Translate

четвъртък, 31 август 2017 г.

Поли Паскова, група Епизод и фолклорни ансамбли ще участват в Общобългарския събор в Украйна



Родолюбци от цял свят правят дарения за доизграждане на Мемориалния комплекс на Кубрат в Полтава

Фолклорната звезда Поли Паскова и най-родолюбивата рокбанда - "Епизод", ще бъдат изненадата в програмата на Общобългарския събор, който ще се състои на 16 и 17 септември край могилата на великия ни държавник Кубрат в днешна Украйна, с. Малая Перещепина.
Съборът, подкрепен от Държавната агенция за Българите в чужбина, ще бъде представен от председателя на комитета Румен Спасов и заместник-председателите Делян Дамяновски - председател на Националната асоциация на председателите на общински съвети в България, Симеон Симеонов - председател на Отечествен съюз, Ивелин Михайлов от фондация Въздигане, подкрепил и паметника на Алцек в Италия, депутатът Красимир Богданов и журналистката и ПР Патриция Кирилова, председател на сдружение за опазване на културно-историческото наследство - Велика БОЛГАРИА.
"Искаме да направим гроба на кан Кубрат свещено място за всеки един българин и всеки българин поне веднъж в живота си да отиде и да се поклони там. Всеки българин, който присъства на събора, да получи свидетелство за поклонничество.
", съобщи на пресконференция Делян Дамяновски, зам.-председател на Международния организационен комитет и председател на Националната асоциация на председателите на общински съвети в България.
"Днес ние се нуждаем от обединителен фактор, който да ни сплоти и да помним, че ние сме една от най-старите и най-древните народности и държави в Европа. Съборът Към завета на Кубрат може да се превърне в такъв фактор", заяви Симеон Симеонов, председател на Отечествения съюз.
Съборът ще тече два дни, с богата фолклорна и артистична програма. Очакват се българи от цял свят, както и наши преселници в Украина и Молдова, т.нар. Бесарабски и Таврийски българи, чуваши, волжки и други да присъстват на събитието.
Председателят на фондация "Въздигане" - Ивелин Михайлов, подпомогнал и паметника на Алцек в Италия, се ангажира до една година паметникът на Кубрат и синовете му да бъда изграден в Мемориалния комплекс.
Най-добрият български боксьор и претендент за световната титла - Кубрат Пулев, ще бъде лице на събора.
По време на пресконференцията стана ясно, че изследователят на български руни и древна писменост Мила Салахи вече е разчела символите от пръстените на Кубрат, които показват доста неизвестни факти за него и синовете му. Както и царската му титла, заедно с ролята му за християнизирането на Стара Велика България.

Щафетен маратон ще събере олимпийски медалисти и звезди от шоубизнеса



По традиция щафетният маратон ще се проведе на 6-и септември и е посветен на 132-рата годишнина от Съединението на Княжество България с Източна Румелия, както и 100 години от провеждането на първия щафетен маратон в света – в страната на изгряващото слънце –Япония..
Олимпийската шампионка Тереза Маринова ,Евгения Раданова  българката с най-много медали от зимни олимпийски игри , Павлина Филипова една от най-добрите ни биатлониски с две четвърти места от олимпийски игри ,както и рекордьорката по трасето от връх Ком до нос Емине Антония Григорова ще са част от отборите които ще стартират в 3ти Щафетен Маратон на София,който е единствен по рода си в България.
Традиционното вече спортно събитие се организира всяка година в деня на Съединението в което символично - 6 бегачи в отбор в 6 категории ще пробягат на 6 ти Септември разстоянието от 42.195 км като с това ще отбележат този голям български празник, както и за да даде възможност на всички любители на бягането да премерят своите сили в класическата дисциплина и да споделят емоциите от любимия спорт.
Дисциплината Щафетен Маратон е официално призната от международната федерация по лека атлетика– IAAF
Състезателното трасе ще премине по булевардите „Евлоги и Христо Георгиеви“ и „Черни връх“. Отборит ще пробягат под формата на щафета класическата маратонска дистанция от 42,195 км., като всеки участник ще пробяга на своя пост дистанции разпределени в 5 км, 10 км, 5 км, 10 км, 5 км и 7.195  километра. За класиралите се до трето място във всички категории са предвидени купи, медали и материални награди. . Като всеки завършил ще получи специален медал.
Очаква се тази година на старт да застанат между 60 и 70 отбора. Всяка година броя на участниците расте. В първата година стартираха 44 отбора, във втората -56 а сега се очаква те да достигнат 70 отбора.
В състезанието ще участват както едни от най-успешните спортисти на България , така и най-добрите бегачи в момента в страната. На старт ще застанат и много любителски отбори ,а по традиция ще има и отбори на различни фирми както и представители на държавните институции.Само Българска Армия има готовност да стартира с 3 представителни отбора от различни родове войски.
Всички желаещи да станат част от събитието и да споделят емоциите от любимия спорт и да премерят своите сили в маратона могат да заявят своето участие на http://sofiaekidenmarathon.com/ до 05 септември 2017г.
Надпреварата ще стартира точно в 9:00 часа на 6 ти септември от старт-финалната зона пред Националния стадион „Васил Левски“ и се очаква да приключи малко след 13:00 часа на същото място.
Организатор на събитието е Младежки спортен клуб „София Европа“ с подкрепата на  Столична община, Асоциация „Спорт за всички“, клуб “5kmrun”. Под патронажа на Посолството на Япония в България.

Хамза Кан ще подпомага наши мениджъри за преодоляване на синдрома на професионалното прегаряне


Чрез превенция на бърнаут да се увеличи бизнес ефективността на компаниите

На 12.09.2017 г. в кино Арена Младост в София ще се проведе мотивационен семинар „Играта на професионалното прегаряне & баланс личен живот - работа“ (Burnout Gamble & Work-Life Balance). Събитието е посветено на необходимостта от въвеждането на програми за превенция на синдрома на професионалното прегаряне (Бърнаут синдром), като по този начин се намалят загубите за компаниите. По данни на Американския институт за изследване на стреса всяка година САЩ губят около 300 млрд. долара заради отсъствие от работа или намалена работоспособност вследствие на стрес, както и за покриване на разходите за медицински грижи на засегнатите. Изследване от 2013 г. показва, че за Европа тези загуби възлизат на 600 млрд. евро.
Събитието Burnout Gamble & Work-Life Balance е част от кампания, която цели да запознае с проблема работодатели, мениджъри и професионалисти и да ги провокира към корпоративно отговорно поведение. Тя е насочена към увеличаване на бизнес ефективността им чрез практики за засилване на мотивацията, удовлетвореността, предпазване от професионално прегаряне и постигане на ефективност чрез по-равностоен баланс между работата и личния живот. Кампанията е насочена и към последиците, причинени от загуба на този баланс, които пряко влияят и са много по-дълбоки, дълготрайни и струват на компаниите много ресурси. Бърнаут влияе негативно не само на здравословното, но и на емоционалното състояние, ефективността и удовлетвореността от работата.
Специален гост-лектор на мотивационното събитие ще е световно известният Хамза Кан. Той е специалист по стратегически маркетинг, предприемач, мотивационен спийкър и една от най-интересните и мотивиращи личности, които говорят по темата за Бърнаут и който е отличен с много награди за дейността си.
Burnout Gamble & Work-Life Balance е част от серия международни събития в нашия регион, посветени на интегрирането на програми за превенция на бърнаут и подобряването на работната среда за по-добър баланс между работата и личния живот.
Събитието е насочено към служители и мениджъри, за които е важно да бъдат ефективни, но и здрави, уравновесени и щастливи докато работят.
Повече информация може да се намери на официалната интернет страница на Burnout Gamble & Work-Life Balance, както и във Facebook.

Умните уреди на LG вече са съвместими с платформите с изкуствен интелект Amazon Alexa и Google Assistant


LG продължава да разширява кръга от партньорства с възможно най-много различни интелигентни платформи и услуги. По този начин глобалната технологична компания

предоставя на потребителите си по целия свят възможност за създаване на перфектен интелигентен дом.
LG продължава да изгражда своята екосистема, включваща не само интелигентни домашни уреди, но и роботи, които комуникират, почистват дома или косят тревни площи. Много от най-новите си технологични продукти с изключителни функции, както и интелигентните си роботи LG ще представи на IFA 2017 в Берлин от 1 до 6 септември 2017 г.
С Wi-Fi, вграден във всичките серии уреди от настоящата година, LG прави особено лесно свързването с тях и контролирането им от потребителите, независимо къде се намират. Интелигентният хладилник „LG InstaView Door-in-Do™“, задвижван от собствената интелигентна оперативна система на LG, е съвместим с всички удобни функции, предоставени от гласовата услуга на Amazon Alexa. С повече от 15 000 умения, Alexa може да контролира хиляди интелигентни домашни устройства, да пуска музика, да уговаря различни домашни задължения, да настройва таймери и да върши още много задачи.
Новият Google Assistant вече е съвместим с всички интелигентни домашни устройства на LG и само чрез използването на Google Home, вашия телефон с Android или iPhone, можете да контролирате безпроблемно домашните си уреди. С помощта на асистента на Google можете да изпълнявате редица задачи, като например да проверите колко време остава до края на програмата за пране или пък да зададете на хладилника си да произведе още лед. И тъй като Google Home Assistant може да различава едни гласови характеристики от други, цялото семейство може да се възползва от неговите контролни функции.
Наред с това, LG използва собствената си интелигентна гласова платформа „Deep ThinQ“. „SmartThinQ Hub“ играе централна роля в стратегията за „умен дом“ на LG, като събира информация от всички интелигентни уреди, както и конвенционални устройства, свързани със сензори към „SmartThinQ“ чрез Wi-Fi, Zigbee или Bluetooth. Информацията се показва под формата на известия на LCD екрана или се оповестява чрез вграден високоговиретел.
LG ще представи своите интелигентни роботи за пръв път в Европа на изложението в Берлин, като централно място в портфолиото заема изключителния „Hub Robot“. Много повече от обикновен интелигентен асистент, той използва технология за разпознаване на глас, за да се свърже с други иновативни устройства на LG и улесни максимално домакинствата по света. Нужно е само да издадете гласова команда на робота и той ще свърши всичко вместо вас, като например да намали температурата на климатика, да включи съдомиялната машина и т.н.
Роботите за упътване и почистване на летищата са в основата на развитието на портфолиото на LG за роботи-помощници извън домашна среда. Използвайки собствената платформа за разпознаване на гласа на LG, „Airport Guide Robot“ разбира корейски, английски, китайски и японски - четирите най-популярни езика, говорени на международното летище Инчон, Южна Корея. С бързо сканиране на бордната карта на пътника, роботът предоставя подробна информация за полета и терминала за излитане на самолета, както и очакваното време и метеорологична обстановка на пристигане. Иновативният асистент в момента е в пълна експлоатация на най-голямото летище в Корея, като топло посреща пътниците и ги придружава до желаното от тях място за рекордно кратко време.
Роботът за косене на трева на LG, който прави своя европейски дебют на IFA, коси тревата изкючително прецизно, лесно и безопастно. Оборудван с много от усъвършенстваните сензори, намиращи се в летищните роботи, роботът за косене на трева разпознава собственото си местоположение по всяко време и следи всяка видима пречка като дървета или пък жив плет, за да се постигне максимална ефективност на косенето.

Д-р Мирослав Ненков:Няма лимит за финансирането на инвитро процедурите, не за броя на опитите



На пресконференция зам. здравният министър д-р Мирослав Ненков каза:
-Премиерът навсякъде говори само за финансиране. Не за брой опити или брой инвитро процедури. Би било нечовешко която и да е институция да принуждава жени, които не могат да имат по биологичен път деца, да им бъдат стимулирани яйчниците по 5000 пъти.
Става въпрос за безлимитно финансиране т. е. броят желаещи да получат този тип помощ е безлимитен, а не броят опити на една жена да има по медицински път дете. Това всъщност е част и от политиката на това правителство за стимулиране по този медицински начин на раждаемостта.
Всяка пациентка, която кандидатства и е одобрена да мине по процедурата в Центъра по асистирана репродукция (ЦАР), всъщност ще получи осем шанса да има дете - четири трансфера на замразени ембриони и четири на свежи, за което ще плати държавата.
С безлимитността на финансирането ще постигнем два ефекта – първо ще може повече двойки да се възползват от тази процедура с обществени средства и второ – значително ще се скъси периодът на изчакване от година на два до три месеца.
Така, макар с всеки следващ опит да пада шансът на жената да забременее, все пак се дава възможност за още ембрионални трансфери. 4-те трансфера на размразни ембриони, според водещи експерти по асистирана репродукция, е допустимият брой опити, при които жената има шанс да забременее. Повече процедури не биха били оправдани, защото шанс за успех вече няма да съществува.
Със сигурност ще се опитаме да подобрим контрола върху разходването на обществени средства, не само по отношение на броя процедури, но и на качеството. Предстои да бъде изработен и стандартът по асистирана репродукция.
Жените, които желаят да се възползват от допълнителните инвитро процедури, финансирани от държавата, ще могат да кандидатстват за тях още преди края на годината.
Стремежът на МЗ, в изпълнение на правителствената политика за справяне с демографската криза, е максимално да улесни всички двойки с репродуктивни проблеми в опитите им за преодоляване на безплодието.

------
Държавата ще трябва да осигури близо 2,25 млн. лв. за допълнителния опит по асистирана репродукция това показват разчетите на МЗ. Сумата покрива прогнозен брой от 450 процедури годишно, за всяка една от които се отпускат до 5 000 лева. Трансферите на замразени ембриони пък ще бъдат финансирани с още 500 000 лв., достатъчни за приблизително 1 000 опита, колкото са криоконсервираните ембриони през 2016-а, по данни на ЦАР. Лечебните заведения и инвитро клиниките декларират, че всеки един ембриотрансфер струва по 500 лева. Макар цената да е доста по-ниска обаче, и успеваемостта при размразените ембриони е значително по-малка.

Зам.-министърът на здравеопазването д-р Мирослав Ненков: Няма медицинска логика вдишването на дим да не е вредно



-Ще изляза от ролята си на зам.-министър и ще кажа, че не бих позволил на 10-годишната си дъщеря да пуши наргиле с каквото и да е съдържание. Тези деца дишат дим. Няма медицинска логика вдишването на дим да не е вредно.
Какъвто и да е този дим – от най-прекрасните растения, с най-прекрасния вкус – това е дишане на дим. Ако от мен зависи, бих го забранил на секундата. Особено за деца. Не мога да повярвам, че има родители, които знаят, че децата им пушат наргиле и нямат нищо против.

сряда, 30 август 2017 г.

Влиянието на LG в кухнята продължава да формира динамичния пазар по света



Иновациите в индустрията на хладилници през последните 60 години превърнаха този уред от проста кухненска вещ в една изключително функционална технология, която е неделима част от забързаното ни ежедневие. С технологичния напредък при съвременните хладилници, на потребителите се предлага изключително висок клас ефективност. И за да отговори на очакванията на съвременните потребители, производителите на уреди се фокусират повече от всякога върху подобряването на удобството чрез усъвършенстване на всички функции.
LG Electronics е компанията, която през всичките години на пазара никога не се е страхувала да поема големи предизвикателства, създавайки най-иновативните уреди. Голямото желание на LG да работи усърдно, за да създаде неповторими уреди, чиито функции не могат да бъдат открити в уредите на другите производители, е водещата сила в разработването на иновативни продукти. Именно сред тези изключителни уреди се нареждат „Home Bar“ и „In-StaView Door-in-Door™“ с инверторен линеен компресор за повишаване на общата енергийна ефективност и производителност.
През 1998 г. LG представи "Home Bar", който се превърна в кулминацията на усилията на компанията да съчетае удобството с ефективното съхранение на продукти. Уредът предлага уникално отделено пространство, което би могло да се използва като домашен бар или рафт. Не е нужно да местите напитките и храните си на кухненския плот или на масата в дневната, а само да придърпате навън прикрепения към хладилника бар, за да изпиете с удоволствие напитката си. Ако желаете да съхраните напитките и храните си за по-късно, просто ги оставете в отделението на хладилника за бърз и лесен достъп по всяко време.
След успеха на домашния бар, LG преосмисли коренно разработването на продуктите си, стараейки се винаги да улесняват потребителите. За компанията винаги е било изключително важно да създава уреди, които потребителите да използват с удоволствие. Изследванията показват, че клиентите на LG обикновено отварят хладилниците си средно 79 пъти на ден.
Въпреки това 4 от 10 клиенти не могат да си спомнят какво има във вътрешността им, което води до изхвърляне на неизядена храна. Това накара LG да създаде иновативния хладилник „Door-in-Door™“ през 2010. Първата по рода си иновативна "Door-in-Door" технология на LG улеснява съхранението на често използваните храни и напитки, така че те лесно могат да бъдат изваждани от хладилника, без да се отваря цялата врата. Чрез намаляване на честотата на отваряне на хладилника, храната остава за по-дълго време прясна. Развивайки тази уникална функционална врата на хладилниците, през 2014 LG представи първият „Dual Door-in-Door™“ в света, за да удвои удобството и да даде възможност за по-голяма гъвкавост при съхранението на храната.
Изследванията, проведени в модерните лаборатории на LG доказват, че при всяко едно отваряне на хладилника годишно се губят средно между 50-120kwh електричество от студен въздух. Така през 2016 LG разработи „InstaView Door-in-Door™“, благодарение на която членовете на семейството могат да видят съдържанието на своя хладилник без да се налага да го отварят. Нужно е само леко двойно почукване върху елегантното черно стъкло върху вратата, за да стане прозрачно, осветявайки вътрешността на хладилника. Реакциите на  обществеността изненадаха дори и изпълнителните директори на LG. Хиляди потребители в магазините или шоурумите не можаха да устоят на възможността да „почукат“ на вратата на LG InstaView Door-in-Door™. Този уникален хладилник не просто предизвика огромна вълна от положителни реакции, ами напълно промени начина, по който потребителите възприемат хладилниците си.  
Високото ниво на качество и производителност, въведени от „LG Home Bar“, „Door-in-Door™“ и „InstaView Door-in-Door™“, неизменно поставят въпроса какъв е следващият уред, с който LG ще изненада пазара и своите потребители? Въпреки че винаги компанията е била и продължава да е влиятелен играч в световната индустрия за хладилници, LG никога не е приемала успеха си за даденост. А напротив, продължава да разработва домашни уреди, които надминават и най-смелите очакванията на клиентите. Компанията поставя на първо място нуждите на своите потребители, като превръща всяко желание на клиента в удобна функционалност на уредите си. LG ще продължава непрекъснато да изненадва своите клиенти с уникалните си иновативни продукти и умни технологии, улесняващи всяко едно домакинство по света.


Бирата е предпочитаната напитка от все повече българи



Българите стават все по-големи любители на бирата, сочат резултатите от последното национално представително проучване на агенция „Ипсос България“, проведено по поръчка на Съюза на пивоварите в България (СПБ).
Изследването показва, че средната честота на консумация на пиво през лятото на тази година е 9,4 пъти в месеца, което е почти колкото най-високите нива на честота на потребление от 2011 и 2012 г. Бирата остава и най-предпочитаната лятна напитка след минералната вода и силно се доближава до честотата на консумация на безалкохолните напитки, която е 9,8 пъти месечно.
2 808 000 милиона пълнолетни българи или 57% от населението между 18-69 години твърдят, че през лятото пият бира поне веднъж седмично, а други 14 на сто - веднъж месечно. 22% пък декларират, че въобще не консумират бира.
От СПБ са категорични, че тази статистика не е необичайна за летните месеци, тъй като в този период се реализират около 60% от годишните продажби на бира в страната. 
 „Топлото и слънчево време е съществен фактор за повишаване на консумацията на пиво.
Спецификата на продукта като нискоалкохолна напитка, с около 90% съдържание на вода в комбинация с хранителни вещества и минерални компоненти, подпомага рехидратацията на организма в горещите дни. Според редица изследвания и цитирайки международни и български учени, следва да отбележим, че умерената консумация на бира възстановява водния и електролитен баланс на човешкото тяло, което допринася по-лесно да се справяме с летните жеги,“ коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на сдружението.
Най-запалените потребители на пенливата напитка у нас са сред групата на възраст между 30 и 39 години, следвани от тези между 20 и 29. За трето поредно лято най-активни са биролюбителите в Монтана, където честотата на потребление на пиво достига до 14,2 пъти месечно, следвани от плевенчани, които пият бира  11,8 пъти в месеца и Русе - 11,2.
Мъжете традиционно пият бира по-често от жените. През лятото господата посягат към кехлибарената напитка средно 14 пъти на месец, а дамите 5. Отново Монтана е регионът, в който представителките на нежния пол най-често предпочитат да пият бира – почти 10 пъти в месеца. Следват ги жените в Бургас и София, които консумират пиво 6 пъти месечно. Най-активните почитателки на пенливата напитка са младите дами във възрастта от 20 до 29 години, а най-рядко пият бира жените между 50 до 59 г.
Резултатите от национално представителното изследване показват, че всеки трети българин счита, че при умерена консумация  бирата е част от „здравословния начин на живот“.  Убедените в това са 36 на сто от анкетираните, а сред активните консуматори, които пият бира поне веднъж седмично, процентът дори нараства на 48.
38 на сто от всички респонденти и 62% от активните консуматори твърдят, че бирата е „подходящото за тях питие“, което се свързва с все по-добрата информираност
на потребителите за пивото като натурален и относително нискокалоричен и ниско алкохолен продукт. Делът на убедените в това се покачва през последните две години и заради доброволния ангажимент на пивоварните компании да предоставят на потребителите хранителна информация за категорията, включително – енергийна стойност, която средно е 43 кcal за светлата бира, а  за безалкохолната – 23 кcal.
От Съюза на пивоварите  обещават, че до края на месец септември енергийната стойност ще бъде изписвана на 90% от етикетите на произвежданите от членовете на сдружението марки бира. На всички етикети пък пивоварите у нас, отново на доброволен принцип, посочват и съставките на всяка бира.   

До месец ще са готови предложенията за регулация употребата на наргилета


Работна група

До един месец междуведомствената група ще излезе с конкретни предложения за ограничаване употребата на наргилета и растителни изделия за пушене, стана ясно на проведената днес в МЗ работна среща.
Участниците в работната група, състояща се от представители на МЗ, МОН, МВР, МЗХ, МИ, Агенция „Митници“, НЦОЗА, експерти и неправителствени организации, се консолидираха около необходимостта от законодателни промени в законите за здравето, за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия и за акцизите и данъчните складове.
Присъстващите обсъдиха и практиката за ограничаване употребата на наргилетата, въведена и доказала ефекта си в държави като Полша, Хърватия, Кипър и Румъния.
Трябва да бъде развенчан митът, че наргилето е безопасно, напротив – то е в пъти по-увреждащо здравето в сравнение с изключително вредните цигарени изделия, категорична беше заместник-министър Йорданова. Ето защо тя предложи в часовете на класния ръководите и по време на родителските срещи родители и ученици да бъдат запознати с вредите от пушенето на наргилета и растителни смеси.
Припомняме, че предприемането на мерки за регулация употребата на наргилета и растителни смеси за пушене е инициирано от Министерство на здравеопазването, като от страна на институцията отговорен заместник-министър е г-жа Светлана Йорданова.

Остава ангажиментът на правителството за безлимитно финансиране на инвитро процедури



Във връзка с обществения интерес относно публикувания за обществено обсъждане на проект на Постановление за създаване на Център за асистирана репродукция,
МЗ внася следните уточнения:
Проектът на нормативен акт е съобразен с ангажимента на правителството финансирането на инвитро процедурите за всички нуждаещи се да бъде безлимитно.
С проекта МЗ предвижда увеличаване на опитите близо три пъти: ако досега жените с репродуктивни проблеми имаха право на три опита, с промените се предвижда опитите да бъдат до осем. От медицинска гледна точка този брой опити е оптимален за максимална успеваемост, без да се допуска застрашаване здравето на пациента.

Омбудсманът Мая Манолова поиска от здравния министър да отмени наредба за забрана на инвитро след смъртта на партньор



Институцията на омбудсмана ще се включи активно в общественото обсъждане за промяна на нормативната уредба на здравното министерство, която забранява инвитро след смъртта на единия от партньорите. Става въпрос за Наредба № 28 от 2007 г., според която здрав генетичен материал – мъжки или женски, ембриони, яйцеклетки и зиготи, подготвени за инвитро процедура, трябва да бъде унищожен след смъртта на единия партньор, дори когато приживе е дадено изрично съгласие за извършването й.
Още преди месец, на 31 юли 2017 г., омбудсманът Мая Манолова изпрати препоръка до министъра на здравеопазването Николай Петров и до изпълнителния директор на Изпълнителната агенция по трансплантация /ИАТ/ д-р Мариана Симеонова да бъдат предприети „спешни мерки за промяна на практиката за унищожаване на яйцеклетки, сперматозоиди и зиготи, при необходимост и чрез нормативни промени“ /препоръката виж тук/. Манолова е категорична, че прилагането на разпоредбата, при липса на императивно нормативно основание, нарушава правата на гражданите, несправедлива е и не подпомага преодоляването на демографската криза.
До препоръката на омбудсмана се стигна, след като на 24 юли т.г., с молба за съдействие към институцията се обърна г-жа Ася Йорданова. В жалбата си тя посочва, че въпросният подзаконов нормативен акт пречи да бъде реализирана  нейната и на внезапно починалия й при трудова злополука съпруг мечта – да имат деца. Приживе тя и съпругът й задействат процедура по инвитро оплождане във водеща клиника, която са финансирали с 5000 лв. За съжаление, на 13 юли т.г., мъжът на г-жа Йорданова загива. Това обаче не отказва жената от борбата й да си има дете.
„Той много желаеше да има деца и е мой дълг да изпълня мечтите му“, пише Ася Йорданова в жалбата си до омбудсмана. Тя разказва, че докторът, който моли да ускори процедурата по имплантиране на ембрионите, я е повикал, за да подпише искането за тяхното унищожаване.
На 8 август 2017 г. в институцията на омбудсмана е получен отговор от Изпълнителната агенция по трансплантация, в който се казва, че още през 2016 г. ИАТ е изготвила предложение до Министерството на здравеопазването /МЗ/ за промяна на Наредба № 28, в частта, касаеща „основателни причини за изтегляне и унищожаване на яйцеклетки, сперматозоиди и ембриони“.
След излъчен материал по БТВ /https://goo.gl/rRVBcL/, зам.-министърът на здравеопазването Мирослав Ненков обяви, че МЗ стартира веднага промяна в наредбата, която обаче минава през задължително едномесечно обществено обсъждане. Едва след това, тя може да стане факт. 

Диляна Попова е лицето на корицата на сп. „Булка“ - есен 2017



облечена в рокля на дизайнера Христо Чучев. Тоалетът е изработен от италианска дантела в нюанси на екрю и карамел, обкантена с платинен кордон. Той е част от най-новата колекция на дизайнера в бохо стил за жените със свободен и несломим дух, каквато е и самата Диляна Попова – устремена напред към предизвикателствата на живота. Този стил, споделя Христо Чучев, намира своето актуално отражение и в сватбената мода, а неговото голямо предимство е удобството на роклята.
Попова беше лице на колекция „Вълшебство“ есен-зима 2016 на Христо Чучев. Миналата година красавицата получи и високия приз на Академията за мода – БГ модна икона.
Ето какво споделя самата тя по отношение на модата в интервюто си за сп. „Булка“: „Обичам модата от дете. Винаги съм знаела, че ще е част от живота ми. Мисля, че тя е първата и ще остане последната ми любов.“

Децата вече могат да слушат любимите си приказки с часовник MyKi от Теленор


Теленор дава възможност на децата да слушат любимите си приказки чрез часовник MyKi. Кампанията Приказки преди лягане“ предлага популярни заглавия като „Малкият Принц“, „Пипи Дългото Чорапче“, „Тримата братя и златната ябълка“ и др. и продължава до 30 септември 2017 г.
Новата възможност е достъпна за всички клиенти на Теленор, които са закупили часовник MyKi от оператора в брой или са сключили договор за лизинг. За да се възползват от нея, те трябва да свалят последната версия на мобилното приложение MyKi Watch, налично за устройства с Android и iOS и да посочат желаната приказка от приложението. То автоматично инициира разговор от детския часовник, чрез който детето може веднага да чуе избраната приказка.
Прослушването на приказките не се таксува за клиентите на абонаментен план Теленор Джуниър. За клиенти с друг абонаментен план или с план на друг оператор, разговорът се таксува според цената на разговор към мобилната мрежа на Теленор и в зависимост от продължителността му.
Също така, до 30 септември 2017 г., при покупка на детски часовник MyKi Touch в брой или получаването му при условията на договор за лизинг при сключване на договор за абонаментен план Джуниър, клиентите на оператора ще получат като подарък резервна каишка за часовника.
Теленор предлага MyKi Touch в синьо и розово на цена от 89,99 лв. в брой или 4,50 лв. на месец с договор за лизинг за срок от 24 месеца при подписване на договор за двугодишен абонаментен план Джуниър с месечна такса 7,99 лв. Планът включва неограничени минути към мрежата на Теленор, 50 национални минути към всички останали мрежи и 1 МВ национален мобилен интернет на максимална скорост през 2G мрежата на Теленор, като след изчерпването му скоростта пада до 64 kbps.
Повече информация за кампанията „Приказки преди лягане“ и часовника MyKi Touch е налична на интернет страницата на компанията.

Безплатни консултации за инвитро



Доц. д-р Айнур Ершахин, един от най-успешните специалисти в областта на инвитро оплождането в Турция, ще гостува в България на 8 септември 2017 г., за да консултира безплатно двойки с репродуктивни проблеми у нас. Тя пристига по покана на Здравен информационен център „Медикъл Караджъ“, в рамките на инициативата им да предоставят достъп на българските пациенти до най-съвременните методи в медицината, като си партнират с едни от най-добрите лечебни заведения и специалисти от цял свят.
Доц. Ершахин придобива специалност „Акушерство и гинекология“ през 1997 г. и от тогава досега работи в едни от най-добрите клиники в южната ни съседка. През 2011 г. оглавява Клиниката за инвитро оплождане в болница „Мемориал Шишли“, а от 2013 г. се присъединява към болници „Медикъл Парк“. В момента екипът й отчита 55% средна успеваемост за забременяване при инвитро процедури с т.нар. „свеж“ трансфер, и 60% в групата под 40-годишна възраст. Средната успеваемост нараства до 58% и 66% във възрастовата група под 40 години при замразен трансфер, какъвто екипът на доц. Ершахин прилага в около 32% от случаите.
С проблемно забременяване се сблъскват средно 10-15% от двойките в нашето съвремие. Факторите, допринасящи за проблема при жените, могат да бъдат най-различни: възраст над 35 години, наднормено тегло, някои хронични заболявания като диабет, лупус, астма и високо кръвно, прекомерна употреба на кофеин, цигари и алкохол, работа в неблагоприятна среда или под интензивен стрес, приемът на някои медикаменти. Но в 40-45% от случаите причината за стерилитета е при мъжете, а в 10-15% от случаите става въпрос за неизяснен стерилитет, т.е. няма видими причини за безплодие. Според доц. Ершахин, за да се постигне успех при лечението е необходимо да се потърсят конкретните причини за неуспешно постигане на бременност, както и да се познават и прилагат разумно иновативните терапевтични методи в тази бързо развиваща се сфера.
Желаещите да се възползват от възможността на безплатна консултация в София с доц. Ершахин трябва да се запишат предварително на тел. 0879 977 401 или 0879 977 402.


Фестивал на Историческото Наследство “Хоталич” - 2017




Той ще се проведе в Севлиево на 8 и 9 септември. Организатори са Община Севлиево, Историческия музей и Сдружение за исторически възстановки „Дукс Антика”.
Гостите на събитието ще станат свидетели на уникална за България историческа възстановка. За първи път в рамките на една мащабна реконструкция ще се съберат всички етноси, формирали българската нация и култура. Траки, скити, готи, хуни, римляни, славяни и аспарухови българи ще дефилират по улиците на града и ще демонстрират своите бит, култура, занаяти и войнски умения.
Всеки посетител може да се включи в шествието със собствено антично или средновековно облекло, изготвено според личните му познания и фантазия, както и да участва в конкурса за най-атрактивен костюм.
В дните на фестивала гордите воини и техните народи ще вдъхнат нов живот на средновековния Хоталич – тайнственият град, чието име загадъчно проблясваше от преданията, а пазвите на Крушовска планина ревниво къташе в продължения на столетия.
Гладиаторски боеве и голямата битка на народите ще придадат допълнителен колорит на събитието, а в специалните школи за подготовка на деца, малките любители на историята и военното изкуство ще могат да опитат стрелба с лък и бой с меч. Гостите на фестивала ще имат възможността да се запознаят с Римското съдебно дело и медицина. Няма да бъдат пренебрегнати и почитателите на кулинарното изкуство, които ще могат да усетят вкуса на античността, който (макар и различен в много отношения от днешните ни разбирания) е все така изискан и предназначен да задоволява капризите на изтънчени познавачи. Ще се отдаде заслуженото и на Дионисий, който през септември е в своята стихия.
Историята ще бъде живо пресъздадена от времената на траките, римското нашествие и установяването на легионите, метаморфозите на империята, преселението на народите, докато се стигне до България на Кубрат и Аспарух. На едно място ще могат да се видят тракийски пелтасти, римски легионери, готски, скитски и хунски бойци и български конници. Воини, които в период от над 1000 години са се сражавали по бойните полета на Мизия, Тракия и Македония, за да ни оставят в наследство изобилие от археологически находки, култура и в крайна сметка, чрез гените си – себе си.
През двата фестивални дни духовете на предците ще витаят сред старите градски улички, тревожно ще се взират в хоризонта от стените на древната цитадела и ще нашепват истории за забравени времена, благодарение на участниците от „Дукс Антика“ – Свищов; „Мос Майорум Улпие Сердице“ – София; Втора Луцензианска кохорта към „НАР Кабиле“ – Ямбол; „Авитохол“ – Варна; „Гладиатори“ – група за антична фехтовка – София; „Ситалк“ – Пловдив; „Наследство на номадските цивилизации“ – Добрич; „Антична Тракия“ – Ямбол и др. А най-добрите български реконструктори, събирали овации и популяризирали историческото ни наследство по цял свят, ще си дадат среща в долината на река Росица, за да разкрият
тайните на българските корени.
Финалът на двудневния фестивал на историческото наследство „Хоталич“ - 2017 е запазен за рок титаните от група „Конкурент“ и за момчетата от „Оратница“, чиято оригинална интерпретация на български и балкански традиционни мотиви, пречупени през електронните модерни стилове и примесени с вокалното майсторство на византийското църковно пеене ще завладеят сърцата на всички посетители.



Тодор Батков-младши предпочита студентка пред фолк певица



Успешният млад бизнесмен Тодор Батков, чието име е забърквано не в една и две любовни интриги с популярни личности, предпочита дамата на сърцето му да е... студентка. Това признание направи собственика на клуб Diamond's пред женското онлайн издание woman.bg.
На въпроса дали фолк изпълнителка има шанс да му стане гадже, Батков-младши заяви в типичния си шеговит стил: "Надяват се момичетата, но при мен нямат шанс. Но вижте студентките го имат. Само да не учат богословие или счетоводство, защото ще ми правят сметка на парите".
Извън темата за жените, Тодор Батков разкри и неподозирани увлечения към театъра и операта. "Когато живеех в Лондон ходех почти всеки месец на опера, но тук не го правя, просто защото най-талантливите ни певци отдавна са в чужбина", отсече предприемача. А относно театралната сцена у нас е скептичен. "Театрите са мизерни, в буквалния смисъл на думата: ремонти не са правени от години, а декорът струва жълти стотинки. Зимата зрителите умират от студ, а пък лятото - от жега. Театрите обаче взимат субсидии, билетите не са никак евтини, при това са разпродадени отдавна, така че идва логичният въпрос-какво става с тези пари, като се има предвид, че и актьорите не взимат прилични заплати", заключава Батков-младши пред дамския портал.

Теленор изпраща „Отбора на надеждата“ на Мондиала в Осло



С пожелание за успех и 4G смартфон за всеки играч, Теленор изпрати „Отбора на надеждата“ на предстоящото Световно първенство по футбол за бездомни хора. Мондиалът, който тази година се провежда в Осло, започна от 28.08  ще продължи до 5 септември.
С пожелание за успех и 4G смартфон за всеки играч, Теленор изпрати „Отбора на надеждата“ на предстоящото Световно първенство по футбол за бездомни хора. Мондиалът, който тази година се провежда в Осло, започна от 28.08  ще продължи до 5 септември. 
За нас е привилегия да сме свързани с този изключителен проект, който доказва, че всичко е възможно, стига да се действа добронамерено, последователно и дългосрочно. За нас няма съмнение, че отборът ще се представи достойно. Тези млади хора са постигнали много, въпреки трудностите, те вече са победители. От името на всички служители в компанията им пожелавам успех, както на предстоящото първенство, така и в предизвикателствата извън футбола“, каза Ирина Василевска, главен директор „Корпоративна политика“ на Теленор. Тя получи от отбора специален подарък за Теленор - футболна топка с автографи от играчите.
Теленор е генерален спонсор на „Отбор на надеждата“ за шеста поредна година. Проектът за социална интеграция на младежи в неравностойно положение чрез футбол е част от световната инициатива на фондация Homeless World Cup и се осъществява от Спортс Мениджмънт България.
Шампионатът ще бъде шести за българския тим. През 2015 г. в Амстердам отборът отбеляза най-доброто си представяне, като завърши на девето място в крайното класиране от общо 47 участници в турнира. Година по-късно, тимът отново представи отлично България на Мондиала в Глазгоу като завърши седемнадесети в крайното класиране и спечели Мъжката купа в турнира.