петък, 9 февруари 2018 г.

Лидл България бе отличена с първо място за своята корпоративна социална отговорност на годишните Награди на германската икономика



Признанието е естествен резултат от поредицата социално отговорни инициативи, които компанията реализира през 2017 година, сред които и нейната най-голяма социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“, която отразява стремежа на компанията да допринася за по-пълноценния и качествен живот на хората от различните региони. С помощта на своите клиенти веригата събира фонд в размер на 252 741 лева, с който финансира 31 социално значими проекти в следните 4 области: образование, околна среда, култура и историческо наследство и здравословен начин на живот.
Изминалата година е белязана и от старта на най-голямата инициатива, насочена към децата – „Lidl за твоето дете“. Като част от нея е и съвместната инициатива с детския научен център Музейко – „Lidl Неделя в Музейко“. Благодарение на нея, в продължение на 12 месеца всяка втора неделя от месеца деца и родители могат да посещават центъра на символичната цена от 2 лева. Така необятният свят на науката става още по-достъпен за малки и големи, а доказателство за това е цифрата от близо 19 000 деца и родители, които посещават инициативата в периода март-декември 2017 г. Компанията продължава усилията си и в още една област – грижата за околната среда и биоразнообразието. Доказателство за това са инициативите „Дай шанс на Балканката“ и „Зелена линия Витоша“, които през 2017 се провеждат за 4-ти и 7-ми пореден път.
„Голяма е радостта ни, че получаваме тази награда. Изминалата 2017 година беше силна за Лидл България по чисто икономически показатели – откриването на втория ни логистичен център в с. Кабиле с инвестиция от над 80 млн. лв., подкрепата ни за българските производители и продуктовата ни линия „Родна стряха“, откриването на над 300 нови, високо платени работни места, реализирания ръст в продажбите и броя на нашите клиенти. Редом с икономическите успехи обаче, Лидл България доказва, че българският бизнес не само може, но и трябва да генерира печалба по отговорен за обществото начин. Затова и първата награда за корпоративна социална отговорност е изключително ценно признание за нас. Разбирането ни за симбиоза между бизнеса и обществото е и благодарение на креативността, принципите и ценностите, които споделяме с нашите над 2 300 служители“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.




.

Теленор спечели Награда за иновации в дарителството от работното място през 2017 г.



Отличието на фондация "BCause", Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) и Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) беше присъдено на компанията за дигитализацията на програмата за дарителство по ведомост.
Благодарение на иновативния подход на Теленор, служителите на компанията могат да се включат в програмата и да започнат да даряват само с няколко клика на мобилния си телефон през специално приложение. Това е още един начин за насърчаване ангажирането на служителите към обществено значими каузи като част от политиката за устойчиво развитие на компанията.
Теленор спечели и Бронзов знак за дарителство от работното място за 2017 г. Телекомът получава отличия за програмата си за дарителство по ведомост за четвърта поредна година, а от 2015 г. Теленор подкрепя и една от най-популярните каузи в програмата като отпуска по 6000 лева годишно за образованието на младежи в неравностойно положение по проекта на Фондация "BCause" – "Готови за успех".
Освен дарителство по ведомост, служителите на компанията имат възможност да се включат и в програмата за корпоративно доброволчество. Основно предимство на програмата е възможността за избор на кауза, която всеки служител смята за важна и интересна.

4 компании, които насърчават служителите си да даряват редовно, заслужиха златни отличия „Отговорна компания – отговорни служители“ за 2018



Над половин милион лева и 15 000 часа доброволен труд са дарени през изминалата година от служителите на 14-те компании-финалисти в Годишния знак, връчван от BCause, БАУХ и БДВО

Виваком, Сити България, Isobar /преди eCommera/ и САП Лабс България отново са носители на Златния знак за дарителство от работното място. И четирите компании запазват впечатляващото си представяне от миналата година и са успели не просто да продължат, но и да обогатят своите програми за дарителство и доброволчество от работното място.
На специална церемония бяха наградени общо 14 компании. Отличията се връчват от Фондация BCause, Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) и Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО) за четвърта поредна година и имат четири степени, които се определят по ясни, измерими и обективни критерии: процент на дарителите спрямо общия брой служители; финансовото съучастие от компанията; системата за привличане на дарители сред служителите; система за популяризиране на информацията как са използвани даренията; ангажирането на служителите с доброволчество.
Носители на сребърен знак за 2018 година са Аурубис, Кока Кола, Мобилтел и Прогрес. Бронзов знак получиха DHL, Монделийз, Теленор и The Taxback Group. Знак за дарителство от работното място получиха Омега Софт и ПиПиДи.
Специалната награда за екип, допринесъл за развитието на дарителството и доброволчеството от работното място получиха Isobar. Награда за най-добра доброволческа програма от работното място получи САП Лабс България. "Вярвам, че всяка компания е това, което са нейните служители. Вие - екипите в Човешки ресурси и Комуникации, създавате условия служителите на компаниите да са отговорни. А с това правите и самите компании отговорни. Благодаря за партньорството и за вашата мисионерска работа", каза Мила Миленова, председател на БДВО. "Горда съм и щастлива, че сме част от тази мисия", бяха думите на Детелина Смилкова, председател на БАУХ.
Това е отличието-мотиватор да продължаваме напред и да увличаме още хора с нас, всяка година да сме по-добри от предишната, коментираха представители на отличените компании.
Богдана Манова от фондация "Дечица" се обърна към събралите се с думите: "Нашата работа нямаше да бъде възможна без отговорни компании и отговорни служители, които даряват всеки месец част от заплатата си за важни за тях каузи. А BCause е вашият гарант, че парите отиват там, където трябва".

Две поредни стихосбирки издава последователно от началото на годината младата учителка по история Николина Барбутева



Едната е озаглавена "Тake my hand", предстои излизането на четвъртата й стихосбирка "Близост", в която тя пресъздава свои интимни, лични и дълбоко съкровени емоции, преживявания и чувства.  
"Преподавател съм по история в ОУ "Васил Петлешков" в Пловдив. Работата си като учител стартирах благодарение на участието си в програмата "Заедно в час". След двугодишно участие в нея я завърших успешно, след което продължих работата си като учител, а в последствие станах и базов учител към ПУ "Паисий Хилендарски''", споделя Николина. 
Авторката има издадени и други три стихосбирки – „Пътят към любовта , страданието и надеждата”‚ ”Силата на жената”  и „Звезда на любовта”. Освен с поезия, Николина издава и белетристика. В електронен вариант се разпространява романът й „Афера”. Има две издадени авторски песни – „Your name” и  „Всеки миг”. Победител е в множество конкурси за есе с различна тематика.
Мечтите и разочарованията, както и темата за възмездието, присъстват в романа й „Афера”.
„Това е история, която показва, че никога не трябва да се подиграваме с чистите чувства на някого, защото животът е един кръговрат и ако поругаем тази чистота и невинност, ще заплатим за болката, която сме причинили”, коментира Николина Барбутева.