Translate

понеделник, 2 април 2018 г.

Продажби за над 15 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2017 г.


31 производители предлагат общо 87 продукта в портфолиото „Родна стряха“

Благодарение на партньорството си с Lidl България над 20 български компании реализират продукция извън страната. Веригата отчита и сериозен ръст на обемите от български производители в страната – вече 31 доставчици произвеждат 87 артикула като част от продуктовата линия „Родна стряха“.
Тези резултати бяха представени от главния изпълнителен директор на Lidl България Милена Драгийска, министъра на земеделието и храните Румен Порожанов, председателя на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите и сладкарите (НБСХС) Мариана Кукушева и председателя на УС на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев.
-Ние подкрепяме качественото българско производство. Поздравявам компанията, че работят активно с българските производители и постигат много добри резултати. Lidl е добър посредник в процеса на промотиране на качествени български продукти, заяви министър Румен Порожанов.
-Доказателство за устойчивото партньорство на Lidl България с българските производители са цифрите – отчетохме двоен ръст на български продукти под марката „Родна стряха“ за една година и дадохме възможност на български производители да реализират износ за над 15 млн. лв. Горди сме от факта, че потребителите в 22 европейски държави се насладиха на традиционни български продукти, коментира Милена Драгийска.
Сред примерите са впечатляващите резултатите, постигнати при износа на хляб и вино - 165%
ръст на продадени бутилки българско вино и почти двоен ръст в броя на пазарите, в които се изнася български хляб.
Наред с постигнатия ръст при брой артикули и доставчици, Lidl въвежда и качествена иновация при млечните и месни продукти –  продукти от собствена ферма, обозначени със специален символ на опаковката. Характерното за тях е, че са произведени със суровини от самия производител. По този начин се постига високо качество на продукцията, стриктен контрол и се гарантира проследяемост от съставките до крайния артикул.
Обобщените резултати за продуктова линия „Родна стряха“*, стартирала през февруари 2017 г., включват: почти двоен ръст в броя продукти (от 45 на 87), 30% ръст на българските доставчиците, 20% ръст при месните, 50% ръст при млечните и 58% ръст при сладкарските изделия.
--------
*Данните са за февруари 2018 г., спрямо март 2017 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар