понеделник, 29 януари 2018 г.

Революция в грижата за устни от NIVEA



Серията балсами за устни Pop-Ball обединява иновативна форма с доказаното качество за грижа на NIVEA. Обогатени с масло от ший, новите балсами подхранват устните интензивно и им осигуряват дълготрайна защита от изсушаване. Модерният дизайн и новата апликационна форма правят нанасянето изключително лесно и удобно. Стилните кръгли балсами правят устните видимо меки и нежни, като ги даряват с деликатен цвят и блясък, както и неустоим аромат. Балсамите NIVEA Pop-Ball пробуждат истински пролетни усещания и допринасят за това устните да изглеждат изкусителни по всяко време.

Лидл България получи признанието „Най-добър работодател в България“ за 2017 г. в класацията на консултантската компания AON





Компанията бе отличена в класацията сред общо 56 компании от 10 индустрии
 


Лидл България бе единствената наградена в категорията „Големи компании“. Отличието отразява високата ангажираност и отдаденост на хората, които работят във всичките 86 магазина, 2 логистични центъра и централата на компанията.
Компанията е един от водещите работодатели в страната, като от стъпването си на пазара досега не спира да инвестира в грижата за своите над 2 300 служители и в налагането на коректни работодателски практики. В подкрепа на това, че веригата е един от най-предпочитаните и коректни работодатели, е изключително ниското текучество – средно месечният процент на флуктуация в компанията е под 2%. Друг интересен факт е, че делът на жените на ръководни позиции в компанията е над 34%, а 20% от настоящия ръководен състав са кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в нейната структура.
„Щастливи сме, че получаваме тази награда и че усилията ни като работодател са оценени по достойнство – това, че създаваме отлична работна атмосфера, кариерни възможности и удовлетвореност на екипите ни. Нашите успехи  са невъзможни без нашите служители. Ето защо това отличие е голямо признание за тяхната ангажираност, професионализъм и сърцатост в услуга на клиентите. Като работодател, ние само можем да изкажем дълбоката си благодарност към всички тях за това, че успехът на Лидл България – това са те“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Компанията предлага едни от най-добрите условия за работа, най-високите нива на заплащане в бранша, атрактивен социален пакет и разнообразни възможности за кариерно развитие и квалификация. Това е единственият ритейлър у нас с електронно отчитане на работното време, което гарантира заплащане на изработените часове с точност до минута.
Веригата предлага динамична и предизвикателна работна среда, широк спектър от професии в редица области като продажби, логистика, маркетинг и корпоративни комуникации, ИТ, финанси, строителство и експанзия, а като част от световна компания, дава възможност за международен обмен на опит и експертиза във всички 27 Lidl държави. Всеки десети в компанията е получил възможност за развитие, като редица са примерите, в които служители, започнали като касиер-продавачи, днес са управители на магазин, регионални мениджъри на 4-5 магазина или заемат ключови позиции в централата на компанията на средно мениджърско ниво.

 

Ангажираността на служителите в България за 2017 г. достига най-високите си нива от 11 години насам



Aon продължава да изследва компании от различни сектори и индустрии по цял свят и да потвърждава факта, че ангажираността на служителите във всяка компания играе ключова роля за нейния успех. Когато компаниите успяват да увеличат дела на ангажираните служители, те се радват на по-малко отсъствия от страна на работещите, по-качествено свършена работа, по-удовлетворени клиенти и не на последно място по-добри финансови резултати. През 2017 г. в проучването се включиха общо 56 компании, разпределени в повече от 10 индустрии. Над 13 500 служители дадоха своето мнение за работата си и за своя работодател, а над 300 топ мениджъри оцениха компаниите, които ръководят в България.
За 2017 г. най-ниските нива на ангажираност се наблюдават при служителите между 25 и 29 години, докато най-младите (до 25 години) са най-ангажирани с резултат от 81%. Тяхното желание да се докажат в работата си се допълва от усилията, които полагат работодателите да отговорят на техните високи очаквания. Един от аспектите, които най-много вълнува младите служители, е възможността да учат на работното място, но само 60% от запитаните споделят, че техният работодател им предоставя възможност да участват в различни проекти и да трупат знания и умения.
Тази година се отличава с най-високия процент на ангажираност в цялата 11-годишна история


на проучването в България. Нараства с 3% спрямо 2016 г. и за 2017 г. достига 68%. Според методологията на Aon тези високи нива на ангажираност означават, че служителите препоръчват компанията като добър работодател, не търсят други възможности на пазара на труда и влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.

Най-ангажирани и тази година продължават да бъдат служителите от ИТ сектора, заедно с фармацевтичните компании и сектор Транспорт и Логистика.
 Над 78% от работещите в тези три сектора споделят, че техният работодател има отлична репутация в обществото и са по-склонни да я препоръчват като добро място за работа. Това са секторите, в които служителите се чувстват значително по-свободни сами да управляват и да определят начините, по които да изпълнят зададените им задачи.
Секторът за Аутсорсинг услуги в България и тази година заема една от последните позиции по отношение ангажираност на служителите. За 2017 г. спада драстично процентът на служителите в този сектор, които биха препоръчали своя работодател на близки и познати, които търсят работа. Тази година не повече от 29% от всички 2765 изследвани служители казват, че тяхната компания е добро място за работа, в сравнение с миналата година, когато този процент е бил 58%. В същото време само 36% от работещите в сектора мислят, че техният работодател успява да задържи талантите си.

Предизвикателството за стартиращи предприемачи Rinker's Challenge #4 завърши



Предизвикателството за стартиращи предприемачи Rinker's Challenge #4 завърши. В конкурса на Център Ринкър към Фондация BCause се включиха 111 кандидати, 14 спечелиха място в обучителната програма, a 13 екипа достигнаха финала.
Финалистите представиха своите бизнес планове пред журито. В много оспорвана конкуренция, бяха избрани два бизнес проекта:  Електрическа количка за деца с увреждания – JEDI, разработка на инженер Божидар Димитров, и Meteo.Rocks - интелигентни метео станции, разработка на съдружниците Димитър Митев, Стоян Георгиев и Симеон Найденов.
Двата проекта получават безвъзмездно финансиране от по 20 000 лева и едногодишна помощ от експерти.
Божидар Димитров е много талантлив инженер. Той решава да помогне на Радо, като създава специална електрическа количка за него, която не само му позволява да се придвижва, но и да бъде активен участник в игрите с децата. Помагайки на Радо, Божидар осъзнава, че със своето изобретение JEDI  може да достигне и да помогне и на много други хора в подобно положение.
За да знаем какво е времето във всеки един момент, Meteo.Rocks - Стоян Георгиев, Симеон Найденов и Димитър Митев - разработват собствени метео станции, които далеч надминават конвенционалните методи за следене и прогнозиране на времето. Тяхната цел е скоро да има мрежа от интелигентни метео станции с ясни и верни прогнози.

„Енциклопедия на шпионите“ разкрива историите на най-известните тайни агенти в света



Любопитният сборник представя историите на най-прочутите тайни агенти в световната история от III-II век пр. Хр. до наши дни. Много от тях познавате от холивудското кино, съветските сериали, документалните ленти и художествената литература. Взети заедно портретите им представляват изключително четиво, в което се очертава пълнокръвният образ на човека, упражняващ романтичната и опасна професия. В разказите за тях се преплитат политика, дипломация, история и лични страсти. Приемани като герои от едни, и като предатели от други, всички те са съумявали блестящо да изпълняват своя дълг, рискувайки живота си.
От Ханибал и Екатерина Медичи, през Мата Хари и д-р Зорге, та чак до скандалната Анна Чапман – всички герои на тази книга се открояват с ярък интелект, дръзко сърце и силна вяра в това, което правят. Оценката за дейността им може да е разнопосочна, методите и стилът им може да предизвикват дискусии, но целите им винаги са постигнати и ефектът от работата им е безспорен. 
Съдбата и дейността на Алън Дълес, Душко Попов, Исер Харел, Етел и Юлиус Розенберг, Мелита Норууд, Олдрич Еймс и много други са по-интересни, изненадващи и увлекателни от всеки шпионски трилър. 
Ще научите и с какво българите Христо Боев, Александър Пеев-Боевой и Иван-Асен Георгиев са се записали в златните страници на световния шпионаж.
Документалната книга, тиражирана от издателство „Милениум“, ще бъде на пазара след броени дни.

„Кадифена роза“ е цветът на 2018 година според специалисти в интериорния дизайн


Оргахим АД, със съдействието на Асоциацията на интериорните дизайнери и националната платформа за интериорен и продуктов дизайн „ДИБЛА“ обявиха Цвят на годината за 2018 - Кадифена роза. Процесът по избора,в него  участваха дизайнери, продуктови мениджъри и специалисти по колористика, се проведе в два етапа на специално организирана работилница, като за целта участниците бяха разделени на групи, за да намерят настроението и стила, които ще подхождат на 2018 година. С помощта на специално подготвени „табла за вдъхновение“, включващи въпроси, свързани с вижданията на участниците за настоящата 2018. Те бяха изразени с комбинации от думи и цветове, асоциирани със съответния въпрос. Във втори етап на базата на отличилите се цветови посоки бяха изработени колажи (т.нар. Mood boards) от разнообразни мостри (текстил, дамаски, цветови листчета, плоскости, камъни) и материали (снимки и изображения).
„Кадифена роза“ е цвят, по каталог на Оргахим, който съчетава в себе си няколко нюанса: розово-виолетово, кафяво и сиво. Цветът е успокояващ, комфортен, натурален, деликатен и мек. В същото време предлага самоувереност, и се възприема като луксозен, изискан и елегантен. „Кадифена роза“ е творчески цвят, който предизвиква и позволява да се съчетава с десетки нюанси и материали в интериора. 
„Цветът на годината изразява непреходността на красотата, значението на изисканите елементи, пред тренда на деня, изместването на логоманията от деликатните форми, ръчната изработка, отношението към детайла. Цветът е едновременно лесен за съчетаване защото не
се откроява контрастно. Подчертава естествената красота на тъкани и материали: кашмир, кадифе, коприна, сатен, велур, скъпоценни и полу-скъпоценни камъни. Внася разнообразие и свежест, като същевременно не се натрапва с яркост или рязък контраст," коментира Ана Динкова, автор и моден блогър.
Цвят на годината е инициатива на Оргахим АД, която се провежда за трета поредна година. Целта е тя да се превърне в платформа и стартова площадка за нови идеи в работата с цветове, както и да зададе тенденции и перспективи за вида на обграждащата ни среда. Според представители на компанията, това е активност, която успява за трети път да провокира въображението на интериорните дизайнери и улеснява потребителите в избора на бои и материали за декорация. Амбицията на инициативата е да се наложи като водещо събитие в бранша и да даде възможност на професионалната гилдия да задава тенденции на локално ниво.

Уролозите в Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда извършиха първата у нас роботизирана цистектомия с изграждане на пикочен мехур



Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда продължава да надгражда и развива роботизираната хирургия, като най-модерния и щадящ към пациентите метод за решаване на сложни хирургични казуси.
Пациент с рак на пикочния мехур е опериран успешно чрез системата DaVinci в на продължила близо 6 часа операция.  В рамките на интервенцията първо е отстранен пикочният мехур и прилежащите лимфни възли в малкия таз, а след това е изграден нов пикочен мехур. Това е резервоар за урина, изграден от тънко черво на пациента, който създава механизъм за отвеждане на урината, възможно най-близък до естествения. Изграждането на такъв резервоар е алтернатива, която спестява необходимостта урината да се отвежда извън тялото през изкуствено създадени отвори и позволява пациентът да запази оптимално качество на живота.
Обичайно в България цистектомията се извършва с отворен оперативен разрез, а в Токуда от няколко години практиката е радикалното отстраняване на пикочен мехур да се извършва лапароскопски, през няколко малки дупчици в корема. Робот-асистираната цистектомия с хирургичната система DaVinci е естествена еволюция на уменията и технологичното развитие на урологичния екип, начело с д-р Калоян Давидов. В реализирането й участват още д-р Асен Александров, д-р Адриан Попов и операционна сестра Рая Чонкова. Предимствата на робот-асистираната цистектомия пред лапароскопската е в изключителната прецизност на робота. Системата разполага с десеткратно оптично увеличение, спрямо до 5 пъти при лапароскопската апаратура, което дава много по-добър поглед върху оперативното поле. Инструментите на Da Vinci са създадени с подвижността на човешка китка, която липсва на лапароскопския инструментариум и позволява изключителна хирургична прецизност. За пациента това означава минимална кръвозагуба, минимална травма и бързо възстановяване.
Докато радикалната простатектомия с роботизирана хирургия вече е рутинна, робот-асистираната цистектомия с изграждане на изкуствен пикочен мехур е уникална за България операция и сравнително рядка в европейски мащаб. Операцията е с висока сложност и изисква висококвалифициран мултидисциплинарен екип, технологична и инфраструктурна обезпеченост. „Необходим е екип, който се състеои не само от хирурзи, но и от изключително качествени анестезиолози и реаниматори, с каквито ние за щастие разполагаме, и без които не бихме могли да предприемем такъв авангарден ход... Голямата хирургия е процес, тя не е събитие, и не навсякъде болниците разполагат с всичко това, което е събрано тук.“ – разказа началникът на отделението по Урология д-р Калоян Давидов.
Към екипа сертифицирани за роботизирана хирургия уролози наскоро се присъедини и д-р Асен Александров след обучение в Германия. Разширението на екипа позволява на хирурзите да се допълват и да работят в тандем, като осигуряват по-високо качество на хирургичното действие, концентрация и ефективност във всеки един момент от операцията.
През 2017 г. в Токуда са направени около 20 лапароскопски цистектомии, като при повече от половината от тях е конструиран нов пикочен мехур.

От 27.01.т.г. грипна епидемия е обявена в област София-град



Със заповед на директора на Столична регионална здравна инспекция от 27 януари, на територията на област София-град се обявява грипна епидемия. Ограничават се провеждането на профилактичните и планови действия в лечебните заведения, детските и женските консултации, ваксинациите и свижданията в болниците.
СРЗИ е предписало на Регионалното управление по образованието София-град да се преустановят учебните занятия от 29 януари, понеделник, до края на учебната седмица - 2 февруари.

Поморие излезе на протест срещу планираното унищожаване на Парк „Яворов”



Гражданска инициатива „Да спасим Яворовите скали” излезе с призив към гражданите на Поморие да се включат в протеста срещу унищожаването на емблематичното за града място.
„Да се помолим за обърканите души на oбщинските съветници и кмета на Поморие! Заедно да отправим молитва към Свети Георги – покровителят на Поморие да пречисти душите на общинските съветници от сребролюбието и на сесията на 30 януари 2018 г. да гласуват "ПРОТИВ" внесената докладна на кмета, свързана с изграждането на хотел до Яворовите скали!”, се казва в апела.
Протестът, по време на който бе отслужен и молебен,се проведе на 27 януари 2018 година до кръговото кръстовище пред манастир „Свети Георги”.
Целта на събитието бе публично да бъде изразено несъгласието на гражданите с решението на Общински съвет-Поморие да посегне на най-знаковото място в града - Парк „Яворов”, включващ паметника на великия поет, Яворовите скали и лятно кино „Яворов”.
С него се каза категорично „не” на парцелирането на територията под паметника на Яворов, преобразуването на част от нея в частна общинска собственост в полза на частен инвеститор, който планира на това място строеж на хотел, както и на бетонирането на Яворовите скали.


Плащат ли ви достатъчно – Zaplatomer.bg отговаря



Заплаща ли работодателят достатъчно за труда ни, колко е средната заплата за нашата позиция и в нашия сектор, кога ще изкараме първия си милион, колко да поискаме при интервю за работа, така че да е съобразено с пазара? Това са все важни въпроси, на които вече можем да намерим обективен и напълно реален отговор с новия сайт Zaplatomer.bg -  българската локална версия на утвърдения сайт Paylab.com.
Zaplatomer.bg е първият български сайт по рода си. Основната му цел е да предостави точни и актуални данни за нивата на заплащане във всички по-големи професионални сфери и за повечето работни позиции. Данните в него се събират и актуализират от самите посетители. Всеки потребител може да въведе своята позиция и сферата, в която работи, след което да посочи нивото си на заплащане. Когато бъде попълнена тази анонимна мини-анкета, сайтът дава справка за спектъра на заплащане за такъв тип специалист и помага на потребителя да види къде се намира самият той в този спектър, както и колко други подобни специалисти получават повече или по-малко от него. Именно по този начин се събира актуална и отговаряща на реалността информация за заплатите в страната. Всички анкети се верифицират автоматично, за да се избегнат дублиращи се или некоректни данни. Така се гарантира надеждността на информацията в сайта.
Информацията в сайта е анонимна и безплатна за посетителите. Всеки може да открие данни за интересуващите го позиции и професионални сфери само с няколко клика на мишката. Всички най-важни сфери и позиции са представени на сайта. Това помага много за представителността на данните.
В бъдеще, когато сайтът натрупа критична маса от статистически данни, предоставени от достатъчно голям брой посетители, ще започнат да се генерират доклади за заплатите по позиции и сектори, които ще могат да бъдат закупувани от заинтересовани работодатели на пазара. Това би им помогнало да настроят по-адекватно политиките си по заплащането на своите служители, включително бонус схемите и социалните придобивки и да станат по-конкурентоспособни на пазара. Този тип услуга вече е налична в „оригиналния“ сайт Paylab.com и е много популярна сред локалните работодатели на словашкия пазар.
Една от интересните опции на сайта е възможността да изчислите кога ще заработите първия си милион, при настоящото ви заплащане. Тази „проверка“ по отношение на реалностите е често харесвана от младите посетители, които искат да „си сверят часовниците“ с пазарната ситуация и нивата на заплащане.
Създателите на „майчиния“ сайт Paylab.com посочват, че опасенията за достоверността на анкетите са неоснователни. Те заявяват убедено, че „много рядко“ попадат на фалшива или подвеждаща информация, а дългогодишният им опит сочи, че респондентите отговарят честно, когато работят в онлайн среда.
Zaplatomer.bg е сайт, който може да обогати качествено пазара на труда, предоставяйки практически полезна и вярна информация и на двете страни – работодатели и кандидати. Така те ще могат да се договарят по-честно и открито помежду си, което би трябвало да подобри бъдещите им работни взаимоотношения. Освен това, темата за нивото на заплащането по правило е табу, но различни проучвания сочат недвусмислено, че повечето от нас биха искали да знаят размера на заплатата на своите приятели и колеги. Именно подобна възможност се открива с появата на Zaplatomer.bg - проект на HR компанията JobTiger и Profesia, spol. s r.o.




Проведе се шестият боксов турнир, организиран от Националния клуб на привържениците на Левски София и Българска федерация по Бокс



В битките, за втори пореден път, участие взеха и състезатели от Лацио, като в София пристигна сериозна група с ултраси от Рим.
Нощта бе с 22 вълнуващи двубоя, като 3 от тях са професионални срещи. Официалното афтър парти се проведе в хитовата легенда на нощния живот в столицата - Biad Premium Club.
Водещ на събитието бе Играта. А сред официалните гости - Светослав Сапунджиев - ген. секретар на БФБ, Венцислав Николов - председател на Ус на български професионален боксов съюз, Александър Томов - председател на клуб Борба към СК Левски, петкратен световен шампион, петкратен европейски шампион, медалист от три олимпиади, Живко Вангелов- двукратен световен и двукратен европейски шампион, медалист от олимпийските игри в Сеул, Даниел Илиев - звезда в кикбокса и ММА и шампион на SFC от последната гала вечер по бойни изкуства, провела се в София, Евгени Русев - член на управителния съвет на Левски, Красимир Иванов - изпълнителен директор на Левски, Даниел Боримиров - легендарен футболист на Левски София, герой от световното първенство по футбол в САЩ 94, директор на ДЮШ Левски, Константин Папазов - Тити - треньор на БК Левски иТодор Стойков - президент на БК Левски Лукойл.
На боксовия турнир специален гост бе и звездната диетоложка Еднжи Касабие,която кацна директно от Бейрут в София, в компанията на очния д-р Фархат,Атанас Лазаров, тв водещия Александър Гогов и Димитър Иванов,собственик на Biad premium club.
Енджи Касабие пристигна с 15 метрова бяла лимузина, съобщиха от ПРофайл.
.

Първо участие на български представител в Годишната научна сесия на Китайската Медицинска Асоциация и 2 Конгрес на китайските лекари която ще се проведе в столицата на Китайската Народна Република, Пекин



Доц. д-р Андрей Кехайов – Президент на Югоизточноевропейския Медицински Форум ще представи България по лична покана на Зам. Председателя и Главен Секретар на Китайската Медицинска Асоциация – Г-н К.Рао. Събитието ще се проведе от 25 до 27.01.2018 г. в Националния център за наука и технологии в Пекин и в него ще вземат участие представители на медицинските асоциации от САЩ, Русия, Япония, Тайланд, Пакистан, Казахстан, Великобритания, Хонг Конг и други.
В работната програма на форума са включени научни доклади на водещи експерти в областта на неврохирургията и офталмологията, хирургията, вътрешните болести, психиатрията, педиатрията, семейната медицина, медицинското образование и медицинската етика и други. Ще се дискутира текущия изследователски статус на диагностичния и терапевтичен напредък в тези области на медицината.Темите на академичните семинари са развитието на медицинската наука, външния обмен на научни знания, практики и сътрудничество между участниците.
Доц. Кехайов ще изнесе доклад за ролята и същността на съсловните организации на лекарите в България, тяхната организационна структура и различни форми на участие за решаване на проблемите на българското здравеопазване. В своето експозе той ще представи и дейността, целите и ролята на Югоизточноевропейският Медицински Форум, като една от най-бързо развиващите се организации сред научните медицински среди в тази част от Европейския континент.
В рамките на събитието доц. Кехайов ще проведе двустранни срещи с ръководството на Китайската Медицинска Асоциация и с представителите на другите медицински организации, ще обсъди проблемите на съсловните организации, ще обмени опит и мнения.

Ниското заплащане е само върхът на айсберга от причини, поради които напускат страната



Абсурди и неуредици в системата за специализация, парадоксите в осигурителната система и натрапеният търговски подход в медицината прогонват медиците

Виртуална дискусия в социалната мрежа за здраве и здравеопазване CredoWeb на тема „Как да задържим младите лекари в България“, предизвика сериозна активност в медицинската общност. Включиха се над 900 медици, голяма част от които поставиха диагноза на системата и предложиха стъпки за излизане от кризисната ситуация.
В много от коментарите в продължилата повече от два месеца дискусия се чете болка, неудовлетвореност, дори гняв за толкова много изпуснати възможности да подредим здравната си система. Диалогът се превърна в цялостен анализ на случващото се в българското здравеопазване, в дисекция на проблемите, но и на възможностите те да бъдат преодолени.
Мненията в дискусията варират от Не знам какво и как трябва да се промени, но се радвам, че не работя в България“ (д-р Елена Димитрова, общопрактикуващ лекар) до Завърших медицина в Германия и след успешна кариера там и в Швейцария преди 5 г. се върнах на работа тук и не съжалявам за това“ (д-р Константина Кънчева, специалист по очни болести).
Със сигурност отговорните фактори в здравеопазването има какво да научат от анализа и мненията на хората в българската медицина, които все още са тук и буквално я носят на гърба си. Те не защитават само свой съсловен интерес, а пречупват исканията си през основната си мисия – да бъдат истински полезни на нас – техните пациенти.
Чрез виртуалната дискусия в CredoWeb лекарите настояват за спешно преодоляване на следните основни дефекти на здравната система:
1. Неадекватно на образованието, труда и усилията базово заплащане. Същевременно драстични разлики в доходите на лекари в различни специалности. Практическо обособяване на „богати“ и „бедни“ специалности – според доходите на работещите в тях медици и според цените на клиничните пътеки, но не и според реалната значимост на специалността за пациентите и здравеопазването;
2. Липса на ясни и общовалидни правила за специализация. Корупция и връзкарство в системата за придобиване на специалност. Липса на истинска заинтересованост от страна на много здравни заведения и опитни специалисти да обучават младите лекари – формален подход;
3. Без правила и възможности за задължително и общодостъпно продължаващо обучение през целия трудов стаж;
4. Неясни правила за кариерно развитие и увеличение на доходите – според квалификацията, опита, приноса и др. професионални критерии;
5. Постоянни нормативни ограничения от страна на държавата за прилагане на адекватна медицинска помощ, което рефлектира в отношението на пациентите и техните близки към медицинските екипи.
6. Хронични опити за демонизацията на медиците, нисък обществен престиж, конфликтни ситуации на работното място, провокирани от обществено неразбиране и обърканата система на здравеопазване;
7. Неадекватни условия на труд на много места – амортизирани сграден фонд и медицинско оборудване.  Липса на възможност за прилагане на съвременните технологии в диагностиката и лечението, липса на консумативи;
8. Крайна комерсиализация на професията, превръщането на лекаря в търговец на услуги, а на болницата в търговско дружество, което по дефиниция има за цел печалба;
9. Изцяло дефектен здравноосигурителен модел, който допуска огромен брой недоосигурени и изобщо неосигурени пациенти. Заблуда на пациентите, че сегашните здравни вноски покриват високотехнологичната съвременна медицина;
10. Здравеопазването не е приоритет на държавата 
--------

В CredoWeb лекарите и другите медицински професионалисти присъстват с реалните си имена, специалност и месторабота, поради което дискусиите са по същество и без обичайните за интернет пространството тролове и реч на омразата.

Близо 70% от потребителите в България не биха купували бутилирана вода, ако тя е преработена



Почти 70% от потребителите в България заявяват, че биха спрели да купуват или биха купували единствено по изключение дадена марка бутилирана вода, ако установят, че тя съдържа преработена вода с неясен произход или от водопреносната мрежа. Резултатите са от национално представително проучване, проведено сред населението в страната през август 2017 г. от агенция за маркетингови изследвания Ноема*.
Изследването показва, че българските потребители не обръщат достатъчно внимание на етикетите на продуктите и не са напълно информирани по отношение разликите в предлаганите на пазара бутилирани води, които се отличават по редица показатели.
Често потребителите не се замислят каква вода купуват – дали тя е изворна, минерална или трапезна.
Ето защо, когато избираме бутилирана вода, е добре да отделим няколко минути, за да  се информираме какво точно купуваме.
На пазара има 3 основни вида бутилирана вода: натурална минерална вода, изворна вода и трапезна вода.
Натуралната минерална вода е с естествен произход и се добива от защитени подземни източници, обикновено с дълбочина над 600-700м, което е гаранция за нейната чистота и постоянно качество. Тя има специфична минерализация и уникален баланс на минерални соли, което я прави изключително добър източник на хидратация, особено при хора с активен начин на живот.
Изворната вода, както и натуралната минерална вода, е изцяло природен продукт. Тя е с естествен произход и притежава относително постоянен минерален баланс. Изворните води се добиват от изрично определени и защитени подземни източници, по-близо до повърхността на земята и не се подлагат на обработка при бутилиране. Те са природно чисти, като подпис за марката е съответният географски произход, който задължително се посочва на етикета на продукта.
За разлика от натуралните минерална и изворна вода, трапезната вода най-често е промишлено-обработен продукт. Тя няма определена географска принадлежност и нейният източник може да бъде дори водопреносната мрежа. Обикновено трапезните води се нуждаят от допълнителна обработка, за да станат годни за пиене. Най-често това става чрез „обратна осмоза“. При този процес от водата се отстраняват вредните примеси, в това число бактерии, тежки метали, пестициди и други.
Розовият етикет бе наложен като отличителна характеристика на изворната вода в България през последните 10 години. Това показват и данните от изследването, според които близо половината от българските потребители асоциират розовия цвят на етикета на бутилираната вода с изворна вода. За 36.4% от хората розовият цвят е символ на това, че водата е подходяща за деца, а 32.2% смятат, че водата с розов етикет е за ежедневна употреба*.
Важно е да знаем обаче, че не всички води с розов етикет са изворни. Някои от марките трапезни води също използват розовия цвят на етикета, но това съвсем не означава, че те притежават уникалните природни качества на изворните води.
Какво отличава изворната от трапезната вода?
Основната разлика е, че всяка изворна вода има свой собствен набор от характерни свойства и специфичен минерален състав, който произхожда от геоложките условия в областта, където се добива. Именно тези характеристики определят натуралните качества на водата.
За разлика от трапезната, изворната вода не подлежи на никаква дезинфекция или друга химична обработка при бутилиране. Тя се отличава с точно определен и постоянен източник на добив, а нейният лек и нежен вкус, ниска минерализация и чистота на произход я превръщат в предпочитан продукт за ежедневна употреба, включително от бременни жени, бебета и малки деца.
Консумацията на бутилирана вода е въпрос на личен избор, но е важно да бъдем добре информирани какъв продукт купуваме за себе си и за своите близки и да четем внимателно етикетите, преди да вземем решение за покупка.
--------
*Резултати от национално представително проучване, проведено сред населението в страната през август 2017г. от агенция за маркетингови изследвания Ноема. То изследва  нагласите на потребителите към различните видове бутилирана вода и водещите критерии при избора й. Изследването покрива 28 области селско и градско население и обхваща хората на възраст над 15г.

Мария Илиева роди син в Първа САГБАЛ "Света София



Александър е с тегло 3кг 80г и дължина 48см.
Мария и близките ѝ изразяват своята огромна благодарност към целия екип с ръководител д-р Мажена Риш-Панова и анестезиолог Мирослав Стоянов.
Майката и бебето се чувстват прекрасно.
Поп певицата показа  ръчичката на първородното си бебе и посланието "Моето #ВСИЧКО. Александър".

Министър на здравеопазването Кирил Ананиев представи приоритетите на Българското председателство в сектор "Здравеопазване" пред Комисията по "Околна среда, обществено здраве и безопасност на храните" на ЕП


Министър Ананиев открои като основни приоритети здравословното хранене на децата и нуждата от ефективни лекарствени продукти на достъпни цени.
"Здравеопазването е една от сферите, в които приносът на ЕС към живота на хората е най-осезаем. В същото време, Европа се стреми към повече иновации и конкурентоспособност. Инициативите в сферата на здравеопазването на европейско ниво трябва да бъдат основани не само подкрепа за индустрията и иновациите, но и върху усилията за опазване на общественото здраве. Независимо какви продукти се пускат на пазара - лекарства, храни и др., трябва да сме наясно с въздействието им върху човешкото здраве. В противен случай рискуваме да загубим най-ценното: доверието на хората," подчерта той.
По отношение на първия приоритет – здравословното хранене, здравният министър подчерта още, че от водещо значение е добрата колаборация и тясното сътрудничество между секторите здравеопазване и земеделие.
"Бъдещето на конкурентоспособна Европа е немислимо без здраво и добре образовано младо поколение. Тази дискусия има за цел да засили здравната перспектива в дискусии, свързани с темите хранене и храни, включително в контекста на ревизията на следващата Обща селскостопанска политика" и отчитане на здравословните аспекти на храните", отбеляза министърът. 
В рамките на Българското председателство акцент ще бъде поставен върху ефективността на лечението и ефективността от разходване на публичен ресурс за лекарствени продукти.
Ананиев заяви, че ако Комисията представи други планирани законодателни предложения по време на Българското председателство, те ще бъдат внесени за дискусии в рамките на Съвета.
Министърът изтъкна като приоритет и напредъка в преговорите по Ветеринарния пакет. Първият триалог по измененията към Регламент 726/2004 е проведен на 23 януари, в конструктивен дух.


Sanofi придобива Bioverativ за 11,6 млрд. долара



-Sanofi разширява присъствието си в продуктите за специализирана грижа и засилва лидерската си позиция в областта на редките болести;
-Добива лидерска позиция в растящия пазар на лекарства за хемофилия и добра основа за растеж сред други области на кръвни редки болести;
Добавя значителна стойност към акциите на компанията, като очакванията са възвръщаемостта на инвестицията да бъде изплатена в рамките на три години;
-Прогнозира се увеличаване на  устойчивите приходи и ръста на печалбата на Sanofi;
-Очаква се осигуряване на незабавен ръст на доходността от акциите на Sanofi.

Sanofi и Bioverativ, биофармацевтична компания, фокусирана върху терапии за лечение на хемофилия и други редки кръвни болести, подписаха окончателно споразумение по силата, на което Sanofi ще придобие всички акции на Bioverativ на цена от 105 долара за акция или сумарно ще заплати около 11,6 млрд. долара. Транзакцията е единодушно одобрена от бордовете на директорите на Sanofi и Bioverativ.
„С придобиването на Bioverativ, лидер в растящия пазар на терапии за хемофилия, Sanofi ще засили присъствието си в продуктите за специализирана грижа и водещите си позициии в областта на редките болести, в унисон със стратегическата рамка 2020. Едновременно с това сделката дава основа за растеж в другите области на редките кръвни болести. Заедно ние имаме възможността да доставим иновативни лекарства за пациентите по целия свят, надграждайки успеха на  Bioverativ в разработването на нови стандарти за грижа с фактор-заместващи терапии с удължено действие. С обединени усилия ще засилим научните си познания, фокус и експертиза, които ще позволят да увеличим стойността на компанията и да създадем неоткрити до сега терапии за пациентите “, коментира Оливие Брандикур, главен изпълнителен директор на Sanofi. 
Главният изпълнителен директор на Bioverativ Джон Кокс отбеляза: „Bioverativ беше създадена, за да направи значителен прогрес в лечението на хората, живеещи с хемофилия и други редки кръвни болести и аз съм изключително горд с постиженията, които достигнахме през последните години. Sanofi притежава доказан капацитет и инфраструктура, които вярваме, че ще спомогнат за по-бързото навлизане на нашите лекарства по света и така ще подсилят нашата мисия да подобрим живота на хората с редки кръвни заболявания.  Нашият председател Брайън Поснър, целият ни борд и аз силно вярваме, че новото партньорство е значителна добавена стойност за компанията и тази сделка е от огромно значение за акционерите, които инвестират и подкрепят нашата мисия“.Със своите приблизително 10 млрд. долара годишни продажби и 181 000 диагностицирани пациенти по света лечението  на хемофилията е най-големият пазар сред редките болести. Очакванията са той да расте с над 7% годишно до 2022 г. Терапиите за лечение на пациентите се оформят според променящите се стандарти за здравна грижа по света и включват профилактика и лекарства с удължен полуживот, включително и разработването и прилагането на иновативни терапии.
През 2016 г. Bioverativ генерира продажби на стойност 847 млн. долара и 41 млн. долара от патенти. Към момента пазарите, на които оперира Bioverativ, са САЩ, Япония, Канада и Австралия. Плановете са да се осъществи експанзия и на нови световни пазари. Терапиите на Bioverativ се предлагат и в някои държави в ЕС и други страни чрез партньорски споразумения. Sanofi вярва, че фактор-заместващата терапия ще остане дълго време стандарт за лечение на хемофилията поради благоприятния профил на безопасност и удължено действие. Sanofi ще има възможност да подсили клиничната експертиза и съществуващата търговска платформа на Bioverativ.

Един от приоритетите в Стратегическата рамка 2020 на Sanofi е преструктуриране на портфолиото и съсредоточаване върху областите, в които в момента компанията има или може ефективно да придобие лидерска позиция. Придобиването на Bioverativ подкрепя този приоритет като добавя към портфолиото на Sanofi диференцирано предлагане на иновативни терапии и осигурява платформа за растеж в областта на  редките кръвни болести, което ще разшири присъствието на компанията  в специалните грижи, допълнително ще укрепи лидерската й позиция в редките заболявания и ще отговори на нуждите на пациентската общност.
Освен настоящето портфолио сред водещите проекти на Bioverativ са програма във Фаза 3 за тестване на студовоаглутининова болест и в по-ранна фаза на развитие изследователски програми и сътрудничество в областта на хемофилията и други редки кръвни болести, включително сърповидноклетъчна анемия и бета таласeмия.
Организацията за научноизследователска дейност на Sanofi ще подкрепи Bioverativ, за да може тези терапии да достигнат по-бързо до пациентите.
Освен това глобалното присъствие на Sanofi, доказаният опит, успехът в пускането на специализирани лекарства и доброто представяне на компанията на ключови развиващи се пазари ще помогнат на Bioverativ да извлече максимална полза от възможностите за растеж на настоящите си и бъдещите продукти.
Очаква се придобиването на Bioverativ да доведе до значително увеличение на стойността на акциите на Sanofi, като се очаква паричните потоци от продажбите на продуктите на Bioverativ да увеличат финансовия и оперативен капацитет на Sanofi. Очаква се придобиването да се отрази незабавно на стойността на акциите на Sanofi през 2018 г.  и да доведе до пивишаването им с до 5% през 2019.
Предвижда се Sanofi да постигне възвръщаемост на направената инвестиция в рамките на три години. Sanofi очаква да запази високия си кредитен рейтинг.
Условия на сделката
Съгласно условията на споразумението Sanofi ще отправи търгово предложение за придобиване на всички акции на Bioverativ на цена от 105 долара на акция. Цената включва премия от 64% спрямо цената на затваряне на книжата на Bioverativ от 19 януари.
Завършването на търговото предложение е подчинено на различни условия, включително офертата на най-малко мнозинство от неизплатените акции на Bioverativ, повторна данъчна оценка, предоставена при подписването, изтичането или прекратяването на периода на изчакване съгласно Закона за подобрения на антитръстовите правила на Hart Scott Rodino и получаването на някои други регулаторни одобрения и други обичайни условия. След успешното завършване на търговото предложение изцяло притежаваното дъщерно дружество на Sanofi ще се слее с Bioverativ, неизплатените акции на Bioverativ, които не са част от търговото предложение, ще бъдат преобразувани и ще получат същите 105 долара на акция. Търговото предложение се очаква да започне през февруари 2018 г.
Sanofi планира да финансира сделката с комбинация от налични парични средства и чрез емитиране на дълг. Тръжното предложение няма да подлежи на други условия за финансиране, различни от обявените. При удовлетворяване или отказ от обичайните условия за затваряне сделката се очаква да бъде финализирана в рамките на 3 месеца