките крака”, хармонично премоделиране на тялото, стягане и тонизиране на кожата на шия и деколте, премахване на двойна брадичка.
Действието на апарата е свързано с  превръщането на мазнините в течност и изхвърлянето им. Машината работи с ултразвук на ниска честота и дълбоко проникване. Той спомага за намаляване на мастните натрупвания и се използва в долната част на тялото – корем и крака. След това се включва диодния лазер  за лимфен дренаж и стимулиране на кръвообръщението. ака освен, че обемът на мастните клетки е намален, те се наместват правилно и тази неравност по кожата , известна като портокаловата кожа, изчезва. Може да се прилага за големи зони от тялото и за малки зони – като лицето например. С радиочестотата кожата се стяга и изпъва. Стимулира контракциите на колагеновите фибри и активира микроциркулацията. С нея могат да се третират дори и най-малките бръчици по лицето.
На всеки 21-28 дни клетките в организма се обновяват, като това зависи от индивидуалния метаболизъм. Затова е добре в рамките на тези дни се правят повтарящи се действия, които могат да бъдат запомнени от клетките и да бъдат изпълнявани от тях и след това. “Препоръчва се да се направи курс от 10 процедури, веднъж-два пъти седмично. Така мастните клетки в тялото ще свикват да бъдат дренирани, а мастните киселини от тях – да бъдат изхвърляни. Кръвообръщението също се подобрява. В третираните зони се увеличават колагеновите и еластиновите фибри. Именно новият колаген и еластин правят кожата по-стегната и водят до заличаване на целулита, “ разяснява специалистът Боряна Тимнева. Повечето пациенти виждат значителна разлика след първата процедура, но за да се задържи ефектът трябва да се правят поддържащи процедури, в зависимост от конкретните нужди. Естествено за да се завържи ефектът, тялото трябва да се поддържа със спорт и здравословно хранене.


Вицепрезидентът на Р. България Илияна Йотова даде старт на Фестивала на азиатската култура „Азия отблизо“



Първият по рода си Фестивал на азиатската култура в България бе официално открит в Борисовата градина с 20 бели гълъба, символ на мира, разбирателството, любовта и хармонията. Той бе осъществен с любезната подкрепа на Държавния културен институт към Министерството на външните работи, Министерство на туризма и Столична община, както и със съдействието на генералния спонсор на фестивала – Turkish Airlines.
Старт на Фестивала „Азия Отблизо“ дадоха Вицепрезидентът на Р.България Илияна Йотова, Н. Пр. посланикът на Индонезия г-жа Сри Астари Расджид, Н. Пр. посланикът на Палестина д-р Ахмед Ал Матдбух и представители на дванадесетте азиатски посолства у нас: Виетнам, Индия, Индонезия, Иран, Китай, Монголия, Пакистан, Палестина, Сирия, Тайланд, Филипините, Южна Корея и Япония.
Те посрещнаха посетителите на екзотичното събитие със специално организиран парад, в който се включиха лично посланиците на 12-те държави и над 50 атрактивни азиатски изпълнители в традиционни костюми. По време на Азия Отблизо за първи път в България се представят над 50 спортни, културни, музикални, танцови и кулинарни активности, чрез които всеки може да се запознае отблизо с магията на азиатската култура.
За децата бяха предвидени различни занимания, сред които китайски начин за изрязване на хартия, индонезийски игри, представяне на косплей герои от Япония и др.

„Офис на открито” отваря врати



между 6 и 14 юли отново на адрес ул. Кракра 16 в София. Събитието се организира за втора поредна година от фондация “Credo Bonum” в партньорство с мобилната апликация „Здрави” и Българо-американска кредитна банка.
През 2017 г. „Офис на открито” има за цел да продължи темата за бъдещето на работните пространства и за предимствата на работата сред природа. И тази година инициативата кани представители на частния бизнес, НПО, артисти  и различни фирми да изнесат своята дейност  в рамките на временния офис на ул. „Кракра” 16.
Сред участниците през 2017 г. са „Заедно в час”, „Програмата”, Roobar, Playtech, Harmonica, Escreo, Enhancv и агенция Nitram, БЛОК Кино, Creative Mornings и други.
Специалните събития в програмата включват няколко отворени дискусии по различни теми, свързани с работните пространства и градската среда. Сутринта на 6 юли започна с брънч, организиран от „Здрави” под надслов "Има ли ваканция, когато работата ти е хоби?". В нея взеха участие Мила Михова, оперна певица и Димитър Шопов, създател на кулинарно училище. На 10 юли бе денят "С деца на работа", на който всеки желаещ да работи на открито го направи с малчуганите си. За тях, между 10 и 12 ч., „Био игри” подготвиха серия от занимания на тема здравословен начин на живот.
На 12 юли е ред на дискусията „Бъдещето на офиса”, организирана от „Кариери” с участието HR-специалисти от различни компании, а по-късно през деня предстои разговор по темата за съдбата на градските градини в столицата с участието на представители от Българска мрежа на Глобалния договор на ООН и Лесотехническия университет. На 14 юли, петък, в офиса отново ще гостуват и Creative Mornings.

Устойчивите решения не могат да бъдат краткосрочни



Осмото издание на традиционния дискусионен форум, организиран от сп. Мениджър и Екопак България – Национален зелен форум 2017, събра представители на властта и бизнеса, еко- и научни организации, специалисти по енергийна ефективност и управление на отпадъци, които се обединиха около идеята за развитие на екоиновации и зелена градска среда в България. Te заявиха, че имат ясна визия и работят заедно за намаляване на въглеродните емисии, ефективно управление на отпадъци, дигитализация и други инициативи за създаване на условия за устойчиво развитие на градовете и опазване на околната среда.
Форумът бе в два дискусионни панела. Първият „Добавената стойност на зелените инвестиции”, се фокусира върху няколко значими теми като намаляване на вредните емисии, управление на отпадъци, пестене на ресурси и използването на биоразградими материали. Той бе открит от г-н Нено Димов, Министър на околната среда и водите, който твърдо застана зад позицията, че подемът на икономиката не трябва да бъде спиран и призова да се стремим към неговото развитие.
„Зеленият бизнес не е просто реклама, не е просто печалба. Това е онзи гений, който превръща потенциалния ресурс в реален. Живеем в такъв етап, че именно той ще измисли как да използва „отпадъка” и да го превърне в ресурс. Зеленият бизнес е този, който се справя с предизвикателствата днес и ще направи бъдещето по-добро”, заяви Димов.
Йоана Христова, зам. кмет по околна среда на Столична община, определи формата на събитието като изключително подходящ, за да бъде осъществена връзка между успешното икономическо развитие и по-чиста околна среда и повече инвестиции, които да водят до устойчиво развитие. Тя презентира пред участниците в събитието плановете на Столична община във връзка с председателството на България на Съвета на ЕС, сред които са развитието на нова система за ранно предупреждение за възникване на замърсяване с 48 часа предизвестие и разработването на концепция за Общински екопаркове, които ще дадат възможност, с малко средства и усилия от страна на общината, да може част от отпадъците да бъдат подготвени за повторна употреба.
Тодор Бургуджиев, изпълнителен директор на Екопак България посочи успешни примери от дейността на организацията. Той посочи още как чрез иновации могат да се не само увеличава производителността и приходите, но и да се пестят ресурси. Той подчерта, че добрите примери в тази посока сред компаниите в страната не са малко. „Производителите в България намаляват теглото на опаковките с 20-30% само за последните години, като в същото време вече голяма част от опаковките са направени от биоразградими материали. Само през 2016 г., в сравнение с 2015 г., опаковките за многократна употреба са се увеличили с 6,1%. Бизнесът наистина е ориентиран към въвеждане на иновации, които ще доведат до по-устойчиво опазване на околната среда”, допълни той.
Като потвърждение на тези твърдения, главният директор „Корпоративна политика и правни отношения” на Теленор България, Ирина Василевска, представи нововъведенията за устойчиво развитие на компанията и ползите от тях както в страната, така и в някои от останалите 12 пазара, на които телекомът оперира. Новоизградената мрежа на Теленор в Мианмар, която функционира чрез соларни панели, селскостопанската технология, спомагаща за увеличаване на добивите и контрола на качеството в Тайланд, както и соларното решение, чрез което може да бъде осигурено електричество до всеки дом в отдалечени райони на Пакистан, са само част от инициативите за устойчиво опазване на околната среда, които Теленор прилага за по-добро бъдеще за всички. „Разбира се, и в България сме доста активни в тази посока - само за последните 4 години, чрез целенасочени мерки, компанията е намалила консумацията на електроенергия с повече от 30%, като по-значимото е, че успява да запази тези резултати въпреки стремглавото увеличение на използването на Интернет и преноса на данни след старта на 4G мрежата”, сподели г-жа Василевска.
Ловорка Кекез, мениджър Околна среда на Кока-Кола ХБК България, представи добрите практики, които са позволили на компанията да намали използването на вода с 14%, на електроенергия – с 20%, като в същото време да увеличи с 35% рециклирането и използването на разградими материали в сравнение с 2010 г. Като заключени на панела Ясен Гуев, управител на The Mobile Globe представи анализ на развитието на зелената идея в България и предупреди всички всички участници във Форума, че този идея е особено значима за младежите и ще бъде много силен фокус на следващите поколения.
Инж. Снежана Семова, управител на „Сен Гобен констракшън продъктс България”, постави началото на втория панел под надслов „Чисти градове: въздух, вода, транспорт, политики и решения”, като разказа за въздействието на строителството върху околната среда, както и представи безпраховите технологии и материали като възможност за намаляване на запрашаването в градовете. Станислав Станев, регионален директор "Технически дейности и ефективност" на Веолия за България и директор „Експлоатация и поддръжка” в Софийска вода, говори за качествата на водата в София, както и за усилията, които компанията полага, за запазване на чистотата не само на водата, но и на околната среда като цяло. Загорка и BMW България представиха плановете и основните иновативни направления, в които компаниите работят, за да превърнат българските градове в по-чисти и по-приветливи за живеене. За финал създателите на частната мрежа за измерване на чистотата на въздуха AirBG.info – Стефан Димитров и Николай Лулчев, представиха идеите на организацията и обещаха, че до края на годината ще изпълнят поставената си цел да изградят 500 измервателни точки на територията на България. Те предизвикаха участниците във форума да се замислят, че и обществото трябва да даде своя принос и всички заедно да се грижим за осигуряване на по‑качествен въздух.
Участниците в Осмия Национален Зелен Форум 2017 се обединиха около идеята, че институциите, бизнесът и обществото трябва да работят заедно за развитие на по-добра градска среда в България.